Ilveksen taaperrus

  • 6 990
  • 62

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Iltaapa iltaa!

Lueskelin tossa noita viestejä läpi ja näyttääpä täällä mansessakin olevan samanlainen viha-rakkaussuhde paikalliskilpailijaan kuin stadissakin. No niin joo, eli asiaan. Mitä mieltä Ipa-fanit ootte Bruce Racinen hankinnasta? Ei oo mun mielestäni ainakaan auttanu Ilveksen ongelmiin maalinsuulla, jos niitä nyt ennen Racinea olikaan. Mun mielestäni Racine oli tosi turha hankinta maalille. Eli imee lähes joka ottelussa ainakin yhden helpon kiekon taaksensa, yleensä se on siniviivalaukaus. Esim. viimeisissä Kärpät-otteluissa on kummassakin kaukolaukaus päätynyt liian helposti verkon perille?!!? Ja poispotkittu Pietilä taas pelaa HPK:ssa hyvin! Eli miksi Ilveksen oli pakko saada Racine, kun Pietilä on parempi! Esim. Ilves-HPK- ottelussa Pietilä päihitti Racinen selvästi!!! Kertokaapa omia mielipiteitänne asiasta
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Xtrmntr

Viestin lähetti Xtrmntr
Uudet säännöthän löytyvät esimerkiksi täältä ja niistä on maininta myös jokaisen forumin infokohdassa. Kannattaa tutustua.

Kiitos. Minulla on ollut viime päivät yksinkertaisesti niin kova kiire että Jatkoajan seuraamiseen on jäänyt hyvin vähän aikaa. Kun olen palstalle ehtinyt niin ne viestiketjut joissa olen keskustellut ennen tätä iltaa tuli vaan heti ensimmäisenä avattua niin että en edes huomannut tuota uutta Ylläpidon tiedotetta joka löytyy sieltä tutusta paikasta kun vaan huomaa katsoa.

Sitten vielä tarkemmin miten itse olen aikaisemmin yrittänyt Jatkoajassa keskusteluun osallistua.

"Kaikki viestit tulee kirjoittaa oikealle, niille tarkoitetulle alueelle. Vapaaseen keskusteluun voi kirjoittaa sellaisista aiheista, joille omaa aluetta ei ole."

En ainakaan muista että minua olisi huomautettu ylläpidon taholta että olisin kirjoittanut viestin väärälle alueelle.

"Kaikki gallupit ja äänestykset on avattava vapaaseen keskusteluun. Tämä koskee todellakin kaikkia aiheita."

En ole avannut yhtään galluppia enkä äänestystä Jatkoaikaan.

"Keskustelu yhdestä aiheesta tulee käydä saman otsikon alla. Moderaattorit muuttavat tästä lähtien ketjujen otsikot vastaamaan aihetta. Ennen uuden otsikon avaamista kirjoittajien pitää tarkistaa otsikkolista."

En mielestäni ole syyllistynyt siihen että avaisin otsikon sellaisesta aiheesta josta on jo ennestään otsikko avattu.

"Chattaaminen" on keskustelupalstoilla kiellettyä. Tämä koskee myös meneillään olevien otteluiden aikaista tilastoseurantaa. Chattiviesteiksi katsotaan kaikki sellaiset viestit, jotka eivät sisällä omaa perusteltua mielipidettä. Esimerkiksi: ”Olen samaa mieltä” -tyyppiset viestit ovat kiellettyjä."

Osa viesteistäni on sellaisia että ne eivät kovin pitkiä ole mutta en mielestäni kuitenkaan ole vastaillut jonkun toisen mielipiteeseen vain sanomalla että samaa mieltä. Ennemminkin olen lyhyissä viesteissänikin ehkä maininnut esim. jonkun pelaajan siirron joukkueesta toiseen tms.


"Henkilökohtaiset riidat ja flametukset ja niihin osallistuvat karsitaan palstoilta kovalla kädellä. Sanaharkat on käytävä yksityisviestien tai sähköpostin puolella. Jälkipeleissä tunteet toki kuumenevat; tätä voidaan katsoa sormien läpi kohtuullisen ajan verran."

Riitelyyn olen toki syyllistynyt monta kertaa palstan aikana sitä en voi millään kiistää. Mutta yksin en riitelisi vaan joku toinen joka on selvästi eri mieltä, on myöskin mukana siinä riitelyssä. Henkilökohtaisuuksiinkin olen mennyt mutta ainakin osaksi se on perua muutamiin kirjoittajiin liittyen jo Kiekkopesän ajoilta se henkilökohtaisuuksiin meno. Nyt kun tiedän että kovalla linjalla karsitaan jos menee henkilökohtaisuuksiin niin pidän sen mielessä ja yritän vain keskittyä keskustelun varsinaiseen aiheeseen, riippumatta siitä, kuinka ärsyttävänä koen jonkun viestin missä eri mieltä oleva kirjoittaja mainitsee asioita jotka todellakin saavat ei niin miellyttävät tunteet pintaan.

"Muiden joukkueiden kannattajien provokatiivinen sekaantuminen yhden joukkueen asioita käsitteleviin ketjuihin on jatkossa ankarasti kiellettyä, riippumatta siitä miten asiallisesti viestit on muotoiltu."

Asia selvä, yritän mahdollisimman kohteliaasti jatkossa tällä palstalla osallistua niihin muiden joukkueiden asioita käsitteleviin viestiketjuihin joihin haluan kantaa ottaa.

"Tekstiä ei saa kopioida suoraan muista medioista, vaan viestiin on laitettava linkki ko. sivulle. Jos kirjoitus on peräisin jostakin verkon ulkopuolisesta lähteestä, on lainauksissa pantava näkyviin myös lähde. Jatkoaika ry. ei vastaa keskustelupalstan sisällöstä."

Yleensä kun huomaan uutisen jota ei ole vielä käsitelty Jatkoajassa, laitan linkin ja/tai lähteen. Vai onko joku eri mieltä?

"Mainostaminen on kiellettyä. Poikkeuksena allekirjoitus, jossa saa olla linkki toiseen sivustoon."

En ole mielestäni syyllistynyt mainostamiseen.

""Warettaminen" ja laittomien mp3 -tiedostojen jakaminen sekä niiden kyseleminen on tietysti kiellettyä, samoin kuin kaikki muukin laiton toiminta."

Ei tulisi ikinä mieleenikään että warettamista tai mp3 tiedostojen jakamista tai vastaavaa alkaisin tekemään.

"Allekirjoitus ei saa olla kolmea tavallista riviä korkeampi. Isompaa fonttia saa niin halutessaan käyttää, mutta kokonaisuuden pitää mahtua kolmen rivin korkeudelle. Kuvien käyttö allekirjoituksissa on kielletty."

Kokeilin allekirjoitusta yhden kerran mutta siitä olen luopunut jo ajat sitten. Eikä se kokeilemanikaan allekirjoitus ollut palstan sääntöjen vastainen.

"Itse viestikenttään saa liittää aiheeseen liittyviä kuvia, mutta muista: kuvan käyttöön on oltava lupa. Allekirjoituksissa kuvat ovat kokonaan kiellettyjä.#

Kuvia en ole ikinä Jatkoaikaan liittänyt enlä tule liittämäänkään.

##Spämmääminen on kiellettyä. Jatkoaika ryhtyy tarvittaessa oikeustoimiin tahallisesti sen toimintaa haittaavia vastaan.##

Vaikka olenkin kirjoittanut suuren määrän viestejä niin spämmäys tarkoituksessa niistä ei ole tehty yhtäkään eikä jatkossakaan niin tule käymään.
 

#69

Jäsen
Viestin lähetti TM


Sinä loukkaat nyt minua törkeästi jos alat väittää että minä muka olen tällä palstalla vain liiallinen kiihkoilija.

Voi TM parkaa.


Muistaakseni tämän keskustelun otsikkona oli Ilveksen taaperrus eikä TM ja palstan säännöt eli palattaisiinko alkuperäiseen aiheeseen.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti B1

Ja voitko määritellä tuon yleistyksen "ipalaisista idiooteista", jotka ovat käyneet Tapparan keskustelupalstalla?
Tosta kirjoituksesta minä saan selvän, että myös minä kuulun tähän porukkaan sinun mielestäsi?

Myönnän että sorruin yleistämiseen mutta jos luet Tapparan keskustelupalstaa joka päivä niin varmasti kyllä huomaat että siellä aina välillä tulee Ilves-fanitkin laittamaan kommentteja jotka eivät kovin asiallisia ole. Varsinkin sen jälkeen jos Tappara on hävinnyt pelin. Minä en voi siihen ottaa kantaa että mitä Ilveksen keskustelupalstalla joku yksittäinen Tappara-fani viestissään kirjoittaa sillä olen jo ajat sitten päättänyt että en millään tavalla halua osallistua siihen Ilves.comissa käytävään keskusteluun. Toki tunnen useitakin Tapparan kausikorttilaisia jotka sitä palstaa lukevat ja osa heistä myös keskusteluun osallistuu sillä palstalla mutta oma ratkaisuni on ollut se että minulle riittää se että Tapparan keskustelupalsta ja tämä Jatkoaika ovat ne kaksi keskustelufoorumia joissa enimmäkseen aikaa vietän ja keskusteluun osallistun. Kolmas palsta missä myös kommentteja kirjoittelen, on jo aikaisemmin mainitsemani Kärppien palsta sillä siellä käytävä keskustelu on mielestäni tasoltaan varsin laadukasta noin kokonaisuutena. Vaikka en Kärppä-fani olekaan niin vierailevana kirjoittajanakin siellä on mukava osallistua keskusteluun aina välillä.

B1:lle vielä: Ehti Xtrmntr jo kertoa mistä ne uudet säännöt löytyy. Mainitsinkin jo viestissäni Xtrmntrlle että miksi en ollut sääntöjä huomannut.
 
Viimeksi muokattu:

Leevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: On se Tapparan hyvyyttä että Kärpät voittaa

Viestin lähetti The G
pss. Tällaisille nimimerkeille kuin "Iki-Tappara", "Leevi" ja "Ipa-Vihaaja" on YUP nimisellä orkesterilla oma laulu. Sen laulunnimi on Kirvesperseet. Se on omistettu teille.

Mitäs mä nyt olen tehnyt? Pyysin Ilveksen palstan moderaattorilta, että poistaa käyttäjä tunnukseni, kun sen niin ihanan ilves.comin keskustelu oli ala-arvoista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä, johon ammattitaidoton moderaattori ei osannut/halunnut puuttua. En kuitenkaan ymmärrä, miten liität sen tänne, koska en ole täällä ilvestä haukkunut sanallakaan. En kyllä ole haukkunut raipeakaan, joten se siitä.

Se mitä sinun kirjoituksista on saanut selvää, niin jankaat tätä "tunteella kirjoittava" koko ajan. Eiköhän suurin osa ole sitä, minäkin. Olet kuitenkin tuon hyökkäilyn oppinut sieltä ilves.comista.

Jos nyt kuitenkin pitää aina sanoa jotain asiasta, niin minua ei edelleenkään haittaa tippaakaan, että Raipe lähtee olympialaisiin. Vitsin ymmärtää vissiin tyhmempikin, mutta sinä et, mistäköhän johtuu? En tiedä, mikä näihin ilveksen kannattajiin on mennyt, kun aikaisemmin niiden kanssa oli mukava jutella ja vaihtaa joukkueiden kuulumisia, niin nykyään huutelevat rivouksia perään ja kansainvälisiä sormimerkkejä. Näyttää vähän siltä, ettei hyvältä näytä.

Ilves.comimaiseen tapaan olen varmaan idiootti ja ties mitä, ja ne henkilötiedotkin on varmaan pakko floodata tähän, että saadaan oikein julkinen nöyryytys.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti TM


Myönnän että sorruin yleistämiseen mutta jos luet Tapparan keskustelupalstaa joka päivä niin varmasti kyllä huomaat että siellä aina välillä tulee Ilves-fanitkin laittamaan kommentteja jotka eivät kovin asiallisia ole. Varsinkin sen jälkeen jos Tappara on hävinnyt pelin.
Luen Tapparan palstaa muutaman päivän välein. Kirjoitan ehkä kerran kuussa tai harvemmin, liittyen aika usein Avalancheen ja Ville Niemiseen, koska Colorado on toinen suosikkijoukkue.
Ja kyllä olen huomannut, että sinne tulee Ilveksen faneja aukomaan päätä, samalla lailla kuin Tapparan fanit tulevat Ilveksen palstalle. Tosin nyt puhutaan niin pienestä marginaalijoukosta. Ehkä tollanen 10-25 nimimerkkiä max. Paljonkos molemmilla palstoilla on henkilöitä rekisteröitynyt? Häiriköt ovat pisara meressä, mutta valitettavan usein se yksi pisara löytää tiensä monen naaman eteen.
Tätä ei varmaan saada ikinä kuriin, eikä pitäisikään. (Tosin v***uilu ei kuulu palstoille) Vierailevat tähdet tekevät palstasta paremman.

Tota Tapparan pelin häviämisen jälkeistä kommentointia en ole huomannut. Johtuneeko siitä, että Tappara ei ole montaa kertaa tällä kaudella hävinnyt? ;)

Nyt lopetan omalta osaltani tämän ketjun kommennoin, aihekin on rönsynnyt aivan muualle kuin alkujaan piti. Muittenkin pitäisi, jos aihe ei liity alkuperäiseen.
 

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Calgary Flames
Re: Re: On se Tapparan hyvyyttä että Kärpät voittaa

Viestin lähetti Leevi


Mitäs mä nyt olen tehnyt? Pyysin Ilveksen palstan moderaattorilta, että poistaa käyttäjä tunnukseni, kun sen niin ihanan ilves.comin keskustelu oli ala-arvoista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä, johon ammattitaidoton moderaattori ei osannut/halunnut puuttua.


Hetkonen?!?
Nyt sekoitat minut ja pahasti johonkin toiseen.
Muistan seuranneeni sivusta kun provosoit päivästä toiseen Ilveksen sivuilla, Ilveksen kannattajia. Sinä ja Atso taisitte jäähylle joutua, mutta miten edes tiedät että olen seurannut keskustelua.
Sekoitat minut täysin johonkin toiseen.

En kuitenkaan ymmärrä, miten liität sen tänne, koska en ole täällä ilvestä haukkunut sanallakaan. En kyllä ole haukkunut raipeakaan, joten se siitä.

Se on totta. Et täällä. Ja puidaan täällä sellaisia asioita, mitä täällä tapahtuu. Mieluiten jääkiekkoa.
Tapparan sivuilla (joka toisaalta ei tänne kuulu) sinä puhut Ilveksen kannattajista (eli Ilves-idiooteista) ja pelaajista (Raipe ja 1000 lisänimet) että siksi sinut mainitsin.

Jos nyt kuitenkin pitää aina sanoa jotain asiasta, niin minua ei edelleenkään haittaa tippaakaan, että Raipe lähtee olympialaisiin. Vitsin ymmärtää vissiin tyhmempikin, mutta sinä et, mistäköhän johtuu?

Varmasti siitä että olen Ilveksen kannattaja.
En copy/pastee tänne sitä sontaa, mitä sinä kirjoittelet Ilveksen ja nyt viimeeksi Tapparan sivuilla. Siellä oli niin ala-arvoista puhetta Raipesta ja Ilveksen kannattajista, ettei punottamatta lue pysty.

Toivon todella että joko siirrytään takaisin aiheeseen tai lopetetaan tämän ketjun älytön riitely. Puolustan itseäni tarpeen tullen, mutta muuten jätän tämän naurettavuuksiin menneen väittelyn sikseen.
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hmmm...

Viestin lähetti TM

Muutenkin kyseinen raivon vallassa kirjoitettu kommenttisi oli yksi Jatkoajan kaikkien aikojen pohjanoteerauksia mutta kun vähän rauhoituit niin itsekin jo heiman kaduit kirjoitustasi kuten myöhemmästä viestistä tässä viestiketjussa huomasin.

Jokainen vähänkin palstaa seurannut voi ihan omassa mielessään tehdä johtopäätöksiä siitä onko ylläolevan kirjoituksen laatija pätevä arvostelemaan kenenkään kirjoituksia palstan pohjanoteerauksiksi.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Hmmm...

Viestin lähetti Petaja


Jokainen vähänkin palstaa seurannut voi ihan omassa mielessään tehdä johtopäätöksiä siitä onko ylläolevan kirjoituksen laatija pätevä arvostelemaan kenenkään kirjoituksia palstan pohjanoteerauksiksi.

Varmasti kaikki tekevätkin omassa mielessään johtopäätöksiä minun viesteistäni tällä palstalla. Se on tarkoituskin. On se vaan hyvä että tällä palstalla on mahdollisuus kommentoida jos on eri mieltä naapurileiriläisten mielipiteistä. Riippuen kirjoittajasta niin välillä tulee hyvinkin tasokkaita viestejä sieltä päin mutta sitten myös täydellisiä pohjanoteerauksia jne. Saat ihan itse päätellä kumpaan päähän asteikkoa sinä yleensä kuulut.
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: On se Tapparan hyvyyttä että Kärpät voittaa

Viestin lähetti Leevi

Mitäs mä nyt olen tehnyt? Pyysin Ilveksen palstan moderaattorilta, että poistaa käyttäjä tunnukseni, kun sen niin ihanan ilves.comin keskustelu oli ala-arvoista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä, johon ammattitaidoton moderaattori ei osannut/halunnut puuttua.

Ilves.comin yhtenä ylläpitäjä katson oleva oikeutettu liittymään tähän keskusteluun.

Moderaattorimme ammattitaito ei ollut sinulle riittävä. Ammattitaito voi olla hieman väärä sana kertomaan henkilöstä joka uhraa vapaa-aikaansa estääkseen sekopäiden invaasiota palstalla ilman pienintäkään korvausta. Ammattiataito on harhaanjohtava sikälikin, ettei tuollaista ammattia ole olemassakaan.

Ilves.comin ylläpito teki saman tempun sinulle kuin tappara.fi:n ylläpito: laittoi jäähylle. Jos mielestäsi et tätä kohtelua ollut ansainnut niin ihmettelenpä miksi molempien tamperelaisten liigajoukkueiden moderaattorit sinut silti boxiin heitti.

Mielestäni oli miehen työ pyytää itse nimimerkin kirjoitusoikeuksien hylkäämistä, siitä nostan hattua, olen itsekin tehnyt vastaavan päätöksen eräällä toisella palstalla.

Mitä tulee TM:n töppäilyihin, niin olen huomannut sellaisenkin seikan, etteivät ikitapparatkaan enää ole puolustelemassa TM:n typeriä tunteenpurkauksia. Se on mielestäni hyvä merkki. Ikuisena Ilveksen kannattaja olen jo pitkään ihmetellyt missä menee hyvän maun rajat. Helmisen ja Ilveksen herjaamisessa on jo kaikki adjektiivit käytetty, joten mitään uuttahan ei TM juttujensa sisällöksi enää pysty tuottamaan. Nyt uusien sääntöjen alla joudumme kenties totuttelemaan uudenlaiseen tsemppariin tai sitten olemaan kokonaan ilman. Ei välttämättä huonoja vaihtoehtoja kumpikaan.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Luulin saavani tästä ketjusta informaatiota Ilveksen ns.taaperruksen syistä.Tämä koko ketju on kumminkin vaan tuollaista keskinäistä nokittelua.

Ilvesfaneille lohdutukseksi olemme Ässien peleissä saaneet Tepsiä ja Jokereita vastaan nauttia 2-9 ja 0-7 tappioista ihan menneenä syksynä.Ei tosin nyt 0-9:ään ihan ole päästy.Tämmöisiä pelejä tulee aina joskus.

Luultavasti kokematon valmentaja peluutti liikaa luottomiehiään eivätkä nämä ymmärtäneet kertoa olevansa väsyneitä.Sokea halu ratkaista hlökohtaisesti pelejä meni kai ymmärryksen yli.

Keväällä Ilves tarvitsee laajempaa panosta koko joukkueelta.Jos ja kun Ilves pleijareihin pääsee sitten kaikki irti tähdistä.

Ässät voitti takavuosina kerran Ilveksen 1-11 Tampereella.Silloin Ilveksen valmentaja sanoi ettei hän voinut kuin nauraa omiensa pelille.Toivottavasti nytkin hurttia huumoria riittää.
 

Leevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: On se Tapparan hyvyyttä että Kärpät voittaa

Viestin lähetti Petaja


Ilves.comin yhtenä ylläpitäjä katson oleva oikeutettu liittymään tähän keskusteluun.

Moderaattorimme ammattitaito ei ollut sinulle riittävä. Ammattitaito voi olla hieman väärä sana kertomaan henkilöstä joka uhraa vapaa-aikaansa estääkseen sekopäiden invaasiota palstalla ilman pienintäkään korvausta. Ammattiataito on harhaanjohtava sikälikin, ettei tuollaista ammattia ole olemassakaan.

Ilves.comin ylläpito teki saman tempun sinulle kuin tappara.fi:n ylläpito: laittoi jäähylle. Jos mielestäsi et tätä kohtelua ollut ansainnut niin ihmettelenpä miksi molempien tamperelaisten liigajoukkueiden moderaattorit sinut silti boxiin heitti.

Mielestäni oli miehen työ pyytää itse nimimerkin kirjoitusoikeuksien hylkäämistä, siitä nostan hattua, olen itsekin tehnyt vastaavan päätöksen eräällä toisella palstalla.

Tämä on kertomus siitä, ettet tiedä aina kaikkea.

ENSINNÄKIN:
En ollut/ole IKINÄ saanut penalttia ilveksen palstalle.

TOISEKSI:
Tapparan moderaattorin tiedän ja juteltuani hetken hänen kanssaan, sain sellaisen käsityksen, että ns. vakikirjoittaja kun laitetaan jäähylle, niin homma saattaa rauhoittua, vaan miten kävikään.

lisäksi sanon, että joskus, kun juttelin monen silloisen kirjoittajan kanssa ja mitä se on nykyään, niin eipä palstalle ole enää tullut ikävä. koska ne mukavat heput ovat lopettaneet kirjoittelun sieltä. Eikä minulla ollut enää mitään järkeä kirjoitella siellä, kun meno oli mitä oli. En jaksa enää puuttua muuten moderointiin, muuta kuin sanomalla, että eipä taida niillä moderaattoreilla olla aikaa muuhun, kuin "porkkanoiden" tuijotteluun. Mitäpä tuli siitä, kun porukalla paljastettiin minu siellä? moderaattori sanoi, että rauhoitutaanpas nyt. Eikös teidän pitäisi suojella toisten identiteettiä? paskat sanon minä. Paidan väri ratkaisee jne.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös