Ilari Filppula palaa Ilmalaan

  • 221 196
  • 503
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole tarkoitus dissata Ilaria ja toivon hänen pääsevän vielä samanlaiseen lentoon, kuin miltä peli näytti harjoistuspeleissä ja liigan ensimmäisissä peleissä.

Toisaalta mun mielestä tämän päivän tilannetta ei voi täysin verrata parin vuoden takaiseen TPS-aikaan. Ilarihan ei tepsukoihin mennyt millään tähti-statuksella eikä varmasti palkallakaan, vaan nousi parrasvaloihin vasta tepsin mestaruuden myötä. Nyt kun Ilari on "paras ikinä koskaan joka melkein pääsi kokeilemaan änärissä", parhaassa peli-iässä ja vuosipalkka lienee liigan huippua, niin sopisi odottaa vähän enemmän kuin 2+8 tässä vaiheessa kautta.

Jos haetaan vertailukohtaa joukkueen sisältä, niin "täysin turha pellehyppääjäjulli" on tekaissut samaan aikaan tehot 4+8. Aika hyvin wanhalta 3-ketjun hämmentäjältä... Palkkataso on varmastikin samalla hehtaarilla Ilarin kanssa, rooli taas täysin erilainen.

Ilarilla +/- tilasto näyttää +5, Rudilla +3. Ilarin laukausprosentti 3,5%, Rudilla 12,1%. Nämä siis SM-liigan tilastojen mukaan.

Sekin on kyllä totta, että Ilari heittää sen 2-3 lättyä per peli joista maalin voisi tehdä, mutta kun se peli kestää sen 60min ja yleisö on jonkun verran lipuistaan maksanut, niin voisi edes näyttää siltä että yrittää täysillä ja koko ajan. Sitten kun noita lättyjä tulee 10 per peli rupeaa niistä tulemaan myös 2-3 maalia. Ei se Hentunenkaan aikanaan kaikista Brembergin tarjoiluista maalia tehnyt, vaikka toki paljon tekikin. Ja sitten kun härkä hyytyi pleijareissa, niin Bremberg rupesi heiluttamaan häkkiä itse.

Toivon siis hartaasti, että Ilari löytää taas itseluottamuksensa ja peli-ilon ja pistetahti paranee jo runkosarjan aikana. Mä voin olla vanha kyyninen puusilmä, mutta mun mielestä Ilari ei ole, ainakaan toistaiseksi, täyttänyt niitä saappaita jotka hänelle on annettu. Tuskinpa on Ilari itsekään täysin tyytyväinen omiin otteisiinsa ja niistä seuranneisiin tuloksiin...
 

jeani

Jäsen
Itsekin uskon että pakko sen homman on jossain vaiheessa aueta, jokaisessa näkemässäni matsissa Filari on heittänyt sen 2-3 avopaikkatarjoilua joista ei vain kukaan tunnu saavan sisään. Hieman huolestuttavaa on tosin ollut että näitä lätyttelyitä ollaan nähty oikeastaan vain ensimmäisissä erissä, loppumatsia kohden alkaa katoamaan kuvasta koko ajan enemmän ja enemmän joten liekö kunnon kanssa vielä tekemistä?


Täysin samoin olen havainnoinut.

Alkaako Filppulaa pelin edetessä aina ottamaan päähän ja pelihalut menee kun ei ketjukaverit kuitenkaan tee maaleja...
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä voin olla vanha kyyninen puusilmä, mutta mun mielestä Ilari ei ole, ainakaan toistaiseksi, täyttänyt niitä saappaita jotka hänelle on annettu.

Et missään tapauksessa. Ilari on pelannut alle tasonsa tai ainakin alle odotusten. Mikä sitten on se Filarin todellinen taso? Eihän Filu ole oikeastaan koskaan ollut mikään joukkuettaan kantava pinnanikkari, oikeastaan kahta viime vuotta lukuunottamatta. Eikä viimeisen TPS-kauden runkosarjakaan ilmeisesti ollut mitään riemujuhlaa. Kyseisen kauden playoff-otteet sekä viime vuoden onnistunut AHL-visiitti on kuitenkin nostanut Filarin statuksen tähtikategoriaan niin odotusten, kuin palkkakuitinkin suhteen. Minä ja varmasti moni muukin elivät siinä toivossa, että Filari on niin sanottu late boomer, joka on vasta myöhemmällä iällä noussut potentiaalinsa tasolle.

Minulla on ollut omat epäilykseni Filarin suhteen jo siitä saakka, kun Masa hänet sainasi kaudeksi 2010-2011. Hyvin sujunut AHL-visiitti oli huojentava ja hautasin epäilykseni. Nyt on kuitenkin hieman taas kyseenalaistettava, onko Filppulasta kantamaan Jokereiden raskasta ykkössentterin viittaa. Jotenkin sellainen pikkunätti-fiilis jäänyt miehen pelistä, ajoittaisia väläyttelyjä, mutta kun tuolla roolilla ja palkalla pitäisiä pystyä dominoimaan. Sydämen pohjastahan Ilarille toivoo onnistumisia, sen verran Jokereiden näköinen pelaaja ja kyllähän tuota nyt osittain voi omaksi pojaksikin kutsua. Ehkä myös tämän vuoksi arvostelu on vaimeampaa, joku maalta raahattu janari olisi jo ammuttu reikäjuustoksi tässä vaiheessa.

Aika näyttää onko Filppulasta Jokereiden ykkössentteriksi, joka kantaa joukkuettaan vaikeiden aikojen yli, vai tuleeko miehestä Kekäläisen suurin ja kallein floppi.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Filppulalta ehkä kauden paras ottelu kauden avauksen jälkeen, aivan loistavia syöttöjä paikoille varmaan noin 10 kappaletta, mutta kukaan ei tee maalia. Toivottavasti Ilari ei turhaudu tähän ettei kukaan saa sitä kiekkoa sisään... Jaska Filppulan rinnalle!
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Filppulalta ehkä kauden paras ottelu kauden avauksen jälkeen, aivan loistavia syöttöjä paikoille varmaan noin 10 kappaletta, mutta kukaan ei tee maalia. Toivottavasti Ilari ei turhaudu tähän ettei kukaan saa sitä kiekkoa sisään... Jaska Filppulan rinnalle!

Flilppula on tarjoillut tänään avopaikat pakeille, että autaisko se Jaska siinä nyt niin paljon... Niemi ja Eronen voi helvetti ja Tyrsky ja Mäki treenailemaan, että osuvat maaliin.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Flilppula on tarjoillut tänään avopaikat pakeille, että autaisko se Jaska siinä nyt niin paljon... Niemi ja Eronen voi helvetti ja Tyrsky ja Mäki treenailemaan, että osuvat maaliin.

Oli siinä Ridallakin paikkansa, mutta joo oikeessa oot, että pakeille menee syötöt. Peluutuksessa jotain vikaa, kun Niemi on siellä takamiehenä?
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
Tämän päiväisessä ei ollut mitään muuta hyvää kuin IF:n paluu elävien kirjoihin.
Kevättä odotellessa.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vahvaa pelaamista Fililtä tänään, sellaista mitä ainakin itse olen odottanut illasta toiseen. Tätä lisää ja muille tähtäinten kalibrointi kohdilleen niin hyvä tulee.
 

-STR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vahvaa pelaamista Fililtä tänään, sellaista mitä ainakin itse olen odottanut illasta toiseen. Tätä lisää ja muille tähtäinten kalibrointi kohdilleen niin hyvä tulee.

Filppulalta ihan lupauksia herättävä ilta tosiaan, mutta itse kiinnitin huomiota aloituksiin. Ja etenkin ylivoimalla Ilari hävisi monta tärkeää aloitusta.
Toivottavasti tähän kiinnittyi myös valmennuksen huomio.

Tulevaisuudessa voisivat laittaa, vaikka Hahlin tai Kerälän pelaamaan yv:tä Ilarin kanssa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Filppulahan häviää aloituksia solkenaan, se ei ole mikään uusi asia. Sitä on kirottu varhaisista harjoituspeleistä lähtien, enkä ihmettele yhtään Filppulan "tapaa" pilkkiä itsensä aloituksesta pois. Taitaa mies itsekin tiedostaa heikkoutensa.

Tänään anyway jo ihan hyvä peli Filppulalta, yhteys Puluun löytymässä?! Ongelma on tällä hetkellä se, etteivät ketjukaverit laita Filarin syöttöjä sisään. Yhtä snaipperia huutaa siis. Kekluuu?!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Missään nimessä ei voi olla tyytyväinen Filppulan kauteen Jokereissa TÄHÄN saakka. Harjoituspelit lupailivat huomattavasti parempia tehoja ja silloin peli Eavesin kanssa toimi kuin unelma. Ilari jakelee kyllä nättejä syöttöjä solkenaan, mutta missä ovat omat tehot veskalla? Tänäänkin avopaikka ja huis helvettiin veto. Sama tehottomuus tosin vaivaa jostain syystä koko jengiä.

Keväällä taatusti avainpelaaja, mutta pitkä on matka.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Odotuksiin nähden Filppula on ollut karmea floppi. Paikkaa ei tunnu löytyvän joukkueesta ja Kerälä on ottamassa ykkössentterin roolia Filppulalta.

Filppula vaeltelee vähän varjojen mailla... Tänään pelaa yhdessä Ruudun ja Mäen kanssa. Katsotaan, josko kaveri heräisi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Pettymys Filppula on ehdottomasti ollut, siitä ei kahta sanaa, mutta floppia hänestä ei mielestäni saa niin kauan kuin pystyy jatkuvasti joukkuetta auttamaan. Tehoja Filppulalta odotettiin ja niitä ei ole tullut, joten ymmärrän hyvin pettymuksen. Mutta kyllähän Filppula jokaisessa ottelussa on pelissä mukana koko ajan, väläytteleekin ajoittain, eikä haahuile missä tahansa ilman että osallistuisi peliin ja auttaisi joukkuetta jokaisessa pelissä.
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta kyllähän Filppula jokaisessa ottelussa on pelissä mukana koko ajan, väläytteleekin ajoittain, eikä haahuile missä tahansa ilman että osallistuisi peliin ja auttaisi joukkuetta jokaisessa pelissä.

Jättekiva! Ajoittaiset väläytykset eivät yksinkertaisesti riitä Jokereiden tasoisen joukkueen ykkössentteriltä. Herranjestas kaveri on yksi liigan parhaiten palkatuista pelaajista, ellei jopa parhaiten palkattu. Puhumattakaan siitä, että meidän ukkoylijumalamme sainasi hänet peräti neljän vuoden sopimuksella. Ei Jokereilla ole varaa odotella Filppulan heräämistä, täkyä pitäisi tulla tasaisesti myös runkosarjassa.

Monet selittelevät vähäisiä tehoja sillä, ettei muut pistä Filppulan järjestämiä lukuisia avopaikkoja sisään. Mä olen sitä mieltä, että tuon palkkatason kaverin pitäisi nakata paskat ja pistää itse limppua verkkoon, jos ei muille maistu. Mulle on jotenkin painunut verkkokalvoille näky Glen Metropolitista, joka tuskaisena pyörittää ylivoimaa, syöttöpaikkoja ei juuri ole, Glen siitä paskat välittää, pistää liikkuvat taakse ja täräyttää limpun etuylänurkkaan. Tällaista johtajuutta mä odotan Jokereiden ykkössentteriltä. Johdetaan joukkoja edestä.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Filppula on karmea floppi, ei siitä pääse enää yli eikä ympäri. Neljän vuoden jättisopimuksella jokereihin ja 22 ottelun aikana vain pari iltaa jolloin onnistunut keräämään 2 tehopistettä tai yli. Kymmenen viime pelin +/- saldo näyttää -5 pakkaslukemaa, tilastot heikkenee sitä mukaa kun kausi etenee. Lähe menee, toivottavasti joku KHL joukkue on Ilarin perässä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Filari oli tänään aivan loistava! Katkoi syöttöjä, taisteli laidassa, pelasi tilanteet loppuun ja teki tätä kaikkea täydet kolme erää! Palkintona maali.

Nyt saatiin Ilarin otteille vihdoin jatkuvuutta ottelun sisällä, toinen samanlainen matsi, niin eiköhän apinat ala tippumaan itse kullakin!

Köyhän miehen Datsyuk
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Filari kyllä pelasi loistavan ottelun ja tulihan se maalikin sieltä. Kuinka pitkä kuivakausi Filillä oli maalinteossa? Paikkoja tänään oli vähintään hat-trickiin ja siinä samalla jakoi loistavia syöttöjä useampaan maalitilanteeseen, kaverit vaan ei pistänyt limppua ineen. Tätä lisää!
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Kuinka pitkä kuivakausi Filillä oli maalinteossa?
15.10. teki edellisen maalinsa, sitä edellisen 15.9. Nyt siis myöhästyi viikolla, kun ei viime viikon tiistaina pelattu. Pelejäkin ehti mennä tuossa välissä täysi tusina.
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on se odotusarvo, millä tasolla Filun pitäisi pelata pelistä toiseen. Taiteilija saa olla, mutta pelissä pitää olla myös tehoa. Jospa se tästä lähtisi taas kulkemaan. Huomasi kyllä maalin jälkeen ketjukavereiden tuulettelusta, että taisi sieltä totisesti jonkinlainen gorilla hypätä selästä. Eiköhän Filari itsekin tunne kovat paineet ja onnistuminen teki taatusti hyvää.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Kyllä, hyvä, jopa loistava matsi Filarilta! Maali kovalla tahdolla ja lisäksi antoi monta loistavaa syöttöä hyville maalintekopaikoille. Kavereille ei vaan kelvannut. Ainakin Teemu Eronen joutuu tarjoamaan kahvit hukatusta maalipaikasta.
On se parhaimmillaan aivan huikea ukko!
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ilarilta todellakin mahtava peli. Äijähän alkoi näyttämään siltä ykkössenalta jota on kaivattu. Sääli että se puolittainen läpiajo päättyi Tapparaveskarin patjahaamupelastukseen, oli Fili heittänyt miehen jo kahville todella nätisti. Tätä lisää!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, #88 Kane, Blackhawks, Världen's bästa #65
Kauden neljäs maali tänään ja 15 tehopiste! Dynastian ykkössena..

Nyt riitti. Kiitos Ilari hetkistä Jokerina. 4 vuotta me ei sua jakseta kattoa.

Bremberg takas!!
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ilari Filppula kyllä muistuttaa paljon Esa Pirnestä. Pirnes nousi tähtiin kevään 2003 finaaleissa, jonka jälkeen häneltä odotettiin joka vuosi jotain sellaista, mitä ei oikeasti ollut edes olemassa. Samalta näyttää tilanne I. Filppulan suhteen: yksi huikea kevät ja mestaruus, jonka jälkeen onkin saatu vain odotella jotain.
 

Jopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ilari Filppula kyllä muistuttaa paljon Esa Pirnestä. Pirnes nousi tähtiin kevään 2003 finaaleissa, jonka jälkeen häneltä odotettiin joka vuosi jotain sellaista, mitä ei oikeasti ollut edes olemassa. Samalta näyttää tilanne I. Filppulan suhteen: yksi huikea kevät ja mestaruus, jonka jälkeen onkin saatu vain odotella jotain.

Käypä tsiigamassa AHL-kauden tilastot ja tule sitten huutelemaan lisää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös