Ilosaarirock 2006

• 1 736
  • 6

East

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän jätti ja susirajan punamusta
Polkaistaanpa käyntiin tällainenkin ketju, kun sen aika alkaa vihdoin olla.

Uskoisin, vaikka näin urheilutermejä käyttäen, että kyseessä on jälleen kohtalaisen ratkiriemukas turnaus keskellä suvisinta Suomea. Tutulla paikallaan siis heinäkuun puolessa välissä, nyt tarkalleen 14.-16.7.

Eräs päivänsankarihan on tietysti itse Rokki, joka on ehtinyt jo kunnioitettavaan 35:n vuoden ikään, toisin kuin allekirjoittanut.

Ilosaarirock tunnetaan monista asioista, kuten monipuolisesta musiikista, rennosta menosta ja mahtavasta festarialueesta. Myös sään jumalat ovat olleet varsin suotuisia viime vuosina kyseistä kansanjuhlaa kohtaan, eikä ilmasto kovin kylmää enteile nytkään, vaikka alkuviikon helteet hellittäisivätkin hieman.

Pidän Ilosaarirockia yhtenä suomalaisen kesän kohokohtana, jonka voi missata vain erittäin hyvästä syystä (lue: tekosyystä). Onpa Laulurinteen tapahtuma ollut itselleni niin kovasti mieleen, että juuri muille kesäfestareille ei edes ole tarvinnut lähteä. Samaa tunnelmaa ei siis ole tarvinnut muualta hakea, josko edes löytyisi. Nimekkäämpi esiintyjälista voi löytyä muualta, sama fiilis välttämättä ei.

Bändilistaa en tässä repostele, sen kukin löytänee netistäkin. Ihan kohtalainen lajitelma artisteja on kuitenkin astumassa lavalle viikonloppuna, ainoastaan muutamaa vakiovierasta jään kaipaamaan. Ismo Alanko ja YUP kun olisivat olleet tänäkin vuonna niin kovasti mieleen.

Ei muuta kuin odottelemaan.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Joensuu, täältä tullaan taas. Kadonnutta nuoruutta etsimässä raviradan leirinnästä nyt kolmatta kertaa putkeen.

Kahtena aiempana kesänä lipun hankkiminen jäi loppuunmyynnin jälkeen, tällä kertaa oltiin ajoissa liikkeellä ja kahden päivän liput ovat olleet jo pitkään plakkarissa.

Bändeistä Stam1na ja Mokoma lippulaivoina ja pienen harmistuksen näiden sijoittaminen peräjälkeen aiheuttikin. Noh, Stam1na katsellaan teltassa eturivistä ja Mokoma fiilistellään sen mesoamisen jälkeen siten kun pystytään.

Muita mielenkiintoisia ovat Scar Symmetry, Blackalicious, The Darkness, Viikate, Apulanta, Mudhoney ja Kara. Neljä Ruusua (yllättäen) lopettaa rokin tällä kertaa, joten sen ja Karan päällekkäisyys on toinen pieni harmistus.

Ilosaarirockista on parissa vuodessa muodostunut yksi harvoista kesän huippuhetkistä, joten ensi viikonlopulle on isot odotukset. Rokki ei petä.

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Tottahan toki...

... sitä pitää Ilosaareen lähteä. Tosin meikäläisen kohdalla vierailu on vasta ensimmäinen.

Oikeastaan tämä reissu varmistui jo varhaiskeväällä saatuani varmistuksen Raised Fistin saapumiselle kyseiseen juhlamaan. Tätä on odotettu - liian kauan.

Kertokaas konkarit minulle, että kuinka tukossa nuo leirintäalueet normaalisti ovat, ja kuinka aikaisin tuonne kannattaa lähteä rynnimään, jos meinaa mielenterveytensä säilyttää? Kiitän.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jääkuutio kirjoitti:
Kertokaas konkarit minulle, että kuinka tukossa nuo leirintäalueet normaalisti ovat, ja kuinka aikaisin tuonne kannattaa lähteä rynnimään, jos meinaa mielenterveytensä säilyttää? Kiitän.
Jos perjantaina saavut, kannattaa saapua joko ennen klo 15:ttä tai sitten klo 20 jälkeen. Tuossa välillä saat jonottaa tuntikaupalla. Mulla tietoa tosin vain ravileirinnän osalta.

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Murmeli kirjoitti:
Jos perjantaina saavut, kannattaa saapua joko ennen klo 15:ttä tai sitten klo 20 jälkeen. Tuossa välillä saat jonottaa tuntikaupalla. Mulla tietoa tosin vain ravileirinnän osalta.

Ok, eli aika aikaisin saa lähteä Espoosta köröttelemään Joensuuta kohti.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jääkuutio kirjoitti:
Ok, eli aika aikaisin saa lähteä Espoosta köröttelemään Joensuuta kohti.
Tällä ainakin varmistaa sujuvan leiriytymisen. Tänä vuonna ravileirinnän sisäänottoa pyritään ainakin tekemään sujuvammaksi eri keinoin mutta ainakin me emännän kanssa tullaan ajoissa paikalle. Siinä sitä on mukava teltan edustalla kiskoa virvokkeita auringon porottaessa, kun muut vielä jonottavat..

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Huh huh...

Juuri kotiuduin Joensuusta. Alunperin tarkoitus oli palata vasta huomenna, mutta kavereiden töiden takia päätimme tulla takaisin Espooseen jo tänään.

Olipahan kovat kekkerit, ei voi muuta sanoa. Jotenkin tällä hetkellä normaaliin arkeen palaaminen tuntuu mahdottomalta. Itsekseni tässä juonkin kaljaa ja fiilistelen viikonlopun muistoja.

Itse tapahtumasta ei löydy mitään muuta kuin positiivista sanottavaa. Järjestelyt pelasivat kiitettävästi ja meininki oli kaikin puolin rentoa. Ensi vuonna uudestaan(?).

Pakko loppuun vielä hehkuttaa hieman eilistä Raised Fistin keikkaa. Helvetin monta vuotta olin tätä odottanut, ja odotukset olivat kovat, mutta eilinen oli jotain aivan käsittämätöntä. Ei tälläistä menoa Suomessa keikoilla juurikaan näe. Pitti oli aivan loistava. Tosin oma kunto ei oikein tahtonut kestää ja keikan loputtua meni jokunen hetki ennen kuin ilma alkoi taas keuhkoissa kiertää edes hieman normaalisti. Loistava keikka kaikin puolin.

Nyt on helvetin väsynyt, mutta raukean onnellinen olo. Taidan hakea vielä yhden bissen...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy