Ilves - JYP ti 14.10

• 9 255
  • 81

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Maalijuhlaa!

Olipa melkoinen ensimmäinen erä. Ei muistu mieleen vastaavaa ihan lähiajoilta. Ilves lähti erään kyllä hyvällä vauhdilla ja Jyp oli alusta asti täysin vastaantulija. Maaleja tuli kuin liukuhihnalta ja Jypin pelaajat katselivat vierestä.

Ilves hölläsi hieman toiseen erään ja peli tasoittui jonkin verran mutta Ilves piti ohjat silti käsissään ja Jypillä ei ollut paljoakaan tilanteita. Jypin kaikki kolme maalia tulivat Ilveksen pelaajien harhasyötöistä täysin tarjottimella tarjottuna. Ensimmäinen Jypin maali oli tuomarin syytä joka blokkasi Ilveksen pelaajan kulmassa. Pitkämäki pelasi hyvän ottelun ja otti muutaman komean pelastuksen.

Ilveksen parhaimmistoa tänään: Raimon kenttä, Leinon johtama kolmoskenttä(erityisesti Suvanto), Källarsson pelasi myös parhaan pelinsä tällä kaudella.

Tsekit olivat taas pahoissa vaikeuksissa omassa päässä ja ketjun ainut hyvä pelaaja oli Rajamäki. Vorel teki läpiajosta maalin, joten jotain hyvää sentään kakkoskentällekin.

Hyvä että saatiin vähän hanoja auki ja maaleja tuli oikein kunnolla niin tästä on hyvä jatkaa Tapparaa vastaan torstaina. Silloin ei mikään muu kuin voitto kelpaa. Sen verran paljon on turpaan otettu viime aikoina siltä Tampereen toiselta joukkueelta.

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anteeksi, että tungen näin vierasfanina Teidän ketjuun. Onnittelut Ilvekselle voitosta ja JYPille tappiosta, mutta...

Mikä tää oli?

59.34
JYP Tero Leinonen Päähän kohdistuva taklaus 2min

59.34
JYP Tero Leinonen Automaattinen käytösrangaistus 10min

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Re: Leiska

Viestin lähetti Arnold
Tero Leinonen, siis maalivahti, 2+10 päähän kohdistunut taklaus (!). Mitä ihmettä? Taisi molarilla keittää yli pelin loppuvaiheella vai mitä oikein tapahtui? Kertokaa toki lisää paikalla olleet.

Oikeasti taisi tuomarilla keittää, Tynin selostuksen mukaan Leinonen ja "päähän taklattu" Mikko Suvanto nauroivat, jos nyt ei kippurassa, niin ainakin melkein ko. tuomiolle. Taisi siis olla maalinedushässäkkä Leinonen raivasi reviiriään, näissä tilanteissa varmaan normaalituomari antaa kaksi minuuttia väkivaltaisuudesta tai huitomisesta. Tämä tuomari sitten sai tällaisen vision.

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti AaKoo
Vai että Juha "Hupsis" Pitkämäki... kyä ne on kuulkaa kaikki Jyväskylässä näemmä hupsismaalivahteja...
"Hupsis" Nikkilä 3 vetoa kuudesta sisään ja "Hupsis" Leinonen kolme vetoa viidestä...

HUPSIS!

Edit: Siis ekassa erässä
Paskat. Niistä maaleista yksikään ei ollut mikään HUPSIS-maali.
Jypin puolustus oli tänään yksinkertaisesti NNNIIIIN huono, ettei siihen moni SM-liiga joukkue kykene. Ekassa erässä hävittiin koko peli, vaikkei pelattu hyvin yhtään erää.

Ja jos tässä piikittelemään aletaan niin laskitko kuinka monta vetoa Itse Herra Isoherra Hupsis tänään torjui eteensä? En minäkään, loppu laskupää. Osittain kyllä sen takia, että oli niin avuton olo.

