Hyviä rock-kanavia netissä

  • 3 995
  • 27

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Radio Rock-keskustelun inspiroimana voitaisiin käydä läpi vaihtoehtoisia rock-kanavia omassa ketjussaan.

Eli mitkä ovat suosikkirock-kanavasi netissä? Kanavan täytyy olla kaikkien kuunneltavissa streamina. Kylkeen mukaan maininta kanavan musiikillisesta linjasta, esim. classic rock, punk, metal, prog, college rock/ alternative etc. etc.

Itse olen viime ajat kuunnellut Dave FM -kanavaa. Atlantan radio lataa kehiin classic rockia ja -poppia viimeisen 20-30 vuoden ajalta. Kehissä REM, Black Crowes, Drivin N Cryin, Elvis Costello, The Police, Depeche Mode etc. mutta myös The Church esimerkkinä vähemmän kuluneesta materiaalista. Juonnot ovat kiitettävän vähissä, joskin aamushöykliseet löytyvät täältäkin. Musiikillinen vaihtelu joka tapauksessa suomalaiskanaviin verrattuna huomattavan suurta. Eikä kukaan soita Celine Dionia missään olosuhteissa.

Toinen classic rock -kanava viime ajoilta on Vancouverin Classic Rock 101. Täältä pärähtää eetteriin myös 60- ja 70-lukujen helmiä, esim. Pink Floydia melko mehevästi. Myös Doobie Brothers, Free, Queen jne. mukana rotaatiossa. Juonnot normaaliin tapaan melko joutavia lipunjakoineen ja kuuntelijakisoineen mutta musiikillinen sisältö kohdillaan. Juuri äsken äijäjuontaja kieltäytyi kategorisesti ymmärtämästä metroseksuaalisuuden käsitettä.

Vaihtoehtorockin suhteen supisuomalainen Radio Helsinki on kova luu. Aamushöytä ja satunnaisia hassunhassunhassunhauskoja iskelmäkatsauksia tietenkin lukuunottamatta. Klassisen rockin fanit tsekatkoon esim. Mikael Wiikin ohjelman sunnuntaiaamuisin.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Nyt on viisi minuuttia kuunneltu, pelkkiä mainoksia. Tuleeko täältä myös musiikkia?

No, nyt nyt alkoi jonkinlainen räminä: Matti Makea on sairas itsestään...

Kyllä sieltä voittopuolisesti musaa tulee! Acoustic Sunrise esim. on mainio ohjelma viikonloppuisin. Pidä kanavaa auki muutama päivä, pääset jyvälle missä mennään.

Huomaa myös REM:n, Black Crowesin, B-52's:in, Drivin N Cryinin kotikenttäetu. Painotus ei silti ole liian raju mielestäni.
 

Rocco

Jäsen
www.sky.fm on ainakin oma suosikki. Kanavia on varmaan parikymmentä, jokaiselle maulle.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai että kun saisi autoon jonkinlaisen langattoman nettiyhteyden (niitäkin vehkeitä varmaan on jo?), niin voisi kuunnella nettiradioita autossa. Ainakin valinnanvaraa riittäisi. :)

Yksi hyvä perus kasari hard rock/heavy -kanava on hardrockin80s.com. Kappaleita voi myös itse toivoa (vaatii ilmaisen rekisteröitymisen). Valikoima on ihan kohtalainen, joskin jollain muulla kanavalla löytyy varmasti isompi. Ilmaiskäyttäjille tosin streami on vain 56kbps.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
www.therockradio.com Rocking 250,000 eardrums every month

Featureina mm. Girl Of The Day, Now Playing -sivu jossa soivan biisin tiedot sekä lyriikat ja jonkinlaista rock-maailman uutisointia.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
http://www.triplem.com.au/melbourne/music/

Tuota tuli ausseissa kuunneltua ja nyt kun nappasin nettiradion päälle niin eka biisi oli Lenny Kravitzia. Aika paljon mainoksia näilläkin on, mutta hyvää musaa soittavat kyllä. Monta hyvää itselle uutta bändiä tuli aikoinaan bongattua tältä kanavalta.

Mahtavaa aussimurretta kaupanpäälle: G'day mate!

edit: Eipä nuo tuolla paljoa kuullosta nykyään musiikkia soittavan. Jauhavat vaan paskaa mainosten välissä.
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kiitokset tuosta sky.fm vinkistä. Menee taas työpaivätkin paremmin. Nyt Classic Rockilla mm. Joe Walshia.
 

