Täh? Itse olen ymmärtänyt että kultakausi on nimenomaan nämä pari ensimmäistä kautta. Toki hyviä jaksoja tulee myöhemminkin mutta kyllähän noissa myöhemmissä kausissa jaksojen teemat on vähän liikaa ties mitä luonnonsuojelua ja muuta vähän kevyempää settiä.
Toki makuja on monia, mutta kyllähän yleinen konsensus ja internet on sitä mieltä, että MacGyver oli parhaimmillaan Kanadan tuotantokausineen 3-6, vaikka loppupuolella ehkä taso laskikin ja sitten kun palattiin Losiin taas seitsemännellä ja vikalla kaudella oli kaikki ideat jo käytetty. Toki eka ja toka kausikin maistuvat hyvin minulle ja muille ihmisille, mutta se Vancouver lähiympäristöineen tuo mielenkiintoista vaihtelua Los Angelesille, joka on kuitenkin vähän kuin loppuunkaluttu mesta tv -sarjojen osalta.
Nythän alkoi kolmannen tuotantokauden jaksot ja heti ollaan mopoilemassa havumetsässä ja sahalla helikopterin jahdatessa eli vähän niin kuin Suomessa olisi. Ja MacGyverin klassinen asuntovenekin tulee kuvioihin tällä kaudella. MacGyver sosiaalityöntekijänä oli sitten enemmän noita vikojen kausien juttuja, ei toiminta ja jännitys mielestäni ainakaan vähene näillä tuotantokausilla 3-5.
Ja kyllä mielestäni sarjassa on monia hyviä jaksoja, jotka eivät niinkään painotu toimintaan, vaan esim. jakso, missä MacGyver palaa vanhaan lukioonsa tuomaroimaan tiedekilpailua on todella hyvä. Ja Kanadan havumetsäjaksoista toimii oikein hyvin myös se, missä Phoenix- foundationin virkistysretkelle luonnonpuistoon soluttautuu vankikarkuri ja jengi alkaakin retkellä harvenemaan. Itse Pete Thorton on ohjannut tuon jakson, jossa soluttautujan identiteettiä saa arvailla hienosti aina jakson loppuun saakka!
Eli itse olen vankasti sitä koulukuntaa, jonka mielestä MacGyver kuuluu Kanadan havumetsiin ja Vancouverin laitamille v. 1987-1990. Tuon ajan kasariestetiikka näyttää silmiini upealta ja mieleen nousee välillä ajatus, että kunpa saisi elää 80 -luvun uudelleen nuorena aikuisena!