Onpa kerrassaan kiehtovia knoppeja! Minäkin etsin eilen noita introkohtauksia ja ihmettelin, oliko Mac todella joka jaksossa pussailemassa. Kuudennen jakson kohdalla oli jo käytävä maate, katson sen myöhemmin.
Kiinnitän huomiota usein olemattomiin seikkoihin ja niin nytkin. RDA:n kasvot puhuvat paljon pikkuriikkisillä mikroilmeillä. Yksi pieni silmäkulman liike valaisee hymyyn koko kasvot. Lisäksi tajusin eilen, että hän ei tunnu "näyttelevän", toisin kuin vaikka aikalainen Ritari Ässä, jota seurasin myös. Siksi Mac oli lapselle niin totta: hän on niin luonteva, vähän kuin naapurinmies.
Toinen mitätön seikka: kädet. Macin kädet puhuvat vähintään yhtä paljon kuin kasvot. Tämä on aivan hullua, mutta hänellä on pitkät kapeat sormet, siistit kynnet ja taitavat, vakaat kämmenet. Aikuisena sitä hoksaa kaikenlaista mutta lapsuudesta muistan erityisesti kädet. Ja alkuintrosta kohdan, jossa Mac painaa kameranjohdon räjähtävään massaan. Toivoin, että minulla olisi sellaista muovailuvahaa. (Salaa toki toivoin, että se olikin salmiakkimassaa.)
Kolmas: naiset. Järjestään pieniä ja hentoja, joita Mac voi kannella kätevästi sylissään. Mutta katsoitteko eilen Bond-jaksossa sekä hyvisnaisen että erityisesti Catlinin naisen vyötäröä? Ei tuollaisia enää ole; olisipa. Hoikkuuden vuoksi naisilla oli myös pienet rinnat, mutta se oli OK eikä niitä tupattu push-uppeihin. Itse asiassa Macin Bond-naisella (en nyt muista nimeä) ei yleensä näyttänyt olevan edes rintaliivejä. Nyt vasta olen tajunnut, miten paljon tämä sarja on aikanaan vaikuttanut siihen, miksi pidän 80-luvun naisista ja heidän tyylistään.
edit: Unihiekkatypot.