Herra Perkele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Firman politiikan mukaan kaikki viihteellinen toiminta töissä on kielletty. Myös nettiradiot on bannittu. Muutaman olen tosin saanut toimimaan. Ehkäpä parhaana www.WCCC.com. Musiikkia soitellaan pienellä jutustulellu höystettynä noin yhteen asti. Sitten alkaa rasittava paskanpuhuminen. Musiikki on pykälän parempaa kuin Radio Rockissa, mutta jokseenkin samoilla linjoilla mennään.
 

Cramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Täytynee mainita oma suosikki Pommiradio joka soittaa raskaampaa musiikkia.
Täältä nousee käsi myös pommiradiolle! Päivisin vammaista juonnettua ohjelmaa ja musiikkia, pääpaino kuitenkin musiikilla. Parhaimpina ohjelmina päiväkännit ja bändikännit. Duunissa tuli kuunneltua melkein joka päivä ja parit palkinnotkin tuli voitettua.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Kiitos tästä, olinkin jo ihan unohtanut koko bändin. Tähän ketjuun mulla ei ole annettavaa, valitettavasti, muuta kuin Wisconsinin oma redneckradio :) Ja se ei todellakaan ole a) hyvä eikä b) rock-kanava.

Churchin "Under The Milky Way" on yksi suuria 80-luvun biisejä, hitti USA:ssa mutta ei juuri muualla. Löytyy JuuTuubistakin, suosittelen kaikille. Sama koskee periaatteessa myös Echo & The Bunnymenin "Killing Moonia".
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Churchin "Under The Milky Way" on yksi suuria 80-luvun biisejä, hitti USA:ssa mutta ei juuri muualla. Löytyy JuuTuubistakin, suosittelen kaikille. Sama koskee periaatteessa myös Echo & The Bunnymenin "Killing Moonia".

Off-topic

Molemmat loistavat kappaleet löytyvät loistavasta elokuvasta Donnie Darko. Sitä kautta meikäläinen Churchiin tutustui.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Itse kuuntelen www.therockradio.comia. Kertokaapa arvon palstalaiset miksi kuunteleminen tökkii usein todella pahasti. Tulee ilmoitus verkko hidas? nettiyhteyteni on 1/512. Kotimainen radio rock kuuluu netissä ilman pätkimistä.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kannattaa kuunnella ihan oikeasti toimitettua suomenkielistä rockradiota YLE:n Areenasta. Monipuolista ja laadukasta.
Sieltä löytyy paljon muitakin musiikkiohjelmia: Kantritohtori, Kitarama, Kersantti Pippuri, Lista ja ties mitä muuta.
Katsokaa itse:
http://areena.yle.fi/selaa
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
Autossa on pikavalinnoissa kaksi kanavaa joita tulee vuoroteltua, mutta kuuluu nuo netistäkin joten lataetaan ne nyt tännekin. Nuo nyt ovat rankinta rokkia mitä täällä radiosta tulee... Itse tulee töissä streamattua suomen radio rockia.

1. www.project961.com

2. www.99x.com

99x kanavalla oli joskus hemmetin hyvä aamushow jota tosin ei nyt hetkeen ole tullut kuunneltua.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Millä laitteilla te nettiradioita kuuntelette? Millä virityksillä Thibauld kuuntelee streamia autossa?

Itse laitoin tilaukseen tämän:

http://www.slimdevices.com/

Puristuslaatikolla voi hallinnoida bittiliikennetta PC:n tai laajakaistan ja hifijärjestelmän välillä, mukaanlukien nettiradiot, joita kuunnellakseen ei tarvi enää pitää edes tietsikkaa päällä. Täysi tuki niin Pandoralle kuin Rhapsodyllekin, joten palveluita tuskin jää puuttumaan. Äänenlaadun suhteen ei pitäisi olla mitään ongelmaa itse boksin osalta, kunhan alkuperäinen signaali vain on riittävä.

Terratecillä on yksinkertaisempi kapula NOXON, joka toimii täysin itsenäisenä radiona kaiuttimineen. Äänenlaatua en ole päässyt tarkistamaan mutta menee kaiketi taustamusan tarjoajana siinä missä perinteisetkin toosat.

http://www.vaivaton.com/product/1390-1-922
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös