Ihmeitä kaukaloissa

  • 17 544
  • 58
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Detroit Red Wings
Se, kun viime kauden runkosarjan viimeisessä ottelussa HIFKiä vastaan
Hal Gill pääsi yksin läpi. Jumankauta sitä spurttia! Siinä jäi helsinkiläisten pakitkin kuin seisomaan. :)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Pêr un pugno di dolari kirjoitti:
Lämmittelyä ei lasketa.

Ei ollut lämmittely! Oli lauantai-ilta, ärrä-cupin finaaliottelu Kärpät-Jokerit, peli muistaakseni 3-0 Kärpille. Toisessa erässä se tapahtui: Yhtäkkiä näen nummer kakkosen lähtevän viivalta nousemaan kohti maalia, syöttö tulee kohti ja tuona henkeäsalpaavana sekunnin murto-osana, kun Helgen lapa osuu kiekkoon, ehdin henkäistä kaverilleni "SAMI PERKELE!" ja sitten repesi. Näin minä sen näin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Ikijokeri kirjoitti:
Ei ollut lämmittely! Oli lauantai-ilta, ärrä-cupin finaaliottelu Kärpät-Jokerit, peli muistaakseni 3-0 Kärpille. Toisessa erässä se tapahtui: Yhtäkkiä näen nummer kakkosen lähtevän viivalta nousemaan kohti maalia, syöttö tulee kohti ja tuona henkeäsalpaavana sekunnin murto-osana, kun Helgen lapa osuu kiekkoon, ehdin henkäistä kaverilleni "SAMI PERKELE!" ja sitten repesi. Näin minä sen näin.

Sitten heräsit ja peitto oli pudonnut lattialle.

No, eipäs nyt sentään. Uskotaan. (hymiö)
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Positiivinen "ihme" oli myöskin Kalpa- Jokerit. Ajassa 59.57 Kalpa johti maalilla, Lindroos kävi vielä vaihtamassa mailaansa ennen b-piste aloitusta Kalpan päädyssä.
59.59 tilanne tasan. Uskomaton suoritus Linkulta, suoraan ilmasta kiekko maaliin. Arvaa tuuletinko? Olin jo ostamassa vedonlyöntitappioitani tiskiltä.
 

ELaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Dvozak kirjoitti:
Kyllä sekin aikoinaan vähän pisti ihmetyttämään kun Veli-Pekka Nutikka teki samassa ottelussa 2 maalia.
Eikös tuo peli ollut Pelicans-HIFK ja päättyi 8-3. Muistaakseni Pelicansilla oli kaksi kypärätemppuilijaa ja Nutikka olisi kolmannen maalin tehtyään tehnyt eräänlaisen liigaennätyksen. Kyllähän tuo tuloskin aika ihmeellistä oli.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
ELaine kirjoitti:
Eikös tuo peli ollut Pelicans-HIFK ja päättyi 8-3. Muistaakseni Pelicansilla oli kaksi kypärätemppuilijaa ja Nutikka olisi kolmannen maalin tehtyään tehnyt eräänlaisen liigaennätyksen. Kyllähän tuo tuloskin aika ihmeellistä oli.

Ei voinut olla kumpikaan Hifk-murskavoitoista, koska en nähnyt kumpaakaan (tietysti). Kyseinen ottelu taisi kuitenkin olla samalla kaudella, eli 2000-2001. En kyllä yhtään muista ketä vastaan, mutta voittolukemat olivat niukemmat.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Target kirjoitti:
Positiivinen "ihme" oli myöskin Kalpa- Jokerit. Ajassa 59.57 Kalpa johti maalilla, Lindroos kävi vielä vaihtamassa mailaansa ennen b-piste aloitusta Kalpan päädyssä.
59.59 tilanne tasan. Uskomaton suoritus Linkulta, suoraan ilmasta kiekko maaliin.
Menee hieman pilkun nu**imiseksi, mutta eikös maali olisi pitänyt hylätä tuossa tilanteessa. Mielestäni kiekkoa ei saa lyödä aloituksessa suoraan ilmasta..
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Ziggy kirjoitti:
Menee hieman pilkun nu**imiseksi, mutta eikös maali olisi pitänyt hylätä tuossa tilanteessa. Mielestäni kiekkoa ei saa lyödä aloituksessa suoraan ilmasta..

Taisi olla ensimmäisen pompun jälkeen, näin muistaisin nähneeni tuon jostakin.

-paze-
 
Infernal kirjoitti:
Viime kauden TPS - HIFK -ottelu, jossa puukätisyydestään tunnettu Matias Metsäranta pääsi läpiajoon veivasi erään NHL-maalivahdin aivan kahville. Tulikohan mahdollisesti kramppi käteen?

Mieleeni myös muistuu eräs TPS - JYP -ottelu, jossa jättimäinen Henrik Tallinder koitti veivata maalivahtia kahville eräällä tutulla yhden käden harhautuksella, jonka paremmin hallitsee hänen maanmiehensä Peter Forsberg ;) Ei tullut maalia, mutta TPS voitti muistaakseni 7-1.

Lesi Lehtisen hattutemppu.


Tuolloin myös Lesi antoi mailan katsomoon ja minä sain sen, mutta vaihdoin kaverin kanssa koska hänellä oli Vahalahden maila joka oli käyrempi. Olin silloin ala-aste ikäinen. Nykyään tuo maila olisikin oikea aarre.
 

Oranssi69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Target kirjoitti:
Positiivinen "ihme" oli myöskin Kalpa- Jokerit. Ajassa 59.57 Kalpa johti maalilla, Lindroos kävi vielä vaihtamassa mailaansa ennen b-piste aloitusta Kalpan päädyssä.
59.59 tilanne tasan. Uskomaton suoritus Linkulta, suoraan ilmasta kiekko maaliin. Arvaa tuuletinko? Olin jo ostamassa vedonlyöntitappioitani tiskiltä.

Joo, tämä oli aika kova juttu. Olin itsekin paikalla.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Pari vuotta sitten tapahtui todellinen ihme kaukalossa. Ässät voitti Lukon liigaottelussa!
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Jukan takahiukset kirjoitti:
Pari vuotta sitten tapahtui todellinen ihme kaukalossa. Ässät voitti Lukon liigaottelussa!

Niin ja 10 vuotta sitten myöskin PRONSSIOTTELUSSA! Takko oli silloin aika ihme kentällä
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Oranssi69 kirjoitti:
Joo, tämä oli aika kova juttu. Olin itsekin paikalla.
Myöskin itse paikalla. Ääni tosiaan katosi pariksi, kolmeksi päiväksi.
Löytyykö perusteluita sääntökirjasta sille että aloituskiekkoa ei saisi lyödä suoraan ilmasta maaliin?
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
Mäkkäri67 kirjoitti:
Jymy Jyrkkiö pelatessaan kerhossa päätti alkaa tappelemaan hakametsän hallissa jo ennen peliä tapahtuvan lämmittelyn aikana. Vastustajan nimeä en muista, mutta tilanne oli mielenkiintoinen, koska tuomaritkaan eivät luonnollisesti vielä jäällä olleet. Pelaajat saivat pelata tuon pelin, muttä jälkikäteen siitä kyllä tuli jotain seuraamuksia.
Itse olin paikalla, mutta tapahtumia en silti tarkalleen muista...
Peli taisi, ehkä mahdollisesti tai sitten ei, olla Tappara-HPK, mikä päättyi muistaakseni 6-7.

Edittiä: Peli päättyi 5-6 ja kausi oli 1988-89

Tää on tää jo legendaksi muodostunut tapahtuma, harmi ettei ole videolla. Tappara-peli oli kyseessä ja kyseessä juuri tuo täälläkin jo mainittu Peters (mikälie), joku kanukki se oli. Rähinähän lähti siitä, kun tämä kirvesrinta heitti kesken lämmittelyn kiekon Jyrkkiön selkämykseen ja sitten mentiin :)
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Taisi olla toissa kaudella, kun Pelicans oli Kärppiä vastaan häviöllä 0-3 ja kuitenkin lopulta voitti 4-3. Tuon ajan voimasuhteisiin nähden huima juttu.

Ike
 
Olen nähnyt Wayne Gretzkyn tekevän maalin Ilvestä vastaan Hakametsän jäähallissa. Ei tule mieleen muita saman luokan vastaavia ihmeellisyyksiä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Samaisessa ottelussa Järventien Mara taklasi Marty McSorleytä, joka tokaisi "im going to f*n kill you", jonka jälkeen Mara otti pari taka"askelta" ja luisteli hiljaisena miehenä takaisin vaihtoon.

Suurinpia ihmetyksiä kuitenkin on se, kun näin Helgen huikean jalkakikan viime kaudella Hakametsän hallissa.
 

Dirty deed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
lake79 kirjoitti:
Samaisessa ottelussa Järventien Mara taklasi Marty McSorleytä, joka tokaisi "im going to f*n kill you", jonka jälkeen Mara otti pari taka"askelta" ja luisteli hiljaisena miehenä takaisin vaihtoon.

Kyseessä muuten oli paria astetta kovempi pelimies eli Messierin Mark joka Maran uhkasi tappaa.

Ihmeellisin minkä minä olen nähnyt niin kerran Hakametsässä Jyri Rönn tuomitsi tilanteen oikein. Ihan oikeesti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Dirty deed kirjoitti:
Kyseessä muuten oli paria astetta kovempi pelimies eli Messierin Mark joka Maran uhkasi tappaa.

Ihmeellisin minkä minä olen nähnyt niin kerran Hakametsässä Jyri Rönn tuomitsi tilanteen oikein. Ihan oikeesti.

Sama mies, eri pelipaikka :) My Bad.
 

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Paatelainen kirjoitti:
Se taisi olla naapurien Steve Peters. Petershän sen aloitti.

Suurimpia kiekkoheräämisiä lienee Hakametsässä myös Petri Sullanmaan omiin tekemä maali Espoolaisjoukkuetta vastaan vuosia sitten. Takanurkalta nätisti sisään ja "tuuletus" päälle.


Mika Nieminen muistelee viiksiniekka Petersia lammolla. Taman parkataklaus harkkapelissa pilasi Veikon kauden 88-89, ja taiteilijan todellinen lapimurto siirtyi vuodella. Seuraavana vuonnahan Veikko oli jo liigan paras sentteri.

Tuo Sullanmaan taysosuma taisi olla hanen viimeinen vaihtonsa Ilveksen paidassa. Muistanko oikein? Todelliseksi ihmeeksi voitaneen luokitella Sullanmaan iskema hattutemppu Tepsia vastaan edelliskaudella eli 91-92. Sullanmaa esitti kentalla ihan normaalia sullanmaataan, mutta onnistui sohaisemaan kolme propellikiekkoa todellisella imurituulella olleen Jouni Rokaman taakse. Ketjua johti maailmanhistorian nayttavin pelimies Vjatsheslav "Bure" Lavrov, ja toisella laidalla vastustajia hassutteli Juha "Koutsi" Pajuoja. Voi sita ilotulitusta, minka tuo taiturimainen pyorremyrskyketju ilta toisensa jalkeen jarjesti!

Vahintaan jonkinasteiseksi erikoisuudeksi luokiteltakoon myos se, etta 1) Tepsi kokosi kaudeksi 92-93 kivikovan jengin, mutta valitsi maalivahdikseen Rokaman ja 2) Rokamasta huolimatta TPS otti mestaruuden.

B
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
lake79 kirjoitti:
Samaisessa ottelussa Järventien Mara taklasi Marty McSorleytä, joka tokaisi "im going to f*n kill you", jonka jälkeen Mara otti pari taka"askelta" ja luisteli hiljaisena miehenä takaisin vaihtoon.
Eikös Petriläiselle käynyt samalla tavalla syksyllä 94 Winnipeg Jetsiä vastaan? Tuon isällisen varoituksen takana taisi olla Domi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
erture kirjoitti:
Ilmeisesti et sitten kovin montaa peliä ole Jannelta nähnyt.
Hauskaa että tästä asiasta väännetään juuri nyt. Katsoin nimittäin eilen top10 NHL 96-97 goals -videon ja Janne Niinimaa oli vahvasti mukana kahdessa maaleista. Kahdeksanneksi hienoimmassa maalissa Niinimaata vietiin 1 vs 1 tilanteessa sata-nolla ja ykkösessä Niinimaata vietiin 1 vs 1 tilanteessa sata-nolla (Darren McCarthyn Finaalimaali).
 

TML

Jäsen
erture kirjoitti:
Ilmeisesti et sitten kovin montaa peliä ole Jannelta nähnyt. Seurasitko ollenkaan edes viime kevään finaalipelejä tai pleijareita? Toisaalta ymmärrän ettei välttämättä kiinnostanut kun oma tiimi ei siellä paljoa pelaillut mutta olisit nähnyt Jannen suorituksia siellä ainakin. Ei Janne mielestäni Kärppien parhaimmistoa silloin ollut mutta paikkaili pleijareiden alkupuolella esim. parhaaksi pakiksi valitun Ilkka Mikkolan tekemiä virheitä.

En sitten tiedä pitikö tuon olla läppä mutta sama sille. Tai jos se oli muka provo, niin en tiedä sitten keneen sen olisi pitänyt kohdistua. Itse en siitä ainakaan provosoitunut. Tai sitten kyse on puusilmäisyydestäsi.

1996-1997 Änärikaudelta on tehty filmi jossa on 20 parasta ja hienointa maalia. Janne on TOP-9 kahesti mukana. Eka vie Sullivan ja sitten McCarty. Onneks ei ollu tärkeitä pelejä. Eiku se McCarty tais olla 4 Stanley Cup finaalin ratkasumaali jolla Detroit voitti mestaruuden. :D
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Target kirjoitti:
Positiivinen "ihme" oli myöskin Kalpa- Jokerit. Ajassa 59.57 Kalpa johti maalilla, Lindroos kävi vielä vaihtamassa mailaansa ennen b-piste aloitusta Kalpan päädyssä.
59.59 tilanne tasan. Uskomaton suoritus Linkulta, suoraan ilmasta kiekko maaliin. Arvaa tuuletinko? Olin jo ostamassa vedonlyöntitappioitani tiskiltä.
Eikös tuo ottelu ollut kaudelta 95-96? Ainakin jossain v.1996 alun jääkiekkolehdessä mainitaan tuo tapaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös