Iltasanomien juttu Ollista

• 2 849
  • 26

slapshot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs , Detroit Redwings ja Loimaan
Totta puhut

Viestin lähetti tom byron

Totta puhut! Unohdin Lehdon Peten kokonaan, sillä olen aina mieltänyt hänet pelaajaksi ja viime vuodet erittäin hyväksi pelaaja-agentiksi! Lehtohan kirjoittaa jääkiekkolehden nhl-kolumnia, sen minkä kiireiltään ehtii. Hän asuu Ottawassa ja hänellä on jo asuinpaikan kannaltakin parhaat resurssit nhl-kiekon seurantaan! Lehdon juttuja ei tosiaan ole paljon näkynyt ja ehkä juuri nuo pelaajat vievät suurimman osan miehen ajasta! Mieshän toimii muistaakseni erittäin monen suomalaisen huippupelaajan agenttina ja ilmeisesti aika hyvällä menestykselle! Menestyksestä kertoo se, että Lehto on saanut neuvoteltua erittäin hyviä diilejä ja mm. joku toinen agentti on neuvotellut samantasoiselle pelaajalle paljon huonomman "sopparin". Korjatkaa, jos olen väärässä!!

Lehdolla on ainakin nämä kaverit asiakkainaan jotka tiedän; Hurme Jani, Kiprusoff Miikka , Kari Lehtonen , Antero Niittymäki , Norrena, Nummelin, Berg,Lydman, Nieminen, Kallio, Joni Pitkänen, Bergenheim,Aalto, Pakaslahti , Peltola Mikko,Varis , Alatalo ym ym , nämä tiedot olen lukenut kavereiden haastatteluista
Samaa olen kuullut kanssa että kovia diilejä on kaveri neuvotellut.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
OJ & co

OJ on henkilö, josta jokaisella on mielipide. Sehän on sinänsä hieno piirre kiekkoilijassa. Luulen, että OJ:n kanssa viimeisestä sentterin paikasta ei kuitenkaan missään tapauksessa kilpaillut Janne Ojanen. Helminen ja Ojanen ovat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja - ja minäkin olisin ottanut Ojasen kisoihin, mutta Helmisen tilalle. En OJ:n.

OJ:n kanssa oli valinnassa vastassa todennäköisesti Niko Kapanen ja kyseessä oli joka tapauksessa kompromissiratkaisu. Vaikka OJ onkin ärsyttävä mölöpää, täytyy kuitenkin uskoa että Aravirta ja Kurri punnitsivat OJ:n ominaisuudet monipuolisemmaksi kuin Nikon.

Niko ei ole saanut paljon peliaikaa ja Nikolle ei ole käyttöä NHL-miehiä vastaan puolustavassa/fyysisessä roolissa. Lisäksi Niko on tyylipuhdas sentteri, en usko että pelaisi tarvittaessa laidassa. OJ tarjoaa Nikoon verrattuna fyysisyyttä, av-pelaamista, puolustavaakin roolia. Lisäksi OJ:n voi heittää laitaankin.

Niinpä käteen ei oikein jäänyt muita kuin OJ, ei voi mitään. Jos Koivu olisi ollut käytettävissä, OJ olisi jäänyt kokonaan rannalle.

Mutta Ojasen kisoihin halunneet: haluaisitteko todella sekä Ojasen että Helmisen? Siis Ojasen nimenomaan OJ:n paikalle? Funtsikaa nyt vähän - kaksi kisojen hitainta pelaajaa löytyisi Suomen sentterinelikosta!

Ei siinä mitään, Ojanen kuuluisi kisoihin, mutta Helmisen paikalle.

PS. Nyholmin juttu oli hyvä; perusteltu ja taitavasti kirjoitettu. Mutta taustalta, myös niistä aiemmista jutuista, paistaa kyllä jonkinlainen kauna. Vähän niinkuin TS:n Erkki Liesmäen HIFK-jutuissa;) Se ei ole kivaa. Vaikka vittuilu onkin puettu kauniiseen asuun ja pistetään vielä rusetti päälle, niin se on silti pohjimmiltaan vittuilua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy