Ei voi olla!
Vituttaa niin paljon, etten jaksanut lukea mitä muut ovat kirjoittaneet. Huomenaamulla sitten, kun pahin katastrofi on ohi. Tasoittelen näitä tämän viestin kommenttejakin varmaan nukutun yön jälkeen.
Ensimmäisenä mielessä on jälleen tuttu valitus eli kuinka meille voi aina käydä näin ? Miten ihmeessä
se kiekko onnistuukin pomppimaan Hakametsässä aina Ilvestä vastaan. HIFK:lla oli ennen
johtomaaliaan tasan yksi maalipaikka koko ottelussa. Paljon ei maalipaikkoja ollut Ilvekselläkään, mutta laukauksia kuitenkin tuli tasaiseen tahtiin.
Ratkaisu tuli sitten taas legendaariseen Ilves-tyyliin. Pietilä lähtee purkamaan kiekkoa alueelta ja eikö
se pirulainen lennä vaihtoaitioon. Kyllähän sen etukäteen jo aavisteli miten tossa hommassa käy. HIFK:n ylivoima oli tänään ehkä Euroopan huonointa, mutta kuinkas ollakaan yksikin hyökkäys miesylivoimalla voi riittää
ottelun voittamiseen. Siis Ilveksellä on ollut valehtelematta 50 samanlaista heittoa maalille kahden kotiottelun
aikana kuin tämä Bednarin maalisyöttö. Ylemmät voimat tuntuivat vaan taas tänään päättäneen, että sarja menee viidenteen peliin.
Tänään olen tapojeni vastaisesti erittäin huono häviäjä. Minulla on siihen mielestäni oikeus.
Väitän, että väärä joukkue menee jatkoon mikäli HIFK huomenna voiton korjaa tililleen. Vaikka tekisi sen
10-0 numeroin. Huutava vääryys oli, että Ilves jälleen hävisi molemmat kotiottelunsa (kuten teki esim. 1998).
Johonkin se on ansaitun voitonkin raja vedettävä, vaikka maalit ratkaisevat
No, eihän toiveet vielä ole kaikonneet. Meni jatkoon sitten kumpi joukkue hyvänsä niin paukkuja ei kyllä voi olla jäljellä välieriin. Vaikkei tuo minua juurikaan huolestuta. Voitto huomenna riittää minulle kauden kruunuksi.
Kaiken järjen mukaanhan Ilveksellä on hyvät mahdollisuudet homma hoitaa, mutta kun se Murphyn laki on kerran Ilveksen ylle laskeutunut niin ei se sieltä saman kauden aikana koskaan aikaisemmin ole poistunut. Veikkaan siis jatkoaikatappiota.