Itse odottelen kautta ihan positiivisin mielin. Joukkueen rakenne on paljon parempi kuin satunnainen katsoja ensi näkemältä ymmärtää. Sentteriosasto on kautta linjan hyvin laadukas, samoin kärkipakit ovat aivan liigan eliittiä. Maalivahtina on nuori kehittyvä kaveri, jolla on hyvät mahdollisuudet olla liigan ensi kauden sensaatio, tyyliin Rynnäs tai Raanta. Ässien pelitapa tulee tukemaan Rinteen isoa läpilyöntiä.
Lisäksi kesäharjoittelu on ilmeisesti onnistunut erinomaisesti ja Ässät tulee tällä kaudella voittamaan monta ottelua kolmannessa erässä. Viime kaudella oli aivan toisin päin, luistin ei enää liikkunut ottelun lopussa ja vastustaja voitti monta peliä vain jaksamalla paremmin. Ja tämä sitten luonnollisesti söi itseluottamusta ja kierre oli siltäkin osalta valmis.
Niin, piti vielä lisätä, että itse en ehkä hakisi joukkueeseen Zabon tyyppistä puhdasta maalintekijää, vaan enemmän Brodinin tyyppistä voimalaituria, erityisesti pelaamaan maskipeliä ylivoimalla. Ässien puolustus pystyy tällä kaudella taatusti toimittamaan laadukkaita kiekkoa ylivoimalla viivalta maalille, nyt vain tarvitaan maskia ja lihasta maalin eteen. Toinen mahdollinen eteen tuleva hankinta olisi sitten ehkä kuitenkin stay at home tyyppinen puolustaja, ei sen kummemmin Pitsi kuin pari treeniäkään kerro siitä, että Ude/Tapsa olisi palaamassa "omalle" tasolleen. Itse asiassa se oma taso, voi olla sitä viime kauden tasoa, ajetut kilometrit ovat vain särkeneet moottorin ja kolmella pytyllä ei vain pärjää. Tapsalla taitaa vielä olla jotain vaivaakin.