Ihmettelyketju

  • 6 350 029
  • 38 754

Glove

Jäsen
Ihmettelen kuinka pienistä asioista ihmiset nykyään pahoittaa mielensä. Olen oikeastaan kiitollinen siitä, että kasvoin aikana, jolloin ei mieltä pahemmin pahoitettu ja samalla linjalla olen jatkanut myöhemminkin. Itselleenhän siinä vain pahan mielen aiheuttaa kun mielensä pahoittaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Ihmettelen kuinka pienistä asioista ihmiset nykyään pahoittaa mielensä. Olen oikeastaan kiitollinen siitä, että kasvoin aikana, jolloin ei mieltä pahemmin pahoitettu ja samalla linjalla olen jatkanut myöhemminkin. Itselleenhän siinä vain pahan mielen aiheuttaa kun mielensä pahoittaa.
Internet on paljolti mahdollistanut mielenpahoittamisen. On mahdollistanut siitä muille ilmaisemisen. Ja on mahdollistanut pahan olon jakamisen muille.
Niin ja tietty tuo provosoinnin, ja piilosta *ittuilun "taito"lajin.
Näillä mennään.
Ja menkööt muut miten haluaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkähän takia perintöjuttu on vieläkin voimassa. Kyllä sen nyt jotenkin ymmärtää että joskus 1800-luvulla on maaseudulla tarvittu, mutta että vielä 2000-luvulla. Ja mitä hemmettiä mä jollakin skutsilla teen? Ei kapakkaa missään eikä edes Alepaa. Ei toria missä hengailla eikä mitään ostaria. Käpy tippuu päähän kun perse pystyssä keräät routaisesta maasta jäisiä karpaloita. Miks noi ei vois mennä vaikka valtiolle tai jotain, mikä olis loogisinta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Minkähän takia perintöjuttu on vieläkin voimassa. Kyllä sen nyt jotenkin ymmärtää että joskus 1800-luvulla on maaseudulla tarvittu, mutta että vielä 2000-luvulla. Ja mitä hemmettiä mä jollakin skutsilla teen? Ei kapakkaa missään eikä edes Alepaa. Ei toria missä hengailla eikä mitään ostaria. Käpy tippuu päähän kun perse pystyssä keräät routaisesta maasta jäisiä karpaloita. Miks noi ei vois mennä vaikka valtiolle tai jotain, mikä olis loogisinta.
Samaa mieltä. Toi perintöjuttu on ihan syvält.

Mä voin hei ottaa sen skutsin pois sulta jos sua rassaa sellasta mukana raahata.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minkähän takia perintöjuttu on vieläkin voimassa. Kyllä sen nyt jotenkin ymmärtää että joskus 1800-luvulla on maaseudulla tarvittu, mutta että vielä 2000-luvulla. Ja mitä hemmettiä mä jollakin skutsilla teen? Ei kapakkaa missään eikä edes Alepaa. Ei toria missä hengailla eikä mitään ostaria. Käpy tippuu päähän kun perse pystyssä keräät routaisesta maasta jäisiä karpaloita. Miks noi ei vois mennä vaikka valtiolle tai jotain, mikä olis loogisinta.
Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan jos ei halua. Toki sen voi myös myydä pois ja sitten saa taas vähän lisää rahaa viinaksiin.
 

Glove

Jäsen
Perintöä ei ole pakko ottaa vastaan jos ei halua. Toki sen voi myös myydä pois ja sitten saa taas vähän lisää rahaa viinaksiin.
Ei se perintö välttämättä ole helppoa myytävää, mutta perintövero siitä on silti maksettava. Onneksi vanhempani ymmärsivät realisoida omaisuutensa ennen poismenoaan. Joku euro siellä perikunnassa oli, mutta ei mitään, mikä olisi pitämyt realisoida.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tosta Jatkoajan uutisesta tuli mieleen niinkin iso asia, kun että miksi antaa lapsellensa nimeks esim. Jasper tai vaikka Kasmir, jos sukunimi alkaa R:llä.
Jasperrrrannikko. Joo, siihen kunnon R-vika junnulle kylkeen vielä ni... Ja ilman sitäkin niin ei mukavin lausuttava nimi vaikka myyntihommissa tulevaisuudessa.
Pelisilmä, missä pelaa?

Kahdessa vokaalissa saa sentään suomenkielessä helpon pysäytysäänen väliin, kuten Mika Aaltola -nimessä. Kaksi konsonanttia ei niin iisi.
 
Viimeksi muokattu:

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä on varmaan jossain jo selvitetty, mutta itselläni on mennyt ohi. Tuossa etusivulla on tilastotieto "eniten vierailijoita 7.7.2021". Miksi tuollainen päivä, kun ei tapahtunut mitään? Varmaan ollut linkki jossain Iltapulussa tai somessa jota ollaan käyty tiirailemassa, mutta mikä ihme?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tämä on varmaan jossain jo selvitetty, mutta itselläni on mennyt ohi. Tuossa etusivulla on tilastotieto "eniten vierailijoita 7.7.2021". Miksi tuollainen päivä, kun ei tapahtunut mitään? Varmaan ollut linkki jossain Iltapulussa tai somessa jota ollaan käyty tiirailemassa, mutta mikä ihme?
Stanley Cup 2021 ratkesi ainakin tuolloin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä ihmeen takia parturissa pitää olla peili siinä edessä? Kuka hemmetti nyt jotain omaa pärstää haluaa tuijotella. Miks siinä ei vois olla vaikka Pamela Anderssonin juliste tai no ei ehkä just se, mutta joku nykyajan vastaava. Kyllähän se parturi nyt sun pään näkee kun vieressä seisoo ja ympärillä pyörii.
 
K

Kiekkokatsoja

Kaupan kassalla oli nuori nainen, joka oli laitatuttanut ripsensä, huulensa ja varmaan tissinsäkin suuremmaksi.
Mun mielestä oli aika friikin näköinen, mutta tärkeintäpä jos itse tykkää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kaupan kassalla oli nuori nainen, joka oli laitatuttanut ripsensä, huulensa ja varmaan tissinsäkin suuremmaksi.
Mun mielestä oli aika friikin näköinen, mutta tärkeintäpä jos itse tykkää.
Asian ydin lieneekin siinä, että ao. nuori nainen EI ole tykännyt "luomuminästään", syystä tai toisesta, ja on lähtenyt parantelemaan Luojan luomusta. Yleensä, lähes poikkeuksetta, metsään menee....
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä ihmeen takia parturissa pitää olla peili siinä edessä? Kuka hemmetti nyt jotain omaa pärstää haluaa tuijotella. Miks siinä ei vois olla vaikka Pamela Anderssonin juliste tai no ei ehkä just se, mutta joku nykyajan vastaava. Kyllähän se parturi nyt sun pään näkee kun vieressä seisoo ja ympärillä pyörii.

Siellä voisi olla semmoinen huvipuistoista tuttu läskipeili.

Moni hippi menee parturiin/kampaajalle kasvattamaan itsetuntoaan ja minä-kuvaansa ulkonäön kohotuksen keinoin. Paskan marjat! Takaisin maanpinnalle ja läskipeiliin voisi vielä kirjoittaa "et sä vittu mikään malli ole"
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minkähän takia perintöjuttu on vieläkin voimassa. Kyllä sen nyt jotenkin ymmärtää että joskus 1800-luvulla on maaseudulla tarvittu, mutta että vielä 2000-luvulla. Ja mitä hemmettiä mä jollakin skutsilla teen? Ei kapakkaa missään eikä edes Alepaa. Ei toria missä hengailla eikä mitään ostaria. Käpy tippuu päähän kun perse pystyssä keräät routaisesta maasta jäisiä karpaloita. Miks noi ei vois mennä vaikka valtiolle tai jotain, mikä olis loogisinta.
Niinpä, kuolleen ihmisen omaisuus voisi siirtyä perillisten sijaan valtiolle, ja sillä lailla saataisiin lisää tuloja yhteiseen kassaan. Kun jotkut oikeistolaiset oli huolissaan riittääkö valtiolla rahat kaikkeen. Tällä lailla riittäisi.

Tietysti tämäkään ei oikeistolaisille kelpaa, kun luulevat että rahaa saa taikaseinästä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Minkähän takia perintöjuttu on vieläkin voimassa. Kyllä sen nyt jotenkin ymmärtää että joskus 1800-luvulla on maaseudulla tarvittu, mutta että vielä 2000-luvulla. Ja mitä hemmettiä mä jollakin skutsilla teen? Ei kapakkaa missään eikä edes Alepaa. Ei toria missä hengailla eikä mitään ostaria. Käpy tippuu päähän kun perse pystyssä keräät routaisesta maasta jäisiä karpaloita. Miks noi ei vois mennä vaikka valtiolle tai jotain, mikä olis loogisinta.
En tunne pettteriä enkä ihmistä hänen takanaan, mutta muistaakseni täällä on vuosien varrella useampikin nimimerkki maininnut että nobelanerit on ostettu perityillä rahoilla.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan parin viikon ajan pyöräillyt useina iltoina joskus 22 aikaan Mäkelänrinteen uimahallin ohi Vallilaan päin ja kiinnittänyt huomiota pää-/alasisäänkäynnin valaistun edustan penkillä kamojen kanssa istuvaan nuoreen(?) naishenkilöön(?); mieleen on noussut ajatus, että henkilö viettää ikävä kyllä yöt tuossa paikassa, koska hän on – tämän illan tavoin – joka kerta kyseisellä paikalla. Jos näin, niin harmi homma.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ovatko napapaidat tehneet todellakin paluun?
Joku aika sitten luin kahdesta nuoresta naisesta, jotka näin sanoivat. Tänään duunimatkalla tuo tuli ihan konkreettisesti vastaan, tosin kyse ei ollut nuoresta naisesta, vaan noin kolmekymppisestä miesoletetusta.
Ja kyse ei ollut siitä, että se napa olisi ihran vuoksi pursunnut esiin, vaan oli ihan tietoinen napapaljastus.
Ihmettelen siis, onko tuo jonkun mielestä hyvän näköistä.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Turun kaupungilla pitäis aina perehdyttää jokaiseen työkaluun erikseen työntekijät (työllistetytkin). Pari kävi meidän kopilla käymässä ja kehus Makitan akkukäyttöistä moottorisahaa, voitte arvata kuinka pal siellä oli öljyä?
Näin jo sen, että tyhjä öljystä ja eipä se mitään öljyä ruiskinut kun testasin...Osaakohan jätkät edes jarrun käytön kun kummiskin tuokin on tappovehe jos ei osaa käyttää.

Eipä kyl osannut kattoa kuinka pal akussa vielä virtaa ja yhdellä akulla menty...
Hyvä syy kyl sanoa pomolle, että tuo mulle siihen oikea viila niin teroitan sen ni sais tekemistäkin kun omassa työssä ei tarpeeksi ole (eise kyl tuo mulle viilaa ja sitä).
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Youtubessa jokaisen kommentin vieressä olevan kolmen palluraisen takaa löytyy mahdollisuus vastata ko. viestiin tai ilmiantaa se. No minä tohkeissani raportoin erääseen vallan mainioon videoon, johon selkeästi oli nähty paljon vaivaa, tulleen umpirasistisen kommentin.
Sain ilmoituksen jossa sanottiin, että jos jotain feelua löytyy, niin video poistetaan. No mitä helvettiä, en mä sitä videoo halua pois, vaan sen rasistikusipään kommentin. Heti tietty kadutti, että menin puuttumaan ja halusin oitis perua koko raportoinnin. Eihän se tietenkään onnistu.
On kyllä ihme vempula systeemi, ihan pistää ihmettelemään.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Ranskalaiset / ranskalaistaustaiset nimet ovat hauskoja. Marie-Philip Poulin (nainen) on Montrealin uusi konsultti ja esimerkiksi Marie-Pierre Kœnig (mies) oli ranskan marsalkka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös