Ihmettelyketju

  • 6 389 658
  • 38 805
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihmetyttää kyllä hieman, että miten noi menossa olevat futiksen kisat eivät ole mua nyt tänä kesänä kiinnostaneet. Viimekin viikonloppuna mä istuin varmaan 15 tuntia yksin baareissa, joissa näkyi telkusta noita pelejä, mutta mä vissiinkin katselin vaan seinille tai jotain. Ja täällä kotonakaan en ole viime viikkoina paljoa telkkaria jaksanut katsella, jostain syystä. Yleensä aiemmin olen kyllä noita pelejä melko tarkkaankin seurannut.

Tätä samaista asiaa olen itsekin omalta kohdaltani ihmetellyt.Pelejä olen näissä kisoissa "seurannut" kaiken kaikkeaan yhteensä noin puoli tuntia, verrattuna esim. vuoden 98 kisoihin, jolloin katsoin kaikki mitkä mitenkään vain kykenin ja merkitsin jokaisen lopputuloksenkin ylös lehdestä irtileikkaamaani otteluohjelmaan. Pistää ihmettelemään.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä olen ennenkin ihmetellyt. Miten Maikkarin ohjelmistot laahaavat niin jumalattomasti perässä? Miksei Tulosruudun alkamisaika ole vain rehellisesti 22.27, eikä tuo huvittava 22.20? Joo, tiedän, sitten se alkaisi vasta 22.33.

Joskus hyvällä tuurilla tuo Tulosruutu pääsee alkamaan jopa 22.23. Tätä muistaakseni perusteltiin jollain mainosajoilla jne. Taitaa olla lähinnä Maikkarin erikoisuus. Kumma, miten ne muilla kanavilla mainoksineen saa ne ohjelmat alkamaan minuutin sisään ilmoitetusta? Ehkä Maikkari on vain niin avuton joka suhteessa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ihmettelen aiemmin mainittua kieltoa, joka koskee paidan riisumista maalituuletuksissa. Mitäköhän sillä ajetaan takaa?
- - -

Tulee vähän myöhässä, kiitos pitkästä aikaa nauttimastani kesälomasta.

Muistaakseni (kai seniorille annetaan hieman anteeksi vuosilukuja..) joskus 80-luvulla alkoi yleistyä tapa, jossa pelaajat laittoivat pelipaidan alla olevaan t-paitaan tai ihan nahkaan poliittisia tmv. iskulauseita ja siksi FIFA kielsi paitojen noston maalituuletuksen kohdalla.

Pelipaitojen vaihto matsin jälkeen on varsin wanha ja totuttu tapa, ja siitä monet pelaajat pitävät, joten sitä ei pidä sekottaa edellä mainittuun.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Ihmettelen, miten kukaan voi pitää vaaleaan paahtoon keitetystä kahvista ja miksi se on niin suosittua Suomessa. Yhtään etelämmäs Euroopassa kun mennään, niin kukaan ei juo vaaleaa paahtoa.
- - -

Nuorin poikani tuli Amerikasta lomalle ja toi tullessaan muutamaa eri laatua Starbucks-kahvia. Niitä tuossa ollaan sitten maisteltu ja todettu, että kyllä paahdoissa on eroja. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että puolet Morning Joe´ta ja puolet kotikahvia tuntuu ihan jees-blendiltä.

Ihme muuten ettei Starbucksia ole Suomessa myynnissä. Vai onko?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmettelen sitä, miten joitain voi jaksaa kiinnostaa maajoukkueen ympärillä tapahtuvat asiat silloin, kun mitään kisoja ei edes ole meneillään. Liigajoukkueen kannattaminen tarkoittaa myös "kesäseuraamista" ja spekuloimista siirroilla ja muilla, mutta maajoukkueen kanssa on mielestäni vähän eri juttu. Olympialaisia katson suurella mielenkiinnolla, mutta muuten kiinnostus maajoukkueeseen on aikalailla 0, varsinkin kisojen ulkopuolella. Noh, tämähän oli vain oma mielipiteeni ja ihmettelyn aiheeni tällä kertaa.
 
Ihmettelen sitä, että youtubessa on sen verran nähty vaivaa tämän kuuluisan ärsyttävän vuvuzelan äänen takia, että sinne videoiden alapuolelle on kehitelty jalkapallon kuva, jota painamalla tuolla melulla voi korvansa palkita vapaaehtoisesti. Muutenkin vähän ihmettelen, miten joku tuota sitten jaksaa sen enempää kuunnella.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmettelen sitä, että youtubessa on sen verran nähty vaivaa tämän kuuluisan ärsyttävän vuvuzelan äänen takia, että sinne videoiden alapuolelle on kehitelty jalkapallon kuva, jota painamalla tuolla melulla voi korvansa palkita vapaaehtoisesti. Muutenkin vähän ihmettelen, miten joku tuota sitten jaksaa sen enempää kuunnella.

Itse ihmettelen syytä, miksi näin on tehty...
 

Schadowan

Jäsen
Ihmetyttää kyllä hieman, että miten noi menossa olevat futiksen kisat eivät ole mua nyt tänä kesänä kiinnostaneet. Viimekin viikonloppuna mä istuin varmaan 15 tuntia yksin baareissa, joissa näkyi telkusta noita pelejä, mutta mä vissiinkin katselin vaan seinille tai jotain. Ja täällä kotonakaan en ole viime viikkoina paljoa telkkaria jaksanut katsella, jostain syystä. Yleensä aiemmin olen kyllä noita pelejä melko tarkkaankin seurannut.

Mä ihmettelen täysin samaa. 1990-2006 skabat menivät tv:n ääressä liimattuna. Vuonna 1990 olin kuitenkin vasta 6-vuotias, mutta niin vain sitä katsottiin Roger Millaa ja Salvatorea. Nyt en ole katsonut vissiin yhtään matsia kokonaan. Johtuukohan siitä, että matsit ovat olleet vaan yksinkertaisesti paskoja? Toki vasta alkulohko käynnissä, mutta jos vertaa vaikka loistaviin 1998 kisoihin, niin kyllähän nämä ovat olleet surkeat kisat. Heikommilla mailla on koko aika 11 miestä pallon alla, yritäppä siinä nyt hyökätä. Brassit pelaavat puolustuksen kautta. Italia floppasi, Ranska floppasi.. Mitä on tapahtunut? Ja vaikka media hehkuttaa näitä nykyajan starboja, kuten Messi, Ronaldo ja Rooney, niin eivät he mitään ole vielä esittäneet, pl ehkä Messi.

Brasilia-Portugali, mitä tollaiselta matsilta odottaisi? Ei ainakaan tätä paskaa, mitä on nyt nähty.

Sydämeni pohjasta toivon, että pelit "aukeavat", kun puolivälierät alkavat. Niinpä niin, saas nähdä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmettelen myös sitä, kuinka joku voi pitää Austin Powersia hauskana.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ehkäpä riippuu huumorintajusta. Mikä leffa saa sut nauramaan?

No tässä äkkiä nyt mitään leffan nimeä ei mieleen tule, mutta esimerkiksi joku parodia-tyyppinen komedia on paljon hauskempi.

Saahan sitä nauraa vaikka mille leffalle tai yksittäisille hahmoille, mutta itse ihmettelen suuresti Austin Powers "huumoria". Tosin voi olla, että moni tekee samoin minun kohdallani!

Iskeekö Austin Powers sinuun?
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Iskeekö Austin Powersin mukahauskuus sinuun?

Iskee semisti. Dr Evil on leffojen huvittavin hahmo. Austin itsesään ei niin rautainen ole vaan juurikin sivuhemmot. Naiset näissä rainoissa ovat myöskin parhautta seksittyyttä ajatellen.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen, ku jatkoajassa on niin kovin rauhallista. KKK:ssa on eniten menoa, taitaa olla kaikki ryyppäämässä jossain.. Voisin kyl omasta puolesta itekin olla kuppia nostelemassa...
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä olen ennenkin ihmetellyt. Miten Maikkarin ohjelmistot laahaavat niin jumalattomasti perässä? Miksei Tulosruudun alkamisaika ole vain rehellisesti 22.27, eikä tuo huvittava 22.20? Joo, tiedän, sitten se alkaisi vasta 22.33.

Joskus hyvällä tuurilla tuo Tulosruutu pääsee alkamaan jopa 22.23. Tätä muistaakseni perusteltiin jollain mainosajoilla jne. Taitaa olla lähinnä Maikkarin erikoisuus. Kumma, miten ne muilla kanavilla mainoksineen saa ne ohjelmat alkamaan minuutin sisään ilmoitetusta? Ehkä Maikkari on vain niin avuton joka suhteessa.

Tulosruutu tarjoaa vain "Kovalainen luottavaisena viikonlopun kisaan" -tyylisiä uutisia, mutta myös Subtv on "kunnostautunut" ohjelma-aikataulun myöhästymisessä. Joka arki-ilta digiboksille tallentuu Simpsonit, jonka pitäisi alkaa 20.30 ja loppua viimeistään 21.00. Allekirjoittaneen boksissa tallennusaika loppuu klo 21.05, mutta silti ohjelman loppu jää usein näkemättä, kun supikoira-tv:llä kun ohjelmat parhaimmillaan kulkevat, ihan oikeasti, lähes 10 minuuttia myöhässä. Kiva siinä sitten katsoa ohjelmia kovalevyltä, kun tallennuksen 5-10 ensimmäistä minuuttia menevät mainosten parissa, kun vastaavasti itse ohjelman loppu jää näkemättä. Eniten tässä ihmetyttää se, että vaikka ohjelman olisi pitänyt alkaa, niin mainoksia suorastaan pursuaa yksi toisensa jälkeen. Eikö siellä kanavan miehistössä löydy ketään, joka huomaisi tämän, ja tekisi jotain asian eteen?
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Miten Maikkarin ohjelmistot laahaavat niin jumalattomasti perässä? Miksei Tulosruudun alkamisaika ole vain rehellisesti 22.27, eikä tuo huvittava 22.20?

Joskus hyvällä tuurilla tuo Tulosruutu pääsee alkamaan jopa 22.23. Tätä muistaakseni perusteltiin jollain mainosajoilla jne. Taitaa olla lähinnä Maikkarin erikoisuus. Kumma, miten ne muilla kanavilla mainoksineen saa ne ohjelmat alkamaan minuutin sisään ilmoitetusta? Ehkä Maikkari on vain niin avuton joka suhteessa.

Todennäköisesti samasta syystä kuin mainoskatkojen äänet tulevat kyseisellä kanavalla ihan kohtuullisen lujaa eli jotteivät vain menisi keneltäkään ohi. Nykyään tuo ei enää ota hermoon kun tulee melkein kaikki ohjelmat katsottua vähintään vartin viiveellä boksilta. Säästyy aikaa muuhunkin ja saa kelata turhuudet pois. Hännille tosin joutuu pistämään 5 minuuttia ekstraa, eikä aina riitä sekään.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Powers voi olla parodiaa kyllä, sitä en kiistä, mutta omassa esimerkissäni tarkoitin lähinnä "hot shots" tai "scary movie" -tyyppistä materiaalia.
scary moviet ovat kyllä todella hauskoja elokuvia. Oikeita mestariteoksia.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mä sain viestin, " Hyvää juhannus". Ihanaa!!1!!

Mitä vitun ihanaa siinä on, kun joku vatipää ei osaa suomea. Voisin sanoa tämän lähettäjän kansalaisuudesta rumemminkin, mutta en halua olla rasisti.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Powers voi olla parodiaa kyllä, sitä en kiistä, mutta omassa esimerkissäni tarkoitin lähinnä "hot shots" tai "scary movie" -tyyppistä materiaalia.
Niin siis ihan samaa sarjaa.

Hot Shots = Top Gun
Scary Movie = Scream (ja jatko-osissa Saw´ta sun muita)
Austin Powers = James Bond

Ja Austin Powers on muuten hyvä leffa, ja tavallaan Scary Moviekin. Mutta kyllähän Hot Shots! on genressään ihan huikea mestariteos. Ainoa, joka menee samaan luokkaan on Top Secret, joka tuntuu olevan valitettavan unohdettu. Sitä ihmettelen aina välillä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Ainoa, joka menee samaan luokkaan on Top Secret, joka tuntuu olevan valitettavan unohdettu. Sitä ihmettelen aina välillä.

Nostaisin myös Hei me lennetään! -leffan tälle samalle tasolle - ei parodioi niin selkeästi mitään tiettyä tai kuuluisaa elokuvaa vaan aikansa useita eri elokuvia, mm. katastrofielokuvia.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Top Secret ja Hot Shots molemmat olivat parodioina varsin hyviä. Amatööriproduktiona ja suomalaisena tekeleenä myös Star Wreck onnistui kaivaamaan Star Trekistä sekä Babylon 5:stä kohtuullista huumoria pienellä rahalla.

Walk Hard: The Dewey Cox Story- aiheutti ihmetystä myös, sillä siinä melko osuvasti paikoin pilkattiin tiettyä aikakautta sekä tapaa rakentaa näitä legendaleffoja. Tämä siis, mikäli ei ota elokuvaa vittuiluna pyhälle Cashille, vaan parodiana legendan synnylle. John C Reilly on näyttelijänä jopa komedioissa parempi kuin yliarvostettu Will Ferrell ja Walk Hardissa USA:n Konttorin Jenna Fischer herätti ihmetystä olemalla kohtuullinen kissa naisellisimmissa kuteissa esiintyessään.

Walk Hard traileri
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Nostaisin myös Hei me lennetään! -leffan tälle samalle tasolle - ei parodioi niin selkeästi mitään tiettyä tai kuuluisaa elokuvaa vaan aikansa useita eri elokuvia, mm. katastrofielokuvia.

Samalta poppoolta luonnollisesti Alaston ase -trilogia sekä sitä edeltänyt sarja Police Squad! Toinen loistava parodia on Moukarimies eli Sledge Hammer, joka nauraa jo aika paljon itselleenkin. Kaltaiselleni huumorintajuttomalle tyhjännaurajalle vallan mainiota viihdettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös