Ilkka Pikkaraisen paluu petopaitaan.

• 77 148
  • 221

Carlos

Jäsen
Pikkaraisen teko ei järkevä, mutta näyttäisi olevan taas HIFK lisää tuomiossa.

Ei ole. Pikkarainen nykäisi aika härskisti viikatteella Kanteeta vatsaan, ja varmaan vielä ymmärtäen että esim. hyökkääjillä on keskimäärin vähemmän suojuksia tuossa kohtaa kuin puolustajilla. Eli pallea ihan paljaana, ja siihen kun kunnolla läväyttää ja osuu hiukan väärään paikkaan niin voi olla oikeasti hengenlähtökin lähellä.

Olisi tempaissut hanska kädessä nyrkillä nenään, niin siitä olisi tullut max 1 peli ja tekona paljon "tyylikkäämpi".

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Odotetun oikea tuomio älyttömästä tempusta, mutta kyllä Kermanin joutsenet ovat vertaansa vailla! Käykää katsomassa kuvat iltasanomien sivuilta. Kermanin ilmeestä voisi päätellä, että käsi olisi juuri leikattu irti.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikkaraisen teko ei järkevä, mutta näyttäisi olevan taas HIFK lisää tuomiossa.

Ei mitään lisää, pari matsia olisi voinut antaa enemmänkin. Törkeä, yllätTävä mailalla lyönti suojaamattomaan paikkaan pelikatkon aikana ja täysin valmistautumattomaan vastustajaan. Sikamainen temppu.

Viimeksi muokattu:

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ootko koskaan saanut kovaa iskua palleaan, varsinkin et se tulee ihan puskista etkä osaa yhtään varautua? Se sattuu oikeasti ja paljon!

Juurikin näin, melko turha Kermania on mistään neiteilystä tai joutsenista syyttää. Jos on joskus saanut lätkäkepistä suojaamattomaan paikkaan viikatteen, niin tietää kyllä että se sattuu ja ihan vitusti.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kävi kyllä tosi hyvä säkä ettei kukaan kuollut eikä maailman loppukaan tullut.

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Ootko koskaan saanut kovaa iskua palleaan, varsinkin et se tulee ihan puskista etkä osaa yhtään varautua? Se sattuu oikeasti ja paljon!

Olen. Kiitos selvennyksestä, hetken luulin jo, että jalkapallosta tutut heittäytymiset/filmaamiset/vastustajalle rangaistuksen kalastelut olisivat rantautuneet myöskin jääkiekkoon onneksi näin ei ollutkaan.

bull

Jäsen
Olen. Kiitos selvennyksestä, hetken luulin jo, että jalkapallosta tutut heittäytymiset/filmaamiset/vastustajalle rangaistuksen kalastelut olisivat rantautuneet myöskin jääkiekkoon onneksi näin ei ollutkaan.

Turha tästä nyt alkaa väittelemään. Totta että on kiekossakin heittäytymisiä ja helvetin helppoja kaatumisia. Mutta ei tää oo verrattavissa noihin, vai onko verrattavissa futiksesta kaatuminen kun kaveri melkein kamppaa (sama kiekossa) tai et kirpaisee kun kaveri vetää iskun palleaan.

Ja en jaksa uskoa et kukaan pelaaja olis niin helvetin ovela et jos saa iskun aivan yllättäen joka sattuu vtusti, et ensimmäinen ajatus olis aloittaa filmaaminen. Tai mistä sitä tietää...

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mitä minä olen nähnyt jalkapalloa ja jääkiekkoa, niin jalkapallossa kovan iskun saanut pelaaja pyörii ja pyörii nurmikolla tuskissaan kun taas jääkiekossa kovan iskun pelaaja usein makaa jäässä täysin liikkumatta. Tällaistä toiminta en ole koskaan nähnyt myös omissa peleissä vaikka sielläkin joskus sattuu ja tapahtuu.

Toki jos isku on kohdistunut päähän ja sen seuraukena menee taju niin silloin liikkumisenkin suhteen on hetken vähän hiljaisempaan, mutta siitä ei tässä tapauksessa ollut kyse. Ei varmaan pitäisi unohtaa sitä tosiasiaa että lääketieteellisesti on täysin mahdollistaa menettää tajuntansa myös korkean kivun takia esim legendan mukaan naisilla joskus kuukautiskipujen aikana. Ehkä tässä olikin kyse siitä.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vähälläpä Muukkonen Pikkaraisen päästi. Viisi ottelua olisi ollut sopivampi rangaistus teon idioottimaisuuteen ja raukkamaisuuteen suhteutettuna. Ettei tullut se pari peliä "alennusta" siitä että kaukaa viisasti Siklenka hoiti "senkkaa nenästä" osaston jo muiden puolesta etukäteen.

Kiristäkää joku Pikkaraisen "ruuvit" tuon tauon aikana jottei vastaavia turhanpäiväisyyksiä enää tapahdu. Toivottavasti keskittyy jatkossakin siihen minkä parhaiten hallitsee eli olemaan vitun ärsyttävä, pikkusikaa pelaava "rotta" joka osaa myös pelata peliä nimeltä jääkiekko keskiverto liigapelaajaa paremmin.

Pazman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, NuPS.

Shanahan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Nostetaan ylös ketjua!

"Sonkajärven omalle IFK-kasvatille" ;-) vihdoin vois toivoa jatkoa. Kausi ei tosiaankaan oo ollut mikään nappikausi, mutta HIFKn jäähy- ja plusmiinustilaston kärkimies ansaitsee ehdottomasti jatkon. Mielummin monivuotisen!

Veemäinen pelaaja vastustajille (ja välillä myös omille :-/), mutta mahtuu kepeesti myös penattomaan HIFKiin.

Töölö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen kansa vuosina 1939-1945
Ehdottomasti kaikessa vittumaisuudessaan omia henkilökohtasia suosikkeja jo pitkään. Välillä kilahtaa päässä, mutta niin kilahtaa vastustajan veskankin takana.

nikozwan

Jäsen
Jep, todella pirteä ilta Ilkalta eilen. Näytti että kun on hyvät ketjukaverit ja malttaa keskittyä itse pelaamiseen, niin tulosta tulee. Hauskaa oli myös nähdä vieressä istuvien näätäfanien reaktiot, kun "Jumala" koski kiekkoon. Todella vihattu pelaaja vastustajien keskuudessa ja hyvä niin! Jatkoa, says I.

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, todella pirteä ilta Ilkalta eilen. Näytti että kun on hyvät ketjukaverit ja malttaa keskittyä itse pelaamiseen, niin tulosta tulee. Hauskaa oli myös nähdä vieressä istuvien näätäfanien reaktiot, kun "Jumala" koski kiekkoon. Todella vihattu pelaaja vastustajien keskuudessa ja hyvä niin! Jatkoa, says I.

Ile on päässy varsin hyvään vireeseen viime peleissä, ja hölmöilytkin ovat tainneet jäädä vähemmälle. Jatkosopparia kouraan äkkiä.

Kyllä suoraan sanottuna vituttaisi katsella Ilkkaa jonkun vastustajan riveissä ärsyttämässä HIFK:n pelaajia.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ilkka Pikkarainen on tehnyt HIFK:lle kaudella 08/09 tehot 14+5, maalimäärä on todella huikea. Nyt kaikki rispektit Ilkalle. Pikkarainen on vielä sellainen pelaaja, joka hoitaa oman osuutensa esim. 15.12. Lostedt-käskytyksistä, menestyksellä tai ei, mutta kuitenkin ilman apuja.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Pikkarainen on kyllä pelaaja mieleeni; saa jo pelkästään olemuksellaan (ja osittain myös teoillaan) vastustajan raivon partaille ja jos mättää jatkossakin yhtä paljon maaleja, niin voidaan kyllä puhua joukkueelle ehdottoman arvokkaasta pelaajasta.

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilkka Pikkarainen on mun mielestä juuri sellainen pelaaja, mitä HIFK kaipaa, vaikka moni(HIFK:n fanikin) vihaa häntä enemmän kuin koleraa.

Itse olen digannut kaverista aina siitä lähtien, kun eräs K-Kissojen entinen pelaaja ja hyvä frendi selvensi asiaa mulle. Myönnän sitä ennen olleeni hieman anti-Piku, "ämmä joka ottaa typeriä jäähyjä"- pohjalta. Mutta Pikulla on sittenkin ne hyvä puolet, mitkä ovat mut saaneet puoleensa.

Ensinnäkin, jokaikisen HIFK-pelaajan ei tarvi mun kirjoissa osata hanskata kuin tyson eikä aina olla heilumassa nyrkit pystyssä. Kunnon torikokoukset ja naamanhieromiset on jees. Piku hallitsee meetingit maalilla. Hanskata kaveri ei hirveästi osaa, so what. Onhan se kuitenkin joskus joutunu sitä tekemään. Siklenka tais olla kaveri, joka pieksi Pikun oikein perinpohjin. Ja mihis se Piku siitä muuttu? Eipä juuri hirveästi mihinkään, jos nyt oli yhden kaksi matsia hieman nöyrempi. Ja sitten back to old Piku.

Piku on voimahyökkääjä, rightin puolelta laukova ja se kutikin on ihan jees. Ehtaa kolmoskentän kamaa ainakin. Ja jos Piku saa kunnon sentterin vierelleen, voi hän yltää koviinkin tekoihin. Piku myös pystyy pelaamaan viivalla jotenkuten ja hätätapauksessa häntä taidettiin käyttää pakkina viime kaudella(vai muistanko ihan päin vittua tämän? Korjatkaa jos näin on)

Piku räyhää ja räksyttää, ärsyttää vastustajaa aivan vitusti ja sitten jonain harvinaisen kultaisena päivänä hän tekee sen, mitä nyt toissapäivänä espoossa teki. Kulmioi itseensä kohdistuvan vitutuksen niin korkealle, että vastustajalla menee pasmat sekaisin totaalisesti. Siihen päälle 1+1. Jos tämä ei kelpaa jollekin, mä ihmettelen. Mutta on se Piku iskenyt kai kypärätkin tällä kaudella ja muutenkin tehnyt ihan kivasti pisteitä.

Onhan se rottaillut välillä ja kunnolla. Todella kunnolla. Niinhän se tän tyypin pelaaja tekee. Jarkko Ruutu? En siis todellakaan vertaa kaveireita satasella toisiinsa, mutta on niitä yhtäläisyyksiä siitä huolimatta. Ja kyllä, on se J.Ruutukin ärsyttänyt hulluksi jonkun ja sitten kieltäytynyt hanskaamasta, teeskennellen jopa täysin viatonta ja nauraen räkäsesti samalla.

Kummatkin esimerkit pelaa joukkueelle, joukkueen edun eteen. Ja jottei liikaa hehkutettaisi, niin ->

Kyllä mäkin olen ajoittain kironnut Pikun alimpaan helvettiin kun se on jotain sikaillu/hölmöilly oikein kunnolla ja pahimmillaan tämä on maksanut 3p koko jengille. Mutta mä oon oppinu hyväksymään tän. Se on Pikun oma dark side. Ajoittain se saa vallan, ei voi mitään. Ihminenhän se Pikukin vaan on.

En haluais luopua Pikusta niin kauan kuin liigan taso on tämä mitä se nyt on. 10v sitten Piku olis ollu neloskentän kamaa just barely. Nyt, Pikulle riittää töitä sekä maalin, pisteiden että vastustajan ärsyttämisessä. Ja jos Piku sitten kieltäytyy hanskaamasta ja joku toinen HIFK:n kaveri menee hanskaamaan, se on fine. Kestäköön Piku itse tuon pilkan mitä moinen ämmämäisyys tuottaa. Mä kyllä fanina kestän sen. Jos joku saa sillä lentämään roiskeensa näppikselle, että pääsee täällä tai jossain muualla haukkumaan Pikua ämmäksi kieltäytymisestä niin suodaan se heille. Mulle kelpaa Pikun tekemät maalit ja syötöt aivan yhtä hyvin kuin kenen muun. Eikä mun tarvi paljoa lähteä puolustelemaan miekkosta. Toissapäiväisessä 3-1 maalin jälkeen nauratti niin saatanasti, etten edes viittiny hirveästi kuittailla asiasta. Mun mielestä Piku kuittas itte siinä ihan tarpeeks.

Sitten on nämä HIFK-fanit ketkä ei voi sietää Pikua eikä ymmärrä sen ämmäilyä. Mä ymmärrän heitä aivan 100%. Fanitushan on loppujen lopuksi sitä, että arvostaa jotain mikä edustaa itseään miellyttäviä asioita. Piku ei voi kaikkia miellyttää, se on päivänselvää. Kuten ei moni muukaan. Mä voin silti ihan minä päivänä perustella kantani Pikusta ilman että mua hävettää tai vituttaa sen kummemmin. Mä diggaan kaverista, vaikka välillä sen teot vituttaa mua. Silti, kokonaisuudesta pidän enemmän kuin en pidä.

Jos nyt satuttas saamaan vaikka Bros tai Hyvönen niin että hintana olis Pikun ulostus, mä olisin täysillä tällaisen diilin takana ja kovana kannattajana. Ihan siis vaan selvitykseks.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelsuissa on Pikkaraisen inkarnaatio Komarovin Leksa. Samanlainen peräpukama vastustajilleen, jonka, yllätys yllätys, on myös Siklenka pieksänyt. Mutta oppivatko nämä puupäät mitään? No ei.

Kummatkin ovat omien diggaamia ja vastustajan vihaamia. He ovat myös kiekollisina hyvää liigatasoa. Ja sekös joitain vituttaa!

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelsuissa on Pikkaraisen inkarnaatio Komarovin Leksa. Samanlainen peräpukama vastustajilleen, jonka, yllätys yllätys, on myös Siklenka pieksänyt. Mutta oppivatko nämä puupäät mitään? No ei.

Kummatkin ovat omien diggaamia ja vastustajan vihaamia. He ovat myös kiekollisina hyvää liigatasoa. Ja sekös joitain vituttaa!
Tuo on totta. Molemmat on melkoisia v***upäitä muille, mutta Pikkarainen on kyllä noista se pahempi punainen vaate. Jannu on tehnyt nyt 14 maalia millä on maalipörssin kuudes. Viime matsissa Lostedt yritti epätoivoista hakua jo 3 sek. pelin jälkeen, ei onnistunut. No, Ilkka teki sitten HIFK:n kolmannen maalin.

Nyt katsotaan onko Ilkasta mihinkään. Seuraavaan Blues-peliin pelin alkuun pikkusikaa ja espoolaiset sekaisin. Matsista tulle sen jälkeen pinnat himaan kunhan vaan mestis tekee oman duuninsa Rajamäkien kanssa. Viimeksi mestiksen apuun tuli A-junnu. Parempi roolipelaaja vaikuttaisi muuten junnu olevan vaikka pitääkin omana juttunaan enemmänkin kiekollista puolta.

Mestishän taas veti kuuleman mukaan jotain venäläistä kuuppaan Tallinnassa. Olisiko ollut vuonna 2001, vai peräti myöhemmin? Korhos-Lassehan pyrki rightilla kuuhun asti, mestis menee näemmä yhdellä pataan vedolla vieläkin pidemmälle.

Pure

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Taitaa Ilkka Pikkarainen olla meidän Sean Avery, heh.

Plussat Pikulle että jaksoi pitää pään kylmänä koko matsin ajan eilen. Siihen päälle vielä maali ja syöttö, loistavaa!

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä Pikun mollaajia, äijähän tekee hommansa paremmin kuin J.Ruutu.
Ja se on paljon se.
Rotan rooli vaatii oikeesti enemmän kovuutta kuin Paten tyyppinen rooli-ratkaisu. Eli, Pikulle peukku pystyyn ja zemppiä jatkossakin.

Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
coolman kirjoitti:
En ymmärrä Pikun mollaajia, äijähän tekee hommansa paremmin kuin J.Ruutu.

En suostu vertaamaan J. Ruutua ja Pikua keskenään, mutta sen verran on toki sanottava, että paljon löytyy yhtäläisyyksiä.

Pikun maalimäärä on huikea. 14+5 tehot kaverilta, jolta ei kukaan juuri mitään tältä kaudelta odottanut. Kaupan päälle kaveri saa espoolaisen Euroopan eliittijengin (heh) täysin pois tolaltaan ja iskee päälle vielä 1+1. On se vaan perseestä koko jätkä!

Siis mikä teitä oikein vaivaa? Meidän pitäis olla helvetin tyytyväisiä, että meillä on tämmönen kaveri joukkueessa ja se tekee meille maaleja.

Piku oli maanantaina suurin yksittäinen tekijä voitossa. Eikö sen nyt jumalauta pitäs riittää? Ei kiekkoilijan tarvitsekaan olla kaikkien kaveri, vaan tehdä kaikkensa oman joukkueensa eteen. Sellaisia pelaajia ainakin itse arvostan kaikista eniten.

Joten nyt kaikki kunnia Pikulle ja pidetään turvat kiinni!

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyypä taas nostaa tämä ketju ylöspäin. Piku on nyt maalipörssin jaetulla kakkossijalla 17 osumalla, yhden tilastoa johtavaa Haatajaa jäljessä. Aivan uskomatonta menoa kaverilta, joka on niin omien kuin varsinkin vastustajien leireistä ehitty dumaamaan monta kertaa. Itsekin olen joskus tätä tehnyt.

Pikun mietteet voi tsiigata tosta. http://www.nelonen.fi/smliiga/videot.asp?videoId=3559&cat=3

Siinä on nelosen sivuilta videohaastattelu narrivoiton jälkeen. Kyllä mä olen jo sitä mieltä, että Piku pitää saada jäämään ens kauden jengiin tavalla tai toisella. Mielummin vaikka Pessi ulos.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy