Cemetery Gates
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Eikös tässä ole jonkin sortin ristiriita? IFK:n faneja on muutamina vuosina kiitelty liigan parhaiksi ja kannustusta on kehuttu. Miten se on mahdollista, kun itse seura on kuitenkin enemmän tai vähemmän kontannut kymmenisen vuotta putkeen? Itse muistan toki elävästi finaalipelin Tepsiä vastaan keväällä 1999, kun voitettiin 7-2 ja katsomossa mylvittiin ja kiersi siellä aaltoliikekin. Tunnelmaa piisasi.Samoin olen käsittänyt sen, että joukkueen on ansaittava kannustuksensa. Sitä ei saa missään nimessä kannustaa silloin, kun menee huonosti. Ja sitten kun menee hyvin, niin kannatusta kyllä riittää, fanit taputtavat selkään ja kaikki ovat yhtä suurta perhettä.
Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa, varsinkin kaukalon puolella. Melkoisen pitkäpinnaisia faneja on kuitenkin riittänyt penailuvuosina. Tälle kaudelle tuli vihdoin kaivattuja muutoksia organisaatioon ja odotukset olivat korkealla varsinkin Kari Jalosen tulon myötä. Karu totuus on kuitenkin se, ettei tulosta ole tullut ja kaiken kukkuraksi kotikaukalossa on nähty ennätyksellisen paskoja otteita. Ehkäpä Ilkka Heikkinen on sen verran märkäkorva IFK:n paidassa vielä, ettei siksi ymmärrä, miksi kotiyleisö toimii niin kuin nyt toimii. Jotain herran asenteesta kyllä mielestäni kertoo se, että ei tajua yhteyttä yleisön touhujen ja IFK:n peliesitysten välillä. Tai jos tajuaa, niin sitä ei kuitenkaan ymmärrä, että muutoksen tulee lähteä ennen kaikkea sieltä omasta tekemisestä, jolloin yleisö varmasti taas palkitsee.
Ehkäpä Bono on jutustellut Harri Tuohimaan kanssa ja ihmettelevät yhdessä sitä, että heti vaaditaan muutoksia, kun menee huonosti, mutta silloin kun menee hyvin (IFK:lta "hyvin" taitaa olla sijoitus 6 parhaan joukossa), ei kukaan vaadi kenenkään päätä vadille. Heikkisen pitää oppia, että maksava yleisö on (lähes) aina oikeassa.