Mainos

Iltanaposteltavat

• 19 355
  • 93

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
sampio kirjoitti:
Pähkinöistä puheenollen tuli mieleeni, että paikallisessa Citymarketissa vilahteli joitain kilon satseja paahdettuja cashewpähkinöitä hintaan 11,90. Eli ei enää kovin paha hinta, ellei sitten arastele pussin kokoa.
Toisaalta, Rainbow Cashew pähkinät suolattuina ja paahdettuina 100g:n pussi 1,25 euroa. Eli 12,60 kilo. Ei paha hinta toikaan. Lidlistä taitaa lähteä vieläkin halvemmalla

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hahaa. Tein hetki sitten itselleni mätön, josta löytyy tomaattia, kurkkua, suolapähkinöitä, tonnikalaa ja juustoa. Aivan loista~vaa! Sopii salin jälkeen hyvin, tosin vedin kyllä palautusjuoman ja siivun possua ennen tätä. Hyvvee.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran voin sanoa, että kyllä pähkinät ja rusinat on sitten kova ja ainaluotettava kaksikko. Maistuu tälläkin hetkellä aika namilta.

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Nostellaanpas tätäkin ketjua ylös.
Ilta naposteltavista kun on puhe, niin katselin eilettäin pari leffaa ja totesin että hyvän leffan pariksi täytyy saada jotain rouskutettavaa.. no perinteinen sipsi/karkkihomma ei oikein houkutellut niin päätin tehdä itse pellillisen pitsaa.

Täytteeksi taisi tulla:
tomaattipyree+ketsuppi
Ruskistettu Jauheliha (pippuriseos, suola ja ripaus chiliä)
sipulirenkaat (raakana)
kapris (oman maun mukaan)
ja tomaattiviipaleet.

Päälle tottakai reilusti juustoraastetta ja oreganoa.

Täytteitä olen käytelly aikaisemmin reilusti enemmän mutta kokemus on opettanut että yhdeksän täytteen pitsa on enmmänkin muhennos.. tai piiras.
Täytteitä laitoin myös sen vuoksi vähän, että en syönytkään pitsaa vielä kuumana vaan leikkasin sen pieniksi "snack- paloiksi" ja laitoin kaikki palat tarjolle olohuoneen pöydälle. Sopivasti jäähdyttyään pitsa toimi varsin mainiosti ihan sormilla syötävänä elikkäs menee mainiosti ketjun otsikon alle :)

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Uunimunakas

4 kananmunaa
3dl maitoa
½tl suolaa
2dl hiivaleipäjauhoja
½dl oliiviöljyä

Nämä kulhossa sekaisin ja sen jälkeen koko hoito leivinpaperilla vuorattuun uunipeltiin (korkeareunainen). 220*c ja n.20min.

Tämän jälkeen kumotaan pöydälle leivinpaperille ja annetaan jäähtyä.

Täyttäminen jää oman mielikuvituksen varaan, itse suosin tuorekurkku-meetvursti-paprika-juusto - settiä. Kun täyttäminen on tehty, varovasti kääritään koko hoito rullalle ja eiku syömään.

Onpi muuten hyvää joten hyvää ruokahalua! Vaivaa tämän eteen saattaa joutua näkemään mutta uskallan sanoa että on se sen arvoista!

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
sampio kirjoitti:
Hahaa. Tein hetki sitten itselleni mätön, josta löytyy tomaattia, kurkkua, suolapähkinöitä, tonnikalaa ja juustoa. Aivan loista~vaa! Sopii salin jälkeen hyvin, tosin vedin kyllä palautusjuoman ja siivun possua ennen tätä. Hyvvee.

Jätä jämät! Minulla on palautukseen banaania, rasvatonta ja mautonta jugurttia sekä siihen sekotettavaa soijajauhetta. Täyttää sekin hyvin, tosin en suosittele syömään treffejä edeltävänä iltana...vatsa on aivan savella seuraavan päivän ja illan.

Jeffrey

Jäsen
Itse olen täysin natso miehiä. Eli tex-mex hommeleita.

Eli:

Kävele kaupassa tex-mex osastolle ja osta jalopenoja, juustodippiä (ei juusto salsaa vaan ihan kunnon kamaa), natso sipsejä, tomaattisalsaa, jauhelihalle mieleisen mauste seoksen ja sitten vielä jotain jos tekee mieli. Niin ja jauhelihaa. No sitten paistaa jauhelihan ja iskee siihen ton mauste seoksen messiin niin siinä se ruoka sitten onkin. Tota juustokastiketta voi myös lämmittää esim. mikrossa itse tykkään lämmitetystä enemmän. Sitten vaan annostelee lautaselle tai joihinkin kippoihin ottaa ne mukaan telkkarin ääreen ja kylmä kalja/limu käteen niin avot.

Vaikka ei jalopenoista hirveästi dikkaisikaan esim. niiden tulisuuden takia, niin niitä kannattaa ottaa. Kun tässä syö ne esim, juustosoosin tai jauhelihan kanssa niin ei tulisuus pääse iskemään sieltä liiaksi läpi.

K

kiwipilot

Kysynpä nyt sitten täältä: mistä saisi hyvää ja tulista currytahnaa? Nuo markettien Spice Up! -sotkut eivät ole mistään kotoisin; lähinnä tulisuuden puuttuminen ärsyttää.

Jeffrey

Jäsen
kiwipilot kirjoitti:
Kysynpä nyt sitten täältä: mistä saisi hyvää ja tulista currytahnaa? Nuo markettien Spice Up! -sotkut eivät ole mistään kotoisin; lähinnä tulisuuden puuttuminen ärsyttää.

En tiedä mistä sun paikkakunnalta sais, mutta Helsingin Hakaniemessä on useampikin paikka mistä saa kunnon kamaa. Esim. Thaj Mahal.

K

kiwipilot

Jeffrey kirjoitti:
En tiedä mistä sun paikkakunnalta sais, mutta Helsingin Hakaniemessä on useampikin paikka mistä saa kunnon kamaa. Esim. Thaj Mahal.

Niinpä, ei ole täälläpäin pahemmin noita etnisiä ruokakauppoja. Pitänee varmaan tehdä reissu johonkin lähialueen suurempaan kaupunkiin.

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ylivoimaisesti paras iltanaposteltava on Kartanon Perunalastut ja makuna Valkosipuli! Siis nämä sulavat suussa ja ovat parhaita sipsejä mitä Suomesta löytyy. Myös Kartanon normaalit perunalastut+ taco dippi on kova yhdistelmä. PRKL kun alkoi heti tehdä mieli kun aloin miettimään. Ja kaupat ovat jo kiinni.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kurkkua viipaleiksi ja helvetisti sitruunapippuria päälle! Avot. Sitruunapippureista santa maria ja mcgormick hyväksytään ainoastaan.

Tiedän, että JA:ssa on ainakin yksi heimoveli tässä asiassa..

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
jupster kirjoitti:
Tiedän, että JA:ssa on ainakin yksi heimoveli tässä asiassa..
Veikkaan, että kyseessä on Veli Paloheimo.

Kyllä mä suosin naposteltavina ihan perinteistä sipsipussia dippikastikkeen kera. Ei vaan löydy mielikuvitusta. Toisaalta, miksi vaihtaa, kun maistuu niin hyvältä. Siinä on samalla hyvä katsoa leffaa tai urheilua TV:stä.

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
jupster kirjoitti:
Kurkkua viipaleiksi ja helvetisti sitruunapippuria päälle! Avot.

Ei helkkari, tämä vaikuttaa loistavalta iltanaposteltavalta ja kutkuttaa jo makunystyröitä, vaikka koskaan en olekaan maistanut moista viritelmää. Täytyy huomenna käydä ostamassa sitruunapippuria ja testata.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mzt_t kirjoitti:
Ei helkkari, tämä vaikuttaa loistavalta iltanaposteltavalta ja kutkuttaa jo makunystyröitä, vaikka koskaan en olekaan maistanut moista viritelmää. Täytyy huomenna käydä ostamassa sitruunapippuria ja testata.

Muista merkki sitten! Pirkat yms karmeeta shaittia. Eli Santa Maria tai Mcgormick.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
jupster kirjoitti:
Rauma ei ymmärrä.
Se oli vaan omaa kivaa. Veli Paloheimo on kautta aikojen toiseksi paras suomalainen tennispelaaja heti Jarkko Niemisen jälkeen.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Blackie kirjoitti:
Se oli vaan omaa kivaa. Veli Paloheimo on kautta aikojen toiseksi paras suomalainen tennispelaaja heti Jarkko Niemisen jälkeen.

Katos, tiedän juu. Hieman hitaasti syttyy tänä iltana meikäläinen. Kokeileppa sinäkin Blackie tuota sitruunapippuria. Toimii.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
jupster kirjoitti:
Katos, tiedän juu. Hieman hitaasti syttyy tänä iltana meikäläinen. Kokeileppa sinäkin Blackie tuota sitruunapippuria. Toimii.
Voisinpa kokeillakin. Edes minä en tuota pysty mokaamaan ja jos on kerran vielä hyvää, niin mikä ettei. Itse asiassa loistava ketju tämä.

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
jupster kirjoitti:
Kurkkua viipaleiksi ja helvetisti sitruunapippuria päälle! Avot. Sitruunapippureista santa maria ja mcgormick hyväksytään ainoastaan.

Hyvää on, testaus juuri menossa! Sitruunapippuri tosin Pirkkaa, kun sitä nyt kotona oli.

EDIT: Oma, vastaava vinkkini. Tomaattia viipaleiksi ja aromisuolaa päälle. Helvetin hyvää tämäkin, vaikkei kovin omaperäinen vinkki olekaan.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
smasa kirjoitti:
Hyvää on, testaus juuri menossa! Sitruunapippuri tosin Pirkkaa, kun sitä nyt kotona oli.

EDIT: Oma, vastaava vinkkini. Tomaattia viipaleiksi ja aromisuolaa päälle. Helvetin hyvää tämäkin, vaikkei kovin omaperäinen vinkki olekaan.

Hienoa, että maistuu. Vielä kun käyt kaupassa hakemassa kunnon sitruunapippuria. Suosittelen myös kurkun kanssa raejuustoa, jonka päälle voi ripotella reilusti spippuria.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Iltanaposteltavista Kossu on ihan hyvä. Suosittelen. Rentouttaa ja antaa hövelin olon.

Kaivanto

Jäsen
Mosku kirjoitti:
Mutta joku hieno yhdistelmä voisi toimia.. Vaikkapa joku hieno viini tämän juusto/keksi duon kanssa? Mikä tekee täydellisyyden?

En ole tämän sortin kulinaristi ollenkaan, mutta sain kerran jollain turhalla brunssilla valkohomejuuston ja leivän kera makeahkoa valkoviiniä ja yhdistelmä oli niin hyvä, että olin vähällä pyörtyä. Todella tuntui, että se viinin ja juuston yhteistoiminta oli kuin taivaassa suunniteltu. Kysyin kyllä viinin nimenkin, mutten tietenkään ottanut sitä paperille ylös. Se viinin makeus jäi erityisesti mieleen. Joku asiaa tunteva osaa varmaan neuvoa tarkemmin, ellei sitten kyseessä ollut juuri joku ketjussa jo mainituista viinilajeista.

tsei_tsei

Jäsen
Kaivanto kirjoitti:
En ole tämän sortin kulinaristi ollenkaan, mutta sain kerran jollain turhalla brunssilla valkohomejuuston ja leivän kera makeahkoa valkoviiniä ja yhdistelmä oli niin hyvä, että olin vähällä pyörtyä. Todella tuntui, että se viinin ja juuston yhteistoiminta oli kuin taivaassa suunniteltu. Kysyin kyllä viinin nimenkin, mutten tietenkään ottanut sitä paperille ylös. Se viinin makeus jäi erityisesti mieleen. Joku asiaa tunteva osaa varmaan neuvoa tarkemmin, ellei sitten kyseessä ollut juuri joku ketjussa jo mainituista viinilajeista.

Kuvauksen perusteella väittäisin, että kyseessä on valkoinen port-viini. Ainakin se on erinomaista juuri juustojen kanssa. Itselläni on juuri jääkaapissa viilenemässä Ferreiran valkoista port-viiniä, joka oli kyllä itse asiassa pettymys. Taylorin vastaava oli Portugalissa huomattavasti parempaa. Alkossa näyttää olevan listoilla Taylor's Fine White Port, hinta 13,50€. Tuota voikin mukavasti tissutella. Suhteellisen kallis, hinta taitaa olla tuplat verrattuna itse viinitilalta ostettuun, mutta maku on kyllä hinnan arvoinen.

Voin suositella myös Late Bottled Vintage -viinejä, vaikka ne toimivat sitten ehkä paremmin jälkiruuan kanssa. Taylor'sin on jumalaista, mutta uskon, että Ferreiran ja Graham'sin ovat myös hyviä. Nämä kaksi löytyvät Alkonkin listalta.

Taisi mennä viinikeskustelun puolelle, mutta menköön.

EDIT: Toki kyseessä voi olla joku ihan tavallinenkin makea valkkis, mutta pääsimpäs hehkuttamaan port-viinejä :D

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Hapankorppuja (ehdottomasti) Oulaisen ja Kallen mätitahnaa päälle. Nam!

Miksiköhän se muuten on Kallen mätitahnaa? Mätihän tulee tyttökaloista...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy