Ihmettelyketju

  • 6 354 028
  • 38 764

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuulin radiosta jonkun vaakuutusyhtiön työntekijän haastattelun ja yksi kohta jäi mieleen.

-Sormia ja varpaita on leikkautunut, kun käynnissä olevaa leikkuria on ryhdytty putsaamaan tai nostelemaan pohjasta.

Ei kai siinä ja jokainen tavallaan, mutta kyllähän tuo vähän ihmetyttää.
Amerikassa kuulemma lukee käyttöohjeissa että pensasaitaa ei saa leikata ruohonleikkurilla kun jotkut sankarit ovat sormia tai raajoja menettäneet, nostaessaan leikkurin sellaiseen asentoon että pensasaitaa voi vähän leikellä.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka kauan voi Postnordilla kestää saada paketti toimitettua oikeaan paikkaan. 3 päivää paketti ollut kaupungissa, mutta ei se päädy hakupaikkaan sitten kirveelläkään.

Ehkä sitten huomenna.. Tai ylihuomenna... Tai...
 

Glove

Jäsen
Kuinka kauan voi Postnordilla kestää saada paketti toimitettua oikeaan paikkaan. 3 päivää paketti ollut kaupungissa, mutta ei se päädy hakupaikkaan sitten kirveelläkään.

Ehkä sitten huomenna.. Tai ylihuomenna... Tai...
Tai ensi viikon torstaina. Jos ei sitä ole palautettu toiseen kaupunkiin johonkin lajittelukeskukseen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eräänä aamuna olohuoneessamme haisi huolestuttavan vahvasti palaneelta. Tunnistin hajun olevan peräisin jostain sähkölaitteesta. Syylliseksi paljastui vähitellen kattolamppu, jonka viidestä LED-kynttilästä yksi oli pimennyt. Pudotin sen keittiön keräilyastiaan. Seuraavana aamuna koko keittiö haisi palaneelta. Rikki mennyt ledi levitti edelleen kamalaa katkua.
Pistin sen sitten kannelliseen muovirasiaan odottamaan keräyspisteeseen vientiä.
Ledi oli rasiassa muutaman viikon. Pesin säilytysrasian vain huomatakseni, että se &#€&@ palaneen ledin haju ei lähtenyt rasiasta mihinkään. Mikähän niissä lampuissa niin pirun sitkeästi haisee?
Edit: Tietäisikö @Everton ?
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut ostaa kaupasta hirveän määrän kerralla. Jos keskivertoihmistä miettii niin kyllähän se 5-6 kertaa päivässä tulee käytyä. Aamulla ennen duunia tietty, sitten lounastuolla eväät ja duunin jälkeen kävelykaljat. Keskustassa sitten puistokaljat ja kotiin vielä iltapala. Tietty näin työttömänä tulee käytyä useamminkin.
 

Glove

Jäsen
Ihmettelen, mihin olen hukannut nukkumisen jalon taidon? Toki jos nukkuu vähän niin on enemmän aikaa olla hereillä ja tehdä asioita, mutta mieluummin nukkuisin enemmän ja tekisin ne asiat virkeänä. Nyt varmaan vedän taas päivän jonkinlisessa aivosumussa.

Armeijassa sain jo jonkilisen maineen hyvänä nukkujana. Kerrankin lähdettiin ajamaan Sodankylästä Rovajärvelle ja muut sitten sanoi, että olin nukahtanut ennen kuin päästiin edes Sodankylän keskustaan muutaman kilometrin päähän prikaatista. Ja toki nukuin sitten melkein Rovajärvelle asti. Eräs toinen kerta sitten vaihdettiin yöllä asemapaikkaa ja luonnollisesti nukuin sen siirtymän siellä auton lavalla. Perille päästyä siirryin nukkumaan komentotelttaan muutaman kuljetuslaatikon päälle ja herään sitten siihen kun pojat tökkii kylkeen ja sanoo, että mun sukat palaa kohta. Vähän ne hiiltyi siinä kun liian lähellä kaminaa olivat. Ei näitä aikoja varmaan saa enää takaisin. Nukun sitten tämmöisiä pätkiä.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Intissä kieltämättä oppi tuon vähällä unella toimeentulemisen jalon taidon. Jo alkuvaiheessa prikaatinkomentaja sen kertoi, kuinka opittu stressin- ja väsymyksensietokyky kasvaa ja kantaa siviilielämäänkin. Eipä sillä, oikeassahan ukko tuntui olevan. Aika montakin työpäivää on tullut painettua parin-kolmen tunnin unilla, eikä oikeastaan edes tuntunut juurikaan itse työtä tehdessä. Tehokasta koulutusta, kun näin vuosienkin jälkeen tuntuu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

Glove

Jäsen
Intissä kieltämättä oppi tuon vähällä unella toimeentulemisen jalon taidon. Jo alkuvaiheessa prikaatinkomentaja sen kertoi, kuinka opittu stressin- ja väsymyksensietokyky kasvaa ja kantaa siviilielämäänkin. Eipä sillä, oikeassahan ukko tuntui olevan. Aika montakin työpäivää on tullut painettua parin-kolmen tunnin unilla, eikä oikeastaan edes tuntunut juurikaan itse työtä tehdessä. Tehokasta koulutusta, kun näin vuosienkin jälkeen tuntuu.
Minä jaksoin semmoisen puoli vuotta 2-4 tunnin unilla. Sitten tuli stoppi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miks ne ei etukäteen voi kertoa milloin sataa vettä. Luulisi että nykyteknologialla onnistuisi. Ettei itse sentään joudu katselemaan mitään säätiedotuksia telkkarista tai asentelemaan mitään ohjelmia kännyköihin. Kengätkin jo läpimärkiä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minä jaksoin semmoisen puoli vuotta 2-4 tunnin unilla. Sitten tuli stoppi.
Tunsin yhden kaverin, joka 90-luvun kiihkeinä Nokian kasvuvuosina teki projektipäällikön hommia lähes ympäripyöreästi: työpäivät venyivät usein aamuyölle, siitä kotiin nukkumaan muutamaksi tunniksi ja eikun uudestaan sorvin ääreen jo aikaisin aamulla.
Kaveri jaksoi tuota useamman vuoden, kunnes vietäri alkoi pikkuhiljaa oieta eikä palautunut enää vuosien uni- ym. velasta. Lopputulos oli, että vuosien sairauslomakierteen jälkeen mies passitettiin sairauseläkkeelle, kun hän ei pysynyt valveilla päiväsaikaankaan montaa tuntia yhtäjaksoisesti.
Tutustuin kaveriin työkykytutkimusteni aikana päiväsairaalassa, jossa iltapäivisin kotiin lähdön aikaan herättelin kaverin sohvalta, jossa hän oli nukkunut lounaan jälkeen yhtäjaksoisesti. Hän melkein itkua väänsi, kun piti kävellä kotiin n. parinkymmenen minuutin kävelymatka ennenkuin pääsi taas nukkumaan.
 
Viimeksi muokattu:

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Siis miks ne ei etukäteen voi kertoa milloin sataa vettä. Luulisi että nykyteknologialla onnistuisi. Ettei itse sentään joudu katselemaan mitään säätiedotuksia telkkarista tai asentelemaan mitään ohjelmia kännyköihin. Kengätkin jo läpimärkiä.
Vaihda kumisaappaisiin niin ei haittaa märät kengät. Paitsi jos kusee alleen, missä tapauksessa ei mitään ole tehtävissä mutta lämmittäähän se hetken ainakin reittä.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Kännykästä on kadonnut joku appi, mutta en tiedä mikä. Tuijotan tuota värkkiä joskus tuntikausia päivässä, mutta nyt tuosta päänäytöltä on kadonnut yksi kuvake ja mä en keksi, että mikä siinä oli. Ei varmaan mikään kovin tärkeä...
 

karvatursas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pauli Makkonen
Oon aina ihmetellyt täällä sitä, että miten hiljaisia Ilveksen ja Tapparan keskusteluosiot ovat muiden liigajoukkueiden osioihin verrattuna. Nytkin jälkimmäisen osion uusin postaus tullut 26.07.2022 eli joskus liitukaudella ja esim. KooKoon puolella uusin viesti 42 min. sitten. Eikö siellä Pirkanmaalla toimi internet? Kenties eräs lempääläläinen tubettaja otettu töihin paikalliselle sähkölaitokselle? Eihän nuo todellakaan ole mitään hmv-joukkueita ja kuitenkin yleisellä puolella noista kahdesta jauhetaan jatkuvasti. En ymmärrä. Mikä siinä on perkele.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Vaihda kumisaappaisiin niin ei haittaa märät kengät. Paitsi jos kusee alleen, missä tapauksessa ei mitään ole tehtävissä mutta lämmittäähän se hetken ainakin reittä.
Meikäläisellä valitettavasti housuihin kuseminenkin alkaa lämmittämään vasta hieman polven yläpuolella ja silloinkin vain toista jalkaa.
 

axe

Jäsen
Oon aina ihmetellyt täällä sitä, että miten hiljaisia Ilveksen ja Tapparan keskusteluosiot ovat muiden liigajoukkueiden osioihin verrattuna. Nytkin jälkimmäisen osion uusin postaus tullut 26.07.2022 eli joskus liitukaudella ja esim. KooKoon puolella uusin viesti 42 min. sitten. Eikö siellä Pirkanmaalla toimi internet? Kenties eräs lempääläläinen tubettaja otettu töihin paikalliselle sähkölaitokselle? Eihän nuo todellakaan ole mitään hmv-joukkueita ja kuitenkin yleisellä puolella noista kahdesta jauhetaan jatkuvasti. En ymmärrä. Mikä siinä on perkele.
Tää kysymyshän on Jatkoajassa kysytty melkein yhtä monta kertaa kuin se, kuuluuko juusto leikkeleen päälle vai päinvastoin. Ja vastaus silloin, nyt ja jatkossakin on:


Ei tartte vääntää 30 sivullista viikosta, onko meidän kolmossentteri parempi kuin noiden tai Kärppien, vaan voi vaan todeta että on se, ja siirtyä seuraavaan aiheeseen taputtelemaan toistemme selkiä.
 

karvatursas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pauli Makkonen
Tää kysymyshän on Jatkoajassa kysytty melkein yhtä monta kertaa kuin se, kuuluuko juusto leikkeleen päälle vai päinvastoin. Ja vastaus silloin, nyt ja jatkossakin on:


Ei tartte vääntää 30 sivullista viikosta, onko meidän kolmossentteri parempi kuin noiden tai Kärppien, vaan voi vaan todeta että on se, ja siirtyä seuraavaan aiheeseen taputtelemaan toistemme selkiä.
Mitä vittua. Ei mulla ollut hajuakaan, että noilla on ihan kokonaan omat hiekkalaatikot. Käyhän tuo nyt järkeen. Mahtaa olla tylsää kun ei voi satakuntalaisten ja turkulaisten kanssa vängät.. siis keskustella rakentavasti kolmossenttereistä tai tilastoista.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei tartte vääntää 30 sivullista viikosta, onko meidän kolmossentteri parempi kuin noiden tai Kärppien, vaan voi vaan todeta että on se, ja siirtyä seuraavaan aiheeseen taputtelemaan toistemme selkiä.
Mitä hauskaa tuossa sitten on. Kunnon saunakavereita ja selänpesijöitä koko porukka.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mitä hauskaa tuossa sitten on. Kunnon saunakavereita ja selänpesijöitä koko porukka.
Se on sitä oikeassa olemisen euforiaa: kehut vaikka luistintenteroittajaa ja saat runsaasti myöntyväistä muminaa asiassa mukana olevilta tahoilta - "Se on meitin konsensusta, nääs! (vai mitä vittua se ny ollenka olikaan?)"
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Se on sitä oikeassa olemisen euforiaa: kehut vaikka luistintenteroittajaa ja saat runsaasti myöntyväistä muminaa asiassa mukana olevilta tahoilta - "Se on meitin konsensusta, nääs! (vai mitä vittua se ny ollenka olikaan?)"
HIFK:n porukka osaa olla eri mieltä keskenään täälläkin, meistä narreista puhumattakaan. Tai oululaisista. Tamperelaiset on sitten ihan oma lukunsa näköjään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
HIFK:n porukka osaa olla eri mieltä keskenään täälläkin, meistä narreista puhumattakaan. Tai oululaisista. Tamperelaiset on sitten ihan oma lukunsa näköjään.
Eiköhän me kaikki osata tuo eri mieltä oleminen - ainakin näin Kärppä-kannattajan näkökulmasta palstaa seuranneena. Tosin, olen jättänyt vänkäämisen muille jo aikaa sitten.
Vielä on muistissa, kun Vince Mangaardin aikoina ipaväki meinasi repiä toisensa kappaleiksi tälläkin palstalla eikä kirves-leirissäkään toisia ole aina silitelty, kun joukkueella ei mennyt kausi ihan putkeen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Meillä on taloyhtiössä tupakkapaikka. Tuo yksi nuori nainen taas kävi pihalla röökillä ja stumppasi keskelle pihaa. Mä olen hänelle (tai siis asuinkumppanilleen joka on taloyhtiön osakas) sanonut asiasta. Ei sitten vieläkään jaksa kävellä sitä 50m röökille. Nuoren naisen kropasta päätellen tuo ei ole vaikea homma.

Ei se haju sieltä tähän tule, mutta miksi vitussa pitää stumpata sitten siihen keskelle nurtsia? Siinä kivellä varmaan on kiva istua ja poltella.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Onkohan nyt käymässä niin, että mun alkoholinkäyttöni on menossa pikkuisen överiksi. Vaimoni, tai muutkaan ihmiset, eivät ole asiasta huomautelleet, mutta toinen koiristamme löysi tänään pihaltamme jykevänkokoisen perhosentoukan, joka päättäväisesti oli vääntäytymässä oveamme kohti.
Tutkittuani tunkeilijaa, totesin sen Puuntuhooja-perhosen (Cossus Cossus) toukaksi - pidän tätä vahvana enteenä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös