Ihmettelyketju

  • 6 373 716
  • 38 790

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Ihmettelen Penan kyykytyksiä, Ässien pitäisi olla pers'aukinen seura ja eikö mitä Pena puikkohoihin ja johan Ässiin lappaa pelureita, toinen toistaan kovempaa veijaria ovista ja ikkunoista..

Sekä ihmettelen miten maajoukkuetauon jälkeen ihmiset ovat innostuneet mellastamaan ketjuissa niin että moderaattoreiden Ban-napit ovat hehkuneet punaisena..
 
Viimeksi muokattu:

Viljuri

Jäsen
...ja sitten tieni käypi vitutusketjuun.

Ei perkele tätä suomettumista. Oikeasti...

MATTI VANHOIL..VANHANEN!!! Pidin teitä oikeasti älykkäänä ihmisenä. Ehkä olette sittenkin vain kirjaviisas.

Suomen sijainti maailmankartalla ei toisaalta ole helppo...

Sinulla saattaa hyvin todennäköisesti olla ongelmia tämän asian eri puolien hahmottamisessa, mutta tärkeintähän onkin, ettei vastaavia ongelmia ole venäläisellä osapuolella.

Diplomatiassa on joskus tehtävä ja sanottava ihan toisin kuin mitä todellisuudessa tarkoittaa, eikä tästä saa jäädä kiinni. Tilanne on kuitenkin veljellemme venäläiselle 4-1, joten kysymys ei ehkä ole kuin lohdutusmaalista...
 

d2uce

Jäsen
Puolen vuoden päästä Venäjä on vallannut Suomen eikä mitään tulleja enää tarvita. Kyllä siellä nyt joku koira tahi muu nisäkäs on haudattuna.

Ihmettelen, että onko Kärpät tosiaan noin huono.

Onkohan Putin lukenut liikaa Jatkoajan Toteuta ja pilaa toisen toive -ketjua, sellaiset merkit nyt hyvin vahvasti ilmassa.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen Penan kyykytyksiä, Ässien pitäisi olla pers'aukinen seura ja eikö mitä Pena puikkohoihin ja johan Ässiin lappaa pelureita, toinen toistaan kovempaa veijaria ovista ja ikkunoista..

Ässäthän on liigan vakavaraisimpia seuroja ja kassasta löytyy ihan oikeaa varsinaista rahaa, toisin kuin suurimmalla osalla muista seuroista. Tämä kaikki kiitos hopeakauden, joka tuotti kaikkien alaskirjauksienkin jälkeen ~0,5 miljoonaa euroa voittoa ja vielä seuraavallakin kaudella edelliskauden huuma aiheutti toisen samanlaisen voiton. Umpisurkeasta viimekaudesta huolimatta aivan minimaalinen tappio, joten tilanne on edelleen todella hyvä. Lisäksi tämän kauden 1,5 miljoonan euron pelaajabudjetista oli käyttämättä x määrä euroja, joilla hankittiin verorajan jälkeen Rasmussen ja Mäkinen. Duban hankinta menikin sitten jo ilmeisesti yli budjetin, mutta myös lähtöpuolella on enemmän tai vähemmän pelaajia. Ei tuossa siis sen kummallisempaa.
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Ässäthän on liigan vakavaraisimpia seuroja ja kassasta löytyy ihan oikeaa varsinaista rahaa, toisin kuin suurimmalla osalla muista seuroista. Tämä kaikki kiitos hopeakauden, joka tuotti kaikkien alaskirjauksienkin jälkeen ~0,5 miljoonaa euroa voittoa ja vielä seuraavallakin kaudella edelliskauden huuma aiheutti toisen samanlaisen voiton. Umpisurkeasta viimekaudesta huolimatta aivan minimaalinen tappio, joten tilanne on edelleen todella hyvä. Lisäksi tämän kauden 1,5 miljoonan euron pelaajabudjetista oli käyttämättä x määrä euroja, joilla hankittiin verorajan jälkeen Rasmussen ja Mäkinen. Duban hankinta menikin sitten jo ilmeisesti yli budjetin, mutta myös lähtöpuolella on enemmän tai vähemmän pelaajia. Ei tuossa siis sen kummallisempaa.

Minä kiitän opastuksesta, oli jostain jäänyt mielikuva että Porissa väännetään aikalailla 0budjetilla, mutta unohdinkin autuaasti hopeakauden, ja sen tuoman taluodellisen buumin.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Huomasin tänään spårapysäkillä HIFK:n mainoksen. Mainoksessa oli hifk:n kilpitunnus ja teksti:

"Jos Nordenskiöldinkatu on liian vaikea lausua, niin onhan niitä muitakin jäähalleja"

Jäin ihmettelemään, että oliko mainoksen sanoma, että emme kaipaa sinua katsomoon, jos et puhu ruotsia - maksa lippurahasi mieluummin Hjallikselle?

Lehtitietojen mukaan hifk on noin 600-700 katsojaa jäljessä tavoitteestaan (kymmeniätuhansia tai yli satatuhatta euroa), joten kannattaako niitä ehdoin tahdoin toivottaa tervemenneeksi kilpailijan asiakkaaksi?

Tää on vissiin sitä bränditouhua ja tutinaa ja tötinää?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Metro-lehti kertoo kanadalaisvangista kuka oli liian lihava mahtuakseen selliin, joten hänet vapautettiin.

Sitä uskoisi, että viranomaiset pystyisivät kontrolloimaan kuinka paljon joku syö, paitsi toisaalta eihän huumeiden- tai kännykänkäyttöäkään pystytä. Molempia löytyy jatkuvasti, ehkä joku salakuljettaa myös burgereita.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei ole tarkoitus pilkata huijattua, mutta miten tuollainen nyt on edes mahdollista? :D

Tätä tapausta voisi luonnehtia sanonnalla: "Ei se ole hullu, joka pyytää, vaan..."
Toinen luonnehdinta voisi olla nimenomaisesti uhrista: "Ei taida nousta hissi ihan ylös asti!" ;-)
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1.Kuinka helkkarissa Patrick Antonius voi puhua niin käsittämättömän skeidaa englantia?

2.Löytyykö pokerin ns.tähdistä(mitä ikinä tarkoittakaan) muita kuin Phil-nimisiä pelaajia?

3.Ovatko Dallas Mavericsin pelaajat taktiikoiden ohella muistaneet itseasiassa lainkaan harjoitella heittoja campilla?

MACK
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
1.Kuinka helkkarissa Patrick Antonius voi puhua niin käsittämättömän skeidaa englantia?

Kyllähän Pate nykyisin puhuu jo suht hyvin englantia, mitä olen viime aikoina katsellut sen haastatteluja. Toisin oli vielä 2-3 vuotta sitten, kun Patrick puhui englantia. Sen kuuleminen todella aiheutti myötähäpeää.

Miten helvetissä telvisiosta voi tulla kaksi täysin saman nimistä sarjaa? Kyseessä siis TV-sarjat Jericho ja Jericho. Toinen tulee neloselta toinen ykköseltä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kun Youtubesta yrittää löytää/katsoa jotain tiettyä juttua niin usein noin 157 pätkää on samalla hakusanalla ja yllätys yllätys!! Salatuista elämistä.. Yritin äsken etsiä yhtä pienenpientä flaidausta, mutta salkkari-seppo ja banaani perseessä x 345 pisti mielen matalaksi. Eikö jumalauta riitä, että se paskasarja tulee 7 kertaa viikossa?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Sitä minä ihmettelen että kukas helkkari tää patrikki sitte on? kuuluu kategoriaan "newer heard"
Patrick on meidän ammattilaispelaajamme Las Vegasissa. Laijina on hieman tuntemattomampi kortin pelaaminen. Taitaa olla Texas Hold'em se ykköslaji, mitä tämä kaveri ammatikseen tekee.
 

markkuh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Patrick on meidän ammattilaispelaajamme Las Vegasissa. Laijina on hieman tuntemattomampi kortin pelaaminen. Taitaa olla Texas Hold'em se ykköslaji, mitä tämä kaveri ammatikseen tekee.

kiitoksia sivistämisestä, itsellä kun nuo korttipelit tarkottaaa ainoastaan baarin nurkassa bläk jäkkiin hävittyä viiskymppistä
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artik...+kriittisesti+avoimella+tavalla/1135241111292

Mitä helvettiä? Hesarissa täysin käsittämätön mielipidekirjoitus evoluutioteorian opettamisesta koulussa... Jokohan tämä rantautuu Suomeenkin yhtä älyllisenä kuin Yhdysvalloissa. Huoh.
Ai jaa, mun mielestä tuo on ihan ok. Ja itse sentään olen kirkkoon tms. kuulumaton, tieteeseen vankasti luottava ja uskonto(j)a ja sen tuputtamista vastustava yksilö. Mutta mielestäni pitää osata katsoa asioita joka kantilta, tai muuten me ei olla yhtään parempia kuin "ne".
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ai jaa, mun mielestä tuo on ihan ok. Ja itse sentään olen kirkkoon tms. kuulumaton, tieteeseen vankasti luottava ja uskonto(j)a ja sen tuputtamista vastustava yksilö. Mutta mielestäni pitää osata katsoa asioita joka kantilta, tai muuten me ei olla yhtään parempia kuin "ne".
Tuossa jutussa on joitain ihan hyviä pointteja, lähinnä kahvipöytäkeskustelun tarpeisiin. Yksi seikka jota kuitenkin kiivaasti vastustan on se, että kristinuskon (tai jonkun muun uskonnon) luomisteoria nostettaisiin pöydälle samanarvoisena pohdintana kuin havaintoihin perustuva luonnontiede.

Nagel arvostelee evoluutioteorian kannattajia, jotka esiintyvät kriittisen ja avoimen keskustelun edustajina ja pitävät samalla mahdottomana, että evoluutioteoriassa voisi olla perustavia ongelmia.

Tällaisen asenteen taustalla on Nagelin mukaan puutteellinen käsitys elämän syntyä ja kehitystä koskevien tietojemme aukoista ja siitä, kuinka arvauksenomainen ja luonnosmainen käsityksemme evoluutioprosessista itse asiassa on.

Koska evoluutioteoria esittää laaja-alaisia väitteitä prosesseista, joita ei voida suoranaisesti havaita, vastakkaisen todistusaineiston löytyminen on mahdollista. Jos darwinistista teoriaa ei ole mahdollista tieteellisesti kritisoida, sen tieteellisyys tulee epäilyksenalaiseksi.

Tuo teksti on täyttä asiaa. Kaikki teoriat ja tutkimustulokset pitää voida kyseenalaistaa. Kyseenalaistajien pitäisi kuitenkin kyetä esittämään tilalle jotain muuta kuin pronssikauden ihmisten nuotiosatuja.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaan on se tuo Lotto ihmeellinen peli. Nytkään ei ollut yhtään täysosumaa, ties jo kuinka monennen kerran tämän vuoden aikana. Kun ajattelee sitä että kuinka paljon sitä kuitenkin pelataan viikoittain.

Melkein yhtä ihmeellistä on se että vaikka minäkin pistä joka lauantai vähintään 11 hajariviä ja yhden vakiorivin vetämään, niin edes neljää oikein ei tule. Tämän vuoden aikana olen laskujeni mukaan saanut kolme kertaa neljä oikein-tuloksen, viimeksi joskus heinä-elokuun vaihteessa.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Huomasin tänään spårapysäkillä HIFK:n mainoksen. Mainoksessa oli hifk:n kilpitunnus ja teksti:

"Jos Nordenskiöldinkatu on liian vaikea lausua, niin onhan niitä muitakin jäähalleja"

Jäin ihmettelemään, että oliko mainoksen sanoma, että emme kaipaa sinua katsomoon, jos et puhu ruotsia - maksa lippurahasi mieluummin Hjallikselle?

Lehtitietojen mukaan hifk on noin 600-700 katsojaa jäljessä tavoitteestaan (kymmeniätuhansia tai yli satatuhatta euroa), joten kannattaako niitä ehdoin tahdoin toivottaa tervemenneeksi kilpailijan asiakkaaksi?

Ite huomasin kanssa tämän saman mainoksen ja suunnilleen samanlainen ajatuksen juoksu pyörähti päässäni.

Mietin vähän lisää ja tajusin, että HIFK on epäitsekäs, suomalaista kiekkoa ajatteleva ja sitä eteenpäin vievä joukkue. Ei omaa napaa tuijottaen koiteta haalia kaikkia potentiaalisia faneja, vaan epäitsekkäästi jätetään muillekkin.

Muiden on tietenkin vaikea ymmärtää tällaista ja inhottavaa olisi ottaa armopaloja suurelta pedolta, joten tämä jalomielisyys piilotetaan ylimielisen mainoksen taakse.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua on jo pitkään ihmetyttänyt kun elokuvissa aikuiset ihmiset pussailee ja nuoleskelee toisiaan kuin teinit missälie limudiskoissa. Siis aina joku mel gibsoni imeskelee jotain meryl streeppiä nuoruuden innolla posket lommolla ja suu vaahdossa kuin mitkäkin 15-kesäiset kieli pitkällä. Enkä mä nyt tietenkään tarkoita että elokuvissa pitäisi mitään atm tai double anal -juttuja olla, ja tottakai seksikohtaukset ja rakkausjututkin ovat täysin ok, mutta paljon mielummin katsoisin vaikka kun koirat nuoleskelee omaa persettään, kuin tollaista teinikiimameininkiä. Mä kyllä joo myönnän, että itse en ole koskaan ollut mitään pussailumiehiä, mutta oonko mä joku friikki tai luonnonoikku häh jos mä en saa kiksejä ämmien limoista saamari sentään.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ai jaa, mun mielestä tuo on ihan ok. Ja itse sentään olen kirkkoon tms. kuulumaton, tieteeseen vankasti luottava ja uskonto(j)a ja sen tuputtamista vastustava yksilö. Mutta mielestäni pitää osata katsoa asioita joka kantilta, tai muuten me ei olla yhtään parempia kuin "ne".

Siis totta kai asioista voi ja pitääkin keskustella jos vaikka oppilas nostaa aiheen tunnilla esille. Mutta jos luomisteoriaa todella aletaan tarjoamaan koulun toimesta jonkinlaisena "vaihtoehtoteoriana" evoluution rinnalla niin mennään niin pahasti metsään kuin olla ja saattaa. Tieteen kuuluukin olla itsekriittistä ja tiedepiireissä voidaan väitellä, mutta olisi siinä koululaisella hieman pää sekaisin kun biologian opetukseen alettaisiin tunkemaan luomis- ja sotkanmuna"teoriaa" mukaan, alaluokilla ehkä vähän haikarateoriaakin ihmisbiologian tunnilla.

Sitä paitsi ID-teoria ei ole teoria tieteellisessä mielessä, eikä sitä siis tässäkään mielessä voi ottaa evoluutioteorian rinnalle. Muutenkin tuo "uskomuksiin pohjautuva" tieteentekeminen on kyllä niin kreationistipropagandaa kuin voi vain olla. Tiede on havaintoja ja niitä tukevia selitysmalleja, ei jonkun etukäteisselityksen pönkitystä ja sitä tukevien ilmiöiden hakemista.

Tuo teksti on täyttä asiaa. Kaikki teoriat ja tutkimustulokset pitää voida kyseenalaistaa. Kyseenalaistajien pitäisi kuitenkin kyetä esittämään tilalle jotain muuta kuin pronssikauden ihmisten nuotiosatuja.

Mutta kun evoluutioteoriaa saa kyseenalaistaa! Koko ajanhan se kehittyy ja tarkentuu. Toki koko evoluution kumoaminen voi olla hiukan vaikeaa, todisteiden pitäisi olla järisyttävät.
 
Viimeksi muokattu:

d2uce

Jäsen
Mä kyllä joo myönnän, että itse en ole koskaan ollut mitään pussailumiehiä, mutta oonko mä joku friikki tai luonnonoikku häh jos mä en saa kiksejä ämmien limoista saamari sentään.

Homo mikä homo, minkä sitä luonnolleen mahtaa.

Noissa leffatyylin suuteloissa luulisi muuten hampaiden kopisevan aika ikävästi yhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös