Keski-Uudenmaan (tarkoitan aluetta, en joukkuetta) lätkätouhut ovat tosiaan yhtä mössöä. Itse en tarkkaan ottaen tiedä, mitä Haukat tavoittelee, mutta täysin erillinen organisaatio se joka tapauksessa näistä muista alueen porukoista on. Tämä Haukkojen joukkue tunnettiin aiemmin nimellä HT Haukat (siis silloin, kun KJT:n edustusjoukkue pelasi Haukkojen nimellä) ja sitä ennen Hawksina. Sarjataso on tainnut suunnilleen aina tätä kautta ennen olla kolmosdivari.
KJT:n edustusjoukkueen - siis Haukkojen - kaaduttua tämä kolmosdivarin Haukat on ollut Järvenpään korkeimman sarjatason jääkiekkojoukkue. Samalla joukkue on myös juniori-Haukkojen edustusporukka. Sitä se on ollut siitä asti, kun KJT perustettiin.
Aikoinaanhan KJT perustettiin Shakersin, TuusKin ja Haukkojen kokoomajoukkueeksi, jossa olisi A-, B- ja C-junnut sekä edustus. Nyt KJT:n edustusjoukkue on ilmeisesti KJT TuusKi. Tätä roolia HC Keski-Uusimaa halusi niin ikään havitella itselleen, kun KJT:lta puuttui edustus, mitä kuvaa sinänsä vähän provokatiivinenkin KJT-teksti seuran logossa.
Ja kuten edellinen kirjoittaja, myös minä olen kuullut, että Haukat on irtautunut kaikista KJT-kuvioista ja siirtynyt seuran kilpailijaksi. Toisin sanottuna Haukoilla ei siis ole mitään tekemistä KJT TuusKin tai HC Keski-Uusimaan kanssa (jälkimmäisen kanssa ei kai juuri koskaan ole ollutkaan) - eli tavallaan ollaan aika 90-lukulaisessa tilanteessa. Sillä erotuksella, että tämä tilanne on paljon sekavampi. Itseni ei sentään tarvitse painiskella seuravalintojen kanssa, kun kerran Haukat on olemassa. Olkoonkin, että perin matalalla profiililla.
Itse en tiedä, mitä Haukoissa aiotaan nyt tai tulevaisuudessa, mutta vaikea tietysti kuvitella, että ihan heti alettaisiin hakea nousua yhtään valtakunnallisemmalle tasolle. En tietysti tiedä. Jos ajattelee Suomi-sarjan alkulohkoja, niin eipä Haukat taida olla resursseiltaan varmaankaan juuri jäljessä jotain OKK:ta tai edes Huntersia. Taaskaan en tietysti tiedä.
Viimeiset kymmenen vuotta ovat kuitenkin osoittaneet, että jääkiekossa tilanteet tuntuvat muuttuvan nopeasti. Jos joku vuosikymmen sitten olisi sanonut, että keravalaisjoukkue pyrkii lähivuosina tosissaan toiseksi korkeimmalle sarjatasolle tai että Lempäälästä tai edes Kajaanista on muutaman vuoden kuluttua joukkue Mestiksessä, puolisekavan ihmisen puheena olisi näitä lausuntoja luultavasti pidetty.