Ihmettelyketju

  • 6 374 839
  • 38 790

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Kävin tänään kaupassa ja keskellä kulkuväylää oli muutama lava Juhla Mokkaa ja ajettelin, että se on varmaan tajouksessa ja että otan siitä muutaman paketin kotiin.

Kun vihdoin pääsin kahvilavojen viereen, niin huomasin hintalapun ja hinnan joka oli kohtuu halpa, 4,05€/pkt. Kuinka kauan peruskahvi on ollut noin kallista? Tässähän joutuu kohta ruveta laskemaan monta kuppia sitä keittää, että ei mene kallis juoma hukkaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinka kauan peruskahvi on ollut noin kallista?

Ainakin vuoden on kahvin hinta heitellyt melko lailla. Ja varmaan kaupoissakin on eroa. Vanhassa lähikaupassa (Valintatalo) oli jossain välissä niin, että juhlamokan hinta oli edullisempi, kuin saludon, joka ennen oli se halpa ja suht hyvä markettikahvi. Sitä ennen kultakatriina oli edullista. Nyt on kyllä kaikkien kahvien hinta suhteellisen ylhäällä, paitsi Bellaromin 100 % -arabicakahvin, jota käyn Lidlistä poistamassa johonkin kahden ja puolen euron hintaan. Kyykyttää mielestäni kaikki perus markettikahvit.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Saludo, Juhla Mokka ja Kultakatriina ovat karseata, vaaleapaahtoista kuraa. Lidlin Bellarom on hivenen tummempaa ja hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaista noihin mainittuihin verrattuna.
---

Ihmettelen tässä, kuinka huonon fiiliksen voi saada lukemalla muutaman sivun partisaanien retkistä Kainuussa ja Lapissa toisen ms:n aikana. Olen itse asiassa lukenut saman kirjan aiemminkin, mutta otin uudestaan lainaan. Ja onhan noihin kuviin ja kertomuksiin muissakin yhteyksissä tullut törmättyä. Aikamoisia kusipäitä nuo itäisen naapurin sankarit. Jos joskus partisaanimuistomerkille törmään, niin tilaisuuden salliessa lupaan kusta päälle henkilökohtaisena kannanottona. Käyttäjänimetön voi vaikka tulla kannustamaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lidlin Bellarom on hivenen tummempaa ja hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaista noihin mainittuihin verrattuna.

On kyllä ja lisäksi tuosta puuttuu se kitkerä kahvilajike kokonaan, mikä robosta olikaan. Aivan sairaan hyvää ja tosiaan hinta-laatusuhteeltaan ehdoton ykkönen. Bellaromia ja Robert's Coffeen sikakallista Mon Amour -vaniljakahvia fifti fifti suodattimeen ja sitä myöden ihmettelemään, että miksi se kitkerä kahvi meille edes maistuu. Taitaa olla pula-ajan peruja.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Jos joskus partisaanimuistomerkille törmään, niin tilaisuuden salliessa lupaan kusta päälle henkilökohtaisena kannanottona. Käyttäjänimetön voi vaikka tulla kannustamaan.
Vain jos kyseiset partisaanit ovat antaneet luvan kusta sinne, niin kannustan kusemaan.

Minä ihmettelen Kierkegaardia. Kovin surumielinen hahmo oli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
On kyllä ja lisäksi tuosta puuttuu se kitkerä kahvilajike kokonaan, mikä robosta olikaan. Aivan sairaan hyvää ja tosiaan hinta-laatusuhteeltaan ehdoton ykkönen. Bellaromia ja Robert's Coffeen sikakallista Mon Amour -vaniljakahvia fifti fifti suodattimeen ja sitä myöden ihmettelemään, että miksi se kitkerä kahvi meille edes maistuu. Taitaa olla pula-ajan peruja.
Pauligin isoimmat merkit eli Juhla Mokka ja Presidentti ovat myös 100 % arabicaa, mutta hiukan vaaleampaa paahtoa kuin Bellarom. Perushalppiksiin ero voi johtua myös robusta-pavusta, mutta veikkaisin, että suurin ero perus-Pressaan ja Juhla Mokkaan syntyy paahdon tummuudesta. Maku on hiukan vahvempi, mitä moni vierastaa, mutta samalla syvempi, täyteläisempi ja loppujen lopuksi myös pehmeämpi. Bellarom on ehkä jotain keskipaahtoisen luokkaa ja ihan hyvää johdattelua vielä tummempiin paahtoihin. Joskus ostelen sitä itsekin kahvibudjetin tasapainottamiseksi.

Suomalaisen kahvilaadun takana on ainakin sellainen tarina, että pula-aikaan kahvi jätettiin paahtamatta kypsäksi, koska se kuivuu ja menettää kokoansa tällöin. Vaaleaksi jätetystä pavusta sai enemmän puruja, ja kansa sitten tottui tuohon. En tiedä onko tuossa perää, mutta eihän vaaleapaahtoisia juuri muualla juodakaan kuin Suomessa ja Pohjois-Ruotsissa, joten ehkä siinä jotain itua on.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vain jos kyseiset partisaanit ovat antaneet luvan kusta sinne, niin kannustan kusemaan.
Olisin toivonut sinut jänisräikän, lehmänkellon ja hop hop-huutojen kera vierelleni ilakoimaan.

Eikä tuo teko mitään lupaa vaadi. Kyse ei ole haudasta, vaan muistomerkistä ihmispaskoille.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Saludo, Juhla Mokka ja Kultakatriina ovat karseata, vaaleapaahtoista kuraa. Lidlin Bellarom on hivenen tummempaa ja hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaista noihin mainittuihin verrattuna.
---

Ihmettelen tässä, kuinka huonon fiiliksen voi saada lukemalla muutaman sivun partisaanien retkistä Kainuussa ja Lapissa toisen ms:n aikana. Olen itse asiassa lukenut saman kirjan aiemminkin, mutta otin uudestaan lainaan. Ja onhan noihin kuviin ja kertomuksiin muissakin yhteyksissä tullut törmättyä. Aikamoisia kusipäitä nuo itäisen naapurin sankarit. Jos joskus partisaanimuistomerkille törmään, niin tilaisuuden salliessa lupaan kusta päälle henkilökohtaisena kannanottona. Käyttäjänimetön voi vaikka tulla kannustamaan.

Jos haluaa jatkaa samaa "sarjaa" niin Pol Potin hirmuteot, Belgian kuninkaan Leopoldin siirtomaa aika, Ruandan kansanmurha, kotimaan tapahtumat vuonna 1918, Serbien tekoset Jugoslavian sodassa ... näitähän riittää.
Minulla ei ole juurikaan uskoa ihmiskuntaan tai ihmisyyteen. Useimmiten asioista tiedettiin, mutta niihin puututtiin joko ei ollenkaan tai hyvin vähän ja silloinkin myöhässä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos haluaa jatkaa samaa "sarjaa" niin Pol Potin hirmuteot, Belgian kuninkaan Leopoldin siirtomaa aika, Ruandan kansanmurha, kotimaan tapahtumat vuonna 1918, Serbien tekoset Jugoslavian sodassa ... näitähän riittää.
Minulla ei ole juurikaan uskoa ihmiskuntaan tai ihmisyyteen. Useimmiten asioista tiedettiin, mutta niihin puututtiin joko ei ollenkaan tai hyvin vähän ja silloinkin myöhässä.
Juu, onhan noita ja on noista tullut luettuakin. Kouraisi vain taas, kun noita kuvauksia luin, vaikka olen samat tarinat lukenut jo yli kymmenen vuotta sitten ja kuvatkin nähnyt useaan otteeseen. Tosin vuoden 1918 tapahtumiin kuitenkin sen verran poikkeavaa, että aivan yhtä systemaattiseen koko perhekuntien tappamiseen en ole ainakaan itse eri lähteissä törmännyt. Partisaanithan taas tappoivat poikkeuksetta kaikki, jotka vain eteen tulivat naillä varuskuntien tuhoamisreissuillaan. Nopea sotilasura ollut niillä useilla leikki-ikäisillä lapsilla esimerkiksi.

Kyllä minä haluan uskoa ihmisiin, jos en muuta, niin yksilöihin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ihmettelen ihmisiä, joilla on tarve julistaa kirjoittavansa ensimmäistä viestiään palstalle X. Ja palstaa X on tietty seurattu jo vaikka ja kuinka paljon. Eihän kukaan kävele uuteen baariinkaan ja heti ovelta huutele, että "terve kaikille, mä oon monta kertaa kulkenut ohi, mutta nyt oon ekaa kertaa täällä".

* * * * * * *

Vaan vielä enemmän ihmettelen parikymppistä mimmiä, joka tänään aamupäivästä piti nuorta noutajaansa vapaana ensin junassa, jossa koira jäi ilman remmiä jopa omistajan käydessä ravintolavaunussa ja sitten Helsingissä rautatieasemalla. Ei kyllä juolahtaisi omaan pieneen mieleenkään. Ensinnäkin tuollainen nuori hölmö laukkaa äkkiä esim. huoltoajoneuvojen alle, ja toisekseen osa ihmisistä pelkää tai inhoaa koiria, jolloin on riski, että joku pienemmällä kapasiteetilla varustettu apina vahingoittaa lähelle tulevaa koiraa. Kolmanneksi, koiran pitäminen vapaana taajama-alueella ei ole sallittua. Neljänneksi, kaikkien elämä on helpompaa jos koira opetetaan kulkemaan remmissä.
 

d2uce

Jäsen
Ihmettelen ihmisiä, joilla on tarve julistaa kirjoittavansa ensimmäistä viestiään palstalle X. Ja palstaa X on tietty seurattu jo vaikka ja kuinka paljon. Eihän kukaan kävele uuteen baariinkaan ja heti ovelta huutele, että "terve kaikille, mä oon monta kertaa kulkenut ohi, mutta nyt oon ekaa kertaa täällä".

Tai kysele siellä samassa baarissa, että miksei kukaan tilitä naisongelmistaan. Viime viikolla kuitenkin oli joku rassukka laittanut kananmunan kuoret biojätteeseen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaan vielä enemmän ihmettelen parikymppistä mimmiä, joka tänään aamupäivästä piti nuorta noutajaansa vapaana ensin junassa, jossa koira jäi ilman remmiä jopa omistajan käydessä ravintolavaunussa ja sitten Helsingissä rautatieasemalla.
Tuollaiset ääliöt ei saisi omistaa koiraa. Olen ihan sitä mieltä. Mielestäni pitäisi olla joku koiralupa, mikä pitää hankkia todistamalla oma kelpoisuus koiranomistajaksi.

Liian paljon on juuri tuollaisia tapauksia, jotka jättävät hurttansa irralleen tai antavat sen pomppia miten sattuu. Asia joka saa minut lähes raivon partaalle.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Ihmettelen, miten baari jossa yleensä sosialisoidaan omassa porukassa on verrannollinen keskustelupalstaan jossa sana on vapaa ja yhteinen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ihmettelen, miten baari jossa yleensä sosialisoidaan omassa porukassa on verrannollinen keskustelupalstaan jossa sana on vapaa ja yhteinen.

Näin tarkemmin ajatellen, oikeassa olet. Olisi pitänyt verrata Onnelaan eikä baariin. "Antakaa määki huudan, määki olen kännissä".

Baareissa keskustelu sekä muiden ja itsensä vakavasti ottaminen sentään on mahdollista.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Vaan vielä enemmän ihmettelen parikymppistä mimmiä, joka tänään aamupäivästä piti nuorta noutajaansa vapaana ensin junassa, jossa koira jäi ilman remmiä jopa omistajan käydessä ravintolavaunussa ja sitten Helsingissä rautatieasemalla. Ei kyllä juolahtaisi omaan pieneen mieleenkään. Ensinnäkin tuollainen nuori hölmö laukkaa äkkiä esim. huoltoajoneuvojen alle, ja toisekseen osa ihmisistä pelkää tai inhoaa koiria, jolloin on riski, että joku pienemmällä kapasiteetilla varustettu apina vahingoittaa lähelle tulevaa koiraa. Kolmanneksi, koiran pitäminen vapaana taajama-alueella ei ole sallittua. Neljänneksi, kaikkien elämä on helpompaa jos koira opetetaan kulkemaan remmissä.

Liekö joku narkkis, joka noutajan huonoksi onneksi on valikoitunut koiran "huoltajaksi".

Joo, ei tulisi mieleenkään päästää koiraa irti junassa tai muuallakaan. Jengi hyppii välillä seinille (siis pelkäävät), kun menen suursnautserin kanssa metroon, vaikka se on aina tiukasti hihnassa.

Ted Raikkaan kanssa kyllä samaa mieltä jonkin sortin koiraluvasta. Hihnan päässä näkee joskus aika värikästäkin vipeltäjää. Sääliksi siinä käy koiraa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tuollaiset ääliöt ei saisi omistaa koiraa. Olen ihan sitä mieltä. Mielestäni pitäisi olla joku koiralupa, mikä pitää hankkia todistamalla oma kelpoisuus koiranomistajaksi.

Juuri tänään kuulin sivusta töissä, kun joku luki lehdestä, että jossain maassa on tuollainen käytäntö käytössä. Olisikohan ollut Sveitsi?


WTF. Ompas ihmettelyt. Anyways, sinnehän ne kuuluukin.

Tuossa viitattiin todennäköisesti siihen, kun jossain ketjussa oli väittelyä siitä, mihin kananmunankuoret laitetaan.
 

tutzba

Jäsen
Kaksi söpöä suunnilleen minun ikäistä tyttöä soittaa ovikelloa. "Moikka, me kerätään rahaa yhteisvastuukeräykseen, oliskohan sulla antaa vähän?". Olisin antanut ihan mitä tahansa, mutta tytöt ottivat vain kaksi euroa.

Ihmettelen sitä, miten taas vietiin tutzbaa söpöllä hymyllä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kaksi söpöä suunnilleen minun ikäistä tyttöä soittaa ovikelloa. "Moikka, me kerätään rahaa yhteisvastuukeräykseen, oliskohan sulla antaa vähän?". Olisin antanut ihan mitä tahansa, mutta tytöt ottivat vain kaksi euroa.

Ihmettelen sitä, miten taas vietiin tutzbaa söpöllä hymyllä.

Olisit antanut kaksikymmentä senttiä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eikö Nelonen Sport Pro 2 (vai mikä se nykyään onkaan) ole maksullinen kanava? Minkähän vuoksi kyseinen kanava näkyy minun televisiossani vieläkin? Ymmärsin, että sen näkyminen loppuisi tammikuun aikana.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Liekö joku narkkis, joka noutajan huonoksi onneksi on valikoitunut koiran "huoltajaksi".

Mielestäni ei vaikuttanut päihdeongelmaiselta, mt-ongelmaiselta ehkä.

Koirapassista samaa mieltä. Omalta osaltani en pistä pahaksi, jos 100 % "henkisessä talutushihnassa" oleva koira kulkee vaikka puistossa vapaana omistajansa vierellä, mutta tuossa aseman tapauksessa oli kyllä kaikki järki jätetty ihan toisaalle.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Yksi ihmetyksen aihe on jo pitkään ollut tv-ohjelma Fredin ja Tommin läppäluukku TV Viidellä. Nämä suharit on olevinaan tv:ssäkin esiintyneitä stand up -koomikoita, mutta jutut on kyllä uskomatonta paskaa. Siis huonoimmistakin huumoriohjelmista yritän aina etsiä edes jotain hyvää, mutta näiden jutuissa sitä ei kyllä ole. "Jutustelu" on samaa luokkaa kuin otettaisiin keskimääräiset kaverukset kadulta vastaan tulevien joukosta. Ja niistäkään ei hääviä tarvittaisi, niin ohjelma olisi paljon hauskempi.

Se, miksi vaivaudun edes katsomaan tätä, on ne sketsit välissä. Siellä tulee välillä loistavaakin huumoria. Sitä en tiedä, mistä nämä sketsit on alkujaan, mutta ehkä kuva punapäisestä naisesta saa jonkun jakamaan tietonsa siitä, mikä sketsiryhmä on kyseessä.

Kuva

Iso osa tunnistaneista lienee kuitenkin kiinnittänyt huomion jonnekin muualle kuin silmiin, niin laitetaan vielä toinenkin kuva. Mahdollisuudet paranee, että tämä mysteeri selviää.

Kuva2
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Yksi ihmetyksen aihe on jo pitkään ollut tv-ohjelma Fredin ja Tommin läppäluukku TV Viidellä. Nämä suharit on olevinaan tv:ssäkin esiintyneitä stand up -koomikoita, mutta jutut on kyllä uskomatonta paskaa. Siis huonoimmistakin huumoriohjelmista yritän aina etsiä edes jotain hyvää, mutta näiden jutuissa sitä ei kyllä ole. "Jutustelu" on samaa luokkaa kuin otettaisiin keskimääräiset kaverukset kadulta vastaan tulevien joukosta. Ja niistäkään ei hääviä tarvittaisi, niin ohjelma olisi paljon hauskempi.

Tuossa itsekin koitin hieman katsoa, mutta ei jumalauta. Onko tämä joku iso vitsi, koko ohjelma siis? Eihän tuollaista voi kukaan tilata televisioon. Onko jätkät tehneet parillä kympillä tuon ohjelman ja TV5 sitten ottanut sen parilla satasella ohjelmistoon?

Ihmettelen toden teolla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi ihmetyksen aihe on jo pitkään ollut tv-ohjelma Fredin ja Tommin läppäluukku TV Viidellä. Nämä suharit on olevinaan tv:ssäkin esiintyneitä stand up -koomikoita, mutta jutut on kyllä uskomatonta paskaa.
Joo samaa olen ihmetellyt. Muutenkin suomalaisesta stand upista 95% on säälittävää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös