Ihmettelyketju

  • 6 446 678
  • 38 925

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
On päivänselvää, että tuo saman asian jauhaminen megaviestistä toiseen aina kaikki kritiikki sivuuttaen ja vääntämällä jokainen "vastalause" jollain tapaa omaksi eduksi kertoo siitä, että ei siellä ainakaan vakavasti asiasta puhuta.
Trolli mutta hyvin hyvätapainen sellainen. Vähän kuin scholl. Mielikuvitushahmo paitsi että scholl ei ole hauska.

Niinhän sitä luulisi... mutta aiemmin mainittu sad but true -efekti vähentää hieman hauskuutta. Mutta vain hieman, joten (molempien) hengentuotteet saavat ilahduttaa jatkossakin näin virtuaalisesti (reaalimaailmassahan moinen "keskustelija" toki sivuutettaisiin kyllästyneen epäuskon/tyrmistyksen/myötähäpeän vallassa viimeistään 10 minuutin jälkeen:).
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Trolli mutta hyvin hyvätapainen sellainen. Vähän kuin scholl. Mielikuvitushahmo paitsi että scholl ei ole hauska.

Saksaa fanittava merkonomi on aina hauska, silleen käänteisesti.

muaddib
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Innostuin semisti tuosta Finnkinon tarjouksesta nähdä "Big Four"-bändikattaus, mutta kun huomasin että hinta on 35e (!!), niin ei tulisi kyllä mieleenikään maksaa tuota, että näen "livenä" leffateatterissa bändit.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toijalan surmaaja vangittu - miehellä synkkä henkirikostausta

Otsikko poimittu MTV3:n nettisivuilta. Voikohan henkirikostausta olla sitten myös esim. valoisa tai vaikkapa upea?

No, toki itse asia on synkkä, mutta kyllähän tutkintaa johtavan rikoskomisarion nimi on aivan mainio: Antti Heijari. Seuraava lause on suosikkini: "Heijarin mukaan on mahdollista, että uhri ja epäilty kuuluivat samaan tuttavapiiriin." Asiayhteydestä irrotettuna merkitys voipi muuttua melkoisesti.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ihmettelen miksi tuo modesetien ohjeistama linkkien kuvaus on niin perkeleen vaikeaa.

Joko tehdään näin:
Mr Ylitajuu kirjoitti:
Jumalauta kun nauroin tälle ihmettelevälle miehelle. Linkin takana on kuva miehestä joka ihmettelee.
Tai sitten tehdään näin:
Mr Alitajuu kirjoitti:
Jumalauta että nauroin tälle: http://www.graphicsfactory.com/clip-art/image_files/image/5/702725-thoughtbubble049.gif. Linkki vie graphicsfactoryn sivustolla olevaan kuvaan.
 
Nordicbetillä avausmaalintekijä Englanti - Algeria:

Wayne Rooney 3,75
Peter Crouch 6,00
Emile William Ivanhoe Heskey 8,00

Mitä vittua...eiköhän toi olis ymmärretty pelkällä Emile Heskeylläkin. Ei Brasilian pelaajiakaan ilmoiteta tyyliin Ricardo Izecson dos Santos Leite tai Edinaldo Batista Libânio...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmettelen ja toisaalta ihastelen tuota ruotsalaisten osaamista. Suurvalta, maailmansotien välttäminen ja niistä hyötyminen, isoja ja tunnettuja yrityksiä, isojen lajien urheilutähtiä, musiikkia, elokuvia... Sitten vielä siinä sivussa ilmaista mainosta n. 500 miljoonalle ihmiselle häiden vuoksi. Siinä on Suomen bränditoimikunnalla tekemistä.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmettelen ja toisaalta ihastelen tuota ruotsalaisten osaamista. Suurvalta, maailmansotien välttäminen ja niistä hyötyminen, isoja ja tunnettuja yrityksiä, isojen lajien urheilutähtiä, musiikkia, elokuvia... Sitten vielä siinä sivussa ilmaista mainosta n. 500 miljoonalle ihmiselle häiden vuoksi. Siinä on Suomen bränditoimikunnalla tekemistä.

Niin ja sitten oli vielä Volvo silloin parhaina aikoina 60-luvun loppu, vielä muutama valioyksilö jopa 70-luvun puolellekin siirtyi. Ovat niin kestäviä autoja, että ei tarvitse kuin vähän katsastajalle näyttää niin leima on nopeasti paperissa. :)
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ihmettelen mikä viehtymys nuorilla aikuisilla on lähteä kolmen kuukauden reppureissuille Vietnam-Kambodza-tms -maisemiin. Ties kuinka monta kertaa olen kuullut saman tarinan kuinka opinnot päätökseen saanut lähtee vähän maailmaa kiertämään em. nurkkiin tai työelämästä hengähdystauon ottanut suuntaa noihin maisemiin. Melkein aina kohteena on kaakkois-Aasian seutu. Liekö kohta jo poistumasta muodista.

Ihmetyttää myös jokakesäinen Kulosaaren sillan ja sen lähitienoon korjaus. Jokainen kesä viimeisen kymmenen vuoden aikana ne rassaa sitä ja aiheuttaa samalla metroliikenteelle haittaa. Eikö sitä nyt kerralla saada sellaiseen kuntoon, ettei tarvitse pariinkymmeneen vuoteen säätää siellä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen mikä viehtymys nuorilla aikuisilla on lähteä kolmen kuukauden reppureissuille Vietnam-Kambodza-tms -maisemiin. Ties kuinka monta kertaa olen kuullut saman tarinan kuinka opinnot päätökseen saanut lähtee vähän maailmaa kiertämään em. nurkkiin tai työelämästä hengähdystauon ottanut suuntaa noihin maisemiin. Melkein aina kohteena on kaakkois-Aasian seutu. Liekö kohta jo poistumasta muodista.
Seksi ja halvat huumeet. Halpaa toki muutenkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmettelen mikä viehtymys nuorilla aikuisilla on lähteä kolmen kuukauden reppureissuille Vietnam-Kambodza-tms -maisemiin.
Ihmettelen minäkin. Muutama on munkin ystäväpiiristäni tehnyt tuon tyylisiä reissuja, ja se heille ilman muuta suotakoon. Jännä juttu vain, että tuo seutu nimenomaan kiehtoo monia. Mua ei nappaa pätkääkään vinkuinkkarit. Syövät vielä.
 

J.Petke

Jäsen
Ihmettelen minäkin. Muutama on munkin ystäväpiiristäni tehnyt tuon tyylisiä reissuja, ja se heille ilman muuta suotakoon. Jännä juttu vain, että tuo seutu nimenomaan kiehtoo monia. Mua ei nappaa pätkääkään vinkuinkkarit. Syövät vielä.

Itselläni ainakin kiehtoo tuo 100% erilainen kulttuuri. Ihmiset erilaista, ruoka erilaista, maat muutenkin Suomen vastakohtia. Pois tutusta ja turvallisesta ympäristöstä sellaiseen paikkaan mitä ei ole ennen kokenut. Euroopassa kuitenkin lähes kaikki on siten tuttua ja turvallista, että mitään täysin uutta on vaikea kokea. Mielestäni jo pelkästään nuo Aasian uskonnot tekevät niistä tutustumisen arvoisia.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen ja toisaalta ihastelen tuota ruotsalaisten osaamista. Suurvalta, maailmansotien välttäminen ja niistä hyötyminen, isoja ja tunnettuja yrityksiä, isojen lajien urheilutähtiä, musiikkia, elokuvia... Sitten vielä siinä sivussa ilmaista mainosta n. 500 miljoonalle ihmiselle häiden vuoksi. Siinä on Suomen bränditoimikunnalla tekemistä.
Ei tässä mitkään Jorma Ollilan tai Alexander Stubbin brändityöryhmät pysty auttamaan. Kyse on vuosisatojen kehityksen tuloksesta. Suomi on ollut ja tulee olemaan se "tuhansien murheellisten laulujen maa" vaikka Nokian kännyköitä myytäisiin kuinka paljon ja Lordi voittaa kerran Euroviisut. Ja kun suomalalainen olen, niin tottakai kadehdin länsinaapureita. Ja vaikenen kahdella kielellä.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Ihmettelen minäkin. Muutama on munkin ystäväpiiristäni tehnyt tuon tyylisiä reissuja, ja se heille ilman muuta suotakoon. Jännä juttu vain, että tuo seutu nimenomaan kiehtoo monia. Mua ei nappaa pätkääkään vinkuinkkarit. Syövät vielä.

Ehkä juuri tuon takia kannattaisikin käydä jossain, jota pitää vain "villien" seutuna. Hölmöyksissään rahoistaan toki pääsee eroon missä vaan, mutta erityisen hienoa on kun oikeasti köyhissä oloissa olevien ihmisten kanssa kokee aitoa vieraanvaraisuutta ilman yhteistä kieltä tai historiaa. Ei sen jälkeen jaksa ääneen valittaa vaikka verojen takia pitääkin ostaa vain käytetty auto uuden sijaan ja lääkärillekin on jonoa. Samalla neekeri- yms. nimittelyt jäävät vähemmälle kokonaisia kansoja kuvatessa. Matti Meikäläinen on pelottavan samanlainen ympäri maailman, vaikka kaikesta vihanpidosta päätellen voisi kuvitella kyseessä olevan täysin eri lajien maiden rajojen perusteella eroteltuina.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei tässä mitkään Jorma Ollilan tai Alexander Stubbin brändityöryhmät pysty auttamaan. Kyse on vuosisatojen kehityksen tuloksesta. Suomi on ollut ja tulee olemaan se "tuhansien murheellisten laulujen maa" vaikka Nokian kännyköitä myytäisiin kuinka paljon ja Lordi voittaa kerran Euroviisut. Ja kun suomalalainen olen, niin tottakai kadehdin länsinaapureita. Ja vaikenen kahdella kielellä.
Vaikeneminen on hieno asia, mikä ei ehkä kaikille ole vain auennut. Jos ei ole asiaa, pitääkö olla äänessä? Ja silti niin moni on.

Mutta joo, selvää on, ettei imagokuilua kurota umpeen aivan hetkessä. Hienosti ovat svedut pullansa pyöritelleet. Ainahan voi ajatella, että siinä on aika paljon suomalaistakin ansiota. Jos ei Suomen mainetta kasvata, niin ainakin oma pieni maailmani saa pienen silityksen myötäkarvaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei sen jälkeen jaksa ääneen valittaa vaikka verojen takia pitääkin ostaa vain käytetty auto uuden sijaan ja lääkärillekin on jonoa.
Ei mun tarvitse käydä Kaakkois-Aasiassa asti, että tajuan tuon. No, ehkä se on joillekin paikallaan. Ja kuten sanoin, saa siellä toki jokainen käydä sen minkä jaksaa, vaikka ei hakisikaan mitään edellä kuvattua. Itse en vain millään kykene ymmärtämään tuon seudun vetovoimaa.
Samalla neekeri- yms. nimittelyt jäävät vähemmälle kokonaisia kansoja kuvatessa.
Neekerit, vinkuinkkarit ja homot ruotsalaiset menevät mulla samaan kastiin, eli ainakaan itse en niitä käytä koskaan tosissani. Paitsi tietysti silloin, kun kyseessä on tunnetusti homo ruotsalainen. Kai niitäkin on.

Olisi aivan varmasti kokemus käydä tuolla, mutta yhteiskunnalliset epäkohdat tajuan ilman, että kokisin tarpeelliseksi käydä tuijottelemassa katuojassa piehtaroivia perheitä. Ei minua kiinnosta edes Thaimaan rannat, vaikka ne tuskin kovin autenttista kuvaa antavatkaan seudusta.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Maistoin tänään rinsessahäiden kunniaksi ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa elämässäni hapansilakkaa. Kauheampaa makua en ole ikinä suussani tuntenut, ja nytkin n. 10 tuntia ja useita oluita, siidereitä ja viskishotteja myöhemminkin se hiipii aina välillä takaisin. Miten, miten kukaan haluaa tätä paskaa oikeasti syödä? Meillä oli porukalla puolen kilon purkki silakka, joka haisi ja näytti yhtä kauhealta kuin maistui. Neljä jätkää otti kaikki haukun silakkarieskasta ja 95% purkin sisällöstä lensi suoraan roskiin (ja roskapussi heti pihalle, ettei haju jäisi kämppään leijumaan. Jäi se silti).

Joten ruotsalaiset, haistakaapa hapansilakka, sillä hirveämpää einettä ei ole!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ihmettelen kauanko ihminen voi oikeasti olla ilman ruokaa. Vois olla vaan kova kokeilla olla viikko ilman ruokaa.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Ihmettelen kauanko ihminen voi oikeasti olla ilman ruokaa. Vois olla vaan kova kokeilla olla viikko ilman ruokaa.

Itse luulen kyllä, että menisi pari kolme päivää aika helpostikkin. Viikko voisi olla jo aika kova.

Tänäänkään en ole syönyt yhtään mitään, kun ei ole vaan jaksanut tehdä mitään. Kohta tosin vois syödä sitten senkin edestä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen kauanko ihminen voi oikeasti olla ilman ruokaa. Vois olla vaan kova kokeilla olla viikko ilman ruokaa.
Joku nyrkkisääntö ihmisen fysiologisista perustarpeista oli muistaakseni se, että hengittämättä selviät max 10 minuuttia, juomatta (vettä) viikon, ruuatta kaksi viikkoa. Eli kiinteä ravinto ei ole välttämätöntä moneen päivään, jos vain kehosi nestetasapaino on kunnossa. Mutta sellainen hallittu paasto voisi olla jopa ihan terveellinen kokemus.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Wikipedia kertoo:

"Varsinainen nälkä seuraa kun ruokaa ei ole riittävästi saatavilla. Jatkuessaan nälkä johtaa aliravitsemukseen, jolloin elintoiminnot heikkenevät, ja pitkään jatkuneena se johtaa kuolemaan. Terveellä ihmisillä on melko pitkä nälän sietokyky, jota käytetään hyväksi esimerkiksi paastottaessa. Terve ihminen voi selvitä hengissä jopa 50 päivää ilman ruokaa. Tunnettu esimerkki on irlantilainen Terence MacSwiney, joka ehti olla vankilassa nälkälakossa 74 päivää ennen kuin kuoli. Vedenpuutetta ihminen sietää huomattavasti heikommin."

Tuosta juomisesta en millään usko, että viikkoa eläisi. Itse muistelisin kuulleeni jotain kahdesta-kolmesta päivästä. Lisäksi tuo 10min hengittämättäkin kuulostaa aika hatusta vedetyltä, jo muutaman minuutin täysi hapettomuus alkaa aiheuttaa vaurioita aivoissa. Ainakin luulisin, että 10 minuuttiin mennessä olisi peli jo ns. menetetty. Tietysti jos päinvastaisia esimerkkejä löytyy, olen valmis tutkimaan kantani uudelleen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllähän esim. salamurhaaja Nicholas Cage kykenee sukeltamaan kohteen luo, vetämään tämän veden alle, kuristamaan tämän siellä ja vielä sukeltamaan takaisin piiloon. Eikä kukaan huomannut, joten pinnan alla se oli koko ajan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös