IL tutki: Jokerit on inhotuin

• 15 187
  • 71

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ujcik#11 kirjoitti:
Niin kauan kun viha/ärtymys pysyy sellasena rehtinä vittuuntumisena, se on ihan hyvä mutta toisaalta jos aiheuttaa aitoja tappeluita esim, fanien kesken niin sellaista en enään ymmärrä.

Et ilmeisisti ole koskaan ollut mukana kun kannattajat ottavat tosissaan yhteen? Huikeita kokemuksia ja todellakin saavat aikaan yhteenkuulumisen tunnetta ja kulttuuria omissa joukoissa.

Kolikolla on tosin toinenkin puoli jonka hyvin ymmärrän. Ruotsissa ollaan menty kannattamisessa futiksessa sellaiseen tilanteeseen etten minäkään uskaltaisi mennä perheen kanssa katsomoon eniten tunteita herättävässä ottelussa. Perhana en ole ollut AIK:n matsissa kolmeen vuoteen. Pitää varata aikaa ja lähteä kun jo netissäkin asiasta vuodatan.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on sellainen käsitys, että "suuren yleisön" keskuudessa Jokerit on inhotuin, mutta sitten matsissa käyvien ihmisten ja lajifriikkien mielestä HIFK on inhotuin jengi. Tiedä sitten.

Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Gellner kirjoitti:
Mulla on sellainen käsitys, että "suuren yleisön" keskuudessa Jokerit on inhotuin, mutta sitten matsissa käyvien ihmisten ja lajifriikkien mielestä HIFK on inhotuin jengi. Tiedä sitten.

Suurta yleisöä ei kiinnosta Jokerit, tai HIFK kovinkaan suuresti. Pääkaupunkiseudulla varmasti, Turussa joitakin ihmisiä, Oulussa joitakin(eteläviha), ja muilla paikkakunnilla muutamia ihmisiä. Ja "kiinnostamisella" tarkoitan vihaamista yms. suuria tunteita, totta kai esmerks HIFKin meininki kaukalossa on aina minuakin kiinnostanut. Jos omia tuntemuksia peilaa, niin vertaillessa Ässiin, on Jokerit, sekä HIFK täysin hmv- jengejä, ei vihaa, ei rakkautta, ei kiinnosta.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
mjarkko kirjoitti:
Jos voittokulku tämän kauden liigassa jatkuu, niin kaikki IP-lehdet ja TV-kanavat pursuavat jokereita.
Tuskin nyt sentään niin paljon kuin Ässiä viime kaudella? Niistähän tehtiin kirjakin, vai kaksi? Eikä edes voittaneet! Itse iloitsin Ässien menosta viime kaudella aivan tolkuttomasti vaikka niistä jauhettiin taatusti enemmän kuin Kerhosta, joka sentään vei koko potin. Kerhosta ei puhuttu juuri missään, muuta kun korkeintaan jossain Turengin kuppiloissa. Jos kysyttäisiin tänään gallupissa että kuka oli viime kauden finaaleissa, varmasti 50-60 % muistaisi Ässät, mutta suurin osa ei edes uskoisi Kerhon voittaneen vaikka se heille kerrottaisiinkin. Pronssia veikkaisivat. Tästä syystä saatoin jonkun sekunnin verran olla onnellinen jopa Kerhonkin puolesta viime keväänä. Mä en inhoa oikeastaan mitään muuta joukkuetta SM-liigassa kuin Kärppiä. Vain sen takia että ovat olleet Jokereita tiputtamassa pleijareissa ja kerran vieneet tuomarin avustuksella ja sikailulla varman Suomen Mestaruuden Jokereilta. Siitä "inhosta" voi sitten jokainen vetää omia johtopäätöksiään.

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Gags kirjoitti:
Mä en inhoa oikeastaan mitään muuta joukkuetta SM-liigassa kuin Kärppiä.

2001 pleijaritappio poroille vituttaa vieläkin, oikeastaan enemmän kuin hävitty '05 finaali niitä vastaan. Kari Heikkilä voitti kuivan Erkan mediapelissä tuomareiden suuntaan ("Laskimme Jokerien taklanneen meitä pelissä 629 kertaa - kaikki päähän" -jutuillaan) ja kausi päättyi ylivarovaiseen peliin. Westerlundin puukkoa haavassa kääntänyt toteamus tappion jälkeen: "Olisimme jaksaneet vaikka juhannukseen asti" on myös edelleen mielessä. Tuona 2001 kautena myös Variksen Pete oli hillittömässä runkosarjaiskussa ja ilman kunnon playmakerin apua.

Eli Kärppiä pitää kunnioittaa siitä, etteivät ole vastenmielisyyden herättäjänä ihan HMV porukkaa. Kosto elää.

Viimeksi muokattu:

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Gellner kirjoitti:
Eiköhän tällä palstalla ole aika suuri otos nimenomaan noita "matsissa käyviä & lajifriikkejä". Kierrätyskeskukseen avattu ketju todistaa, että Jokerit on ylivoimainen ykkönen ja perässä seuraa Kärpät (= menestys). HIFK kamppailee Kerhon kanssa kolmannesta sijasta, tuplan jälkeen jää siitäkin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
tuuski kirjoitti:
Eiköhän tällä palstalla ole aika suuri otos nimenomaan noita "matsissa käyviä & lajifriikkejä". Kierrätyskeskukseen avattu ketju todistaa, että Jokerit on ylivoimainen ykkönen ja perässä seuraa Kärpät (= menestys). HIFK kamppailee Kerhon kanssa kolmannesta sijasta, tuplan jälkeen jää siitäkin.

Pitää myös muistaa, että jatkoajassa seurojen kannattajien määrät ovat jakautuneet erittäin epätasaisesti.

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Panzerfaust kirjoitti:
2001 pleijaritappio poroille vituttaa vieläkin, oikeastaan enemmän kuin hävitty '05 finaali niitä vastaan. Kari Heikkilä voitti kuivan Erkan mediapelissä tuomareiden suuntaan ("Laskimme Jokerien taklanneen meitä pelissä 629 kertaa - kaikki päähän" -jutuillaan) ja kausi päättyi ylivarovaiseen peliin. Westerlundin puukkoa haavassa kääntänyt toteamus tappion jälkeen:

Eli Kärppiä pitää kunnioittaa siitä, etteivät ole vastenmielisyyden herättäjänä ihan HMV porukkaa. Kosto elää.

Juuri näin, tunne on molemminpuolista. Jokereiden voittamisesta kun saa "ylimääräiset sävärit". Juuri tällaiset isot voitot ja häviöt luo viha-rakkaussuhteita. Vastustaja vituttaa, mutta sen kohtaaminen on juuri SE juttu.

Mun mielestä Jokerit on sen takia vihatuin, koska se on suurin, paljon mediassa ja sillä on johtajat, joita kukaan ei pidä minään.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Gellner kirjoitti:

Enpä tiedä. HIFK on kuitenkin varsin sympaattinen jengi, jolla on pitkä historia ja oma, nykyisin hiukan hakusessa oleva, BRÄNDI.

Jokerit on Hjöördiksen synnyttämä äpärälapsi, joka uusii nahkansa joka kaudeksi toitottaen samalla "jokerikiekon" palaamista. Itseäni vituttaa tosin yli kaiken nuo teinien "super-jokerit" ja muut myötähäpeää herättävät kiljumiset yli kaiken, joten en ole ihan subjektiivinen asian suhteen. Mutta enpä nyt itse seuraa "vihaa" tai "inhoa". Lähinnä herättää fiiliksiä mauttomuudesta koko ilmala.

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Mitä näitä tekstejä olen lukenut ja muutenkin seurannut keskusteluja, tuon Jokeri-inhon kohde on enemmänkin Hjallis, ei suinkaan itse Jokerit (tietysti poikkeuksiakin on). Mutta se on myönnettävä, että ilman Hjallista helsinkiläinen jääkiekkomaisema olisi tyystin toisenlaisen näköinen.

Mitä tulee katkeriin valituksiin pelaajien ostamisesta, pitää muistaa, että näin on tehty maailman sivu. Ei Hjallis sitä aloittanut. Ja tyhmähän ihmisen pitää olla, jossei osaa käyttää tilaisuutta hyväkseen, kun hyviä pelimiehiä on tarjolla.

Tämä ei tarkoita sitä, että palvoisin Hjallista. Olen joistakin asioista eri mieltä hänen kanssaan, kritisoin turhan herkkää liipasinsormea. Mutta hän nosti Jokerit suosta, sitä tekoa kunnioitan ja kiitän.

Suosikkijoukkue
Tappara
Koska yleensä tälläisiin 'gallupeihin' tulee eniten vastauksia pääkaupunkiseudulta, niin nyt he joko olivat passiivisia tai sitten Jokeritfanit mollasivat HIFKiä ja päinvastoin ;)
Itse lehdestä jäi arvoitukseksi mikä merkitys oli sillä 2.paras joukkue jota kannatat.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tutkimus kuin tutkimus, mutta mielenkiintoista kuunnella seuraavassa paikallismatsissa, kuuluuko enään perinteistä:
Hata, Hata, Hata IFK huutoa... =)
Taitaa pilkka osua enemmän omaan nilkkaan...

Outsider

Jäsen
Duunikaveri luki eilen lehteä ja selitti suu vaahdossa siitä miten jokerit on perseestä, vaikka ei seuraa lätkää millään tavalla. Oli pakko sitten ohi mennen kysyä, että mikä jokereissa on niin perseestä, niin vastaus oli, että "ne on jokerit".:D Tämmöinen "viha" pistää aina hymyilyttämään ja lisää vaan omaa kannatusta omaa joukkuetta kohtaan.

Itse en todellakaan kutsuisi vihaksi sitä tunnetta minkä esim. ifk aiheuttaa, tai pahin kilpakumppani tps 90-luvulla aiheutti. Ilman näitä rakkaita vihollisia koko touhussa ei olisi mitään mielenkiintoa. Totta kai ifk:lle häviäminen v*tuttaa eniten, mutta vastaavasti voittokin tuntuu sitten parhaalta. Näistä asioista on aina hauska kuittailla kavereiden kesken puolin ja toisin, mutta ei minulla ole mitään tarvetta mennä tuntemattomille ihmisillä suutani soittamaan tai jollain muulla tavalla vihata heitä..

Jääkiekko ei tarvitse vihaa, vaan tunnetta.

KurrinViides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Montreal Canadiens
Hyvä juttu men mielestä. En kyllä yhdy Hjalliksen kommenttiin että pitäisi yrittää muuttaa Jokereiden imagoa. Pääkaupunkilaisa tullaan aina viihaamaan! Piste!

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Kukas sen sanoikaan: "Pääasia on, että kirjoitetaan, kunhan nimi vain on oikein"? Kunhan pysytään otsikoissa.

Karkoil

Jäsen
Suosikkijoukkue
KIEKKO-ESPOO
Ei se menestys ärsytä.

Narreissa on ärsyttänyt fanien huono käytös ja varmaan Hjallis hiukan.
En tarkoita että kaikki narrien fanit käyttäytyisit huonosti vaan tietyt poikkeukset ja lehtikirjoitukset saavat sen aikaan.
Tietysti myös omasta mielestäni Jokereiden imago on todella alhaalla kun vertaa esimerkiksi toiseen menestyneeseen seuraan Kärppiin joita kunnioitan suuresti.

Ennen joskus aikoja sitten narreissa ärsytti joukkueen logo, fanien ylimielisyys ja teennäisyys. Hopeiset kypärät ja lilat paidat.
Nykyään asiat eivät häiritse sillä tavalla. Tänäänkin tuli tappio, helppo sietää.

PS: Mutta ei se sitä tarkoita että seuroista eniten en enää inhoisi narreja. Se on aina ollut osana mun kiekkokulttuuria ja tulee varmaan aina olemaan ;)

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Beast kirjoitti:
Itse en oo koskaan vihannu Jokereita.

Mää on aina "inhonnut" Ilvestä ja Jokerit on ollut yhtä kauan aivan yhdentekevä.

edit. ei tullut luettua otsikkoa tarpeeksi hyvin

Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Minulle nuo 90-luvun väännöt ja Jokerien ylivoimainen medianäkyvyys tekivät joukkueesta suosikki-inhokin, jolle oli kitkerää hävitä ja makeaa voittaa. Siitä antipatiat on kuitenkin laimentuneet tai muuttuneet vain tottumukseksi. Ei sitä nyt mitään kokonaisia joukkueita tule (enää) oikeasti inhottua mutta jotkut kannattajat ovat menettäneet kunnioitukseni. Jokerit toki on mukana siitäkin syystä, mutta ikuinen symppis pronssikerho tulee sillä listalla ykkösenä. Joukkue on ok, mutta pulkkamäki- ja syöpähuutelijat... Ei jumalauta.

Väitän myös että Tepsin/Turun antipatia on aika pitkälle ilman omakohtaisia ikäviä kokemuksia syntynyttä, mikäli 90-luvun menestystä ei lasketa. Jengi katsoo jotain peternymanneja ja nauraa tavan mukana.

Viimeksi muokattu:

snumi

Jäsen
Kawalski kirjoitti:
Turkulaiset ja stidiläiset jo kansanosana aiheuttaa kuitenkin suuressa osassa suomalaisista inhoa, ehkä se sitten heijastuu tohonkin tulokseen.

Porilaiset varmaan "hulluina" haluaisivat olla se vihatuin kansanosa? Vihatumpi kuin Tsadilaiset?

Henk koht en "enää" vihaa mitään joukkutta, mutta Jokerit on "aika vähän symppis". Sympatiat menee pienille joukkueille.

Mitä väliä oikeasti sillä, että muut vihaa, jos omat pitävät? Huonompi asia on se, jos ei oma joukkue ja sen kannattajat ole täysillä mukana.

Oikeastaan sekin on OK tilanne, että Ässiä ei vihata kuin suunnilleen Raumalla ja meininki Porissa on hyvä.

Joukkueet elää kuitenkin kannattajiensa rahoilla, vähemmän vastustajien. Toki vastustajia tulee vieraskatsomoon, mutta sinne ei myydä fanitavaraa.

chelios77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Koliath kirjoitti:
Suurta yleisöä ei kiinnosta Jokerit, tai HIFK kovinkaan suuresti. Pääkaupunkiseudulla varmasti, Turussa joitakin ihmisiä, Oulussa joitakin(eteläviha), ja muilla paikkakunnilla muutamia ihmisiä.

Tuskin täällä Oulussa mitään etelävihaa on,ainakaan ite en semmoiseen ole törmännyt.Jokainen vihaa tiettyjä joukkueita ihan omista syistään,esim. joku ärsyttävä pelaaja riittää,samoin fanien ylimieliset kommentit.
Parhaita viha-suhteita ovat kuitenkin sellaiset,missä kaunat ulottuvat vuosien taakse ja pelaajatkin aistivat sen.Onhan se aina mukava näpäyttää vanhaa kiistakumppania ja ehkä maksella kalavelkoja.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jj kirjoitti:
Minulle nuo 90-luvun väännöt ja Jokerien ylivoimainen medianäkyvyys tekivät joukkueesta suosikki-inhokin, jolle oli kitkerää hävitä ja makeaa voittaa.

Eniten ärsytti tuolloin se ympäri Suomenmaan levinnyt valtava gloryhunter ja pissis"fani" ilmiö. Se teki Jokereiden voittamisesta erittäin suurta herkkua ja niille häviämisestä todella kitkerää. Nykyään Jokerit on minulle vastustaja muiden joukossa. Harmi sinänsä, että enää ei semmoista seuraa olekaan, jonka voittaminen maistuisi erityisen makealle. Playoffeissa semmoisia seuroja ovat tosin kaikki seurat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy