Tuo TSN:n selostus siihen Granlundin veiviin on ehkäpä se suosikkini, vaikka Mertsinkin selostuksesta tykkään. "Mikael Granlund, are you kidding?"Meikä tsekkaa par'aikaa välierää TSN-taltioitina. Nikkariselostajat ja kaikki. Täytyy tuo finaalikin kattoa joku päivä, mutta kyllä tää Venäjä-pelikin on intensiteetiltään hienoa katsottavaa.
Eikös hopea, pronssi, neljäs sija jne... ole myös puhtaita faktoja? Ja miksi muka maailmanmestaruus ei jätä sijaa mielipiteille? Kyllä siitä voidaan keskustella yhtä hyvin kuin huonommistakin sijoituksista.Toisaalta Suomen maailmanmestaruudesta on vähän vaikeaa keskustella kovin paljoa, se kun on puhdas fakta, eikä jätä sijaa mielipiteille.
Tuo TSN:n selostus siihen Granlundin veiviin on ehkäpä se suosikkini, vaikka Mertsinkin selostuksesta tykkään. "Mikael Granlund, are you kidding?"
Todella rajua. Miksi tuo ylioppilastutkintoinstituutio on niin jäykkä? Koko touhu kaikkine sääntöineen taitaa olla peräisin jostakin autonomian ajoilta. Voisikohan tuon järjestelmän siirtää vastaamaan nykyaikaa ja nykyajan tarpeita. Lyhyemmät opiskeluajat jne..Tämänkin kaverin yliopisto-opinnot viivästyivät (ehkä opettajan virheen takia, mutta säännöt ovat sääntöjä) nyt ehkä vuoden-pari, riippuen mahdollisesta asevelvollisuudesta ja sen suorittamisesta.Aika rajulta tuntuu. Itse kun olen vastuussa meidän koulussa tästä hommasta, niin ensin syyttäisin laskimet tarkastanutta/nollannutta opettajaa.
Minä ainakin joudun sen ihan itse tekemään ennen matematiikan koetta.
Ja miksi helvetissä opiskelijalle ei annettu varalaskimen varalaskinta, jos(?) asia havaittiin ennen kokeen alkua.
Tosiaan ennen koetta siis nämä havaittiin. Suorastaan kyllä vittuilua koulun johdolta.
Todella rajua. Miksi tuo ylioppilastutkintoinstituutio on niin jäykkä? Koko touhu kaikkine sääntöineen taitaa olla peräisin jostakin autonomian ajoilta. Voisikohan tuon järjestelmän siirtää vastaamaan nykyaikaa ja nykyajan tarpeita. Lyhyemmät opiskeluajat jne..Tämänkin kaverin yliopisto-opinnot viivästyivät (ehkä opettajan virheen takia, mutta säännöt ovat sääntöjä) nyt ehkä vuoden-pari, riippuen mahdollisesta asevelvollisuudesta ja sen suorittamisesta.
Ihmettelen, miten Barcan ensi kauden pelipaidasta(linkki vie kuvaan paidasta) on saatu niin helvetin ruma.
Hyi *****.
Mun mielestä linjan täytyy olla selkeä. Joko vilppiä on tapahtunut tai sitten sitä ei ole. Jos kärähtää, yksi hailee onko syynä huolimattomuus vai tahallinen yritys. Tulkinnat aiheuttavat aina ennakkotapauksia, tulee lisää "huolimattomuusmokia" ja sitten niihen vedotaan ties missä korkeimmassa oikeudessa asti.
Jos laskimesta, taskusta, pyyhekumista tai vaikka persvaosta löytyy jotain kokeeseen kuulumatonta, se on hylsy ja sillä sipuli. Tylyä mutta samalla selkeää. Kyllä noin tärkeään tilaisuuteen täytyy valmistautua niin, ettei vastaavia perusmokia pääsisi tapahtumaan. Ne inhimilliset moat voi ulostaa sitten koepaperille.
Laskimista vielä...
Pitkän matikan kirjoutuksissa ainakin on käytössä funktiolaskimet. Niihin voi tallentaa esim. kaikki kaavat ja jopa tekstejä, joten kyllähän tuo hylkääminen on ihan perusteltua. Varsinkin, kun ohjeissa selkeästi käsketään tyhjentämään laskimet.Onko lukion matematiikan vaatimustaso noussut vuosien varrella? Eikö kirjoituksissa pärjää tavallisella laskimella? Tarvitaanko lukiossa muuta kuin tavallinen laskin?
Miksi?kyllähän tuo hylkääminen on ihan perusteltua.
No ihan vaikka siksi, että ohjeissa niin käsketään. Pakkohan se on hylätä, jos sääntöjä rikotaan? Ja noihin laskimiin voi siis käytännössä tallentaa ihan mitä vain tietoja/vastauksia/kaavoja, niin että ilman kunnon säätöjä väärinkäytöksiä tulisi varmasti paljon.Miksi?
Pitkässä matikassa laskin on käytännössä tarvittu ainakin 15 vuotta. Lyhyessä riittää edelleen että tietää nimensä.
No ihan vaikka siksi, että ohjeissa niin käsketään. Pakkohan se on hylätä, jos sääntöjä rikotaan? Ja noihin laskimiin voi siis käytännössä tallentaa ihan mitä vain tietoja/vastauksia/kaavoja, niin että ilman kunnon säätöjä väärinkäytöksiä tulisi varmasti paljon.
Tuolla Minä ja makuni -ketjussa pisti silmään se, että yllättävän moni mies tuntuu tietävän painonsa kilon tarkkuudella.
Mutta ei kait miehet käy yleensä vaa'alla. Armeijassahan se kyllä mitataan, mutta itselläni on siitä jo 11 vuotta.Ehkä he ovat hypänneet vaa'alle juurikin punnitakseen painonsa ja vieläpä sitä varten?
Mutta ei kait miehet käy yleensä vaa'alla. Armeijassahan se kyllä mitataan, mutta itselläni on siitä jo 11 vuotta.