Ihmettelyketju

  • 6 399 661
  • 38 817

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Miten joku voi digata Sami Jauhojärveä?

Varmaan ihan jees urheilijana, mutta olemus on jotain kamalaa puhetyyliä myöden. Kyllä, olen täydellinen.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Miten joku voi digata Sami Jauhojärveä?

Varmaan ihan jees urheilijana, mutta olemus on jotain kamalaa puhetyyliä myöden. Kyllä, olen täydellinen.

Digataanko urheilijoita yleensäkään olemuksen perusteella? Ihmetellään samalla mikä siinä olemuksessa ja puhetyylissä niin kauheaa on. Mielestäni olemus on ihan ok ja puhetyyli käsittääkseni kotiseudulle ihan normisettiä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Digataanko urheilijoita yleensäkään olemuksen perusteella? Ihmetellään samalla mikä siinä olemuksessa ja puhetyylissä niin kauheaa on. Mielestäni olemus on ihan ok ja puhetyyli käsittääkseni kotiseudulle ihan normisettiä.

No Samia ei ainakaan voi digata toistaiseksi saavutusten perusteella.

Kyllähän Kiira Korpeakin digataan enemmän kuin sitä toista joka yleensä menestyy paremmin, mistä lie johtuu?

En vaan voi sietää Samia, mutta älä anna häiritä sen omaa elämääsi.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten joku voi digata Sami Jauhojärveä?

Varmaan ihan jees urheilijana, mutta olemus on jotain kamalaa puhetyyliä myöden. Kyllä, olen täydellinen.

Sama! Harvinaisen vastenmielinen urheilija.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Miksihän Jukka Jalonen ei voi niellä ylpeyttään ja myöntää tehneensä virheen olympiajoukkueen valintaprosessissa? Nuo korulauseet "JJ:lle ei löytynyt oikeaa roolia" ja "Meillä on koossa parhaalla mahdollisella tavalla koottu joukkue" kuulostavat yhä enemmän naurettavilta. Varsinkin, kun kaikkien pelaajien kunto ei ole paras mahdollinen.

Ihmettelen siis Jalosen munattomuutta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksihän Jukka Jalonen ei voi niellä ylpeyttään ja myöntää tehneensä virheen olympiajoukkueen valintaprosessissa?

Jos se vaikka itse uskoo siihen että tehdyt valinnat ovat oikeita ja kasassa on paras mahdollinen joukkue? Ei kai valmentaja oikein edes voi muuta kuin luottaa omiin päätöksiinsä ja uskoa että ne on olleet oikeita. Kyllähän tuo Jokisen pois jättäminen ihmetyttää minuakin, kun Suomen ongelma on perinteisesti ollut juuri maalintekotaidossa, mutta kukapa tuon osaa vielä tässä vaiheessa sanoa että onko se päätös virhe vai ei.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua ihmetyttää väite Jalosen munattomuudesta, joka esiintyy yleisesti varsinkin tuolla Suomi Vancouverissa -ketjussa. Tuo munattomuushan johtuu siitä, että hän ei suostu ottamaan JJ:tä olympiajoukkeeseen.

Mutta eikö se vasta olisi munatonta, että ensin Jalonen valitsee joukkeen, muttei myöhemmin uskokaan siihen samaan joukkueeseen, jonka on sanonut olevan paras mahdollinen ja tiukasti roolitettu. Näinhän siinä kävisi, jos Jukka Jussin joukkueeseen mukaan ottaisi.

Mielestäni on nimenomaan suoraselkäistä eikä missään nimessä munatonta, että mies seisoo valintojensa takana vaikka julkinen paine onkin valtava ja lähes koko kiekkoileva Suomi vaatii Jokista joukkueeseen.

Kerrottakoon, että minäkin olisin JJ:n joukkueeseen valinnut. Mutta aika sen näyttää, onko tämä hyvä, huono vai merkityksetön ratkaisu. Jos tiputaan puolivälierissä, niin turvan paukutus tästä ratkaisusta tulee kestämään luultavasti pitkään. Jos taas voitetaan kultaa niin kukaan ei edes muista kuka sellainen Jussi Jokinen on, ja Jaloselle pystytetään patsasta torille.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta eikö se vasta olisi munatonta, että ensin Jalonen valitsee joukkeen, muttei myöhemmin uskokaan siihen samaan joukkueeseen, jonka on sanonut olevan paras mahdollinen ja tiukasti roolitettu. Näinhän siinä kävisi, jos Jukka Jussin joukkueeseen mukaan ottaisi.

Kyllä minäkin näen asian juuri noin että omassa päätöksessään pysyminen, vaikka koko Suomi näyttää olevan asiasta eri mieltä, osoittaa ihan kaikkea muuta kuin munattomuutta. Se olisi nyt munatonta jos Jalonen etsisi nyt jonkun tekosyyn ottaa Jokinen mukaan vain sen takia että kansa vaatii sitä.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
SM-liigassa sarjataulukon viidennellä ja kolmanellatoista on piste-eroa huimat kahdeksan pistettä. Tähän väliin mahtuu siis vielä seitsemän joukkuetta. Melko kimuranttia.
 

Rocco

Jäsen
SM-liigassa sarjataulukon viidennellä ja kolmanellatoista on piste-eroa huimat kahdeksan pistettä. Tähän väliin mahtuu siis vielä seitsemän joukkuetta. Melko kimuranttia.
Mestiksessä kakkosen ja kahdeksannen välissä oli viikko tai pari sitten niinikään vain seitsemän pistettä. Ja pitkin kautta 1-9 sijat ovat olleet monta kertaa yksinumeroisten lukujen verran erossa toisistaan.

En ihmettele asiaa. Ihmettelen tämän jälkeen vain sitä jos joku ihmettelee että miksi Liiga avattiin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ihmettelen uutisointia poliisin tehovalvontaviikosta. Miksi ihmeessä siitä pitää uutisoida? Valvoisivat vain ilman tiedotusta, saisivat oikean kuvan menosta työmatkaliikenteestä.
Nyt jengi ajaa rauhallisemmin tämän viikon ja ensi viikolla meininki on ennallaan.
Vai onko siihen joku laki, että pitää tiedottaa jos tehdään jotain toisin.
Tehovalvontaviikko käynnissä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Edelliseen liittyen, ihmettelen miten tuollainen tehovalvonta on joidenkin mielestä väärin. Mitä oikeuksiaan tuosta kiukuttelevat kokevat tulevan poljetuksi?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Edelliseen liittyen, ihmettelen miten tuollainen tehovalvonta on joidenkin mielestä väärin. Mitä oikeuksiaan tuosta kiukuttelevat kokevat tulevan poljetuksi?

Täällä on jäätäviä kommentteja kameroista. Varsinkin avausviestissä ollaan niin kassalla kuin olla ja voi. Alla lainaus tekstistä.
"En ole tähän asti välittänyt niistä vähäisistä kameroista mitä kulmissa seisoo, mutta nyt vaikuttaa siltä että pitää pitää noita kameroita enemmän silmällä kuin itse liikennettä, ja omasta mielestäni on kummallista että minun pitää valvoa kameroita sen sijaan että pidän silmät auki esimerkiksi punaisia päin juoksevia lapsia.".

Pitää valvoa kameroita? Jos ajaa sääntöjen mukaan, ei tarvitse vahdata mitään kameroita. Näin sanoo minun logiikkani.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täällä on jäätäviä kommentteja kameroista. Varsinkin avausviestissä ollaan niin kassalla kuin olla ja voi. Alla lainaus tekstistä.
"En ole tähän asti välittänyt niistä vähäisistä kameroista mitä kulmissa seisoo, mutta nyt vaikuttaa siltä että pitää pitää noita kameroita enemmän silmällä kuin itse liikennettä, ja omasta mielestäni on kummallista että minun pitää valvoa kameroita sen sijaan että pidän silmät auki esimerkiksi punaisia päin juoksevia lapsia.".

Pitää valvoa kameroita? Jos ajaa sääntöjen mukaan, ei tarvitse vahdata mitään kameroita. Näin sanoo minun logiikkani.

Olet itse kyllä periaatteessa tehovalvonta-asiassa vähän samalla kassalla kuin tuo kameravalvoja, sillä eihän poliisin tehovalvontaviikon tavoite ole kirjoittaa mahdollisimman paljon sakkoja, vaan saada nopeudet rajoitusten mukaisiksi. Siihen ennakkoilmoitus toimii varmaankin paremmin kuin satunnainen ratsia siellä täällä, ja autoja siinä jonoksi asti odottamassa lappua.

Ja jos ei etukäteen ollenkaan kerrottaisi, että tällä viikolla poliisi tarkkailee erityisesti turvavyön käyttöä, niin eihän turvavyön käyttö lisääntyisi kuin juuri niillä ketkä siitä sakon saisivat. Tiedottamalla se saattaa jonkun mieleen jäädä ennaltaehkäisevästikin. Sama juttu nopeusrajoitusten kanssa, tehovalvontaviikosta täytyy tiedottaa tasaisin väliajoin, mutta ei kuitenkaan liian usein. Sehän on sitten ihan sama, järjestetäänkö mitään tehovalvontaa oikeasti, koska se tiedottaminenhan niitä nopeuksia laskee, mutta kun näet sen pakun levähdyspaikalla, on jo liian myöhäistä.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ihmettelen tätä vanhempaa pariskuntaa, jonka mies tuli kuvatuksi Googlen masiinan toimesta talonsa pihalla housut nilkoissa aurinkoa ottamassa. Jos kerran noin ahdistaa, minkä toki voin jollakin tasolla ymmärtää, niin miksi sitä pitää antaa haastatteluja lehdille ja vielä lisätä ihmisten mielenkiintoa asiaa kohtaan? Ihan oikeasti, EI KETÄÄN KIINNOSTA! Tai jos kiinnostaa, niin tähän ko. pariskunnan kritisoimaan nyky- ja tietoyhteiskuntaan kuuluu se, ettei kukaan muista tai jaksa nauraa asioille viikkokaupalla. Paitsi, jos ihmiset itse jatkuvasti tavallaan haluavat pitää pärstänsä ihmisten muistissa. Ja tässä nimenomaisessa tapauksessahan miehen naamaa ei käsittääkseni edes näytetty. Nykyäänhän ei osoitteen perusteella enää saa henkilötietoja, joten aikamoista viitseliäisyyttä vaaditaan, että saa miehen nimen tietoon. Sitten pitäisi vielä yhdistää nimi ja naama. Aika harvalla kiinnostus riittää. No, omat naapurit tietysti nauttivat naapurin ääliön nöyryytyksestä, mutta niiden nyt ei tarvitse vaivaa edes nähdä. Että hyvä herra, te tavallaan teette sen ihan itse, että teistä puhutaan ja ihmiset ovat kiinnostuneita. Ottakaa huumorilla, istukaa viikko housut nilkoissa ja myykää lippuja yleisölle.

Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että mediatalothan eivät tunnetusti ole kovinkaan rakastuneita samaiseen Googleen. Yhtenä syynä vaikkapa se, että Google ei juurikaan mainosrahaa heidän laareihinsa kanna. Mutta sitten nämä samaiset mediayhtiöiden omistamat roskalehdet kirjoittavat viikkotolkulla Googlesta ja antavat ilmaista mainosta parhailla paikoilla. Onko toiminnassa ja ajatuksissa hieman ristiriitoja havaittavissa? Nämäkin tekevät sen ihan itse...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että mediatalothan eivät tunnetusti ole kovinkaan rakastuneita samaiseen Googleen. Yhtenä syynä vaikkapa se, että Google ei juurikaan mainosrahaa heidän laareihinsa kanna. Mutta sitten nämä samaiset mediayhtiöiden omistamat roskalehdet kirjoittavat viikkotolkulla Googlesta ja antavat ilmaista mainosta parhailla paikoilla. Onko toiminnassa ja ajatuksissa hieman ristiriitoja havaittavissa? Nämäkin tekevät sen ihan itse...

Tämähän oli jo tuttua siitä, kun Lidl tuli Suomeen. Ei haastatteluja eikä pahemmin muitakaan tiedotteita annettu kenellekkään. Siitä sitten suivaantuneena kaikki lehdet ja tiedotusvälineet tilittivät suurin otsikoin "HALPAketju Lidl tulee Suomeen". Naureskelin jo silloin, että tuo on huippumainontaa, kun saa puoli yhdeksän uutisten keskelle muutaman minuutin mainospätkän.

Että silleen...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Siihen ennakkoilmoitus toimii varmaankin paremmin kuin satunnainen ratsia siellä täällä, ja autoja siinä jonoksi asti odottamassa lappua.
- - -

Minä ihmettelen sitä, että kun selvästi tiedotusvälineissä kerrotaan mitä kullakin tehoviikolla erikoisesti tarkkaillaan, niin eiköhän nämä yhdet pössöt autoilijat kuitenkin ota sakkoja ihan urakalla.

Poliisien kertoman mukaan lievät rikkeet vähenevät, ilmeisesti siksi että ne yleensä ovat enemmän tai vähemmän vahinkoja ja normaalit autoilijat osaavat skarpata ajotapaansa kun siitä hiukan aika ajoin muistutetaan.

Sen sijaan törkeisiin rikkomuksiin noilla tietoiskuilla ei ole käytännössä mitään merkitystä. Ne, jotka kaahailevat ja törttöilevät, tekevät sen vaikka niille ilmoitetaan selvästi että kolmen kilometrin päässä on tutka. Ne vain kokeilevat, toimiiko tutkanpaljastin.

Vaikuttaako siihen sitten lievää lujemmin musiikin kuuntelu, tekstarien näpyttely, ylitehoinen "isin" auto, vai kaikki yhdessä, jääköön kunkin oman pohdiskelun alle.
 
Tänään salibandyn Sm-liigassa kohtasivat Nokian Krp sekä Tapanilan Erä. Erä voitti tuon ottelun 2-6. Ihmettelyn aihe on katsojamäärä: 20 ! Tässä vielä linkki tuohon: Salibandyliigan sivut. Huikeaa.

Eilen Ameriikassa NBA:n tähdistöottelu teki katsojaennätyksensä kun ottelu pelattiin Dallasissa Cowboys Stadimilla reilun 108 000 katsojan edessä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tänään salibandyn Sm-liigassa kohtasivat Nokian Krp sekä Tapanilan Erä. Erä voitti tuon ottelun 2-6. Ihmettelyn aihe on katsojamäärä: 20 ! Tässä vielä linkki tuohon: Salibandyliigan sivut. Huikeaa.
Aamulehdessä oli ilmoitus ottelusta, vapaa pääsy, E-On tarjosi. Sen verran vilkaisin ottelua että oli katsojia sentään enemmän kuin 20, tyhjiä penkkejä piisasi vapaasta pääsystä huolimatta. Sitä en tiedä mistä hatusta tuo katsojamäärä on tempaistu.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ihmettelen miten lapsen esiintyminen voi saada aikaan näin järkyttävän yök-reaktion. Joo, varmasti oli tarkoitettu olemaan kovin söpö ja hellyyttävä esitys, mutta tuon kaiken kattavan imelyyden lisäksi tuossa on kyllä jotain aikamoisen karmivaa. Tulee mieleen sellainen "Josef Fritzl jr. meets Chuckie"-hemmo Tyrvään takametsistä, joka viininpunainen teryleenipuku päällä laulaa ja silittelee itse täyttämäänsä uhria iltaisin äänieristetyssä kellarissa. Ei millään pahalla Timppa, mutta kylmät väreet menee..
 

Rocco

Jäsen
Mitä v*ttua Suomen hiihtoasuissa tekee keltainen väri? Onko RKP saanut tahtoaan läpi myös tälle alalle? Pyhäinhäväistys mielestäni.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Ihmettelen mistä tämä(kin) naisten CAN-SUI -matsin selostaja on "löydetty". "Kohta neljä minuuttia pelattu ja ottelu vieläkin 0-0".
 

ditrim

Jäsen
Ihmettelen miksi asevelvollisuuteen liittyvissä tasa-arvokeskusteluissa aina jonkun mamman pitää tulla liittämään asiaan raskaus, synnytys jne jne. Vittuakos sillä on asiaan mitään merkitystä niin kauan kun Suomessa ei ole jotain synnytyspakkoa?

Vieläkin ihmetyttää se, etteikö muka raskaus oikeasti vaikuta älykkyyteen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös