Ihmettelyketju

  • 6 389 270
  • 38 805

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua ihmetyttää suuresti miten joku voi pitää tätä uutta Blues-logoa huonompana kuin sitä entistä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämähän se ihmetyttää.

Innokkaimmat Madonna-fanit olleet odottamassa siis konsertin alkua jo eilisestä iltapäivästä lähtien!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tämähän se ihmetyttää.

Innokkaimmat Madonna-fanit olleet odottamassa siis konsertin alkua jo eilisestä iltapäivästä lähtien!

Ei tuo minulle ainakaan mikään kovin ihmeellinen asia ole. Mm. Rock-ja heavykonsertteihin ollaan jo vaikka kuinka kauan jonotettu jopa päiviä porttien takana, mitä kovempi nimi vain on. Tämä siis hc-fanien toimintaa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei tuo minulle ainakaan mikään kovin ihmeellinen asia ole. Mm. Rock-ja heavykonsertteihin ollaan jo vaikka kuinka kauan jonotettu jopa päiviä porttien takana, mitä kovempi nimi vain on. Tämä siis hc-fanien toimintaa.

Eipä tämä muakaan tältä kannalta ihmetytä. Se ihmetyttää, että jotkut viittii mennä jo edellisenä päivänä jonottamaan konserttiin pääsyä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tuossa lauantaina käytyä R-Kioskilla ostamassa juomingit illaksi. Myyjä ei siinä sitten kysynyt papereita ja kotiin päästyäni muistin, että piti myös veikata. Siinä sitten lähdin takaisin kioskilla veikkaamaan ja jätin lompakon kotiin ja otin vain muutaman euron verran rahaa mukaan. Tämä tapahtui noin puoli tuntia tuon kaljanhakureissun jälkeen.
Siinä sitten ojensin kupongit samalle myyjälle, joka ne juomat oli myynyt kysymättä papereita. Päätti sitten kysyä papereita.Tullut kuulemma 18v. ikäraja niihinkin. Lompakko sitten oli kotona ja myyjälle selitin, kuinka olin juuri aiemmin ostanut alkoholiakin tältä ja väitti, ettei muista minua. Saattoi johtua siitä, koska tällä kertaa ei ollut lippistä päässä ja eri paitakin päällä. Auton avaimiakin näyttelin, mutta ei suostunut uskomaan.

Kyllä se meni taas niin oikein. Alkoholia kyllä saa ilman papereita, muttei pelata veikkauspelejä.

EDIT: Olihan se tietty fiksua omalta osaltani jättää lompakko (ajokortti siellä) kotiin, kun lähtee autolla liikenteeseen...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lompakko sitten oli kotona ja myyjälle selitin, kuinka olin juuri aiemmin ostanut alkoholiakin tältä ja väitti, ettei muista minua. Saattoi johtua siitä, koska tällä kertaa ei ollut lippistä päässä ja eri paitakin päällä. Auton avaimiakin näyttelin, mutta ei suostunut uskomaan.
Siis ei voi olla totta. Tai no en tiedä oliko toi viimeinen lause vaan vitsi, mutta siis kuitenkin. Yks mun kaveri on töissä kaupan kassalla, ja se on sanonut, että jotkut nuoret näyttävät kaljaa ostaessaan auton avaimia, siis jos on ajokortti jäänyt kotiin. Siis mikään ei voi olla nolompaa kuin näyttää auton avaimia kaupan kassalla. Paitsi ehkä jos olisit riisunut itsesi munasilles ja sormi perseessä alkanut tanssimaan ripaskaa ja lambadaa. Vauvaakin kuulemma jotkut ovat näyttäneet todistaakseen ikänsä. Anna mun kaikki kestää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin tiedän kyllä, että tämä on aika yleinen kikka nuoremmilla. Kyseessä oli kuitenkin niinkin kova asia, kuin pari pitkävetolappua. Ja tosiaan niitä väläyttelin auton valoja siinä, jotta myyjäkin näki, että sillä sitä tuli tultua pihaan. Pointti nyt vain oli siinä, että ei sitten kysynyt kaljaa ostaessa papereita vaan pitkävetoa pelatessa...
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Pointti nyt vain oli siinä, että ei sitten kysynyt kaljaa ostaessa papereita vaan pitkävetoa pelatessa...

Myyjä halusi olla tahallaan mulkku. Jotkut vaan ei sovi asiakaspalveluhommiin.

Minä ihmettelen miksi kaikki niin ihmettelevät viiskymppisen Madonnan kuntoa ja kestävyyttä, miten hän jaksaa keikkailla niin paljon?

Jumalauta tuolla kiertelee joku 66v Ronnie James Dio-pappa hyppimässä parissakin eri bändissä lavalla ympäri maailmaa niin, että hiki lentää ja muuan Lemmy Kilmisterkin rämpyttelee bassoa eräässä maailman kovaäänisimmässä bändissä ja ikää semmoiset 64v ja kiertuetta pukkaa. Esimerkkejä riittäisi vaikka kuinka paljon, joten minun mielestäni tuo 50v nyt ei niin paljoa vielä ole, että voitaisiin puhua jaksaako se keikkailla, mutta ehkä se vain sattuu olemaan Madonna. Kiitos.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Niin tiedän kyllä, että tämä on aika yleinen kikka nuoremmilla. Kyseessä oli kuitenkin niinkin kova asia, kuin pari pitkävetolappua. Ja tosiaan niitä väläyttelin auton valoja siinä, jotta myyjäkin näki, että sillä sitä tuli tultua pihaan. Pointti nyt vain oli siinä, että ei sitten kysynyt kaljaa ostaessa papereita vaan pitkävetoa pelatessa...
Ei sitä autoa millään ajokortilla ajeta. Kyllä sitä myyjää varmaan nolotti, kun huomasi olevansa väärässä. Jos näkisin itse tällaisen tapahtuman jossain ärrän pihalla illalla, niin ihmettelisin hetken aikaa että mikä ihmeen sirkuspelle täällä on vauhdissa ja menisin kysymään kuskilta, että onko ne kaikki inkkarit kanootissa.

Ja voi luoja mikä kikka. Onko yhtään myyjää, joka on papereiden kysymisen jälkeen heltynyt myymään kaljaa, kun teini on vähän heilutellut corollan avaimia? Voi herrajumala sentään mikä keino.

Mikä ton pointin idea on jos myyjä ei muista sua. En mäkään varmaan muistaisi, vaikka sama tuntematon naama kävisi 5 min välein mua moikkaamassa, jos se naama ei vittuakaan kiinnosta. Samalla tavalla voisin ihmetellä, että miksi multa kysytään alkossa joskus paperit ja joskus ei.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmettelen vähän tuota Madonna hysteriaa. Periaatteessa sama kuin Michael Jacksoninkin kohdalla. Onhan ne maailmankuuluja ihmisiä, hienoja artisteja ja loistavan uran tehneitä, mutta en oikein osaa kuvitella itseäni palvomaan ketään niin paljon, että menisin hotellin ulkopuolelle katsomaan, jos näkisin vilauksen tai jonottamaan keikalle vuorokautta aikaisemmin. Otetaan Madonnan rinnalle vaikka Metallica. En lähtisi Kuopiosta katsomaan Helsinkiin tai Poriin näitä artisteja, en maksaisi 100 euroa lipusta. Ehkä 30-40 euroa voisin maksaa lipusta, jos asuisin vaikka Helsingissä. Ymmärrän, että Madonna on ensi kertaa Suomessa. En näe heitä "jumalina" vaan tavantallaajina, jotka on vaan kuuluisia. Jotenkin en näe tarpeellisena sitä, että minun pitäisi nähdä joku kuuluisa ihminen. Ehkä jotain on vialla, kun en ole kiinnostunut heistä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Sahtiankat
Hippasen ihmetystä herättää sanonta "Laiha sopu on parempi kuin lihava riita." Eikö se nyt ole ihan itsestäänselvää, että vähän hyvää on parempi kuin paljon paskaa? Ei-mitäänkin on parempi kuin paljon paskaa. Miksi ihmeessä siitäkin on sanonta pitänyt vääntää?
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Minä ihmettelen miksi kaikki niin ihmettelevät viiskymppisen Madonnan kuntoa ja kestävyyttä, miten hän jaksaa keikkailla niin paljon?

Jumalauta tuolla kiertelee joku 66v Ronnie James Dio-pappa hyppimässä parissakin eri bändissä lavalla ympäri maailmaa niin, että hiki lentää ja muuan Lemmy Kilmisterkin rämpyttelee bassoa eräässä maailman kovaäänisimmässä bändissä ja ikää semmoiset 64v ja kiertuetta pukkaa. Esimerkkejä riittäisi vaikka kuinka paljon, joten minun mielestäni tuo 50v nyt ei niin paljoa vielä ole, että voitaisiin puhua jaksaako se keikkailla, mutta ehkä se vain sattuu olemaan Madonna. Kiitos.

Ihmiset eivät vaan kaikki ymmärrä, että esimerkiksi Dio tekee ihan saman työn siellä lavalla kuin Madonna, saatika sitten Lemmy joka soittaa vielä kunnioitettavalla temmolla bassoa ja lauleskelee vielä siihen sekaan. Heille juurikin olisi hyvä näyttää miten raastavaa on musisoida jossain ahtaassa klubissa valojen loisteessa vaikkapa 1,5-2 tuntia lähes tauotta.

Mutta että pysytään ketjun aiheessa, ihmettelen suuresti miksi Simpsoneiden 11. ja 12. tuotantokauden dvd-julkaisuissa on lähes vuoden väli. Ei kai sitä nyt niin kauaa voida puuhastella, jos aiemminkin on saatu tahdilla 2 per vuosi ulos niitä boxeja. Syyskuu onneksi jo lähenee..
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ihmettelen vähän tuota Madonna hysteriaa. Periaatteessa sama kuin Michael Jacksoninkin kohdalla. Onhan ne maailmankuuluja ihmisiä, hienoja artisteja ja loistavan uran tehneitä, mutta en oikein osaa kuvitella itseäni palvomaan ketään niin paljon, että menisin hotellin ulkopuolelle katsomaan, jos näkisin vilauksen tai jonottamaan keikalle vuorokautta aikaisemmin. Otetaan Madonnan rinnalle vaikka Metallica. En lähtisi Kuopiosta katsomaan Helsinkiin tai Poriin näitä artisteja, en maksaisi 100 euroa lipusta. Ehkä 30-40 euroa voisin maksaa lipusta, jos asuisin vaikka Helsingissä. Ymmärrän, että Madonna on ensi kertaa Suomessa. En näe heitä "jumalina" vaan tavantallaajina, jotka on vaan kuuluisia. Jotenkin en näe tarpeellisena sitä, että minun pitäisi nähdä joku kuuluisa ihminen. Ehkä jotain on vialla, kun en ole kiinnostunut heistä.

Niin, toi on kyllä aika jännä ilmiö. Miksi jostain sitten tulee näitä elämää suurempia ikoneita joiden kohdalla hysteria ja hurmos jatkuvat vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Miten jostain tulee sellaisia tähtiä mitkä melkeinpä pysäyttävät kaupungin kahden tunnin konsertin takia. Tai pikemminkin kait miksi ihmiset suhtautuvat näihin ihan samaa lihaa ja verta oleviin lajitovereihin kuin jumaliin. Jotain maagista kait niissä on oltava, tosin eihän Madonnan tai Michael Jacksonin kaltaisia supertähtiä ole kuin kourallinen jos sitäkään länsimaisen popmusiikin historiassa.

Tietenkin faniuttakin on monenlaista. Monet lähtevät toiseen kaupunkiin, toiseen maahan artistien keikalle maksaen lipuista sievoisia summia ja osa sitten jopa päivystää hotellien kupeessa tuntikausia nähdäkseen ees vilaukseen ihannoimastaan tähdestä. Tai sitten jonottavat vuorokauden toista parhaita paikkoja keikalle. Joskin siinä näkisin, että kyse on myös yhteisöllisyydestä, samanhenkisten kanssa oleskelusta.

Mutta mitä noihin hintoihin muuten tulee, niin se nyt on vaan pakko maksaa nykyään se lähes satanen ja ylikin jos jotain nimekästä artistia tahdot päästä katsomaan. 1992 maksoi Metallica 180mk ja kesäkuun hallikeikalle päästäkseen piti maksaa euroissa joku 80. Varmaan monet ihmettelevät puolestaan sitä mikä saa maksamaan jonkun lätkäjoukkueen kausarista aivan helvetisti, vaikkei se edes voita koskaan mitään. ;) Kausi toisensa jälkeen raahautua hallille ja usein jopa satoja kilometrejä vieraspaikkakunnalle. Valintoja valintoja.

Itse tykkään fanittaa tiettyjä artisteja ja käydä niiden keikoilla. Ne on parhaimmillaan niin hienoja tilaisuuksia, että niitä muistelee koko elämänsä. Eräs tällainen varmasti odottaa torstaina 13.8. Voimalassa Helsingissä.

"They don't even know what it is to be a fan. Y'know? To truly love some silly little piece of music, or some band, so much that it hurts."

- Almost Famous
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mutta että pysytään ketjun aiheessa, ihmettelen suuresti miksi Simpsoneiden 11. ja 12. tuotantokauden dvd-julkaisuissa on lähes vuoden väli. Ei kai sitä nyt niin kauaa voida puuhastella, jos aiemminkin on saatu tahdilla 2 per vuosi ulos niitä boxeja. Syyskuu onneksi jo lähenee..
Tuli vaan tosta mieleen hauska juttu, että joskus 5 vuotta sitten kun hankin ykköskauden, niin siellä jossain lehtisessä oli groeningin tai jonkun muun joku kirje, missä todettiin siihen suuntaan, että: "ennen kuin kaikki tuotantokaudet on julkaistu, niin dvd on jo vanhentunut formaatti." Näinhän siinä sitten käykin. Tai ei välttämättä vanhentunut, kyllähän jotain simpsoneita dvd-laadulla voi kevyesti katsoa, mutta blu-ray on jo valtaamassa alaa ja sitä ei tiedä, mikä on viiden vuoden päästä muodissa.

Mutta mitä noihin hintoihin muuten tulee, niin se nyt on vaan pakko maksaa nykyään se lähes satanen ja ylikin jos jotain nimekästä artistia tahdot päästä katsomaan. 1992 maksoi Metallica 180mk ja kesäkuun hallikeikalle päästäkseen piti maksaa euroissa joku 80.
Jaa. Mä maksoin mun lipusta alle 60 euroa hallikeikalle ja Metallican liput on noin yleisesti ottan melkein puolet siitä hinnasta, mitä muiden, mukamas kovien nimien keikalle pitää maksaa. Ja onneksi Metallica on suunnilleen ainut bändi, mistä haluan jotain edes maksaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen vähän tuota Madonna hysteriaa. Periaatteessa sama kuin Michael Jacksoninkin kohdalla. Onhan ne maailmankuuluja ihmisiä, hienoja artisteja ja loistavan uran tehneitä, mutta en oikein osaa kuvitella itseäni palvomaan ketään niin paljon, että menisin hotellin ulkopuolelle katsomaan, jos näkisin vilauksen tai jonottamaan keikalle vuorokautta aikaisemmin.

Eipä ollut pöllömpi vertaus muutenkaan :) Madonnastakin liikkuu kaikenlaista huhua, että nukkuu voiteisiin ja balsameihin kääriytyneenä kuin muumio happiteltassa säilyttääkseen 'ikuisen' nuoruutensa. Guykin valitteli joskus lehdissä, että olisi halunnut sen seksikkään tyypin joka keikisteli videoissa, mutta saikin jotain ihan muuta. Nythän Guy ei sano mitään ettei menettäisi miljoonia :)

Madonnan musiikillinen anti on kyllä minusta kehnoa verrattuna Maikkeliin, sen sijaan markkinointikyvyt daamilla ovat paljon paremmat.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tuli vaan tosta mieleen hauska juttu, että joskus 5 vuotta sitten kun hankin ykköskauden, niin siellä jossain lehtisessä oli groeningin tai jonkun muun joku kirje, missä todettiin siihen suuntaan, että: "ennen kuin kaikki tuotantokaudet on julkaistu, niin dvd on jo vanhentunut formaatti." Näinhän siinä sitten käykin. Tai ei välttämättä vanhentunut, kyllähän jotain simpsoneita dvd-laadulla voi kevyesti katsoa, mutta blu-ray on jo valtaamassa alaa ja sitä ei tiedä, mikä on viiden vuoden päästä muodissa.

Tätä minäkin tuossa emännän kanssa olen miettinyt, että pirulainen kun sitten aikanaan viimeinenkin kausi julkaistaan, niin formaatti on lähes varmasti toinen, ehkäpä jo joku kolmas ja uuden uutukainen josta nyt emme tiedä tuon taivaallista. On se sitten mielekästä kun vaikkapa ensimmäiset 15 on dvd-formaatissa ja loput jotain aivan muuta. Mutta mistäpä sen vielä tietää, toivotaan nyt että kokoelma saadaan aikanaan päätökseen kunniallisesti.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Varmaan monet ihmettelevät puolestaan sitä mikä saa maksamaan jonkun lätkäjoukkueen kausarista aivan helvetisti, vaikkei se edes voita koskaan mitään. ;) Kausi toisensa jälkeen raahautua hallille ja usein jopa satoja kilometrejä vieraspaikkakunnalle. Valintoja valintoja.

Itse tykkään fanittaa tiettyjä artisteja ja käydä niiden keikoilla. Ne on parhaimmillaan niin hienoja tilaisuuksia, että niitä muistelee koko elämänsä. Eräs tällainen varmasti odottaa torstaina 13.8. Voimalassa Helsingissä.

Niin tai sellasen, joka kerran 20 vuodessa saavuttaa mitalin. Ymmärrän toki ihmisiä, jotka fanittavat, mutta en itse voi nähdä heitä jotenkin arvokkaampina. Toki he ovat lahjakkaita ja suosionsa ja julkisuutensa ansainneet. Tai voihan se olla, että itse suhtautuisin eri tavalla jos olisin erittäin lahjakas muusikko tms. :)

Eipä ollut pöllömpi vertaus muutenkaan :) Madonnastakin liikkuu kaikenlaista huhua, että nukkuu voiteisiin ja balsameihin kääriytyneenä kuin muumio happiteltassa säilyttääkseen 'ikuisen' nuoruutensa. Guykin valitteli joskus lehdissä, että olisi halunnut sen seksikkään tyypin joka keikisteli videoissa, mutta saikin jotain ihan muuta. Nythän Guy ei sano mitään ettei menettäisi miljoonia :)

Madonnan musiikillinen anti on kyllä minusta kehnoa verrattuna Maikkeliin, sen sijaan markkinointikyvyt daamilla ovat paljon paremmat.

Noista huhuista minä tiedän vielä vähemmän kuin siitä säksonista. Lahjakkaita ihmisiä, sitä ei käy kiistäminen.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tätä minäkin tuossa emännän kanssa olen miettinyt, että pirulainen kun sitten aikanaan viimeinenkin kausi julkaistaan, niin formaatti on lähes varmasti toinen, ehkäpä jo joku kolmas ja uuden uutukainen josta nyt emme tiedä tuon taivaallista. On se sitten mielekästä kun vaikkapa ensimmäiset 15 on dvd-formaatissa ja loput jotain aivan muuta. Mutta mistäpä sen vielä tietää, toivotaan nyt että kokoelma saadaan aikanaan päätökseen kunniallisesti.

Jos tähän nyt jotain ihmettelyä on pakko saada mukaan, niin vaikka se, että eikö tuo DVD-laatu riitä ihmissilmälle? Vaikka nyt oiskin paria eri formaattia, niin ainakin luultavasti se laatu riittää sille telkulle vielä aika pitkään.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Jos tähän nyt jotain ihmettelyä on pakko saada mukaan, niin vaikka se, että eikö tuo DVD-laatu riitä ihmissilmälle? Vaikka nyt oiskin paria eri formaattia, niin ainakin luultavasti se laatu riittää sille telkulle vielä aika pitkään.

Hyvä huomio, sillä esimerkiksi VHS:n ja DVD:n erohan on ihan selkeästi silmiinpistävä. (Plus tietenkin ominaisuudet yleensäkin, kuten kelaukset ja skippaukset käden käänteessä) Kai se on aina vaan saatava parempaa kuvanlaatua, sillä TV-kuvakin on kehittynyt.

Ihmetellä voikin siis vaikkapa sitä, että kuinka pitkälle enää voi TV-kuvaa parantaa? Kohta kuva lienee jo liiankin kirkas, että on pakko pelata ominaisuuksia lisäämällä = kehittämällä jotain hajulähetyksiä yms. Sehän se onkin sitten urheilusta lähikuvaa seuratessa nuuhkia urheilijan hienhajua.. Nojoo, eikai sentään niin pitkälle mennä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmetellä voikin siis vaikkapa sitä, että kuinka pitkälle enää voi TV-kuvaa parantaa?
Ihmettelen samaa, ja sitä että miksi edes pitäisi parantaa? Kyllä se on jo ihan tarpeeksi hyvä; kaiken oleellisen näkee ongelmitta. Parantaisivat ohjelmien laatua ennemmin.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmetellä voikin siis vaikkapa sitä, että kuinka pitkälle enää voi TV-kuvaa parantaa? Kohta kuva lienee jo liiankin kirkas, että on pakko pelata ominaisuuksia lisäämällä = kehittämällä jotain hajulähetyksiä yms. Sehän se onkin sitten urheilusta lähikuvaa seuratessa nuuhkia urheilijan hienhajua.. Nojoo, eikai sentään niin pitkälle mennä.

Niin ainahan voi parempilaatuista kuvaa lähettää, niin kauan kuin kaistaa riittää. Aina vain suurentamalla TV-ruutuja tarvitaan myös parempilaatuista kuvaa. Aina vaan suuremmat TV:t maksavat enemmän ja sitä TV-valmistajat varmaan haluaisivat. Mutta miten suuria TV:itä ihmiset haluavat olohuoneisiinsa? Toki on videotykit ja muut, mutta niistä ei ole ainakaan pian TV:n korvaajaksi yleisesti. Kyllähän rajat tulee vastaan, ehkä jo yllättävänkin pian.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Jo pelkästään 32" telkussa dvd ja blu-ray kuvanlaaduissa on niin pirun iso ero, että sen erottaa ihan ihmissilmällä vähän kauempaakin ilman mitään ylimääräistä hifistelyä. Vähän samanlainen olo tuli joskus vhs: ja dvd:n erosta. Mutta nyt kyllä tuntuu, että miten tosta blu-rayn resoluutiosta enää pystyy parantamaan ton kokosessa töllössä. Mutta kai sekin on mahdollista.

Simpsoneissa toki dvd:n laatu on aivan riittävä.

Tietenkin kun kuvan koko suurenee, niin aina tarvitaan tarkempaa kuvaa.

Kyllähän rajat tulee vastaan, ehkä jo yllättävänkin pian.
Kuinka monta kymmentä vuotta tätä lausetta on jankattu? Kyllä mä luulen, että aina keksitään jotain uutta ja mullistavaa, kuluttajien kukkaroa rasittavaa tekniikkaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jaa. Mä maksoin mun lipusta alle 60 euroa hallikeikalle ja Metallican liput on noin yleisesti ottan melkein puolet siitä hinnasta, mitä muiden, mukamas kovien nimien keikalle pitää maksaa. Ja onneksi Metallica on suunnilleen ainut bändi, mistä haluan jotain edes maksaa.


Varausnumero : FIN-xxx xxx
Tilaisuus : Metallica
Esityspaikka : Hartwall Areena
Pvm ja aika : Sunnuntai 14 kesäkuu 2009, klo 18.00
Lippumäärä : 1 Hinta yhteensä: 75.80 EUR,
josta verkkokauppamaksu ja toimituskulut 6.80 EUR.

No mut joo, otin tuon Metallican tuossa esimerkiksi siitä miten lipun hinnat ovat nousseet ja nyt jos ei tahdo maksaa kuin sen 40 max. keikasta, karsii se ison tukun nimiä pois. Halpahan toi Metlippu on kun tarkemmin laskeskelee moneen muuhun verrattuna.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jo pelkästään 32" telkussa dvd ja blu-ray kuvanlaaduissa on niin pirun iso ero, että sen erottaa ihan ihmissilmällä vähän kauempaakin ilman mitään ylimääräistä hifistelyä. Vähän samanlainen olo tuli joskus vhs: ja dvd:n erosta. Mutta nyt kyllä tuntuu, että miten tosta blu-rayn resoluutiosta enää pystyy parantamaan ton kokosessa töllössä. Mutta kai sekin on mahdollista.

Simpsoneissa toki dvd:n laatu on aivan riittävä.

Tietenkin kun kuvan koko suurenee, niin aina tarvitaan tarkempaa kuvaa.


Kuinka monta kymmentä vuotta tätä lausetta on jankattu? Kyllä mä luulen, että aina keksitään jotain uutta ja mullistavaa, kuluttajien kukkaroa rasittavaa tekniikkaa.

On varmasti jankattu, enkä itse ymmärräkään näistä juuri mitään. En ajatellut sitä tuolta kantilta, mitä valmistajat haluavat ostettavan. Tottakai aina jotain uutta, että saavat myytyä. Mietin siltä kantilta, että mitä ihmissilmä erottaa ja missä menee raja milloin ei suuri yleisö ole enää valmis maksamaan paremmasta. Hyvin vähän oon noitten DVD-levyjen kanssa edes pelannut, etten osaa tarkasti sanoa. Mutta vaikea kuvitella, että massat alkaisivat vaihtaa televisioita ja digibokseja muutaman vuoden välein. Ehkä hain takaa tuota sinun kolmatta lausetta. Toki on sitten erikseen esim. urheilusta vaikka jääkiekko missä tarvittaisiin tarkempaa kuvaa, kuin jossain musiikkikonsertissa, missä seisoskellaan paikallaan. Tuskin näitä kuitenkaan tullaan erittelemään erilaatuisiksi lähetyksiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös