Minä ihmettelen tätä vanhempaa pariskuntaa, jonka mies tuli kuvatuksi Googlen masiinan toimesta talonsa pihalla housut nilkoissa aurinkoa ottamassa. Jos kerran noin ahdistaa, minkä toki voin jollakin tasolla ymmärtää, niin miksi sitä pitää antaa haastatteluja lehdille ja vielä lisätä ihmisten mielenkiintoa asiaa kohtaan? Ihan oikeasti, EI KETÄÄN KIINNOSTA! Tai jos kiinnostaa, niin tähän ko. pariskunnan kritisoimaan nyky- ja tietoyhteiskuntaan kuuluu se, ettei kukaan muista tai jaksa nauraa asioille viikkokaupalla. Paitsi, jos ihmiset itse jatkuvasti tavallaan haluavat pitää pärstänsä ihmisten muistissa. Ja tässä nimenomaisessa tapauksessahan miehen naamaa ei käsittääkseni edes näytetty. Nykyäänhän ei osoitteen perusteella enää saa henkilötietoja, joten aikamoista viitseliäisyyttä vaaditaan, että saa miehen nimen tietoon. Sitten pitäisi vielä yhdistää nimi ja naama. Aika harvalla kiinnostus riittää. No, omat naapurit tietysti nauttivat naapurin ääliön nöyryytyksestä, mutta niiden nyt ei tarvitse vaivaa edes nähdä. Että hyvä herra, te tavallaan teette sen ihan itse, että teistä puhutaan ja ihmiset ovat kiinnostuneita. Ottakaa huumorilla, istukaa viikko housut nilkoissa ja myykää lippuja yleisölle.
Toinen asia, mikä ihmetyttää on se, että mediatalothan eivät tunnetusti ole kovinkaan rakastuneita samaiseen Googleen. Yhtenä syynä vaikkapa se, että Google ei juurikaan mainosrahaa heidän laareihinsa kanna. Mutta sitten nämä samaiset mediayhtiöiden omistamat roskalehdet kirjoittavat viikkotolkulla Googlesta ja antavat ilmaista mainosta parhailla paikoilla. Onko toiminnassa ja ajatuksissa hieman ristiriitoja havaittavissa? Nämäkin tekevät sen ihan itse...