Ihmettelyketju

  • 6 337 726
  • 38 741

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ed Gein on ennen kaikkea Robert Blochin menestysromaanin Psyko "päähenkilön" eli Norman Batesin esikuva. Psyko ilmestyi 1959 ja Ed Gein pidätettiin 1957. Bloch vieläpä asui noin 50 km päässä Geinin kotipaikasta eli liki naapurikunnassa näin Amerikan malliin. Alfred Hitchcock ohjasi Blochin kirjan pohjalta myöhemmin elokuvan.

Toki Gein on varmasti myös Harrisiin vaikuttanut kun kerran Harris sarjamurhaajista kirjoitti, Geinin nahkatouhut varmasti innoittivat Buffalo-Billiäkin. Mutta ei Gein ollut luonteeltaan mikään lupsakka ja diskotanssiva transmies kuten Buffalo-Bill vaan enemmän maalaispoika joka vain halusi olla kuten äitinsä ja pukeutua tämän nahkoihin kirjaimellisesti. Suomessa olisi varmasti liittynyt kepuun ja ollut luultavasti jostain lesta- tai muusta uskovaisperheestä.
Juu Gein ei ollut transseksuaali mitenkään. Hänellä oli vain vähän samaa ongelmaa kuin monilla muillakin hulluilla. Eli liiallisen läheinen suhde äitiinsä/isäänsä. Samoin kuin monet muut sarjamurhaajat joista esim. Edmund Kemper tappoi äitinsä ja äitinsä ystävättären lähellä toisiaan. Silti Ed Kemper vihasi lähinnä äitiään, joka keskitti ilmeisesti merkittävän osan ajastaan Edin haukkumiseen. Ed Kemper muuten pani äitinsä päätä ihan vain siksi että Edin äiti sanoi olleensa ilman seksiä 10 vuotta. Tämä siis Kemperin todistukseen pohjaten.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ed Kemper muuten pani äitinsä päätä ihan vain siksi että Edin äiti sanoi olleensa ilman seksiä 10 vuotta. Tämä siis Kemperin todistukseen pohjaten.

Ei voinut kuitenkaan läpeensä paha mies olla ja vihaa täynnä kun näin koitti vähän hyvittää mamalle pikku tappamisiaan. Joskin vähän postuumisti, mutta ajatus on tässä tärkein.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ihmetyttää kun melko usein näkee Facebookissa kaveripyynnön hyväksymisen jälkeen kun toinen osapuoli käy kirjoittamassa toisen seinälle, "Kiitos kaveruudesta" tai "iso kiitos kaveruudesta". Tällaiseen törmää sen verran paljon, että ihmetyttää miksi kukaan tällaista turhaa kiittelyä harrastaa. Joku on aikaisemminkin muistaakseni kirjoittanut tänne samasta asiasta.
Toki noin on myös johonkin ryhmään pääsyn kohdalla, että kiitellään pääsystä, mutta sen nyt voi ymmärtää edes about 10% kerroista, toisin kuin jonkun kaveripyynnön hyväksymisen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Toki noin on myös johonkin ryhmään pääsyn kohdalla, että kiitellään pääsystä, mutta sen nyt voi ymmärtää edes about 10% kerroista, toisin kuin jonkun kaveripyynnön hyväksymisen.
Vaimo kuuluu isoon (yli 20 000 hlöä) Facebook-ryhmään nimeltä "Kiitos ryhmään pääsystä -ryhmä".
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mukdi luminaa tai juustokuminaa pitää tunkea kaikkialle? Hirvittävän makuista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mukdi luminaa tai juustokuminaa pitää tunkea kaikkialle? Hirvittävän makuista.
Jos se on muotia. Minustakin jeera maistuu epämiellyttävälle ja luulen että se on syy (tai ainakin osasyynä) ettei intialainen ruoka (jota olen maistanut) ole maistunut minulle kovin hyvin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Jos se on muotia. Minustakin jeera maistuu epämiellyttävälle ja luulen että se on syy (tai ainakin osasyynä) ettei intialainen ruoka (jota olen maistanut) ole maistunut minulle kovin hyvin.
Esim muutama dipoikastike on mun makunm aivan järkyttävää, sitten kun olen selosteita lukenut että mistä se "hien maku" tulee niin se on juustokumina. Sellainen tunkkainen paha maku. Hyi.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jotain joka tekee sormista läskit ja laittaa autocorrectiin viruksen.
Se on paha mauste jos sellaista tekee. Onkohan elämää mahdollista jatkaa ilman autocorrectia? Työpaikan puhelimessa sellainen on, omassa ei, inhottava käytettävä.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
HSL ja uudistukset. Jatkuvasti jotain vaihdellaan, päivitetään ja uudistetaan - ja aina vaan huonompaan suuntaan. Tätä uusinta uudistusta kun nyt seurailee niin herää isohko kysymys: miksi?

Puhumattakaan siitä, että vittusaatana kun mikään ei taas toimi. Uusi kortti ei toimi, vanha kortti ei toimi ja laitteet huutaa hoosiannaa. Kuskilta ei saa lippua. Laitan pomminvarmasti normaalin tuntitaksan laskun meneen HSLn piikkiin, kun jonkun vitun korttiuudistuksen takia pitää parituntia uhrata jonkun vitun asiakaspalvelupisteen metsästykseen, jonotukseen ja hässäköintiin. En ollut ihan ainoo.

Pummilla pääsis helpommalla ja halvemmalla. Toivottavasti toi mobiilisovellus skulaa jatkossa vähän paremmin.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Olen taas pitkästä aikaa kuunnellut SuomiPopin Aamulypsyn podcasteja aamujen ja iltojen "ratoksi". Maanantaisin Jaajon ja Perälän kanssa siellä on juontamassa Suvi Hartlin Anni Hautalan sijaan, ilmeisesti siksi, että Hautalalla menee Kaikki vastaan yksi -ohjelman kuvauksissa sunnuntaisin niin pitkään, ettei sitten jaksa herätä aikaisin maanantaina hommiin.

Syy miksi kirjoitan tästä tähän ketjuun, on se, että ihmettelen mikä on Anni Hautalan funktio tuossa ohjelmassa. Tätä olen ihmetellyt jo pidempäänkin, mutta nyt tuo on alkanut korostua, kun olen havainnut, että siellä voisi olla oikeasti sellainenkin henkilö, joka tajuaa Jaajon ja Perälän juttuja (eli Hartlin). Tänä aamuna oli joku heitto, että "ei kannattaisi tulla krapulassa töihin", johon Hartlin vastasi: "noooo, kyllä sitä aina yhen voi ottaa" tjsp. Hautala olisi luultavasti tuohon vastannut, että "no en kai mä nyt mitään sellasta!!!"

Epäilen, että Jaajon työsopimuksessa on kohta, jossa mainitaan, että Anni Hautalan on oltava lähetyksissä mukana hihittelemässä hänen jutuilleen. Muuta syytä Hautalan läsnäololle tuossa ohjelmassa en keksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Syy miksi kirjoitan tästä tähän ketjuun, on se, että ihmettelen mikä on Anni Hautalan funktio tuossa ohjelmassa. Tätä olen ihmetellyt jo pidempäänkin, mutta nyt tuo on alkanut korostua, kun olen havainnut, että siellä voisi olla oikeasti sellainenkin henkilö, joka tajuaa Jaajon ja Perälän juttuja (eli Hartlin). Tänä aamuna oli joku heitto, että "ei kannattaisi tulla krapulassa töihin", johon Hartlin vastasi: "noooo, kyllä sitä aina yhen voi ottaa" tjsp. Hautala olisi luultavasti tuohon vastannut, että "no en kai mä nyt mitään sellasta!!!"
Olen pannut merkille ihan saman. Suvi Hartlin on jopa aika hyvä radiojuontaja naiseksi. Anteeksi. Mutta miettikää nyt itekin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miten tonne tinderiin on noin paljon nörttejä eksynyt. Jotkut vielä puhuu että toi jotenkin muistaa ja oppii kelle pistää sydäntä tai jotain, mutta kymmenen seuraavaa on taas jotain nynnyjä. Tietty matchiksi tulee vaan läskit ettei sen puoleen.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Alustava varaus. En ymmärrä tätä konseptia vaikka olen koettanut miettiä tätä zeniläisessä meditointiasennossa.

Parempi puolisko myi rojua Facebookin myyntipalstalle ja hänellekin tuli vastaan uusi konsepti "AV" joka ei tarkoita alivoimaa vaan jotain konseptia jossa otetaan mutta ei sitten välttämättä otetakkaan.

Madventuresin kakkoskaudella puhuttiin mediataatiossa käytettävistä arvoituksista joille ei ole järjellistä vastausta kuten miltä kuulostaa yhden käden taputus. Alustava varaus taitaa kelvata myös sellaiseksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se kumma kun välillä repeää nauruun kun on vaikka yksin jossain metrossa. Ihmetteleeköhän muut. Ja äsken kun kävelin baariin niin koko matkan oli virne naamalla. Mut minkä sille mahtaa jos on mahtava fiilis. Ihmiset vaan ei yleensä näytä sitä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän pakettiauto mua tossa seuraili. Kävelyvauhtia ajoi vieressä. Vähän kuin jenkkileffoista. Pizzalähetti, mattopesula, putkimiespalvelu ja rivi satelliittiantenneja katolla. Nyt se huomas. Lähdetään pois.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Taitaa Phone olla hyvinkin paska laite.Kahden viikon aikana jo kolmas 8 lagaa ja heittäytyi hitaaksi. No takaisin kauppaan ja vaihtoon, ei iDiot:eeteille suunnattua merkkiä. Honor, OnePlus tai Samsung kouraan ja menoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös