Ihmettelyketju

  • 6 375 984
  • 38 790

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä mykisti pitkäksi ajaksi.

Testaa: Rakastatko oikeasti Cheekiä? | Fiidi.fi | Iltalehti.fi
Linkki todellakin vie iltalehden sivulle, jossa pääsee testaamaan asiaa kysymyssarjan avulla.
Ei helvetti, nyt voisi jo kuolla pois.

Jostakin syystä nämä "paskamediat" on alkaneet nyt tänä kesänä suoltaa näitä aivan ihmeellisiä testejä liukuhihnalta, ja myös Hesari on lähtenyt samaan mukaan. Joka päivä tulee iltapäivälehdiltä, Hesarilta ja MTV3:lta toinen toistaan typerämpiä testejä. Oma suosikkini tähän saakka MTV3:n "Testaa kuka MTV3:n meteorologi olet". Miksi? Miksi vitussa minä haluaisin testata kuka MTV3:n meteorologi minä olen? Miksi kukaan haluaisi testata tuollaisen?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olen hämmentynyt.

Olen nyt koirien kanssa kävelemässä metsässä, surffaillen samalla Jatkoajassa. Yht'äkkiä puhelimeni löytää avoimen WLAN:in, täysillä palkeilla. Sitten se katosi. Voin vannoa, että yhtään ihmistä ei ollut 100 metrin säteellä.

NSA? Tulevatko mustat autot hakemaan minut?
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Olen hämmentynyt.

NSA? Tulevatko mustat autot hakemaan minut?

Heheh, toivottavasti ei!

Ihmetyttää kyllä miksi vieläkin asun samassa kaupungissa missä olen koko ikäni ollut. Kaverini kanssa juuri puhuttiin puoli tuntia puhelimessa, hän otti riskin muuttamalla stadiin, se kannatti. Suomen parhaimpia DNA myyjiä tällä hetkellä. Itse en koe vieläkään lähteväni pois, vaikka moni kaveri on muuttanutkin. Työpaikalta saattaa tulla vakituinen sopimus toivottavasti piakkoin, opiskelut saatu kohta päätökseen ja asuttu uudessa kämpässä kohta puoli vuotta. Jotakin silti puuttuu, naiset? En tiedä, ehkä otettava iisisti ja käytävä muissa kaupungeissa hengaamassa kesä, niin ei tunnu niin pahalta täällä asuminen..
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Heheh, toivottavasti ei!

Ihmetyttää kyllä miksi vieläkin asun samassa kaupungissa missä olen koko ikäni ollut. Kaverini kanssa juuri puhuttiin puoli tuntia puhelimessa, hän otti riskin muuttamalla stadiin, se kannatti. Suomen parhaimpia DNA myyjiä tällä hetkellä. Itse en koe vieläkään lähteväni pois, vaikka moni kaveri on muuttanutkin. Työpaikalta saattaa tulla vakituinen sopimus toivottavasti piakkoin, opiskelut saatu kohta päätökseen ja asuttu uudessa kämpässä kohta puoli vuotta. Jotakin silti puuttuu, naiset? En tiedä, ehkä otettava iisisti ja käytävä muissa kaupungeissa hengaamassa kesä, niin ei tunnu niin pahalta täällä asuminen..

Miksi ihmeessä muuttaisit pois kotikaupungistasi, jos kaikki asiasi ovat noinkin hyvin? Miksi haikailla aidan toiselle puolen, jos ruoho on vihreää omallakin puolella?

Jos suosikkijoukkueestasi (HPK) voi päätellä, että asut Hämeenlinnassa, niin ihmettelen vielä enemmän. Sehän on oikein mukavan tuntuinen, kompakti pikkukaupunki josta on hyvät ja varsin nopeat yhteydet kaikkiin olennaisimpiin Suomen kaupunkeihin. Turkuun pääsee maantietä reilussa tunnissa, Tampereelle ja Helsinkiin peräti moottoritietä vielä nopeammin.

Jos tulee tarve joskus päästä ison kaupungin valoihin, niin Hämeenlinnasta pääsee nopeasti Helsinkiin - ja sieltä lentokentälle johonkin oikeaan suurkaupunkiin, tai vaikka Tallinnaan ja sieltä eteenpäin.

Se on tietysti eri asia, jos unelmasi on tulla Suomen parhaaksi puhelinmyyjäksi, mutta eipä kai siihenkään unelmaan tarvita muuttoa kauas pois, saahan sitä puhelinmyyjähommista sun muista provikat muutenkin.

Yksi vanha AMK-opiskelukaverini on nykyisin suht iso päällikkö tai sen tapainen DNA:n kovimman kilpailijan leivissä, ja ihan Turusta käsin tämä sujuu. Työmatkoja tuntuu paljon tekevän. Itse asiassa tekee niin pitkiä päiviä ja omistautuu niin paljon työlleen, etten ole kaveria nähnytkään muutamaan vuoteen livenä. Tämä on myös se hinta, jonka saa maksaa jos haluaa "Suomen parhaaksi" jossain myyntialan hommassa, se hinta on kaverit, joissain tapauksissa myös perhe ja parisuhde.

Kannattaa tosiaan viettää kesää muissa kaupungeissa, niin arvostaa taas juuriaan enemmän. Tai ainakin osaa suhteuttaa hyvät ja huonot puolet kotikaupungistaan tasaisemmin.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kukaan nähnyt koskaan liikenteessä Dacian autoja? Tuli vaan mieleen kun mainos tuli äsken telkkarista. Kuinkahan paskoja ne oikein ovat, vai ovatko ne?
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Ihmettelen, miksi jokaisella vähänkin merkittävämmällä räppärillä täytyy olla oma levy-yhtiö. Onks niillä kaikilla vaan niin v*tun iso ego, vai onko se jotenkin tuottavaa bisnestä?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko kukaan nähnyt koskaan liikenteessä Dacian autoja? Tuli vaan mieleen kun mainos tuli äsken telkkarista. Kuinkahan paskoja ne oikein ovat, vai ovatko ne?

Ainakin entisellä asuinpaikkakunnalla jollain Turvatiimillä / Vartijalla oli autona tuollainen. Aiheeseen millään liittymättä, muistaakseni jossain GTi-Magazinessa teippasivat joskus v. 2011/2012 jonkun Dacian..

Havumetsien GM:n viestiin vois todeta taaas aiheeseen liittymättä että onhan Arttu Wiskarillakin oma levy-yhtiö, mutta YleXin haastattelusta kävi ainakin ilmi se että itse Wiskari ei levytä "Mökkitie Recordsilla". Vai mikä se olikaat.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihmettelen, miksi jokaisella vähänkin merkittävämmällä räppärillä täytyy olla oma levy-yhtiö. Onks niillä kaikilla vaan niin v*tun iso ego, vai onko se jotenkin tuottavaa bisnestä?

Vastaus B, erittäin tuottavaa bisnestä. Omasta levy- ja oheismyynnistä ei karkaa taaloja levy-yhtiölle.

Lisäksi pääsee itse rahastamaan uusilla tulevaisuuden kyvyillä, mikäli nämä breikkaavat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko kukaan nähnyt koskaan liikenteessä Dacian autoja? Tuli vaan mieleen kun mainos tuli äsken telkkarista. Kuinkahan paskoja ne oikein ovat, vai ovatko ne?

Kyllä noita täällä susirajalla yllättävänkin paljon pyörii. Ovat täkäläisille huonoille teille ja köyhille ihmisille juuri sopivan yksinkertaisia ja kolhoja autoja. Pari Dacian mallia (Duster, Sandero Stepway) olen koeajanut ja ihan autolta nuo on tuntuneet, varsin hyviä ja yllätyksettömiä ajettavuudeltaan (Rellujahan nuo pohjimmiltaan ovat). Ulkoasultaan aika karuja ja kaikki näyttää ja tuntuu halvalta ja muoviselta, eikä noissa hirveästi mitään hienouksia ole. Mutta ehkä juuri sen takia tuntuvat olevan myös yllättävänkin lujia autoja (Romaniassa tehdyiksi Renaulteiksi...). Autonasentajana työskentelevä sukulainen sanoi että noissa on niin vanhanaikaista perustekniikkaa että ei ole juuri ollut lastentauteja eikä mitään ihmeellisiä vikoja, perushuolloilla ovat kuulemma tähän saakka selvinneet kaikista Dacioista.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014070118453997_uu.shtml

Ihmettelen sitä miten Pasi on onnistunut kiskomaan kurkkuunsa tuollaisen muovinpalan. Jotkut ne vaan osaa.

Toisalta ihmettelen kyseisen uutisen aiheuttamaa hihitystä. Jotenkin vaan täynnä tahatonta(?) komiikkaa.

Mua nauratti tämä myös oikein kovasti. Vakava asia toki, mutta näen vallan silmissäni kuinka "Pasi" pamauttelee itseään lattiaan ja seiniin. Teksti oli otsikoita myöten muutenkin kuin yläastelaisen väsäämä. Ehkä olikin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mua nauratti tämä myös oikein kovasti. Vakava asia toki, mutta näen vallan silmissäni kuinka "Pasi" pamauttelee itseään lattiaan ja seiniin. Teksti oli otsikoita myöten muutenkin kuin yläastelaisen väsäämä. Ehkä olikin.

Repesin viimeistään viiden päivän sairasloman kohdalla. Toimittaja näyttää olevan Helsingin Sanomalehtimiesyhdistyksen hallituksen jäsen. Kovaa touhua.

Mulla muuten takertui eilen ruoto kurkkuun. Olisin voinut kuolla. Olisin voinut kuolla. Olen ottanut asianajajan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mua nauratti tämä myös oikein kovasti. Vakava asia toki, mutta näen vallan silmissäni kuinka "Pasi" pamauttelee itseään lattiaan ja seiniin. Teksti oli otsikoita myöten muutenkin kuin yläastelaisen väsäämä. Ehkä olikin.

Pasi toimi vakavassa tilanteessa oikein, ensin vierasesine pois kurkusta ja vasta sitten yhteyttä iltapäivälehteen. Tyhmempi mies olisi toiminut juuri päinvastoin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Vastaus B, erittäin tuottavaa bisnestä. Omasta levy- ja oheismyynnistä ei karkaa taaloja levy-yhtiölle.

Lisäksi pääsee itse rahastamaan uusilla tulevaisuuden kyvyillä, mikäli nämä breikkaavat.

Erittäin tuottoisaa bisnestä se ei ole kuin ehkä Cheekille ja Rähinä Recordsille. Muut saavat mahdollisesti kulut katettua ja that´s it.

Mutta Havumetsien managerin esittämään kysymykseen, niin oma levy-yhtiö helpottaa tietyssä määrin käytännön asioita. Laskutuksia, sopimuksia (esim. jakelusopimuksia), biisien saamista spotifyihin yms.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Erittäin tuottoisaa bisnestä se ei ole kuin ehkä Cheekille ja Rähinä Recordsille. Muut saavat mahdollisesti kulut katettua ja that´s it.

Mutta Havumetsien managerin esittämään kysymykseen, niin oma levy-yhtiö helpottaa tietyssä määrin käytännön asioita. Laskutuksia, sopimuksia (esim. jakelusopimuksia), biisien saamista spotifyihin yms.

Aah, mä en kyllä itse asiassa kysymykseen vastatessani edes ajatellut näitä suomalaisia artisteja, vaan maailmantähtiä.

Heillähän tilanne on se, että jos ja kun nimeä on saatu tarpeeksi, niin oman levy-yhtiön (plus erilaisten vaate- ja hajuste-brändien...) perustaminen on erittäinkin järkeenkäyvää.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Aah, mä en kyllä itse asiassa kysymykseen vastatessani edes ajatellut näitä suomalaisia artisteja, vaan maailmantähtiä.

Heillähän tilanne on se, että jos ja kun nimeä on saatu tarpeeksi, niin oman levy-yhtiön (plus erilaisten vaate- ja hajuste-brändien...) perustaminen on erittäinkin järkeenkäyvää.

No nyt ymmärrän viestisi paljon paremmin! Minä kuvittelin jostain syystä että puhe oli suomalaisista artisteista, kun heilläkin on tämä levy-yhtiöiden perustaminen yleistynyt kovasti.

Mutta joo, oikeassa olet. Ja onhan ne aivan käsittämättömiä summia mitä joku Jay-Z raapii vuodessa kasaan.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
On se kumma kun youtubessa itselläni on profiilikuvana Atlanta Thrashersin logo ja kommentoin johonkin NHL videoon niin kommenttejani ei oteta koskaan vakavasti sen vuoksi. Valituksia ja nauruja tulee joka kerta ja heidän mukaansa mielipiteelläni ei ole väliä tämän johdosta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihmettelen suuresti joidenkin nimimerkkien pakkoa lisätä oman kirjoituksensa loppuun se oma nimimerkkinsä. Tämä on kuitenkin keskustelupalsta jolla nimimerkki näkyy siellä vasemmalla ihan kaikille ja jokaisella on selvää jo viestiä lukemaan aloittaessaan, että kuka sitä kirjoittaa, kyseessä ei muutenkaan ole mikään ainekirjoitus tai kolumni tms. missä tuon nimimerkin lopussa voisi vielä ymmärtää. Helvetin ärsyttävä tapa toimia, joka kävelee kyllä yli kaikista mahdollisista oikeinkirjoitussäännöistä ja on lainatessakin helevatan ärsyttävä poistettava. Kas kun ei oikein aleta lopettelemaan tyyliin "Terveisin" "T:" tai "-nimimerkki".

Ihmettelijä
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tätä asiaa on täällä ihmetelty jo. Väärin ihmetelty.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ihmettelen mitä Karalahti tekee Tampereella lauantai-iltana lenkkeilemässä?

Pelaaja on kesälomalla ja ehkä viettämässä viikonloppua Tampereella ja päätti sitten huippu-urheilijana tehdä vielä iltalenkin.

Mitä ihmeellistä tossa on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös