Viestin lähetti jerry
Jos sinun on tarkoitus mitata sykettäsi, pitäisi siinä olla se lähetin joka tulee tuohon rintakehän päälle. Kellonahan se tietysti toimii ilmankin.
Viestin lähetti InSideHockey
Joten ajattelin vain eikö nykyteknologialla olisi mahdollista toteuttaa sitä niin että se "lähetin" olisi kellon takalevyssä ja mittaisi sykkeen rannevaltimosta?
Vastaanotin
Pidä vastaanotin puhtaana ja kuivaa siitä kosteus jokaisen käyttökerran jälkeen. Älä säilytä vastaanotinta ilmatiiviissä tilassa (esim. urheilukassi). Älä paina vastaanottimen näppäimiä vedenpinnan alapuolella.
Lähetin
Pidä lähetin mahdollisimman puhtaana. Pese se jokaisen käyttökerran jälkeen miedolla saippualiuoksella. Hien ja rasvan pinttyminen elektrodipintoihin voi häiritä lähettimen toimintaa.
Kuivaa lähetin huolellisesti. Kosteus pitää lähettimen elektrodit aktivoituneina, mikä lyhentää pariston käyttöikää. Käytä kuivaamiseen kangasta, sillä elektrodit vaurioituvat liian kovakouraisesta käsittelystä.
Älä taivuttele tai venyttele lähetintä. Säilytä se suorana tai sykemittarin myyntipakkauksessa.
Viestin lähetti Jomppa
Kysytään nyt täältäkin. Eli onko tuollainen Polar A5 riittävä sykemittari, kun sitä lähinnä tulisi käytettyä pyörälenkeillä varmistamaan, että se vauhti ei ole liian kova.
A5 on vähän "vanha" malli, mutta ei ainakaan mitään merkittävää eroa minun kannaltani verrattuna esim. M31/M32 malleihin. Kuntotestit ym. pystyn tekemään salin kuntopyörällä.
Viestin lähetti Jomppa
Kysytään nyt täältäkin. Eli onko tuollainen Polar A5 riittävä sykemittari, kun sitä lähinnä tulisi käytettyä pyörälenkeillä varmistamaan, että se vauhti ei ole liian kova.
A5 on vähän "vanha" malli, mutta ei ainakaan mitään merkittävää eroa minun kannaltani verrattuna esim. M31/M32 malleihin. Kuntotestit ym. pystyn tekemään salin kuntopyörällä.
Viestin lähetti dude
A5 ei ole millään lailla vanha malli. Koko A-sarjahan on muistaakseni vuoden vanha, eikä sykli sykemittarimarkkinoilla ole kovinkaan tiivis. A5 (ja A-sarja yleensäkin) on tarkoitettu niille ihmisille, jotka eivät tarvitse laitteiltaan mitään suuria hienouksia vaan helppokäyttöisyyttä ja ihan perustoimintoja. Ja jotka eivät halua investoida suuria summia rahaa. Samalla laillahan asiat ovat melkein missä tahansa tuotteissa, Audilla on halvempia ja kalliimpia autoja, Nokialla kalliimpia ja halvempia tuotteita jne..
Eli vastaus kysymykseesi: kyllä riittää.
Viestin lähetti Diver
Mulla on m22 mittari. Olen huomannut että rintakehän ympärille kiinnetettävä sensori remmi ei aina toimi. No sain toiselta käyttäjältä vihjeen (oli kuulemma kysynyt Polarilta) että sensoria pitää kostuttaa ennen kiinnittämistä rintakehän ympärille. Näin toimii varmasti joka kerta. Toimintasäde on noin 1 m, joten kyllä rannekello pitäisi toimia myös kiinnitettynä vaikka polkupyörän sarveen.
Ruutuässä kirjoitti:Polarin mittarit ovat yleisesti hyvinä pidettyjä, kun kyse on sykkeen mittaustarkkuudesta. Jos haluaa muita ominaisuuksia, kuten matkamittarin, ei kannata Polaria ostaa. Esimerkiksi S625X on keskeneräinen ja buginen leikkikalu, josta ei kannata maksaa mitään. Suunto on monessa suhteessa parempi jos matkaa haluaa mittailla.
Walton kirjoitti:Nuo mittarit ovat ominaisuuksiltaan pitkälti samoja, ainoastaan F11 sisältää kuntoiluohjelman ja kuntotestin. Eli kannattaako maksaa noin 40€ enemmän jotta saa nuo ominaisuudet?
Entä, minkälaisia käyttökokemuksia on kyseisistä mittareista, joten kaikki tipsit otetaan huomioon.
Ruutuässä kirjoitti:Olen kuullut monilta juoksijoilta, että Polarin matkamittaus on epätarkka. Itse en ole laitetta kokeillut, mutta uskoisin näiden juoksijoiden tietävän mistä puhuvat. Kuulemma juuri nopeuden vaihteluissa epätarkkuus kasvaa. Olen ainakin ymmärtänyt, että monella käyttäjällä on ollut ongelmia laitteen kanssa, joten tästä päättelen, että laite on keskeneräisenä markkinoille tuotu.
Ruutuässä kirjoitti:Itse en ole vielä löytänyt niin hyvää matkaa mittaavaa mittaria, että viitsisin sijoittaa siihen satoja euroja. Varsinkaan kun ei huvita kiinnittää jalkaan 80 grammaa painavaa anturia. Ainakin kuvittelisin selkeän eron kenkien painossa olevan haitaksi. Ehkä moni käyttäjä on kanssani eri mieltä.
Joo. On se mukava kun nettiselain pystyy auringonpilkuista ja keijupölystä antamaan tiedon esim. Maksimaalisesta hapenottokyvystä ja vaikkapa maksimisykkeestä mihin Polarin mittari tarvitsee jotain niinkin turhia arvoja kuin henkilön pituus ja paino, liikunnallinen aktiivisuus, syketieto EKG:na sydämeltä...dude kirjoitti:Kuntotestejä löytyy netistäkin. En oikein tiedä kuinka paljon porukka käyttää tuota kuntotestiä ja tekee niitä, viitseliäs ihminen tekee senkin itse ja säästää tuon 40 euroa.