Vähän poiketaan otsikon aiheesta, osittain kuitenkin pysytään aiheessa eli törmäsin ilmeisesti todella tehokkaasti unohtamaani ihmiseen kenestä en edelleenkään tiedä kuka helvetti se oli.
Jokunen viikko sitten perjantain alkuillasta, olympialaisten kiekkovälierien välissä eli Suomi-Ruotsi -matsin jälkeen, tuli kaupassa vastaan kaksi jotain 25-35 -vuotiasta kundia, joista toinen huikkasi minulle suoraan kasvotusten reippaan tervehdyksen ns. siviilimaailman lempinimeäni käyttäen eli "Moro, Iker."
Siinä sitten enempää häkeltymättä kasvotusten moikkasin takaisin kuin paremmallekin kaverille, vaikkei ollut pienintäkään aavistusta kuka se oli. Onneksi tuo tapahtui eri suuntiin edetessämme ohimennen, eikä tilanteessa ajauduttu juttusille, tosin joku perus miten menee -small talk olisi saattanut paljastaa jotain tästä kaverista ja siitä mistä vitusta tiesi nimeni, helpottaen tätä muistelemisen tuskaa ja mysteeriä ja paljastaen tervehtikö hän vahingossa täysin vierasta ihmistä nimien täsmäämisestä huolimatta. Jos nimittäin erehtyi henkilöstä, on todella outo yhteensattuma mutta muuten tuo koko kuvio jäi täysin mysteeriksi.
Mietin tuota loppuajan kaupassa, ja aivot raksutti jatkuvasti koko kirjon kaverien kavereita ja jotain vanhoja tuttuja tai pelikavereita läpi. Kyseessä oli isohko kauppa ja kassajonoissa onneksi hyvin porukkaa, eli jäin vielä omat ostokseni maksettuani odottelemaan puolijemmaan peliautomaattien viereen nähdäkseni tyypin uudestaan kun tulee kassoille jonottamaan. Sieltä se tuli kaverinsa kanssa hetken päästä, pääsin hyvistä kyttäysasemista näkemään kasvonsa edestä ja sivusta eikä hälyttänyt mitään kelloja että olisin ikinä tavannutkaan tätä jamppaa.
Tiedän lisäksi, että minulla on perkeleen hyvä kasvomuisti eli kyseessä oikeasti on ihminen kenestä väitän etten olisi aiemmin tavannut. Niin vain kuitenkin moikkasi minua nimelläni tai siis lempinimelläni, edelleen muistan miltä tuo tyyppi näyttää mutten ymmärrä mistä yhteydestä tuo voisi minut tuntea tai nimeäni tietää.
Mysteeri perkele, pahoittelut ettei ole ihan otsikon mukainen tapaus mutta palasi mieleen ketjun nähtyäni.