(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 792
  • 7 951

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
@Steril is back niin kuin Ison veden takana sanotaan. Tämä luo uutta uskoa omaankin peliini. Toki uskoa on monenmoista...
Eikös se runkosarjassakin mennyt niin että kun toinen meistä oli muualla niin toisellakin tökki? Joku kumma henkimaailman homma tässä on.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tämäkin vielä - sanoo mitä sanoo niin vastauksena on aina viitta tai vähintään viittaus sellaiseen.
Mahtaako Martinus Toursilainen eli Pyhä Martti olla sinulle tuttu - ehkä sukulainen?
Ei kun sinähän otit pyhän hengen ja viitan puheeksi niin nehän selittyy molemmat pyhällä viitalla. Tai pyhän viitan hengellä, en minä tiedä.
Suvussani ei kyllä ketään Marttia taida olla.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kun sinähän otit pyhän hengen ja viitan puheeksi niin nehän selittyy molemmat pyhällä viitalla. Tai pyhän viitan hengellä, en minä tiedä.
Suvussani ei kyllä ketään Marttia taida olla.
Jos samassa viestissä mainitsee sekä pyhän hengen ja viitan, se ei tarkoita, että ne liittyisivät toisiinsa.

Tässä suora lainaus Wikipediasta liittyen Pyhään Marttiin:
Legendan mukaan hän leikkasi nuorena sotilaana miekallaan puolet viitastaan ja antoi revityn puolikkaan Amiensin kaupungin portilla almua pyytäneelle kerjäläiselle. Seuraavana yönä Martinus näki unta, jossa viitan puolikkaan saanut kerjäläinen osoittautui itse Kristukseksi.[1] Jeesus totesi: "Tämä pakana, Martinus vaatetti minut". Seuraavana aamuna Martinuksen viitta oli jälleen ehjä ja kokonainenlähde?. Tämän kaiken kokemansa seurauksena jo nuoruudessaan kristinuskosta kiinnostunut Martinus kääntyi kristityksi ja erosi armeijasta[1]. Hän joutui siksi kärsimään jopa vankeusrangaistuksen.

Aikamoinen viittajokin hänelläkin.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tästä tuli muuten tämän visan virallinen hymni.

Joko sovitellaan päälle tätä Junnun viittaa? Kyllä ainakin Batmanin vastaavan päihittää 100-0.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
viitoista puheenollen:
Tämä on kunnollista musiikkia, tuo mieleen monia nuoruusmuistoja - silloin viitatkin olivat kunnollisia.

P.S. Täytyy kyllä myöntää, että tämä mestarisanoitus ja sovitus on jäänyt minulle tuntemattomaksi, mutta kiitos, että annoit minulle mahdollisuuden tähän ensikertaiseen kokemukseen. Kiitos!
 

redpecka

Jäsen
1/3

Ihan normaalisti.
 

Liitteet

  • 58a.png
    58a.png
    41 KB · kertaa luettu: 57
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös