Ihmettelyketju

  • 6 390 236
  • 38 805

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tiedättehän vuoronumeroautomaatit, nuo veikeät masiinat joista saa nappia painamalla lappusen jossa on numero. Numeron kanssa jonotellaan pankissa, virastossa, apteekissa, terveyskeskuksessa, missä milloinkin.

Ihmettelen herra Valtiota, herra Kuntaa, herra Pankkia jne. kun ei helppo raha tunnu kiinnostavan. Jos minä olisin Valtio tai Pankki, laittaisin heti nuo automaatit toimimaan kahden €rkin kolikolla. Kyllä kansa vittuilisi aikansa, mutta maksaisi kun ei muutoin pääsisi asioimaan lainkaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tiedättehän vuoronumeroautomaatit, nuo veikeät masiinat joista saa nappia painamalla lappusen jossa on numero. Numeron kanssa jonotellaan pankissa, virastossa, apteekissa, terveyskeskuksessa, missä milloinkin.

Ihmettelen herra Valtiota, herra Kuntaa, herra Pankkia jne. kun ei helppo raha tunnu kiinnostavan. Jos minä olisin Valtio tai Pankki, laittaisin heti nuo automaatit toimimaan kahden €rkin kolikolla. Kyllä kansa vittuilisi aikansa, mutta maksaisi kun ei muutoin pääsisi asioimaan lainkaan.

Tuo auttaisi mummojen etuiluun, nehän jyrää härskisti ilman lappua, ainakin kaupassa, muista paikoista ei ole vähään aikaan kokemusta. Ne ei tulisi jonottamaan lainkaan kun se maksaisi. Muutenkin pitäisi virittää ansa mummoille ja pystytellä kylttejä jossa lukee "KAHVITARJOILU", vitut siellä mitään kahvia olisi vaan jonotuslappuautomaatti.
 
Ihmettelen herra Valtiota, herra Kuntaa, herra Pankkia jne. kun ei helppo raha tunnu kiinnostavan. Jos minä olisin Valtio tai Pankki, laittaisin heti nuo automaatit toimimaan kahden €rkin kolikolla. Kyllä kansa vittuilisi aikansa, mutta maksaisi kun ei muutoin pääsisi asioimaan lainkaan.

Itse taas ihmettelen miksi kukaan ei ole pistänyt kahta erillistä jonotusautomaattia, toisesta ilmaisia numeroita ja toisesta maksullisia. Maksullisilla numeroilla pääsisi luonnollisesti ohi maksuttomien jonon ja nuo numerot olisi lisäksi personoitu kullekin käyttäjälle sopivaksi, esimerkiksi nuori räkänokka voisi saada numeroksi 69 ja kiivas kirkonpolttaja taas numeroksi 666.

Olisi siinä taas MOT:lla kysyttävää kun tällaista pienen ihmisen ryöstöä ja ryöväystä, sekä heikon polkemista, tohditaan harrastaa.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Itse ihmettelin jokunen viikko sitten Riihimäen rautatieaseman lipunmyynnissä noita vuoronumeroita. Junani lähtöön oli joku kaksi minuuttia, ja ryntäsin lipunmyyntiin, suoraan tiskille. Koko paikka oli siis tyhjä, ja huomasin vasta tiskillä, että vuoronumerot olivat edes käytössä.

Minä sitten lipunmyyjälle: "Moi, ehdinkö vielä tuohon Hämeenlinnan junaan, eli saisinko sinne lipun? Ei kai tässä tarvii mitään vuoronumeroa.."
Lipunmyyjä, tekemättä elettäkään: "No, kyllä sen vuoronumeron nyt tarvitsis."
Minä: "Siis pitääkö mun nyt mennä tohon ovelle hakemaan se lappu? Eihän täällä koko lafkassa ole ketään muita?"
Myyjä: "Se nyt vaan pitäisi ottaa, meillä tilastoidaan käynnit. Mutta jos tän kerran."
Sitten tulosti lipun ja otti rahat. Mitään ei sitten enää sanonut, edes kiitokseeni ei vastannut. Kerkesin kyllä junaan, eikä se harmittamaan jäänyt. Mutta ihmettelin kyllä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ihmettelen suuresti, että lailla pitää kieltää tupakointi autossa, jossa on matkustajana lapsi. Eikö jumalauta täysijärkisen aikuisen mieleen ilman lakia tule mieleen, olla polttamatta? Lain mukaan, mitään sanktiota ei tupakoinnista kuitenkaan ole seurauksena. Että mä ihmettelen.
 

Haukijärvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Onko kukaan sattunut ostamaan telkkarissakin mainostettua Ferrarin f1 auton pienoismallia? Tai siis sen ensimmäistä osaa? Kaupassa ollessani satuin ottamaan paketin käteen ja lukemaan tuotetietoja. Mitä helvettiä? Ensimmäinen osa, eli etusiipi maksaa 5,95 ja seuraavat osat vajaa 12 euroa. Uusi osa ilmestyy hienon vihkosen kanssa kahden viikon välein. No ei siinä vielä mitään mutta näitä paketteja joutuu ostamaan 100 kpl että formula saataisiin valmiiksi. 100 osaa. Eihän tälle tule hintaa kuin vajaa 1200 euroa. Ja kauko-ohjain ei luonnollisesti kuulu hintaan, vaan se täytyy ostaa erikseen. Lisäksi tämä ihmelaite tarvitsee jotain polttoainetta toimiakseen.

Noh, eihän tuo 1200€ ole paha jos sattuu harrastamaan pienoismalleja enemmänkin, mutta kun uusi osa ilmestyy kahden viikon välein, on auto valmis neljän vuoden kuluttua. Olenko tajunnut jotain väärin vai onko tämä nyt ihan tosi juttu? Kenen idea tämä edes on?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko kukaan sattunut ostamaan telkkarissakin mainostettua Ferrarin f1 auton pienoismallia? Tai siis sen ensimmäistä osaa? Kaupassa ollessani satuin ottamaan paketin käteen ja lukemaan tuotetietoja. Mitä helvettiä? Ensimmäinen osa, eli etusiipi maksaa 5,95 ja seuraavat osat vajaa 12 euroa. Uusi osa ilmestyy hienon vihkosen kanssa kahden viikon välein. No ei siinä vielä mitään mutta näitä paketteja joutuu ostamaan 100 kpl että formula saataisiin valmiiksi. 100 osaa. Eihän tälle tule hintaa kuin vajaa 1200 euroa.

Vaimon kanssa kaupassa ihmeteltiin myös tuota kun näin sen paketin. Kohta huutonetti on täynnä näitä ilmoituksia jossa myydään "koottavan Ferrarisetin 12 ekaa pakettia". Ferrarilippisis juntit ovat alkaneet nohevana keräämään sarjaa ja sitten iskee se totuus tiskirätin lailla punaniskan kasvoille. Siinä on Jorma Joroisilta ihmeissään kun ynnäilee paketin kokonaishintaa. Tuolla rahalla nimittäin kävisi pari kertaa hakemassa täyden lastin Virosta. Hymyilyttää jo nyt.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Zürich - Real Madrid

Katselin tuossa toista puoliaikaa ja lopusta heräsi mieleeni kysymys, että olikohan Zürichin maalivahdilla tulosveto vetämässä, kun oli niin jäätävän näköistä toimintaa lopussa. Tasoa Passmore/Goehring jokeriaikoina.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tekeeköhän nimimerkki Flinstone syys-joulukuussa mitään muuta, kuin katsoo Big Brother 24/7:a. Niin ja tietysti tarinoi siitä Jatkoaikaan. Big Brother 2009 ketjussa ei ole varmaan yhtään sivua, mihin Flinstone ei olisi kirjoittanut.

Ei sillä, että haittaisi, ihmettelen vain.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen välillä niitä ihmisiä jotka kyllä käyvät aktiivisestikin peleissä mutta tuntuu että jääkiekosta kiinnostaa vain oma suosikkijoukkue. Nämä tällaiset ihmiset usein hössöhtävät epäolennaisuuksista ja keskittyvät melkein vain niihin. Itse peli ja laji ei niin kiinnostakaan. Tällaisien ihmisten kanssa on välillä ärsyttävä keskustella jääkiekosta. Oletat että ihminen osaisi hieman syvällisemminkin puhua jääkiekosta koska peleissäkin käy aktiivisesti mutta sitten siinä vaiheessa kuitenkin vastapuolen kiinnostus lakkaa kun yrität avata keskustelua. Se turhanpäiväinen, epäolennaisuuksista hössötys jääkiekosta välillä ärsyttävintä kuitenkin on. Ihmetyttää myös välillä joidenkin ihmisten motiivit käydä pelissä. Tuntuu että jotkut ihmiset käyvät peleissä ennemminkin siellä olevien tuttavien kuin itse pelin takia.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ihmetyttää myös välillä joidenkin ihmisten motiivit käydä pelissä. Tuntuu että jotkut ihmiset käyvät peleissä ennemminkin siellä olevien tuttavien kuin itse pelin takia.

Ihmettelen vain, että onko tuo nyt sitten jotenkin väärä syy olla pelissä.

Kannatat väärin, olet väärässä katsomossa, käyt vääristä syistä hallilla. Niinpä.

Että silleen...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen vain, että onko tuo nyt sitten jotenkin väärä syy olla pelissä.

Kuka on sanonut että se on väärä syy olla pelissä? Itse vaan menen sinne peliin sen itse pelin takia ja kanssakäyminen muiden pelissä olevien ihmisten kanssa jää vähäisemmälle niin pistää ihmetyttämään sitten että joillakin on ihan eri motiivit käydä peleissä.

Vääräksi syyksi en sitä laskisi meitä kun on moneen junaan ja osa jää vielä laiturillekin.
 

ditrim

Jäsen
Ihmetyttää myös välillä joidenkin ihmisten motiivit käydä pelissä. Tuntuu että jotkut ihmiset käyvät peleissä ennemminkin siellä olevien tuttavien kuin itse pelin takia.

Ei tässä viime vuosien aikana ihan vaan hyvän kiekon takia ole viitsinyt hallille lähteä. Syyn tietävät varmasti kaikki muutkin jotka samassa hallissa käyvät pelejä katsomassa. Ja itseasiassa, HPK:n pelien lisäksi seuraan oikeastaan vain Suomen maajoukkueen pelit sekä SM-liigan finaalit. Sen verran kai kuitenkin tiedän kiekosta, että ihan perus halliläpässä pärjään vähän kovempienkin kiekkotietäjiän seurassa.

Kiekkoa lätkitään kulmaan taas tänään, nyt mietin vaan että viitsiikö siitä sitten maksaa mitään...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko kukaan sattunut ostamaan telkkarissakin mainostettua Ferrarin f1 auton pienoismallia? Tai siis sen ensimmäistä osaa? ... ...
Ei jumal.... Ai vaatimattomasti sata osaa ja tuolla hinnalla?
Se itse mainos jo huvitti minua, jotenkin että "kerää koko sarja ja rakenna oma Ferrari, ensimmäinen osa kaupoissa... etusiipi". Kas kun ei kaasupoljin. Mutta nyt tuo koko asia selvinneenä, ei sekään enää ihmetyttäisi. Mitä niissä 100:ssa vihkosessa on? Rakennetaanko auton oma polttomoottorikin itse palasista?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuosta Ferrari-jutusta sen verran että ei tuo nyt mikään sikamaisen kova hinta ole 1:7 -kokoisesta RC-polttomoottoriautosta ole. Jotkut 1:8 -kokoiset perusbuggyt saattaa maksaa jo sen 600-1000 euroa, ja tuo Ferrari on kuitenkin tarkka kopio aidosta ja huomattavasti harvinaisempi koska tuollaista ei voi ostaa kaupasta. Ja ei niitä osia neljää vuotta tarvitse kerätä vaan tilaajat saavat ne kaikki kerättyä vuodessa ja irtonumero-ostajilla se kestää vähän pidempään.

Tältä sivultahan tuosta löytyy lisätietoja ja pystyy mm. katsomaan mitä ne paketit sisältävät.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Luulisi että olisi ollut järkevämpi tehdä tuosta Ferrarista sellainen lapsen+vanhemman yhteinen rakennusauto jollain max 20 osalla/paketilla. Ihan siis lelu/keräilyesine, eikä mitään polttomoottorimeininkiä. Sellainen joka sisältäisi vähän kuitenkin detailejakin, mutta ei mitään yli tonnin pommia joillekin marginaaliharrastajille. Koko ajatuskin huvittaa itseasiassa...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

passenger

Jäsen
Kuka on sanonut että se on väärä syy olla pelissä? Itse vaan menen sinne peliin sen itse pelin takia ja kanssakäyminen muiden pelissä olevien ihmisten kanssa jää vähäisemmälle niin pistää ihmetyttämään sitten että joillakin on ihan eri motiivit käydä peleissä

Sama asiaa tulee itsekin usein mietittyä. Monelle näyttää olevan esim. olut hyvä syy peliin lähtemiselle. Sitten pienessä jurrissa ollaan entistä puusilmäisempiä sen pelin suhteen. Itselle on nuo oheispalvelut täysin merkityksettömiä, hyvin harvoin tulee hallilta mitään ostettua, syön ja juon mieluummin jossain muualla sitten pelin jälkeen. Itse peli on tärkein. Ja toki se oma suosikkijoukkuekin..
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Naisfutaaja Laura Kalmari. Tai siis Österberg Kalmari. Tarkoitan Österberg-Kalmari. Tai pelkkä "Lautski" vaan. Eli ihmettelen, miksi kyseisen mimmin sukunimi kirjoitetaan mediassa yleensä muodossa Österberg Kalmari, siis ilman väliviivaa. Eikö kaksiosainen sukunimi kuuluisi raapustaa väliviivan kanssa? Vai onko jokaisella oikeus päättää, missä muodossa se nimi kirjoitetaan? Ja onko Laura mennyt näin typerän päätöksen tekemään, ettei käytä väliviivaa ylipitkässä sukunimessään?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Naisfutaaja Laura Kalmari. Tai siis Österberg Kalmari. Tarkoitan Österberg-Kalmari. Tai pelkkä "Lautski" vaan. Eli ihmettelen, miksi kyseisen mimmin sukunimi kirjoitetaan mediassa yleensä muodossa Österberg Kalmari, siis ilman väliviivaa. Eikö kaksiosainen sukunimi kuuluisi raapustaa väliviivan kanssa? Vai onko jokaisella oikeus päättää, missä muodossa se nimi kirjoitetaan? Ja onko Laura mennyt näin typerän päätöksen tekemään, ettei käytä väliviivaa ylipitkässä sukunimessään?
Ja lisäksi hän on tyttönimeltään Kalmari, ja naimisissa Österbergin kanssa. Tällöinhän järjestyksen kuuluisi olla päinvastainen, eli koko nimi olisi Laura Kalmari-Österberg.

Ihan samaa olen siis ihmetellyt.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Laura Kalmari-Österberg.
Juuri noinhan se pitäisi nimilain mukaan mennä. Ja kielioppisääntöjen mukaan.

Nimiasioita voisi lisääkin ihmetellä. Nimiautakunta teki 1.9.2009 voimaantulleen periaatepäätöksen, jonka mukaan nykyisin voidaan sukunimiä myös yhdistää. Jos siis vaikkapa aviopari, tai avopari jolla on yhteinen lapsi tai on ollut yhteinen lapsi, ovat nimiltään Kutuharju ja Koskinen, niin he voivat muuttaa yhteiseksi sukunimekseen vaikkapa "Kutukoski".

Näin se lautakunta muuttelee noin vain uusilla tulkinnoillaan lakeja. Ihmeellistä.

Eduskunta, presidentti, UKK, ombudsmanit, joku, mitä tapahtuu!?
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Juuri noinhan se pitäisi nimilain mukaan mennä.

Ei pitäisi. Ruotsin nimilain mukaan jos ottaa toisen sukunimen niin saa käyttää entistä nimeään mellannamnina (ei kirjoiteta käsittääkseni yhteen). Jos taas ei ota toisen nimeä naimisiin mennessään niin voi halutessaan käyttää toisen osapuolen nimeä mellannamnina, jos toinen siihen suostuu. Eli Laura Österberg Kalmari on oikeasti Laura Kalmari, mutta haluaa mainostaa, että on Österbergin kanssa naimisissa. Jos taas olisi Laura Kalmari Österberg niin olisi Laura Österberg, mutta haluaa mainostaa, että oli ennen Kalmari. Sekavaa.

edit. namslag ei tunne kai yhdistettyjä sukunimiä, vaan se on joko omasukunimi tai sitten ottaa toisen sukunimen. Mellannamnia voi käyttää ns. mainostamis-/elvistelytarkoituksessa, mutta ei se loppupeleissä tarkoita mitään.
 

scholl

Jäsen
Kommentoin asiaa Suomen lain pohjalta, joten jos ja kun Laura(!) on ruotsalaisen kanssa naimisissa, niin sehän on sitten toki toinen asia.

Ei liede hyötyä spekuloida Suomen lain mukaan, jos ko. mimmi kuten suurin osa suomalaisnaisfutaajista, on asunut Ruotsissa vaikka kuinka hurukauan ja yhteys Suomeen taitaa olla vain about logo ja teksti passin kannessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei liede hyötyä spekuloida Suomen lain mukaan, jos ko. mimmi kuten suurin osa suomalaisnaisfutaajista, on asunut Ruotsissa vaikka kuinka hurukauan ja yhteys Suomeen taitaa olla vain about logo ja teksti passin kannessa.
Eli ei tartte enää ihmetellä, selityksenä olikin vanha tuttu "Ruotsi on perseestä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös