Xtrmntr
Viestin lähetti Xtrmntr
Uudet säännöthän löytyvät esimerkiksi täältä ja niistä on maininta myös jokaisen forumin infokohdassa. Kannattaa tutustua.
Kiitos. Minulla on ollut viime päivät yksinkertaisesti niin kova kiire että Jatkoajan seuraamiseen on jäänyt hyvin vähän aikaa. Kun olen palstalle ehtinyt niin ne viestiketjut joissa olen keskustellut ennen tätä iltaa tuli vaan heti ensimmäisenä avattua niin että en edes huomannut tuota uutta Ylläpidon tiedotetta joka löytyy sieltä tutusta paikasta kun vaan huomaa katsoa.
Sitten vielä tarkemmin miten itse olen aikaisemmin yrittänyt Jatkoajassa keskusteluun osallistua.
"Kaikki viestit tulee kirjoittaa oikealle, niille tarkoitetulle alueelle. Vapaaseen keskusteluun voi kirjoittaa sellaisista aiheista, joille omaa aluetta ei ole."
En ainakaan muista että minua olisi huomautettu ylläpidon taholta että olisin kirjoittanut viestin väärälle alueelle.
"Kaikki gallupit ja äänestykset on avattava vapaaseen keskusteluun. Tämä koskee todellakin kaikkia aiheita."
En ole avannut yhtään galluppia enkä äänestystä Jatkoaikaan.
"Keskustelu yhdestä aiheesta tulee käydä saman otsikon alla. Moderaattorit muuttavat tästä lähtien ketjujen otsikot vastaamaan aihetta. Ennen uuden otsikon avaamista kirjoittajien pitää tarkistaa otsikkolista."
En mielestäni ole syyllistynyt siihen että avaisin otsikon sellaisesta aiheesta josta on jo ennestään otsikko avattu.
"Chattaaminen" on keskustelupalstoilla kiellettyä. Tämä koskee myös meneillään olevien otteluiden aikaista tilastoseurantaa. Chattiviesteiksi katsotaan kaikki sellaiset viestit, jotka eivät sisällä omaa perusteltua mielipidettä. Esimerkiksi: ”Olen samaa mieltä” -tyyppiset viestit ovat kiellettyjä."
Osa viesteistäni on sellaisia että ne eivät kovin pitkiä ole mutta en mielestäni kuitenkaan ole vastaillut jonkun toisen mielipiteeseen vain sanomalla että samaa mieltä. Ennemminkin olen lyhyissä viesteissänikin ehkä maininnut esim. jonkun pelaajan siirron joukkueesta toiseen tms.
"Henkilökohtaiset riidat ja flametukset ja niihin osallistuvat karsitaan palstoilta kovalla kädellä. Sanaharkat on käytävä yksityisviestien tai sähköpostin puolella. Jälkipeleissä tunteet toki kuumenevat; tätä voidaan katsoa sormien läpi kohtuullisen ajan verran."
Riitelyyn olen toki syyllistynyt monta kertaa palstan aikana sitä en voi millään kiistää. Mutta yksin en riitelisi vaan joku toinen joka on selvästi eri mieltä, on myöskin mukana siinä riitelyssä. Henkilökohtaisuuksiinkin olen mennyt mutta ainakin osaksi se on perua muutamiin kirjoittajiin liittyen jo Kiekkopesän ajoilta se henkilökohtaisuuksiin meno. Nyt kun tiedän että kovalla linjalla karsitaan jos menee henkilökohtaisuuksiin niin pidän sen mielessä ja yritän vain keskittyä keskustelun varsinaiseen aiheeseen, riippumatta siitä, kuinka ärsyttävänä koen jonkun viestin missä eri mieltä oleva kirjoittaja mainitsee asioita jotka todellakin saavat ei niin miellyttävät tunteet pintaan.
"Muiden joukkueiden kannattajien provokatiivinen sekaantuminen yhden joukkueen asioita käsitteleviin ketjuihin on jatkossa ankarasti kiellettyä, riippumatta siitä miten asiallisesti viestit on muotoiltu."
Asia selvä, yritän mahdollisimman kohteliaasti jatkossa tällä palstalla osallistua niihin muiden joukkueiden asioita käsitteleviin viestiketjuihin joihin haluan kantaa ottaa.
"Tekstiä ei saa kopioida suoraan muista medioista, vaan viestiin on laitettava linkki ko. sivulle. Jos kirjoitus on peräisin jostakin verkon ulkopuolisesta lähteestä, on lainauksissa pantava näkyviin myös lähde. Jatkoaika ry. ei vastaa keskustelupalstan sisällöstä."
Yleensä kun huomaan uutisen jota ei ole vielä käsitelty Jatkoajassa, laitan linkin ja/tai lähteen. Vai onko joku eri mieltä?
"Mainostaminen on kiellettyä. Poikkeuksena allekirjoitus, jossa saa olla linkki toiseen sivustoon."
En ole mielestäni syyllistynyt mainostamiseen.
""Warettaminen" ja laittomien mp3 -tiedostojen jakaminen sekä niiden kyseleminen on tietysti kiellettyä, samoin kuin kaikki muukin laiton toiminta."
Ei tulisi ikinä mieleenikään että warettamista tai mp3 tiedostojen jakamista tai vastaavaa alkaisin tekemään.
"Allekirjoitus ei saa olla kolmea tavallista riviä korkeampi. Isompaa fonttia saa niin halutessaan käyttää, mutta kokonaisuuden pitää mahtua kolmen rivin korkeudelle. Kuvien käyttö allekirjoituksissa on kielletty."
Kokeilin allekirjoitusta yhden kerran mutta siitä olen luopunut jo ajat sitten. Eikä se kokeilemanikaan allekirjoitus ollut palstan sääntöjen vastainen.
"Itse viestikenttään saa liittää aiheeseen liittyviä kuvia, mutta muista: kuvan käyttöön on oltava lupa. Allekirjoituksissa kuvat ovat kokonaan kiellettyjä.#
Kuvia en ole ikinä Jatkoaikaan liittänyt enlä tule liittämäänkään.
##Spämmääminen on kiellettyä. Jatkoaika ryhtyy tarvittaessa oikeustoimiin tahallisesti sen toimintaa haittaavia vastaan.##
Vaikka olenkin kirjoittanut suuren määrän viestejä niin spämmäys tarkoituksessa niistä ei ole tehty yhtäkään eikä jatkossakaan niin tule käymään.