Onneksi olkoon vaan pisteistä Ilvekselle. Jyppi ei niitä tänään ainakaan ansainnut.
Tosin miinusta Ilves-pelaajille siitä, että siellä tuntui olevan kuolevia joutsenia tänään aika paljon liikenteessä. Mutta, eipähän ainakaan tänään ratkaissut peliä, kun nuo marginaalit olivat mitä olivat.

Minä haluan Hapan! Hapan, joka tuo Jypin kiekolliseen peliin sekä puolustus- että hyökkäyspäässä uusia vivahteita ja tasaisuutta. Naurakaa vaan, minua ei tällä hetkellä naurata pätkääkään.

edit. Tuosta Leinosen jäähystä, että mä en ainakaan nähnyt siinä mitään kovin päähänkohdistuvaa taklausta, mutta minä nyt olen minä. Enkä kyllä ollut kovin lähellä tapahtumapaikkaa...mutta en sitten tiedä. Noh, tulipahan sekin nähtyä. Leinonen 2+10min päähänkohdistuneesta taklauksesta...mmmmhh...enpä usko ihan heti toista näkeväni.

Viimeksi muokattu:

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Viestin lähetti Tenho

Onneksi olkoon vaan pisteistä Ilvekselle. Jyppi ei niitä tänään ainakaan ansainnut.
Tosin miinusta Ilves-pelaajille siitä, että siellä tuntui olevan kuolevia joutsenia tänään aika paljon liikenteessä. Mutta, eipähän ainakaan tänään ratkaissut peliä, kun nuo marginaalit olivat mitä olivat.

Minä haluan Hapan! Hapan, joka tuo Jypin kiekolliseen peliin sekä puolustus- että hyökkäyspäässä uusia vivahteita ja tasaisuutta. Naurakaa vaan, minua ei tällä hetkellä naurata pätkääkään.

Vai että joutsenia näit pelissä?! Oltiinkohan sitten lainkaan samassa ottelussa jos tällaista näit? Minun silmääni kun ei yhtään filmaamista näkynyt. Mailaviidakkoa olikin sitten ihan kiitettävästi puolin jos toisinkin mutta tämä filmaamissyytös Ilveksen suuntaan on aivan höpö höpö juttua.

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti Tenho
Paskat. Niistä maaleista yksikään ei ollut mikään HUPSIS-maali.
Jypin puolustus oli tänään yksinkertaisesti NNNIIIIN huono, ettei siihen moni SM-liiga joukkue kykene.

Juu, kyllähän hupsis-arvonimi pitää ansaita omilla toimillaan eikä sillä, että puolustajat tekee kunniaa ohi hiipivälle hyökkääjälle. Pitkämäki osoitti kyseisen arvonimen ansainneensa viime kaudella, tällä kaudella vastaavaa ei ole vielä ilmeisesti ansaittu. No, kunhan tulee Sami Torkki ja purkukiekko....

Minäkin haluan Hapan, pääsis eroon Hytösestä siinä vaiheessa sotkemasta peliä kummassakin päädyssä. Eikä Ilari Kauniskaan mitenkään vakuuttava ole, toivottavasti Tenkaselle ei käynyt pahasti.

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti ipanmies
Vai että joutsenia näit pelissä?! Oltiinkohan sitten lainkaan samassa ottelussa jos tällaista näit?
Joo, tuli nähtyä. Missäs hallissa olit? Mä olin siinä mikä ainakin ulkoisesti näyttää isoimmalta, kai se oli oikea halli?
Enkä mä nyt väitä että siellä niitä oli hirveästi, pisti vaan silmään kun kovin heppoisesti siellä kaatuiltiin ja taisipa pari kertaa joku siellä ihan maassakin maata...kunnes huomasi ettei sieltä mitään jäähyjä tule..tai no, mistä mä tiedän. Saattohan se vaikka leikkiä jotain tamperelaista perinneleikkiä, mä en yksinkertaisesti tiedä. Mut on juna tuonu (ja toivottavasti vie poiskin). :)

Tuomarille pointsit siitä ettei yhdestäkään tainnut tulla jäähyä. Ja nyt kun tuomareita kehuttiin niin palautetaan herra Salminen (?) takaisin maanpinnalle, siitä yhdestä Filppulan estämisjäähystä ei olisi kyllä tarvinnut jäähyä antaa. Se oli blokkaus, ja jos sellaisista pitäisi jäähy antaa, niin siinä tapauksessa jokaikisessä ottelussa saisi olla koko ajan vähintään kolme pelaajaa kummastakin joukkueesta jäähyllä karvaajien työn vaikeuttamisesta.

Mutta en mä nyt ala vääntämään tuosta näyttelemisestä. Mä haluun vain unohtaa, lauloi joku.

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Viestin lähetti Tenho
Joo, tuli nähtyä. Missäs hallissa olit? Mä olin siinä mikä ainakin ulkoisesti näyttää isoimmalta, kai se oli oikea halli?
Enkä mä nyt väitä että siellä niitä oli hirveästi, pisti vaan silmään kun kovin heppoisesti siellä kaatuiltiin ja taisipa pari kertaa joku siellä ihan maassakin maata...kunnes huomasi ettei sieltä mitään jäähyjä tule..tai no, mistä mä tiedän. Saattohan se vaikka leikkiä jotain tamperelaista perinneleikkiä, mä en yksinkertaisesti tiedä. Mut on juna tuonu (ja toivottavasti vie poiskin). :)

Tuomarille pointsit siitä ettei yhdestäkään tainnut tulla jäähyä. Ja nyt kun tuomareita kehuttiin niin palautetaan herra Salminen (?) takaisin maanpinnalle, siitä yhdestä Filppulan estämisjäähystä ei olisi kyllä tarvinnut jäähyä antaa. Se oli blokkaus, ja jos sellaisista pitäisi jäähy antaa, niin siinä tapauksessa jokaikisessä ottelussa saisi olla koko ajan vähintään kolme pelaajaa kummastakin joukkueesta jäähyllä karvaajien työn vaikeuttamisesta.

Mutta en mä nyt ala vääntämään tuosta näyttelemisestä. Mä haluun vain unohtaa, lauloi joku.

Filppulan tilanne oli täysin selvä kiekottoman pelaajan estäminen. Snellman koitti luistella Jypin pelaajan perään ja Filppula tuli taklaamaan perseellään päin. Päivänselvä tilanne ainakin minun mielestäni.

Satuitkos muuten näkemään toisessa erässä kun Viitakosken Vesku sai Jypin pelaajan mailasta kovan iskun päähänsä. Eipä jäänyt makaamaan maahan ja valittamaan kuten joku muu olisi voinut tehdä. Tästä tilanteesta olet varmasti kanssani samaa mieltä jos vain sen satuit näkemään. Pisteet Veskulle. Moni olisi jäänyt maahan valittamaan niin kauaksi aikaa että peli vihelletään poikkin.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ollut pelissä enkä kuunnellut radiota, mutta tehopörssin mukaan ainakin on aika selvää, mikä on ollut JYPin pelin heikoin ja mikä vahvin lenkki. Virtanen, Uhlbäck ja Kortelainen keräsivät tästä pelistä +3, Immonen ja Korhonen +2. Drouinin kenttä selvisi yhdellä miinusmaalilla, mutta isompia pakkasherroja olivat Tremblay, Pikkarainen ja Virolainen -2 (ei yllätä). Samoin nelosketjun Kovanen ja Viljanen saivat -2, ja Ville Hyrkäs -3. Kertoo varsin paljon siitä, missä ongelmat tällä hetkellä ovat. Kuntoutuisivatpa tietyt puolustajat äkkiä...

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti ipanmies
Filppulan tilanne oli täysin selvä kiekottoman pelaajan estäminen. Snellman koitti luistella Jypin pelaajan perään ja Filppula tuli taklaamaan perseellään päin. Päivänselvä tilanne ainakin minun mielestäni.

Satuitkos muuten näkemään toisessa erässä kun Viitakosken Vesku sai Jypin pelaajan mailasta kovan iskun päähänsä. Eipä jäänyt makaamaan maahan ja valittamaan kuten joku muu olisi voinut tehdä. Tästä tilanteesta olet varmasti kanssani samaa mieltä jos vain sen satuit näkemään. Pisteet Veskulle. Moni olisi jäänyt maahan valittamaan niin kauaksi aikaa että peli vihelletään poikkin.
No nämähän nyt on vain näkemyseroja. Mutta kyllä mä ennemmin sallisin tuollaisen blokkaamisen, kuin jokaikisessä pelissä näkyvän karvaajan pelaamisen. Se tappaa vauhdin pelistä, jos ei saa karvata.
Ja Jyppikin hyötyisi, kun liikkuva pakkikalusto pääsisi arvoonsa. ;)

Tod. näk. näin tuon Viitakosken tapauksen. En vain muista sitä :) Se onkin pelimies.

Sitten mua muuten harmittaa se Tenkasen tapaus. Tenkanen syöksyy kiekon eteen ja ja kerkee jo pysähtyä paikoilleen ja sitten se kädetön ilvespeluri laukaisee kiekolla naamaan. :(
No ei vaan, tuskinpa kukaan tahallaan, harmittaa silti.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Radion perusteella täysin kotituomari. Todisteet tästä ottelusta sekä HIFK-JYP -ottelusta aikaisemmin tällä kaudella. Peli ei kuitenkaan siihen kaatunut vaan Ilveksen räjähtävään alkuun JYPin pelaajien ihmetellessä vieressä. Tosin tuomari Teemu Salminen haittasi JYPin nousua kun ihan ihmeellisistä tilanteista antoi JYPille jäähyjä (radion mukaan). Naurettavin oli kuitenkin tämä Leiskan 2+10.

JYP oli taas tänään loistava... katkaisemaan vastustajan tappio putkia. Toivottavasti tämä tappio unohdetaan nopeasti ja noustaan taas voittojen tielle. Pää pystyyn JYPin kannattajat. Niin tekee joukkuekin.

Suosikkijoukkue
Ilves
Ilves vei ensimmäisessä erässä ja vieraat Jyväskylästä olivat totaalisesti kuutamolla. Viimeistä eksynyttä puolustajaa etsitään vielä Hakametsän parkkipaikan takaa. Oli resssukka lähtenyt ihan vikasuuntaan.

Toinen ja kolmas erä olivat jo löysää ja vähemmän maalirikasta kiekkoa. Tuo mitä ylempänä on kirjoitettu tuomarista on ymmärrettävää jyväskyläläisten valitusvirttä. Tappio on vaikeaa kestää.

Yksi iso asia, mikä yhä kaivaa mieltäni on Ilveksen ylivoimapeli. Jos kerran tarjotaan mahdollisuuksia tehdä lisää maalej, niin herranjumala, pitää EDES YRITTÄÄ. Mutta kun välillä ei saatu kuin yksi laukaus / ylivoima.

Vorel:in alivoimamaali oli nätti. Siinä maalivahti nöyryytettiin lopuksi kauniisti.

Pitkämäki pelasi todella hyvän pelin. Ilman kolmannen erän lepsuilua, olsii peli päättynyt 7-1, mutta tästä on nyt hyvä jatkaa.

Kovaa työtä ja Tappara kumoon torstaina.

Aapo79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilman kolmannen erän lepsuilua, olsii peli päättynyt 7-1,

Niin ja olis tullu tulosvedosta rahaa.
Oli loistava avauserä. Rajamäki pelas taas mahtavan pelin. Raimo " Suomen Beckham " Helminen kiemurteli muutaman kerran tyylikkäästi koko kentän läpi ja se syöttö Corylle oli maukas.
Toivottavasti Torstaina ei oo surffaus päivä taas edessä, niin kun monesti hyvän pelin jälkeen on ollu tapana.

AaKoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tuomarista on vielä pakko sanoa, ettei kaveri epäonnistunut yhtään sen enempää kuin kuka tahansa muukaan: ainakin kaksi heppoista jäähyä, 1 kummallekin joukkueelle, Viitakoskelle päin näköä annettu mailanisku -> ei jäähyä, koska vierasjoukkue oli jo av:llä korkeasta mailasta (eihän niitä nyt kahta voi samalle joukkueelle samasta syystä antaa puolen minuutin välein, herranjestas!) - lisäksi selittää sai kuinka paljon vaan (Pikkarainenkin puoli minuuttia väänsi rautalangasta, kuinka ei kahvannut, maila vain jäi sinne kainaloon...). Tasaisen huono esitys, mutta ei varmasti vaikuttanut lopputulokseen.
Sitäpaitsi dumarille kuuluisi syöttöpiste JYP:in ekaan maaliin...

Ja IFK-faneille tiedoksi, myös voittavan joukkueen fanit voivat haukkua tuomaria!

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ei haittaa vaikka hävittiin, hyvä peli pelattiin! Hyvä minä, hyvä me, hyvä meidän joukkue!

Pitkämäki on seula, kerran Pitkämäelle: HEI!

Hulinaksi meni! Näinhän se sitten meni kuten ennen peliä arvelinkin, Ilvekselle tehdään helpoksi tappioputken katkaisu. JYPin pulustukselle: NAKS NAKS. Kukaan ei viitsinyt pelata, joten Ilves pääsi tekemään kaikki maalinsa aivan Nikkilän/Leinosen nenän edestä. Sama juttu kuin Lappeenrannassa SaiPa-pelissä, joka päättyi myös 7-3. Neloskenttä aloitti komeasti ottaen 1. erässä +/- -lukemat -3 ja Viljanen, jonka pelihalut olivat täysin nollassa, päätyi vilttiin. Ainoana puhtaat paperit saa Immosen kentällinen, joka teki kaikki JYPin maalit ja sai tehotilastoon luvut +3. Voittivat siis oman pelinsä 3-0. Vielä kun muut kentät eivät olisi päästäneet seitsemää maalia, niin olisi voitettu. Harmi, lähellä oltiin!

Pakko sanoa muuten että onhan se hienoa että nuorillekin annetaan peliaikaa, mutta tällä hetkellä JYPin nelonen ei kykene muuhun kuin vastaanottamaan pyöritystä omaan päätyyn ja päästämään maaleja. Ei sekään ole hyväksi joukkueelle.

Viimeksi muokattu:

Hack

Jäsen
Viestin lähetti Tj
[edit] Joo, plussia vielä Hakametsän parantuneelle taukoruokatarjonnalle. Ennestään hyvän pehmiksen lisäksi nautin kanavartaat riisillä, jotka olivat todella hyä ja maistuva eväs. Syön uudestaankin, jos nyt Tappara samoja eineksiä myy.

Kiitos vinkistä, toivottavasti Tappara myy niitä!

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Hehän tekevät sen itse. Miten voi olla mahdollista, että ammattilaisjoukkue lähtee noin löysällä asenteella otteluun? Ei riittänyt TPS-pelin perseily ja Lukko-pelin 1. erän koomailu, nyt laajennettiin valikoimaa täydelliseen pohjanoteeraukseen. Hyväähän tässä oli se, että 3-0:ssa alkoi vitutuksen sijaan pikkuhiljaa naurattaa.

Nelosketjun peli alkoi loistavasti, kaksi vaihtoa ja kaksi kertaa kiekko omissa. Toki kyseessä on nuoria pelaajia, mutta ei kyllä tämän esityksen jälkeen tarvitse tulla ihmettelemään, jos ei liigassa peliaikaa heru. Herra Viljanen saa ottaa kolme maalia täysin omalle kontolleen, puolustajat Hyrkäs ja Mäenpää näkivät tilanteet myös hyvästä katselukulmasta. Toivottavasti Alatalo on laittanut heidät kävelemään kotiin Tampereelta, heillä kun jäi tänään kaukalossa liikunta harrastamatta. Mäenpään voisi yhtä hyvin jättää kotikaupunkiinsa.

Immosen kenttä oli ainoa, joiden peli edes muistutti jääkiekkoa. Oman pelinsä voittivat 3-0, joten suoritusta voidaan pitää hyvänä. Kumpikin maalivahdeista selviää myös ilman puukkoa, kaikki maalit olivat puolustuksen koomailuja. Ihailtavalla prosentilla Ilves kiekkoja tekopaikoistaan häkitti, ensimmäisessä erässä tuo 6 on aika lähellä maalipaikkojenkin määrää. Tyylikkäästi maalivahti jäihin ja läheltä ylös.

Eipä tässä sen kummemmin selittelyihin ole varaa, liike oli huonoa, valmistautuminen oli selvästikin huonoa, eikä joukkuetta koomasta saatu millään henkiin herätettyä. Rajut, mutta oikeudenmukaiset lukemat. Jos jotain hyvää haetaan, niin varmaa on, että Ässiä vastaan tullaan mielettömällä sykkeellä, tuota kun ei varmasti haluta enää kotiyleisölle toistaa.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikkien etukäteiskaavailujen ja lähtökohtien mukaan aivan mahdoton tulos. Ja varsinkin tuo ensimmäinen erä!

Milloin viimeksi joku joukkue on SM-liigassa tehnyt yhdessä erässä kuusi maalia? Milloin viimeksi yksi erä on päättynyt toisen joukkueen voittoon viiden maalin erolla? Milloin viimeksi tällainen ero on syntynyt avauserässä?

Edes meikäläisen supermuisti ei saa mieleeni tuollaisia tilastokummajaisia. Esille ottamistani asioista lienee siis aikaa todella kauan...

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
KMTT - KeskiYön Opiskelijabileet

Illan peli oli tilastonikkarin unelma. Vihdoinkin numeroiden suurkuluttaja Mane pääsee sukeltamaan syvälle arkistoihinsa ja uppoutua mielipuuhaansa viikkokausiksi - ja vielä hyvällä tekosyyllä.

Syysillan kuningas Ilves nimittäin raateli Jyväskylän JYPin pahoin poikkeuksellisesti 20 minuuttia kestäneessä ottelussa. Neljänkymmenen viimeisen peliminuutin tulos arvottiin virallisen onnettaren Jaakko Uhlbäckin valvovan silmän syleilyssä. Ottelu hakee vertaistaan puolestaan Manen puolueettomissa avauserätulosarkistoissa. KMTT seuraa Manen edistymistä sekä hänen mielenterveytensä tilaa ja ilmoittaa muutoksista välittömästi.

Ottelun ratkettua jo ennakkoarvailuissa kiinnittyi suurin mielenkiinto Ilveksen kapteeniin, Raimo Helmiseen. Raimo selviytyi nimittäin pienimuotoisesta härkäviikosta jo maanantaina osallistunuessaan MTV3:n Muotitietoinen-ohjelmaan, Onnenpyörään sekä Napakymppiin.

Kierrokselta oli tarttunut myös uusi hiustyyli, kun maikkarin virkaintoiset ehostajat oli surutta päästetty Leijonalegendan kimppuun. Tulos tästäkin ottelusta oli varsin selvä: Ei ainoastaan Wayne Gretzky ole Ameriikan Raimo Helminen vaan sitä on nyt myös David Beckham jalkapallokaukalossaan. Lisäksi Raimo ei omien sanojensa mukaan "enää ikinä tule kommentoimaan ainuttakaan Hockey Night-ottelua". Hyvä Maikkari.

Raimo tyhjensi ottelussa myös palkintopöydän sekä muutaman karkkikojun hallin käytäviltä. Kiitos kuulunee Helmisen uudelle sähkökäyttöiselle, viritetylle ja nastarenkailla varustetulle rollaattorille. Tampereen poliisi ja Ilveksen valmennusjohto pyytävät silminnäkijähavaintoja Helmisen kulkureitistä ja olinpaikasta.

Ottelu itsessään toi siis kaikelle koskettamalleen kiekkokansalle sen suuren täyttymyksen: Ilves-fanit saivat nautiskella hämäläislukemistaan ja JYP-fanit puolestaan iloitsivat joukkueensa säilyttämästä "vastustajantappioputkenkatkojajoukkueen" maineesta. Onnittelut siis täältä KMTT:n toimistolta sinne keski-Suomenkin suuntaan. Ja pikaisia toipumisia Tenkaselle, jolla kävi huono tuuri kuin Niinimäen Jessellä konsanaan.

Seuraava peli onkin paikalliskohtaaminen, jossa Ilves huhujen mukaan protestoi ylipitkiä alkuseremonioita vastaan. Joukkue ei siis kuulemma aio nostaa minkäänlaista lakanaa fanikatsomonsa päälle totisen torvensoittajan töräytellessä Opuksen hittibiisiä. Sen sijaan ottelu alkaa ajallaan klo 18:30.

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Pelistä ei sen enempää...

Ekan erän lukemista kuitenkin: muistaako kukaan (=viitsiikö katsoa jostain arkistoista), mitkä olivat erätilastot ottelussa Jyp-Lahden Kiekko-Reipas (tms.) joskus vuonna 92-93, kun Jyp (HT) voitti 16-0? Kaiken todennäköisyyden mukaan ainakin joku erä meni vähintään 6-0. Ensimmäinen toivottavasti.

Onnittelut Ipalle pisteistä ja komeasta voitosta.

vsop

Jäsen
Ilves on sarjan yksi voittajaehdokkaistani ja ei ole häpeä hävitä sille. Hienoa oli myös todeta kierroksen peleistä, että HPK ei saanut edes maaleja aikaan ja hävisi myös neljällä maalilla. JYP sentään teki maaleja.

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Aapo79
Ilman kolmannen erän lepsuilua, olsii peli päättynyt 7-1,
Niin ja olis tullu tulosvedosta rahaa.

No jos jotain hyvää eilisestä pelistä voi kertoa, niin tuossa yllä se tuli.... Vahingon ilo, paras ilo *hymiö*. Onnea myös muille pienempiä voittoja saaneille.

ps. Olen katkera ja mua harmittaa todella paljon.... aarrghh...

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tappara hoiteli SaiPan kolme vuotta sitten samassa hallissa saman tyyppisesti.

Avauserä 6-0, lopputulos 7-2 ja viimeisen erän voitti vierailija.

Ilves itse puolestaan hävisi neljä vuotta sitten Turussa keskimmäisen erän 8-0, ottelun päättyessä 11-0.

Ilves on viimeksi tehnyt kuusi maalia yhdessä erässä runkosarjan 1999-00 päätösottelussa voittaessaan toisen erän Porissa 6-1 ja karaten lopulta 8-4-voittoon. (joka varmisti pudotuspelipaikan, tosin ei olisi riittänyt voitto, jos SaiPa olisi onnistunut kaatamaan kotonaan samaan aikaan HIFK:n)

Kaksi vuotta aikaisemmin puolivälierien avausottelussa Ilves puolestaan muutti 4-1-numerot päätöserässä tulokseen 10-2 SaiPaa vastaan, tuon erän avausmaalin teki SaiPa ja sitten Ilves kuusi peräkkäin. Tämä on siis edellinen kerta kun Ilves on kotijäällään tehnyt kuusi maalia yhdessä erässä.

Viimeksi muokattu:
Uutta matoa koukkuun

Onnittelut Ilvekselle ja faneille, tällaisia pelejä on aina hauska voittaa.

Kyllä syntyy muuten JYPin peleissä maaleja tällä kaudella. Pelicans-, Lukko- ja TPS-otteluita lukuun ottamatta jokaisessa pelissä on tehty vähintään viisi maalia. Useimmissa enemmänkin.

Tuolla tiedolla pärjääkin sitten jo pitkään...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy