Ilveksen valmennus kaudella 2008-2009

  • 3 080
  • 2

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Uusi kausi, osittain uudistettu valmennus, vaan onko uusi suunta?

Henkilökohtaisesti kuuntelin kovasti optimistisena niitä tietoja, joiden mukaan Sakari Pietilä jättäytyisi peliä analysoivan päävalmentajan rooliin ja jättäisi peluuttamisen Juujärvelle ja Pajuojalle.

Syystä, jonka voin hyvin arvata, Pietilä kuitenkin päätti ottaa osansa peluuttamisesta.

Ilveksessä voi juuri nyt olla valmennusjohto, jonka jok'ikinen jäsen haluaa vetää joukkueen peliä piirun verran omaan suuntaansa. Onko tilanne räjähdysaltis vai saadaanko tiimi toimimaan? Sen näyttävät pari tulevaa kuukautta.

Mielenkiinnolla luin tänään Urheilulehden sihvoslaiset sivallukset:

"SM-liigan kaksitoista muuta päävalmentajaa vain ovat tällä hetkellä paremmassa terässä kuin Suhonen ja Pietilä ovat. Muut ovat yksinkertaisesti parempia kuin he ovat. Jonkun vain on oltava SM-liigan 13. ja 14. parhaat valmentajat. Nyt se osa lankeaa Suhoselle ja Pietilälle!"

Vastaavaa kritiikkiä tulee kahden kokeneen valmentajan niskaan vähän joka suunnasta (ja se trendi on jatkunut sen verran pitkään, että Suhonen kieltäytyi kylmästi Urheilulehden kausihaastattelusta - mikä mielestäni oli kunnioitettavan äijämäinen teko!)

Joka tapauksessa sekä Suhonen että Pietilä ovat luonteeltaan erittäin kilpailuhenkisiä koutseja. He voivat jopa napata virtaa tästä negatiivisesta mediailmapiiristä, missä joutuvat juuri nyt työskentelemään.

Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että raskasta kauden alku tässä poikkeuksellisen kovassa röykytyksessä on...
 

sikaniska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FC Saku, Tottenham
Ottamatta kantaa Sakari Pietilän valmennuksessa käyttämään "pelikirjaan" ja sen sisältämiin yksityiskohtiin, on mielestäni valitettavinta proffan toiminnassa hänen suhtautumisensa Ilveksen huippulahjakkaaseen nuorisokaartiin. Kumpaakaan peliä en ole tällä kaudella nähnyt, mutta voisin laittaa isot määrät rahaa likoon sen puolesta että eipä tuo asia viimekaudesta paljoa ole muuttunut. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tietämättä Sandell-Korhonen-Pellinen kolmikon kahden ekan pelin minuutteja voisin veikata että jossain toisessa joukkueessa nämä miehet saisivat kosolti peliaikaa kokeneempien/parhaassa iässä olevien pelureiden viereltä.

Olen Hullun koiran kanssa samoilla lijoilla siitä, että tilanne Ipan valmennuksessa on äärimmäisen räjähdysaltis. Toivottavasti tilannetta ei pahenna Ilvesjohto enää yhdelläkään jatkovuodella Sakarin valmentajasopimukseen.
 

"Jalkakynä"

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olen moneen otteeseen ilves.comin puolella teroittanut kuinka tärkeässä roolissa hyökkäyksiin lähdöt ovat. Lukemani perusteella on Ilveksellä ollut suuria vaikeuksia saada aikaan organisoituja hyökkäyksiä jo harjoituskaudella ja itse olin todistamassa tätä ongelmaa kauden avanneessa Ilves-Tappara ottelussa. Moneen otteeseen hyökkääjät karkasivat liian nopeasti puolustajilta tai eivät edes tulleet nöyrästi hakemaan kiekkoa alhaalta. Jos puolustaja pystyi antamaan kiekon sentterille keskelle se jatkettiin heti laitaan, jossa laituri epätoivoisesti yritti kuljettaa kiekon hyökkäys alueelle. Tällöin Tapparan trap iski kiinni ja ilveshyökkääjä menetti kiekon. Ongelma korostui vielä enemmän, jos peli avattiin laitaan. Tällöin Tapparan trap iski vielä nopeammin kiinni ja soppa oli valmis. Tappara onnistui tosin häviämän ottelun jotenkin käsittämättömästi, mutta missään nimessä Ilves ei ollut hyvä tai edes tyydyttävä. Muutamien kirjoitusten perusteella Ilvestä vaivasi Ässiä vastaan samanlainen ongelma. Olen huolissani, ennustankin että Sakari Pietilä laittaa puolustuksen kuntoon ja Ilves pelaa loppukauden eräänlaista 90-luvun roiskimiskiekkoa yhdistettynä fyysisyyteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös