Samaa mieltä. Itse olen pyöritellyt mielessäni ajatuskuvaa, että jos saisin valita yhden kauden seuraavien viiden tai 10 vuoden aikana, kun Ilves voittaisi mestaruuden. Olisi se kaikkein vähiten tämä vuosi kun pelataan tyhjille katsomoille. Tämä on niin poikkeuksellinen vuosi, että jos Jalo ilmoittaisi että hankintojen sijaan, joutuu vuokraamaan kärkipelaajia muualleja loppukausi sinnitellään A-junioreilla, että talous kestää. Minä ymmärtäisin päätöksen ja tukisin sitä.Ensikaudella siirrytään uuteen Areenaan, joten siellä olisi syytä menestyä.. vaikka tämän kauden kustannuksella
Jos katsoo HPK:ta ja sitä että kahdessa vuodessa mestarista jumboksi, niin onhan se varmasti kiva muistella kahden kauden takaista, mutta tuskin se tällähetkellä lämmittää. Ilves on nyt menossa toista kautta peräkkäin runkosarjan top 4/6 sijoitukseen ja se että vakiinnuttaa paikkansa sellaiseksi joukkueeksi, on oikeestaan mahtavaa.
Vastaavasti vaikka yksittäiseen kauteen panostaisi vaikka kuinka, ei Liigassa voi saada niin merkittävää eroa etteikö kuka tahansa voisi pudotuspelisarjassa tiputtaa toista joukkuetta. Kuitenkin yksittäisenä kausina tehtävät panostuksilla "riskeillä" voi olla kauas kantoiset seuraamukset negatiivisessä mielessä ja tällä kaudella ne korostuvat. Uskon että ne joukkueet jotka selviävät taloudellisesti pienimmällä harmilla tästä kaudesta, menestyvät lähivuosina, koska monen muun joukkueen talous menee varmasti kuralle.