Ihmettelyketju

• 6 479 472
  • 39 073

tutzba

Jäsen
Koko päivän on potkittu päähän ja fiilis on ollut todella maassa. Sitten kun linja-autopysäkillä ollessani siihen tuli nelikuukautinen labradorinnoutaja tekemään tuttavuutta ja vaatimaan rapsutuksia, kaikki paska unohtui - ainakin siksi aikaa.

Ihmettelen siis sitä, miten mukavia ja auttavia eläimet voivatkaan olla.

tutzba

Jäsen
Sä olet vaan niin herkkä ihminen ja osaat ottaa vastaan elaimien tarpeet.

Inhimillinen alikessu?

No ensimmäisen toteamuksen allekirjoitan sataprosenttisesti. Toki myös viimeisen. Nyt kun ne uudet isänmaan toivot tulevat kuukauden päästä, en todellakaan halua olla mikään vittuileva idiootti. Ei sillä, että minusta siihen edes "taitojeni" puolesta olisi.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
No ensimmäisen toteamuksen allekirjoitan sataprosenttisesti. Toki myös viimeisen. Nyt kun ne uudet isänmaan toivot tulevat kuukauden päästä, en todellakaan halua olla mikään vittuileva idiootti. Ei sillä, että minusta siihen edes "taitojeni" puolesta olisi.

Missä varuskunnassa ei olla vittumaisia?

tutzba

Jäsen
Missä varuskunnassa ei olla vittumaisia?

Tervetuloa Parolannummelle. Yksikkö, jossa olen, on todella leppoisa. Tai no joo, oma AUK on leppoisa. Kouluttaja on ihan uskomattoman mukava tyyppi. Sellainen kaisuikkasmainen isähahmo. Turha varmaan hehkuttaa kavereita ja ystäviä, joita täällä on.

Muista paikoista Parolassa en voi ymmärrettävästi sanoa mitään.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Soitin tänään serulleni päivällä ja ajattelin, että jos olisi kotona niin käytäisiin vaikka kahvilla. Serkkuni työskentelee opettajana yläasteella. No, hän sitten vastasikin hiljaisella ja sanoi "en nyt pysty juttelemaan pidempään kun valvon juuri koetta täällä".

Siis mitä vittua? Vastaavatko opet nykyisin luuriin luokassa?

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Soitin tänään serulleni päivällä ja ajattelin, että jos olisi kotona niin käytäisiin vaikka kahvilla. Serkkuni työskentelee opettajana yläasteella. No, hän sitten vastasikin hiljaisella ja sanoi "en nyt pysty juttelemaan pidempään kun valvon juuri koetta täällä".

Voihan se olla valvomassa koetta vaikka yhdelle tai muutamalle oppilaalle? Harvempi opettaja ainakaan normitilanteessa vastaa kesken tunnin.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Voihan se olla valvomassa koetta vaikka yhdelle tai muutamalle oppilaalle? Harvempi opettaja ainakaan normitilanteessa vastaa kesken tunnin.

Vaikka valvoisikin yhdelle tai muutamalle oppilaalle niin yhtälailla hyviin tapoihin kuuluu pitää kyseisessä tilanteessa kännykkä äänettömänä (tai kiinni). Vaikka ehkäpä muuten "moukka" olenkin niin ehdoton sääntö jota noudatan on se, että työaikana tai oppitunnilla kännykkä on äänettömänä, henkilöhtaiset asiat hoidan sitten taukojen aikana (jos aikaa riittää ja jollei riitä niin kotiin päästyäni).

vlad.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals

Kyllä muuten vastaa aina. Meillä ainakin, jopa koetilanteessa.

Ei toki kaikki opettajat, mutta joillakin opettajilla se oli ainakin yläasteella tapana, että puhelin soi melkein joka tunti ja siihen vastattiin aina.

Suosikkijoukkue
HIFK
Puhelinmyyjät sitten päättivät soitella oikein kunnolla tänään. 3 kertaa on tähän mennessä soiteltu eri henkilön toimesta samasta asiasta. "Taisitte syksyllä osallistua Ilta-Sanomien NHL-kilpailuun, teille lähtisi nyt IS Veikkaaja erikoishintaan". Ihan hyvä tarjous oli, mutta ei nyt tällä hetkellä kiinnostanut tilata.

Ensimmäisellä kerralla olin jo onnessani, kun soittaja aloitti puhelun "Osallistuitte NHL-matka kilpailuun". Eipä sieltä tullut matkaa vaan tarjouksia. Siinä kohti paloi kiinni, kun joka kerta kieltäydyin ja herra pudotti aina kuukaudella ehdotustaan. Kehui aina jokaisen kieltävän vastauksen jälkeen meikäläistä "Kovaksi jätkäksi, jolla on kovat päätökset". Kaksi muuta soittajaa olivat oikein mukavia ja ymmärsivät heti, kun sanoin ettei nyt vain onnistu. Ensimmäinen oli jo äänestäkin päätellän kunnon jankuttaja.

Sitä vain ihmettelen eikö noillakin luulisi olevan joku järjestelmä josta näkisi onko kyseiselle ihmiselle soiteltu samana päivänä tai viime aikoina.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yläkerran nuorilla on jotkut pippalot menossa ja porukkaa luultavasti aika paljon. Ei minua tuo meteli häiritse, mutta ihmettelen, että mitä hittoa siellä puuhataan? Jotain ylä-aste-lukioikäisiä nuo kai on...hirvee töminä ja jotain AUuAAAh!!1 ÖRRRRR IIIIIK HÖHÖHÖ MÖÖÖÖÖÖ!!! huutoja kuuluu.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

Mulla on pari kertaa unohtunut äänet päälle ja puhelin on soinut kesken tunnin. Periaatteeni on, että olen esimerkkinä, enkä todellakaan keskeytä opetusta, koska en sallisi oppilaidenkaan pölisevän kesken kaiken. Kerran oppilas odotti jotain lekurin tai vastaavan puhelua, mutta kertoi tämän tunnin alussa, ja se on tietysti eri juttu.

Lievästi itse asiassa ottaa päähän jotkin opettajat, jotka ovat niin rentoja, että vastailevat tunnilla puhelimeen. Oppilailta kuultua. Ei armeijakuri ole ainoa vaihtoehto, mutta jotain periaatteita voisi kuitenkin kunnioittaa yläkouluikäisten kanssa touhutessa. Sitten sama jannu huutaa ruokalan toiselta puolelta pipo päässä syövälle teinille komentoja. Niinpä niin.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä teen opintojen ohessa aika paljon sijaisuuksia alakoulun puolella. Säännöt ovat selvät: kun oppilaat eivät saa pitää kännyköitään esillä tunneilla eivätkä niitä käyttää, koskee sama myös opettajaa. En aio antaa oppilaille aseita käteen sillä, että räpeltäisin itse kännykkääni opettaessani, mutta kieltäisin heiltä saman. Vaikka koulu ei olekaan demokratia, ja opettaja on toki hierarkiassa oppilaan yläpuolella, on jonkinlainen roti ja säädyllisyys hyvä muistaa. Silloin kun tehdään töitä, ei sähelletä yksityisasioita - ellei sitten ole jokin oikea hätätapaus kyseessä.

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Katsoin ihan vaihtelun vuoksi Aamulehden nettisivuja ja ihmettelen suuresti, että uutisissa ei ollut mitään Tapparan eilisestä voitosta, siis edes urheilusivuilla. Joko on osannut löytää oikeaa paikkaa, johon raportti pelistä on sijoitettu tai sitten Aamulehden toimitus on Ilveksen kannattajia täynnä. Ihmettelen joka tapauksessa.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä se on ihmettelyn suhteen pohjaton kaivo, kauppakäyttäytyminen. Juomaosastoilla saattaa huonosilmäinenkin nähdä lapun missä lukee "ethän avaa monipakkauksia", mitäpä tuo mahtaisi tarkoittaa? Surullista havaita miten ei osata lukea koko lausetta, tuppaa monilla ensimmäinen sana jäädä sanavaraston ulkopuolelle, ne lukee vaan jotta "avaa monipakkauksia" ja tätä lukukokemusta noudatetaan riemulla. Tänäänkin oli yksi huonosorminen mummo repimässä sixpackia auki että sai sieltä sen yhden pullon perjantai-illan ratoksi. Olisi vähän päätä kääntänyt ja olisi huomannut vieressään irtopulloja samaa merkkiä, mutta kun ei niin ei. Ihmettelen.

Itseasiassa usein kaupassa sattuu olevan monipakkauksessa esim. Karhu-olutta 0,33L tölkeissä. Taas irtohyllyssä on vain 0,5L Karhu-tölkkejä joiden hinta on huomattavasti kalliimpi. Ja lain mukaan kaikkia alkoholituotteita pitää pystyä ostamaan irtotölkkeinä, joten itse ainakin mielummin revin sen 12 tölkin pakkauksen auki ja otan sieltä esim. 4 0,33L tölkkiä, jolloin säästän rahaa selkeästi verrattuna niihin 0,5L tölkkeihin.

Joten kyllä niitä ihan syystä revitään auki ja nuo laput repimiskielloista voi unohtaa täysin, koska laki ei tuollaisia kieltoja salli.

Itse ainakin opiskelijana pyrin säästämään, erityisesti alkoholin suhteen.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tämä se on ihmettelyn suhteen pohjaton kaivo, kauppakäyttäytyminen. Juomaosastoilla saattaa huonosilmäinenkin nähdä lapun missä lukee "ethän avaa monipakkauksia", mitäpä tuo mahtaisi tarkoittaa? Surullista havaita miten ei osata lukea koko lausetta, tuppaa monilla ensimmäinen sana jäädä sanavaraston ulkopuolelle, ne lukee vaan jotta "avaa monipakkauksia"

Tästä polttavasta aiheestahan on jopa oma ketjunsa. Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että halutessani kahdeksan tölkkiä olutta, avaan ison olutlaatikon ja otan ne sieltä, koska irtotölkkejä ei ole hyllyssä.

Tietysti voisin ostaa 8-packin, mutta sen hinta pyörii tuolla 11€:n tuntumassa, kun taas "auki revitystä" laatikosta otetut tolkit maksavat 6,25€.

Ihmettelen siis moista hinnoittelupolitiikkaa.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ihmettelen kyllä palstalaisten pohjatonta itseluottamusta sen suhteen, mitä laki sanoo. Epäilen vahvasti, että laki sallisi repiä pakkauksia rikki kaupassa, mutta ehkäpä nämä kirjoittajat kaivavat laista kohdan, jossa annetaan lupa repiä pakkauksia tai kielletään kieltämästä pakkausten rikkominen.

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihmettelen kyllä palstalaisten pohjatonta itseluottamusta sen suhteen, mitä laki sanoo. Epäilen vahvasti, että laki sallisi repiä pakkauksia rikki kaupassa, mutta ehkäpä nämä kirjoittajat kaivavat laista kohdan, jossa annetaan lupa repiä pakkauksia tai kielletään kieltämästä pakkausten rikkominen.

Lakikirjoja plärätään jo, ääni kuuluu tänne asti.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Ihmettelen, miksi ette kysy myyjältä, saako noita pakkauksia avata vai ei. Minä kysyin alkon myyjältä, ja sain vastaukseksi, että tottakai. Myyntiartikkeli on se yksi juomatölkki/pullo, ja nuo monipakkaukset on vaan tarkoitettu helpottamaan niiden asiakkaiden ostosten tekoa, jotka haluavat ostaa niitä useamman kerralla.

Ihmettelen, miksi myyjä olisi antanut tuollaisen vastauksen, jos se ei olisi totta. En aio tarkistaa asiaa lakikirjasta.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Eduskunta on päättänyt, että "Kahden tai useamman alkoholijuomapakkauksen tai -annoksen tarjoaminen alennettuun yhteishintaan vähittäismyynnissä tai anniskelussa on kielletty."

Joka suomennettuna tarkoittaa sitä, että jos sitä yksittäistä halvinta tölkkiä ei irrallaan löydy, saa kuluttaja itse avata sen pakkauksen auki, jotta saa sitä halvinta ostettua vaikka sen yhden kappaleen. Toki jos kauppiasta häiritsee se pakkausten repiminen, niin sittenhän se laittaa niitä tölkkejä irrallaan esille.

Enemmän tuossahan on kyse vain siitä, että saadaan tälläiset Koirapojat ostamaan kerralla tuo koko "halvempi" kaljapakkaus niiden kalliiden kylmähyllyssä olevian tölkkien sijaan, tai vaihtoehtoisesti Koirapoika ostaa sen kalliin 0,5L tölkin ja tuottaa enemmän voittoa kauppiaalle. No mikäs siinä jos rahaa on.

edit. lisätään sen verran, että on tuo on oma tulkintani siitä laista, ja taitaa olla aika monen muunkin.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Joka suomennettuna tarkoittaa sitä, että jos sitä yksittäistä halvinta tölkkiä ei irrallaan löydy, saa kuluttaja itse avata sen pakkauksen auki, jotta saa sitä halvinta ostettua vaikka sen yhden kappaleen. Toki jos kauppiasta häiritsee se pakkausten repiminen, niin sittenhän se laittaa niitä tölkkejä irrallaan esille.

Ihmettelen edelleen näitä omatoimijuristeja, jotka tuosta vain kirjoittavat lait uusiksi tai kertovat niistä omia jokseenkin idioottimaisilta kuullostavia tulkintojaan.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen edelleen näitä omatoimijuristeja, jotka tuosta vain kirjoittavat lait uusiksi tai kertovat niistä omia jokseenkin idioottimaisilta kuullostavia tulkintojaan.

Itse taas ihmettelen näitä sankareita, jotka suostuvat maksamaan oluesta huomattavasti enemmän kuin edelleen Eduskunta on päättänyt. Itse aion jatkossakin pitää oikeuteni rikkoa niitä pakkauksia, koska en näe mitään syytä maksaa täysin samasta oluesta hieman suuremmassa tölkissä huomattavasti suurempaa litrahintaa sen takia, että halvempi olut täytyisi ostaa 24kpl:n pakkauksissa. Toisekseen itse en ole tuon Eduskunnan päätöksen jälkeen pk-seudulla edes nähnyt minkäänlaisia kieltoja pakkausten avaamisesta. Onneksi myös muut ovat tajunneet tuon.

Ja ymmärrän täysin jos kaupassa on erä vaikka 24kpl:n Carlsberg-laatikkoja, eikä mitään muita Carlsbergin olut tuotteita, niin silloin se laatikon avaaminen on kiellettyä, koska kyseessä on yksittäistarjous.

msg:n kanssa en jaksa asiasta turhaa enempää vääntää, koska huomasin, että siinä toisessa ketjussa olet jo ruvennut muita nimittelemäänkin, koska itse tulkiset lakia täysin toiselta kannalta. Toivottavasti et saa liian pahoja kohtauksia siitä, että availlaan niitä laatikoita kaupoissa. Hauskaa viikonloppua!

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Itse en ollut olutta ostamassa, uskokoon ken tahtoo. Ihmettelin vaan vanhan mummon hinkua saada se yksi pullonsa monipakkauksesta kun vieressä olisi ollut samaa merkkiä helpommin saatavilla.

Yhdellä ihmettelyllä käsittämätön tsunami vesilasiin, antakaa jo olla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy