Ihmeitä kaukaloissa

  • 17 544
  • 58

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Kuten otsikosta voi päätellä, tänne saa ilmoitella kaikenlaisista kiekon ihmeellisyyksistä.

Aloitan ketjun kertomalla, että näin tänään Sami Heleniuksen tekevän jalkakikan harjoituspelissä Pelicans-Ilves! Voinko nyt siis kuolla hyvillä mielin nähtyäni tuon viimeisenkin ihmeen?
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Jokainen Petri Koskisen tekemä maali.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Helge todellakin herätti uneksivan lahtelaisyleisön tehokkaasti pistämällä lämärin sijasta jalkakikan ylitettyään vastustajan siniviivan. Ja oikein pyyteli sitä kiekkoa. Kaikki on nyt nähty.

Ihmekös tuo kun on kuitenkin maajoukkueessakin pelannut. Helenius vei kyllä tänään suurimman huomion paluun kaukaloihin tehneeltä Jyrki Lumpeelta, vaikkei huonosti Sonjakaan pelannut.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
smasa kirjoitti:
Kuten otsikosta voi päätellä, tänne saa ilmoitella kaikenlaisista kiekon ihmeellisyyksistä.

Aloitan ketjun kertomalla, että näin tänään Sami Heleniuksen tekevän jalkakikan harjoituspelissä Pelicans-Ilves! Voinko nyt siis kuolla hyvillä mielin nähtyäni tuon viimeisenkin ihmeen?


johan äijä esitti viime kaudella saman Ilves-Ässät-kamppailussa
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Dvozak kirjoitti:
Helenius vei kyllä tänään suurimman huomion paluun kaukaloihin tehneeltä Jyrki Lumpeelta, vaikkei huonosti Sonjakaan pelannut.

Helenius veti koko ottelun suurimman huomion! Varmaankaan yhdellekään maalille ei hurrattu niin paljon kuin jalkakikalle!
 
Viimeksi muokattu:
Tänne varmaan voi laittaa kaikki tilanteet joissa Janne Niinimaa ei menettänyt kiekkoa vastustajan siniviivalla. Vai onko niitä?
 

altissima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Dvozak kirjoitti:
Helge todellakin herätti uneksivan lahtelaisyleisön tehokkaasti pistämällä lämärin sijasta jalkakikan ylitettyään vastustajan siniviivan.
Hupaisinta jalkakikkaepisodissa oli se, että ainuttakaan vastustajan pelaajaa ei ollut lähettyvillä ja Sami viiletti tuota ääretöntä taitoa vaativaa suoritusta tehdessään lähes kävelyvauhtia.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Pitää sen jalkakikan ammattimiehellä onnistuakin kun ainakin minun havaintojen mukaan veivaa sitä samaa kikkaa jokaisissa treeneissä.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
altissima kirjoitti:
Hupaisinta jalkakikkaepisodissa oli se, että ainuttakaan vastustajan pelaajaa ei ollut lähettyvillä ja Sami viiletti tuota ääretöntä taitoa vaativaa suoritusta tehdessään lähes kävelyvauhtia.

Nimenomaan. No oli siinä yksi pakki edessä, mutta mitään muuta liikettä ei silloin missään näkynyt kun Helge väläytti taitojaan. Toimintakomediaa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kari Takon laukaisema kiekko oman maalin ylärimaan joskus 90-luvulla (?) Rinkelinmäellä.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Jatketaan Rinkula-tapahtumista...

Mika Paanasen (muistaakseni) rankkari 90-luvun alkuhämärissä. Sinisen jälkeen liukuun ja hirrrrveä lämäri ennen pisteitä ja metritolkulla ohi plekseihin. Tyylikästä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Viime kaudelta tulee mieleen Raimo Helmisen lämärimaali Tim Thomasin taakse. Minun oli pakko hieroa silmiäni, näinkö oikein. Ei siis mitenkään Raimoa halveksien, mutta mielestäni hän on tunnettu jostain muusta kuin laukauksestaan, vaikkei se ollenkaan heikko ollut. Usein hänen vaan väitetään syöttävän kaveri avopaikkaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Twite kirjoitti:
Kari Takon laukaisema kiekko oman maalin ylärimaan joskus 90-luvulla (?) Rinkelinmäellä.

Takko perkules. Itse näin samoihin aikoihin Takon laukovan Rinkulan pohjoispäädyssä kiekon oman maalin pystytolppaan.....

Jymy Jyrkkiö pelatessaan kerhossa päätti alkaa tappelemaan hakametsän hallissa jo ennen peliä tapahtuvan lämmittelyn aikana. Vastustajan nimeä en muista, mutta tilanne oli mielenkiintoinen, koska tuomaritkaan eivät luonnollisesti vielä jäällä olleet. Pelaajat saivat pelata tuon pelin, muttä jälkikäteen siitä kyllä tuli jotain seuraamuksia.
Itse olin paikalla, mutta tapahtumia en silti tarkalleen muista...
Peli taisi, ehkä mahdollisesti tai sitten ei, olla Tappara-HPK, mikä päättyi muistaakseni 6-7.

Edittiä: Peli päättyi 5-6 ja kausi oli 1988-89
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Tulee myös mieleen muutaman vuoden takainen matsi jossa RAIMO HELMINEN otti ennätyksellisen määrän jäähyminuutteja yhdessä matsissa..
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eka lätkämatsini paikanpäällä 21.11.1991. Ässät kaatoi Ilveksen 4-1. Loistavana mailapelaajana tunnettu J. Tammi oli napsinut itseluottamuspillerinsä; muistaakseni tuli ulos maalistaan, nappasi irtokiekon ja nousi aina siniviivalle asti. Harmikseen menetti kiekon ja Ässät pääsi rankaisemaan tyhjiin.Ville Siren luisteli veskan viereen ja huusi kuta kuinkin: "pysy maalilla!"

Toinen näkemäni matsi oli sekin Ipaa vastaan samaisella kaudella, kaukalossa ei sen kummempaa, mutta sattui se Isomäen ikimuistoinen sähkökatkos. Pari tuntia vissiin vierähti, just oltiin isän kanssa kävelemässä ulko-ovea kohti, kun valot hitaasti räpsyivät päälle.

Viime kaudella sattui kanssa yksi hassu juttu Ässät-Jokerit matsin alkuverryttelyssä. Sapeli-Campbell sirklasi aikansa takaperinluistelua punaviivan väärälle puolelle. Williams katsoi tuota aikansa ja napautti sitten miestä kiekolla pohkeeseen.
 

bunghole

Jäsen
Hazardipakki kirjoitti:
Tänne varmaan voi laittaa kaikki tilanteet joissa Janne Niinimaa ei menettänyt kiekkoa vastustajan siniviivalla. Vai onko niitä?

Ilmeisesti et sitten kovin montaa peliä ole Jannelta nähnyt. Seurasitko ollenkaan edes viime kevään finaalipelejä tai pleijareita? Toisaalta ymmärrän ettei välttämättä kiinnostanut kun oma tiimi ei siellä paljoa pelaillut mutta olisit nähnyt Jannen suorituksia siellä ainakin. Ei Janne mielestäni Kärppien parhaimmistoa silloin ollut mutta paikkaili pleijareiden alkupuolella esim. parhaaksi pakiksi valitun Ilkka Mikkolan tekemiä virheitä.

En sitten tiedä pitikö tuon olla läppä mutta sama sille. Tai jos se oli muka provo, niin en tiedä sitten keneen sen olisi pitänyt kohdistua. Itse en siitä ainakaan provosoitunut. Tai sitten kyse on puusilmäisyydestäsi.
 

Paatelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mäkkäri67 kirjoitti:
Takko perkules. Itse näin samoihin aikoihin Takon laukovan Rinkulan pohjoispäädyssä kiekon oman maalin pystytolppaan.....

Jymy Jyrkkiö pelatessaan kerhossa päätti alkaa tappelemaan hakametsän hallissa jo ennen peliä tapahtuvan lämmittelyn aikana. Vastustajan nimeä en muista, mutta tilanne oli mielenkiintoinen, koska tuomaritkaan eivät luonnollisesti vielä jäällä olleet. Pelaajat saivat pelata tuon pelin, muttä jälkikäteen siitä kyllä tuli jotain seuraamuksia.
Itse olin paikalla, mutta tapahtumia en silti tarkalleen muista...
Peli taisi, ehkä mahdollisesti tai sitten ei, olla Tappara-HPK, mikä päättyi muistaakseni 6-7.

Edittiä: Peli päättyi 5-6 ja kausi oli 1988-89

Se taisi olla naapurien Steve Peters. Petershän sen aloitti.

Suurimpia kiekkoheräämisiä lienee Hakametsässä myös Petri Sullanmaan omiin tekemä maali Espoolaisjoukkuetta vastaan vuosia sitten. Takanurkalta nätisti sisään ja "tuuletus" päälle.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onkohan ennätysten kirjassa kiekon lämäämisen pituusennätystä? Olen tuota joskus miettinyt lähtiskö huipuilta 100, 200, 300 metrisiä kaaria.. Jukolauta tässä näytöslaji seuraavaan änärin all-stars viikonloppuun! (siis hallin ulkopuolella)
 

axe

Jäsen
wild wild west kirjoitti:
Onkohan ennätysten kirjassa kiekon lämäämisen pituusennätystä? Olen tuota joskus miettinyt lähtiskö huipuilta 100, 200, 300 metrisiä kaaria.. Jukolauta tässä näytöslaji seuraavaan änärin all-stars viikonloppuun! (siis hallin ulkopuolella)

Kaaria ei nähty, mutta joskus 80-luvulla kylmänä mutta lumettomana alkutalvena Aamulehti vei Reijo Mikkolaisen Tapparasta ja Raimo Summasen Ilveksestä Näsijärven jäälle laukomaan pituutta. Emmää metrimääriä muista, mutta Summanen laukoi pidemmälle ja Mikkolainen selitti, että olisi pitänyt ampua jäätä pitkin liukuja niin olisi tullut mittaa lisää.
 

Nshr

Jäsen
Se oli vasta näky, kun JYPin Petri Virolainen taklasi sen muutaman kerran runkosarjan aikana. Ei kaikilta satakiloisitakaan tuo homma suju.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viime kauden TPS - HIFK -ottelu, jossa puukätisyydestään tunnettu Matias Metsäranta pääsi läpiajoon veivasi erään NHL-maalivahdin aivan kahville. Tulikohan mahdollisesti kramppi käteen?

Mieleeni myös muistuu eräs TPS - JYP -ottelu, jossa jättimäinen Henrik Tallinder koitti veivata maalivahtia kahville eräällä tutulla yhden käden harhautuksella, jonka paremmin hallitsee hänen maanmiehensä Peter Forsberg ;) Ei tullut maalia, mutta TPS voitti muistaakseni 7-1.

Lesi Lehtisen hattutemppu.
 
Mikko Purontakasen ensimmäinen, ja toistaiseksi ainoa liigamaali Ässiä vastaan pari kautta sitten oli kyllä sellainen ihme, joka voidaan jo mainita samassa lauseessa Kristuksen syntymän kanssa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Olen nähnyt Sami Heleniuksen tekevän maalin Hartwall Areenassa. Siinä onkin ihmettä kerrakseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös