Ihmemies MacGyver

  • 158 852
  • 879

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti varjo
Murdoc ja NL:n vakoojat?

Ei.... joku tökkii?

Odottelen Predatorin vastausta ennen suurta pilkunraiskaamista.
Toisaalta onhan kyse nyt sentään jo elämää suuremmasta tv-sarjasta joten tuollaisetkin rienaukset pitää ottaa vakavasti.

Murdoc ei kyllä ainakaan sarjassa kuollut, hänen ruumistaan ei löytynyt siinä jaksossa missä hän viimeiseksi esiintyi.

Murdoc oli viime kesänä jo aika pahassa kunnossa. Se väitti pokkana jättäneensä niitä Gyverin jaksojakin väliin ihan sen takia kun oli itse keikalla Mars-planeetalla. Ja ne olivat "entisen Neuvostoliiton vakoojia"... porukassa oli myös kaksoisvakoojia.. sellaisia aivopestyjä paskiaisia kuten... ain niin, NO NAMES!

PS: Missä maassa Murdoc väittää syntyneensä? Siis väittää?
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli
Itselläni on nauhalla vähemmän fysikaalisia juttuja sisältävä jakso, jossa Ihmemies on lätkäjengin valmentajana ja pyrkii selvittämään parhaan pelaajansa ongelmia. Hieno jakso, jossa pelataan lätkää ja mainitaan Suomi.

Ja sitten vaan postilla Kauniiseen etelään kasetti niin nauhoitan sen itselleni ;)

Sarjahan on itsessään legenda ja pikkupoikana oli varsin jännittäväkin. Nykyäänkin sarjaa katselee mielellään, melkein kyynelsilmä kulmassa, se on sitä nostalgiaa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Abor Rahim:
Voitko pistää noiden muutaman "korostetun" jakson tunnusnumeron esille , Season X jakso Y.

Etenkin tuo Viimeinen taistelu ja Selvityjät kiinnostavat.

Lontoonkieliset nimet ovat varmaankin suoria käännöksiä?

Tai siis toisinpäin...
 

Voittaja

Jäsen
Mahtavaa lueskella juttujanne Ihmemiehestä!:) Tulee todellakin vanhat hyvät ajat mieleen...nyt ei perkele ehdi töiden ja kiekon takia katsella kyseistä sarjaa Subilta.
 
No niin, lähdetäänpäs purkamaan.

Varjo:"Itse tosiaan vihasin PP-jaksoja, muutenkin MacGyverin naishenkilöt aiheuttivat minulle aina oksetuskohtauksia.
Lievää sovinismia tuntui olevan RDA:n ajatuksissa koska lähes kaikki naiset olivat aina samanlaisia hössöttäviä itkupillejä tms.

"Olet muuten varmaan pannut merkille saman asian kuin minäkin, Mac onnistui lähes joka jaksossa pokaamaan uuden naisen."

"Murdocin ja Macin yhteistyöjakso oli mielestäni eräänlainen unelmien täyttymys. Hahmot jotenkin täydensivät toisiaan loistavasti ja aina Murdocin esiintyessä toivoisin ettei hän tällä kertaa "kuolisi". Macin pasifistinen nerous yhdistettynä Murdocin psykopaattiseen nerokkuuteen...."

Voitko pistää noiden muutaman "korostetun" jakson tunnusnumeron esille , Season X jakso Y.
Etenkin tuo Viimeinen taistelu ja Selvityjät kiinnostavat.

1-4 kaudet olivat tosiaan parasta aikaa, sen jälkeen nämä "ihmissuhdejaksot" lisääntyivät.

joo esterata....muistaakseni firman työntekijät käyttivät siitä hieman eri nimeä

Joo, noista PP-jaksoista mielipiteet jakautuu ihmisten kesken. Itse pidän niistä, koska PP on uskomattoman sähläävä ja hössöttävä naisen ja Angusta otti päähän oikein silmin nähden, aina kun se töppäili. Teri Hatcher teki muuten aika hienon roolityön.

Varsinainen naistenmieshän tuo MacGyver on. Voidaan jopa verrata jossain määrin agenttiin, jolla on lupa tappaa. :)
Anguksen ongelmahan oli että hän ei uskaltanut sitoutua kehenkään, koska pelkäsi, että näille tapahtuisi jotain, johtuen ammatin valinnasta.

No, kuten tuolla ylempänä perustelin tuo homma kusi reisille, siis minun mielestä. Saattoihan tuo homma, ehkä jollain tasolla juuri tuossa kyseisessä Kauhujen yön ritarit-jaksossa, mutta sen jälkeen tulleet Murdoc-jaksot olivat vaisuja, mutta tämä siis
mielestäni.

Viimeinen Taistelu/Last Stand: 1.kausi, 7.jakso.
Selviytyjät/The Survivors: 4.kausi, 6.jakso
Voin laittaa lisää tulemaan, jos kysytään.

Tosiaankin 5-7 kausilla alkoi ihme valistus kampanjat. Aiheina mm.alkoholi,huumeet,luonnonsuojelu,salametsästys.Plaah! Muutenkin aiheet menivät liian maanläheisiksi. Ei innosta hirveästi, jos MacGyver auttaa naapurin mummoa kantamaan kauppakassin. (Täysin fiktiivinen tilanne;) )

Oiskohan ollu Phoenixin työntekijöiden keskuudessa MacGyverland?

op777:Ja vielä yksi jakso muistui mieleen. Voi olla että muistan osan jutuista väärin, mutta suunnilleen ideana oli se, että Mac oli pienen miesporukan kanssa metsässä vaeltamassa. Joukkiosta tapettiin sitten yksi kerrallaan miehiä, ja lopulta joku niistä äijistä olikin syyllinen. Vai oliko tämä se MacGyverland-jakso?

Jos, en aivan väärin muista niin olisiko ollu jakso Näkymätön tappaja. Loistava jakso kertakaikkiaan. Syyllisiä muuten oli lopulta kaksi.

JMK81:Ei tule kuin yksi jakso mieleen, jossa McGyver teki muistaakseni kävyistä pommeja. Pihkaa vaan päälle ja lanka palamaan, niin hyvin kajahtaa.

Ei varsinainen kysymys ollut, mutta on pakko vastata. :) Olisiko ollut jakso Tähtäimessä MacGyver? Hurja palkkamurhaaja Axminster jahtasi MacGyveriä ja tämän isoisää Harrya.

Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti op777

Macin isä vieraili myös parissa jaksossa, paras näistä oli ehkä se jossa Mac jäi isänsä kanssa vangiksi Phoenixin päämajaan, jossa oli pommi. Näppäränä jätkänä Mac esti pommia räjähtämästä lätkäpelin lipulla.
Jakson loppukohtaus oli unohtumaton. Mac iskee isänsä lipun pommin räjäytysmekanismiin juuri ennen sen räjähtämistä, toivottaa papalle hauskaa illanjatkoa, ja lähtee omaa lippuaan heilutellen kohti jäähallia. Ja isukki jää hölmistyneenä katsomaan omaa lippuaan (jonka poisottaminen siis johtaisi pommin räjähtämiseen) ja Macin loittonevaa selkää vuorotellen.


Olenko nyt taysin hakoteilla, jos niin olen pahoillani. Eikos tama latkamatsiin menossa oleva ihminen ollut kuitenkin Harry, Macin Isoisa?

Sitten niihin Parhaisiin jaksoihin.

Se missa mies korjaa suklaalla sen vuodon oli loistava ja sitten se muurahaisjakso kanssa.
Mieleen on jaanyt myos jakso jossa Mac:n isoisa kuolee ja Mac:n melkein. Mac nousee jo laivaan joka vie hanet tuonelaan, mutta hyppaa sielta pois avattuaan ensiksi raskaan oven jollain letkulla.
Toinen mieleen jaanyt jakso on Indiana Jones mainen jakso jossa on Venetsia ja jotain muinais aarteita.
 

Lint

Jäsen
Huikeaa keskustelua.

Täällä taitaa olla todellisia asiantuntijoita.

Itselläni ovat jääneet parhaiten mieleen jo mainittu Karva-apina
seikkailu sekä kaikki Murdoc-jaksot. Se mies oli pelottava. ;)

Karva-apina ei silloin ollut mielestäni niin hyvä jakso, mutta ompahan jäänyt mieleen.

Murdoceista varsinkin jakso, jossa MacGyverille oli jätetty jonkinlainen vihjelappu runomuodossa johonkin vanhaan linnaan.
Runon säkeiden viimeiset kirjaimet luettuna alhaalta ylös muodostivat sanan Murdoc!

Silloin MacGyver taas tiesi kuka oli asialla.
 
Viestin lähetti erpe


Olenko nyt taysin hakoteilla, jos niin olen pahoillani. Eikos tama latkamatsiin menossa oleva ihminen ollut kuitenkin Harry, Macin Isoisa?

Sitten niihin Parhaisiin jaksoihin.

Se missa mies korjaa suklaalla sen vuodon oli loistava ja sitten se muurahaisjakso kanssa.
Mieleen on jaanyt myos jakso jossa Mac:n isoisa kuolee ja Mac:n melkein. Mac nousee jo laivaan joka vie hanet tuonelaan, mutta hyppaa sielta pois avattuaan ensiksi raskaan oven jollain letkulla.
Toinen mieleen jaanyt jakso on Indiana Jones mainen jakso jossa on Venetsia ja jotain muinais aarteita.

Oikeassa olet. Harry Jackson eli MacGyverin isoisä. Ja tuo suklaa jakso on sarjan Pilotti-jakso, jossa mm. MacGyver nähdään ampuvan aseella. Sittemmin linja muuttui siihen, että Mac ei aseisiin koske, mikä oli loistava päätös. Ja tuo laiva-jakso on nimeltää Matkalla. Perkele, ei tule venetsiaa mieleen mistään jaksosta. Muinaisia aarteita taasen tulee mieleen hyvin monesta jaksosta.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
kiitos Abor Rahim, Last Stand on tälläkin hetkellä tulosa 25 kt/s kohti kotia....

Samoin pistin imutukseen toisen näistä pidemmistä tv-leffoista, "lost treasure of atlantis" tjsp.

Suklaajakso on tämä pilottiepisodi missä Peter Thornton(tai siis se näyttelijä joka esitti myöhemmin Peteä) esitti jotain Jack-nimistä heeboa kyseisessä kompleksissa missä tapahtui "onnettomuus". Ihmettelinkin aluksi(kun tuossa pari kk sitten katsoin jakson kaverin videonauhalta...itselläni ei Subtv näy) että mitäs toi Pete tossa tekee ja väärällä nimellä....
 
Viimeksi muokattu:

Pasaatituuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Abor Rahim


Oikeassa olet. Harry Jackson eli MacGyverin isoisä. Ja tuo suklaa jakso on sarjan Pilotti-jakso, jossa mm. MacGyver nähdään ampuvan aseella. Sittemmin linja muuttui siihen, että Mac ei aseisiin koske, mikä oli loistava päätös. Ja tuo laiva-jakso on nimeltää Matkalla. Perkele, ei tule venetsiaa mieleen mistään jaksosta. Muinaisia aarteita taasen tulee mieleen hyvin monesta jaksosta.

Ja eikös tuossa suklaa jaksossa Dana Elcar esittänyt Andy Colsonia (muistaakseni) ja sitten hyppäsi Pete Thorntonin rooliin.

-Pasaatituuli

edit: enpäs huomannutkaan tuota varjon viestiä.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Viestin lähetti erpe


Olenko nyt taysin hakoteilla, jos niin olen pahoillani. Eikos tama latkamatsiin menossa oleva ihminen ollut kuitenkin Harry, Macin Isoisa?

Ei, vaan minä olin hakoteillä, pahoittelen :) Muisti petti. Jakso oli kuitenkin loistava.

op777
 
Viestin lähetti Lint
Huikeaa keskustelua.

Täällä taitaa olla todellisia asiantuntijoita.

Itselläni ovat jääneet parhaiten mieleen jo mainittu Karva-apina
seikkailu sekä kaikki Murdoc-jaksot. Se mies oli pelottava. ;)

Karva-apina ei silloin ollut mielestäni niin hyvä jakso, mutta ompahan jäänyt mieleen.

Murdoceista varsinkin jakso, jossa MacGyverille oli jätetty jonkinlainen vihjelappu runomuodossa johonkin vanhaan linnaan.
Runon säkeiden viimeiset kirjaimet luettuna alhaalta ylös muodostivat sanan Murdoc!

Silloin MacGyver taas tiesi kuka oli asialla.

Tuo murdoc-jakso oli siis Esirippu nousee/Cleo Rocks. Kyseinen paikka oli teatteri ja Murdoc oli naamioitunut sen johtajaksi. Lisäksi Murdoc oli palkannut Penny Parkerin teatterissa esitettävän musikaalin pääosaan. Ja jos nyt ihan tarkalleen ottaen muistellaan, niin runon säkeiden ensimmäiset kirjaimet ylhäältä alas muodostivat sanan Murdoc.:)
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mulla on niin huono muisti, etten oikein osaa sanoa parasta yksittäistä jaksoa, mutta mun mielestä ne kaikki on yhtä legendaarisia. MacGyver oli tämän pojan idoli sillon, kun se sarja tuli teeveestä, ja nyt vanhemmiten on huomannut sen, että mikä siitä myös teki niin hyvän. Siinä ei ole turhaa aseiden räiskettä, ylimenevää actionia tyyliin vandammet, seaglit, jackiechanit jne ja ennen kaikkea se, että MacGyver oli nero! Ei mikään turha jätkä, kun selvisi kaikesta pulasta tuosta vain apunaan pelkkä linkkuveitsi. Vois taas tulla uusintana koko sarja :)
 
Viestin lähetti varjo

Tuota kuuluiko tuohon listaan se jakso jossa Mac etsi jotain inkkarihautaa tms. Se oli sellaisessa lumisessa luolassa jossa oli kaikenlaisia ansoja ym. Itse aarre sitten olikin pelkkää viljaa mutta jakso oli varmaan pelottavimpia mitä itse muistan. Ne ansat ja se tunnelma...

Tämä taisi jäädä huomaamatta minulta aikasemmin. Olisikohan kyseessä 3.kauden 17.jakso Suden naamio, jossa Mac yhdessä Daltonin kanssa etsii legendaarista Suden naamiota. En kyllä mene vannomaan.

EDIT: Hyvä etten mennyt vannomaan, sillä kyseessä ei ole todellakaan Suden naamio vaan jakso nimeltä Osiriksen silmä, 6.kausi, 14.jakso. Noissa molemmissa jaksoissa on kyllä luminen luola, jossa odottaa aarre, joten tämän takia menin sekaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kaikki jaksot on myös nauhalla ja tulipa eilen illallakin niitä töllättyä pitkästä aikaa.
Suosikkijaksoja mm:
Leskentekijä - Murdoc hätistelee surevaa MacGyveria vuorella mm. liekinheittimen kanssa
GX-1 - MacGyver auttaa N-liittolaista selvännäkijää Starkossia loikkaamaan etsiessään pudonnutta ameriikkalaislentskaria
Rahasta ja rakkaudesta - Macgyver auttaa tshekkoslovakialaista radikaalia pakenemaan Amerikkaan. Angus nappaa lopussa veitsen kumiletkulla GRU:n kätyriltä

Jakso, jossa Macgyver on saanut tappavaa myrkkyä ja hänen pitää löytää vastalääke. Viime hetkillä (tietenkin) MacGyver saa lääkkeen viemäristä itse tekemänsä magneettisauvan avulla.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Viestin lähetti Abor Rahim
No niin, lähdetäänpäs purkamaan.


Varsinainen naistenmieshän tuo MacGyver on. Voidaan jopa verrata jossain määrin agenttiin, jolla on lupa tappaa. :)
Anguksen ongelmahan oli että hän ei uskaltanut sitoutua kehenkään, koska pelkäsi, että näille tapahtuisi jotain, johtuen ammatin valinnasta.

Eikä unohdeta Michael Knight kikkarapäätä joka naisia metsästää.:)
 
Viestin lähetti Yuppi

Suosikkijaksoja mm:
Leskentekijä - Murdoc hätistelee surevaa MacGyveria vuorella mm. liekinheittimen kanssa
[

Tuo Leskentekijä/Widowmaker on kyllä ehdoton huippu Murdoc-jakso yhdessä Esirippu nousee/Cleo Rocks kanssa.
Itselläni on jäänyt varmasti ikuisiksi ajoiksi mieleen kohta, jossa Mac ja Nikki Carpenter (MacGyverin hyvä ystävä) ovat Anguksen mökissä ja katselevat sinne ilmestyneitä valokuvia. Hetken kuvia tuijotettuaan Mac tajuaa, että asialla on Murdoc, vaikka hänen pitäisi olla kuollut. Tilanne menee jotenkin näin(joku voi korjata, kun en sentään vuorosanoja ulkoa osaa):

Mac: It's Murdoc. (hetki hiljaisuutta) but it can't be. (hetki hiljaisuutta) Murdoc is dead.
samalla sekunnilla liekit lyövät mökin sisälle ja kuuluu Murdocin ääni: Not quite MacGyver! Vielä kun siihen lisätään mielipuolen naurua, niin varsinkin pienenä hurjan näköinen Murdoc liekinheittimen kanssa oli dynamiittia ja on vieläkin :) Ja vielä kun Murdocin kasvot olivat kärsineet hänen "kuollessaan" edellisen kerran rekan räjähtäessä, niin huh huh!
 
Viimeksi muokattu:

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu ja ylos, silla elokuvarintamalta kuuluu kummia. Moviemania tietaa kertoa, etta ihmemies MacGyver tekee paluun ja tekee sen isolla kankaalla.
Mita mielta hyvat ihmiset? Richard Dean Andersson ei ilmeisesti ole tassa patkassa Makki.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jos RDA ei ole Macgyver kyse ei ole MacGyveristä....jos Leonardo di Caprio on MacGyver minä ammun itseni ajaessani auton mereen viillellessäni ranteitani kirveellä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
MäkiKaivuri on huikea sarja. Harmi, kun en ikinä muista katsoa MacGyveria.

Leffa tulossa? Jos RD Andersson ei ole MäkiKaivuri, niin paavi Johannes Paavali II:sen pitäisi julistaa filmi pannaan! Tai jotain...
Se ei ole silloin mitään, jos siinä ei ole oikea näyttelijä.
 
Voi elämäni kevät!

Minun piti avata tästä MacGyver-elokuvasta kokonaan uusi ketju jo päivällä, kun sentään niin suuresta asiasta kyse, mutta olin niin totaalisen masentunut tuosta RDA:n korvaamisesta, että en pystynyt siihen. Joten heitetäänpäs nyt jotain kommenttia asian tiimoilta.

Siis ei hyvä Jumala, eihän RDA:ta voi jättää pois elokuvasta! Mitään niin typerää, en ole kuullut varmastikkaan koko elämäni aikana. Sehän olisi sama kuin esim. Cairnsin hehkuttamasta Ben Matlockista tehtäisiin elokuva ja pääosassa olisi vaikka Bruce Willis:) Ja kun projektista vastaa vielä koko sarjan luoja Lee Zlotoff, niin ei voi kuin ihmetellä, jos tämä on lopullinen päätös. Ilmeisesti toivoa vielä on, mutta vähän epäilyttää. Ja ilmeisesti selitys on RDA:n pois jättämiselle olisi, että hän on liian vanha. Ja paskat on! Tuokin seikka voitaisiin sisältää käsikirjoitukseen, jota siis ei vielä ole olemassa. Ensimmäisenä juonen osalta tulee mieleen, että MacGyver vois olla vaikka siirtynyt "eläkkeelle" agentti hommistaan ja olisi sopeutunut normaaliin elämään. Tällöin olisi luonnollista, että Mac on vanhentunut. Sitten vaikka hänen entinen työnantajansa Phoenix saisi selville jotakin hurjaa ja Mac olisi pakko kaivaa esille. Murdoc olisi tietysti mukana ja mahdollisesti myös muita tuttuja hahmoja sarjasta. Tuo nyt on aika kankea käsikirjoitus idea, mutta tuolla tavalla hieman vanhempi MacGyverkin saataisiin mukaan. Sen lisäksi maskeeraajat tekevät nykyään ihmeitä. Mutta mitään tekosyitä EI hyväksytä, jos RDA ei ole MacGyver.


Minä alan kaivaa esiin kaikki email-osoitteet, lähtien studiosta aina kaiken maailman vastaaviin tahoihin asti ja pommitan heitä loputtomalla tulvalla viestejä, jossa vaaditaan RDA:ta mukaan. Sen lisäksi rupean rahoittamaan Al-Qaidaa, jos he vaikka seuraavalla kerralla ohjaisivat yhden koneen New Line Cineman studioille, mikäli RDA ei ole mukana. Sitten tietysti ME kaikki yhdessä täällä jatkoajassa pistämme boikottiin kaiken leffaan liittyvän, mitä sanotte? Kukaan ei mene katsomaan leffaa, ei osta DVD:tä, ei siis kuluta penniäkään koko asian tukemiseen. Voisimme myös järjestää mielenosoituksen Suomen ensi-illassa, jossa kuljemme kylttien kanssa kiroten leffan alimpaan helvettiin. Ja lopuksi ikuinen kirkonkirous tällä häpeä pilkulle. Myöskään Zlotoffin perheen turvallisuus kyseenalaistuu. Tämä kaikki siis, jos vaikka kuten varjo mainitsi Leonardo di Caprio on Angus MacGyver eikä Richard Dean Anderson, jota ilman koko alkuperäinen sarja ei olisi ollut lähellekkään, niin hyvä kuin se oli.

Toivotaan nyt vielä lopuksi, että sinne Zlotoffin pururadalle saadaan muutama juoksija, kun tällä hetkellä aika hiljaista on.
:mad: :mad: :mad:
 
Viimeksi muokattu:

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
yksi asia mua ihmetyttää, olen huomannut vain kerran sanan LINKKUVEITSI ei mäkki el'ny ilman sitä!!


sitte jaksoista, itse olen sukupolvea ketä näki vaan ne uusinnat tosa jokunen vuosi sitten, parhaiten jäi mieleen kun agnus jäi lumivyöryn alle, ja sit se hommas ittnesä ulos sauvansa avulla tai jotai..

sit se oli kans hyvä jossa sitä ja sen isää joku palkkamurhaaja jahtas, macGyver meni kattoon isää mökille hja se seuras peräs ja sit ne juoksi ja säntäili ja sukelteli ympäriinsä, loistava jakso!!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
nro44:
Meille, jotka näkivät MacGycerin ensimmäistä kertaa silloin kun se tuli ensimmäistä kertaa Suomessa, linkkuveitsi on...no se kuuluu sanaan MacGyver. Ei sitä tarvitse mainita.

Tosiaan, koska nykyään linkkari ei ole enää POP niin varmaan senkin tilalle pistetään joku nahkamies tms.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niin kenelläpä pikkupojalla ei silloin aikoinaan linkkaria ollut. Tosin Rambo-puukko (jonka päässä oli kompassi) oli kyllä vielä astetta kovempi. Kyllä Ihmemies-elokuva menee boikottiin, jos ei RDA pääse näyttelemään siinä. Tai ainakin katson sen formaatissa, josta elokuva yhtiö ei hyödy penniäkään. Voi silti olla että RDA ei itse halua näytellä leffassa. Tuollainen sarja on melkoinen painotaakka CV:ssä ja nyt hän on siitä vuosien saatossa päässyt eroon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös