Mainos

Ihmettelyketju

• 6 502 567
  • 39 088

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moi mun nimi on Petri ja mä oon alkoholisti. Rosvo myös, rikollinen, varas, lainsuojaton, gangsteri. Ryöstän mummoilta käsilaukut ja papoilta kukkarot. Rahat tai henki. Naisille kädet ylös housut alas.

Ihmeellinen tapaus sattui eilen Prisman kassalla, varmaan ekaa kertaa ikinä. En tiennyt että niiden laitteissa voi niin edes käydä. No tyhjät tölkit palautin ensin ja kaupasta kaljaa ja kassajonoon. Edessä oli joku mies ja nainen, molemmat kävi siinä maksupäätteellä tai jotain, en mä niitä niin seurannut. No yhtäkkiä jonossa mun takana oleva sanoi että se kassa vetää mun ostoksia siihen samaan, johon totesin että ei nyt sentään. Joskus kun se kassa ottaa edellisen asiakkaan vielä maksaessa mun kaljat siihen sen eteen ja sitten vasta piippaa yhden ja lyö koneeseen vaikka x 5 niin menee nopeammin. Mutta huomasin että niinpä joo ja sanon sille kassalle että noi on mun. No kun se edellinen asiakas lähti siitä ja yhden tölkin annan hihnan päästä takaisin kassalle ja se näpytteli jotain koneelle niin annoin pullokuitin ja kortin etämaksulla loput. Mutta siinä vaiheessa siinä vekottimessa lukikin jotain että bonus ok, edelliseltä asiakkaalta vissiin jäänyt jotenkin. Mulla ei ole s-etukorttia eikä mitään tiliä siellä. Kiva juttu tietty että se sai munkin ostoksilla bonukset, ei ole multa mitään pois. Mutta sitten huomasin kuitista että bonus -2.20. Siis pullokuitti vähentää bonusta ja kaljasta saa vaan pantin verran 0.15. Eli siis vein sen bonuksia. Ton ostosten verran eli niistä prosentti tai mitä lie pikkusumma. Enkä mä mitään hyötynyt.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No nyt sitten noi Star Trekit. Piti päästä n. 5000 nimikkeen aakkostetussa listassa siis aika pitkälle ennen kuin näkee tsekata onko ne nähty. Pitkästä aikaa käytin tuota listaani tällaiseen etsimiseen, niin nyt ei ole edes sitä sivunumeroa vaan se saatanan kusiainen lataa sen muutaman kymmenen leffaa kerrallaan yhteen pitkään ja koko ajan pitenevään sivuun. Ja kun siellä jossakin 4500+ paikkeilla oleva leffa pitää löytää, niin sitten se sivu kelaa ja kelaa ja kelaa ja kelaa ja kelaa ja kelaa ja kelaa ja kelaa, ja toivottavasti lopulta pääsee kaivattuun kohtaan asti ennen kuin kaatuu suuruudenhulluuteensa.
Etkö olisi vain voinut googlettaa listan Star Trek elokuvista ja sitten hakea sen IMDB:stä ne elokuvat ja katsoa oletko antanut kyseiselle elokuvalla jonkun arvosanan?

axe

Jäsen
Etkö olisi vain voinut googlettaa listan Star Trek elokuvista ja sitten hakea sen IMDB:stä ne elokuvat ja katsoa oletko antanut kyseiselle elokuvalla jonkun arvosanan?
Jos olisi arvosanoja antanut, niin noin voisi näköjään tehdä. Mutta kun ei ole tullut annettua paitsi yksi nyt testinä. Siitä rate-kohdasta tosiaan näkisi. Siitä näkee myös sen, että edelleen olisi hyvin helppo koodata tuohon sivulle näkymään kirjautuneena ollessa jokaisen leffan kohdalle , että tää on lisätty sun listallesi nimeltä X päivämäärällä ddmmyy.

Tästä voidaan vähän johtaa toinen ihmettely ihmisen omaan psyykeeseen, että miksi minä haluan listata asioita mitä oon nähnyt tai lukenut tai mitä tahansa, mutta sitten taas en millään missään koskaan halua laittaa asioita niillä listoilla tai muuten arvojärjestykseen, että mikä on paras tai mitkä on top-3 sitä tai tätä. Siksi ei oo niitä tähtiarvioitakaan leffoille tehty edes omaksi iloksi.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos olisi arvosanoja antanut, niin noin voisi näköjään tehdä. Mutta kun ei ole tullut annettua paitsi yksi nyt testinä. Siitä rate-kohdasta tosiaan näkisi. Siitä näkee myös sen, että edelleen olisi hyvin helppo koodata tuohon sivulle näkymään kirjautuneena ollessa jokaisen leffan kohdalle , että tää on lisätty sun listallesi nimeltä X päivämäärällä ddmmyy.

Tästä voidaan vähän johtaa toinen ihmettely ihmisen omaan psyykeeseen, että miksi minä haluan listata asioita mitä oon nähnyt tai lukenut tai mitä tahansa, mutta sitten taas en millään missään koskaan halua laittaa asioita niillä listoilla tai muuten arvojärjestykseen, että mikä on paras tai mitkä on top-3 sitä tai tätä. Siksi ei oo niitä tähtiarvioitakaan leffoille tehty edes omaksi iloksi.
Aa joo toki ei toimi jos ei lätki arvosanoja leffoille. Selvisi siis sekin ihmettelyn aihe ja joku 4000 leffan lista taitaa olla melko raskas käydä käsin läpi jos aakkosittain ei voi hyppiä. Toki en itse niin IMDB:tä käytä kun yleensä muistan mitä olen kuunnellut. Toki joidenkin levyjen suhteen pitäisi alkaa tuota tekemään kun tuppaa unohtelemaan mitä levyjä onkaan kuunnellut. Etenkin jos on suhteellisen geneeristä musiikkia niin tuppaavat sulautumaan toisiinsa.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Perjantaina iltavuoron jälkeen kävin grillin kautta hakemassa iltapurtavaa, siellä oli paikat täynnä klo 22 jälkeen kikkaratukkia eli nykynuorisoa syömässä. Silloin kun itse tuon ikäisenä kävin yössä syötiin vasta pilkun jälkeen grillillä. Meno on muuttunut

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jatkoaika on ruvennut itse hostaamaan mainoksia. Se on sikäli fiksua, että eivät päädy niin herkästi eri filtereihin. Ihmettelen sen vaatimaa työmäärää, että onkohan tuo kokonaisuuden kannalta kauhean järkevää? Mahtaakohan tuohon olla joku työkalu millä mainos upotetaan koodiin.

Itse käytän kotiverkossa pi.hole nimistä filteröintiä, mikä estää dns pyynnöt listattuihin domaineihin, joita on muuten nyt 121529 kpl. ja näitä samalla palvelimella pyöriviä mainoksia sillä ei voi estää. Toki adblokerit noi osaa estää. Onkohan muuten jopa niin, että se lataa tuon kuvan mutta ei vain näytä selaimessa ja se olisi jatkoajalle ihan sama blokataanko toi adblockilla?

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jatkoaika on ruvennut itse hostaamaan mainoksia. Se on sikäli fiksua, että eivät päädy niin herkästi eri filtereihin. Ihmettelen sen vaatimaa työmäärää, että onkohan tuo kokonaisuuden kannalta kauhean järkevää? Mahtaakohan tuohon olla joku työkalu millä mainos upotetaan koodiin.

Itse käytän kotiverkossa pi.hole nimistä filteröintiä, mikä estää dns pyynnöt listattuihin domaineihin, joita on muuten nyt 121529 kpl. ja näitä samalla palvelimella pyöriviä mainoksia sillä ei voi estää. Toki adblokerit noi osaa estää. Onkohan muuten jopa niin, että se lataa tuon kuvan mutta ei vain näytä selaimessa ja se olisi jatkoajalle ihan sama blokataanko toi adblockilla?
Eipä ole uBlock origin saanut tuota Elisan mainosta kuriin, en usko että muutkaan adblockerit. Eipä tuo nyt niin häiritsevä kuitenkaan ole verrattuna monien muiden sivustojen mainoksiin.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen sen vaatimaa työmäärää, että onkohan tuo kokonaisuuden kannalta kauhean järkevää?
Mites muuten toi adblockkaamiseen käytetty työmäärä? Yks Elisan banneri sivulla ja sekin pitäisi estää? Meinaan siis vaan tätä Jatkiksen erikoistapausta. Noin yleisesti meinasin joskus itsekin askarrella Rasberryn tonne purkin kylkeen. En sitten jaksanut. Mainokset ei sinänsä häiritse, mutta jos ne elävät omaa elämäänsä ja ovat koko ajan tiellä ruudun keskellä, toki ne ärsyttävät.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä ole uBlock origin saanut tuota Elisan mainosta kuriin, en usko että muutkaan adblockerit. Eipä tuo nyt niin häiritsevä kuitenkaan ole verrattuna monien muiden sivustojen mainoksiin.
Lähtee se AdBlokerilla kun sen itse lisää sinne ihan helposti. Kokeilin uBlockilla ja sillä se on tosiaan hankala lisätä sinne, mutta kyllä sekin onnistuu.

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Patrik Laineen Montreal
En oikein tiedä mihin ketjuun olisin tämän laittanut, mutta kyllä nyt ainakin ihmetyttää taas tämä maailman meno. Jos nyt edes sekin on naurettavaa, että ihmiskunnassa voi olla joku sana, minkä toinen ihminen saa sanoa, mutta toinen ihminen taas ei. Mutta, että nykyään nähtävästi ei saa enää kuunnella edes tietynlaista musiikkia, ellet ole tietynlainen ihminen. Huoh.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

axe

Jäsen
Kahtelin Myrskyluodon Maijan. Pääosissa oli ruotsalaiset näyttelijät jotka esitti suomenruotsalaisia ja olivat opetelleet sellaisen aksentinkin. Eikö muka ole aitoja suomenruotsalaisia näyttelijöitä, kun annetaan tuollaisten appropriaattoreiden viedä vähemmistökansalta työt.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään taas näin ihmisen dösässä, jolla oli hampurilaispaikan isohko kassi kädessä. Siis kuka hemmetti ottaa sen mukaan ja syö kylmänä? Vähän sama kuin ne kotiinkuljetukset, mitä noi puljut pari vuotta sitten mainosti. Ei varmasti yksikään tilannut.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Kasvisten päiväkiintiöistä…ihmettelen sitä eikö jengi vedä joka päivä hedelmiä välipaloina? Ite oon tänäänkin syönyt pari mandariinia ja appelsiinia, sekä yhden banaanin. Äkkiä näistä kertyy grammoja, lounaalla kun muistaa ottaa salaattipöydästä myös, vaikkei vegeä pääruokana söisikään.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kasvisten päiväkiintiöistä…ihmettelen sitä eikö jengi vedä joka päivä hedelmiä välipaloina? Ite oon tänäänkin syönyt pari mandariinia ja appelsiinia, sekä yhden banaanin. Äkkiä näistä kertyy grammoja, lounaalla kun muistaa ottaa salaattipöydästä myös, vaikkei vegeä pääruokana söisikään.
Hankala kääriä niitä pekoniin.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse pyrin noudattamaan ruokailutahtia kevyt aamupala, lounas, raskas päivällinen, joskus vapaapäivinä aamupalan skipaten. Napostelu jne. minimissä. Toki kasvissuositukset useimpina päivinä täyttyvät, kun lempijälkiruokani sattuu mm. purkitettu ananas olemaan.

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Itsellä hedelmät ja marjat on ne mitkä helpoiten "unohtuu". En oikein edes osaa sanoa miksi, koska pidän molemmista paljonkin. Aina sitä joutuu kuitenkin aktiivisesti ajattelemaan, että tulee syötyä tarpeeksi. Muuten sitä havahtuu huomaamaan, että on taas mennyt monta päivää ilman hedelmän hedelmää.
Nyt taas vähän skarpannut ja aamujogurttiin heittelen marjoja jos niitä sattuu löytymään. Välipalaksi useampi hedelmä päivässä ja napostelunälkään porkkanaa tms. Nytkin meni iltapalaksi ruisleivän lisäksi banaani, luumu, omena ja porkkana. Nojoo yksi pipari aurajuustolla myös.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis jotkut keski-ikäiset miehet tekevät ja miten lie striimaavat nettivideoita tai mitä lie podcasteja joillekin teineille. 15-kesäisten suosimat tennarit vaan jalkaan ja lippis vinoon. Sami Kuronenkin kuulemma nyt tekee jotain ja se joku Linnanahde. Jotenkin kummallista ja vähän kuvottavaakin. Tuskin kukaan aikuinen niitä katselee tai kuuntelee ellei ole joku hc-nörtti. Naisilla taitaa olla sama niissä jossain meikkijutuissa.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Kuinka kiinnostavaa voi lainkaan ollakaan seurata ikkunan takana etenevää salaojaremonttia. Kaivuri häärää kaikenlaista, toiset ne vaan osaa.

Itsehän olen kaupallisen koulun joskus 90-luvulla käynyt kynäniska, en oikeasti osaa mitään. Tietokonetta naputan työkseni, ei se mitään oikeaa työtä ole sellainen. Kaivurihommat on!

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kuinka kiinnostavaa voi lainkaan ollakaan seurata ikkunan takana etenevää salaojaremonttia. Kaivuri häärää kaikenlaista, toiset ne vaan osaa.

Itsehän olen kaupallisen koulun joskus 90-luvulla käynyt kynäniska, en oikeasti osaa mitään. Tietokonetta naputan työkseni, ei se mitään oikeaa työtä ole sellainen. Kaivurihommat on!
Kai sä lapiota osaat käyttää ja tunnistaa salaojaputken?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy