Hyvää Itsenäisyyspäivää 99-vuotias Suomi!

  • 2 807
  • 27
Hieno maa meillä on.
Välillä täällä väännetään kiivaasti asiasta ja sen vierestä oli aihe mikä hyvänsä. Tässä maassa se on mahdollista, monessa maassa ei.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille palstalaisille!!!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kaikesta huolimatta, onneksi olkoon Suomi!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hieno maa meillä on.
Välillä täällä väännetään kiivaasti asiasta ja sen vierestä oli aihe mikä hyvänsä. Tässä maassa se on mahdollista, monessa maassa ei.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille palstalaisille!!!
Onnea Suomi, ja parasta itsenäisyyspäivää palstaväelle täältäkin! Tervehdys ja kiitos avauksesta myös hammer lynxille.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
On maamme silti yhteinen
Vaik' välil' hirvittää!
On oikeuslaitos tasapuolinen
Ja eduskunta kansantahtoinen!
Me emme ole Venäjää!
Sen kaikki ymmärtää!

Ei aina ole helpointa
Elämä pohjoinen.
Kaamosko sen on ahdistavinta?
Vai elämisenkö kaikki hinta?
Vai joulukatu sohjoinen?
Sen kohtaa jokainen!

Todeksi tehdä me saamme
Iloineen, murheineen
Elämää suomalaista. Parhaamme
Tehdä sen hyväksi että maamme
Ois' hyvä paikka edelleen
Kun käymme huomiseen!

Hyvää, sanoi mustapartainen mies, itsenäisyyspäivää.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Onneksi olkoon Suomi ja hyvää itsenäisyyspäivää palstalaisille!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille. Ollaan kiitollisia siitä että meillä on valtio jonka itsenäisyyttä voimme hyvillä mielin juhlia. Ollaan kiitollisia myös siitä että saamme jopa vastustaa itsenäisyydenpäivän juhlintaa ilman että ketään heitetään vankilaan protestoinnin takia. Saamme vapaasti juhlia tai olla juhlimatta itsenäisyyttä ilman että kellään on siihen mitään sanomista. Tälläinen valtio ei ole itsestäänselvyys tämän päivän maailmassa ja tästä pitää ja saa olla ylpeä. Kiitos teille jotka ovat mahdollistaneet tämän valtion synnyn ja ennenkaikkea olemassaolon.
 

Jeffrey

Jäsen
Opiskelijabudjetti taipui eilen hyvään naudan sisäpaistiin, kun sellainen sattui vielä kaupassa olemaan -30% lappunen kyljessä. Illalla punttiksen jälkeen siis Jokereiden peliä ja sisäpaistia. Sen seuraksi rosamundasta tehtyjä uuniranskalaisia (paljon oliiviöljyä ja uuni täysille), höyrytettyä parsakaalia ja sooseina on punaviintä ja bernaisea. Eilen jo kutkutti ajatus punaviinistä, mutta en sen takia jaksanut kylille lähteä joten olut saa toimia ruokajuomana.

Mieli teki joku neito kutsua pihvinpäälle, mutta tällä kertaa pitää tyytyä siihen että ei kontakteista taida löytyä sellaista kenen kanssa iltaa viettäisi. Huomenna pitää lisäksi esitellä gradu, joten jos sen löisi vielä tänään valmiiksi ja siitä sovelias tulosten esitelmä. Hyviä juttuja, ja josko sitä alkuvuodesta taas pääsisi muuttamaan vihreämmille veroille.

Kiitos Suomi sinulle näistä.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä enemmän aikaa viettää maan ulkopuolella, niin sitä suurempi arvostus kyllä kotimaata kohtaan on. Ja etenkin sen vuoksi, että heikoimmista pidetään huolta vieläkin ja huolimatta yhteiskuntaluokasta, johon syntyy, niin lähes jokaisella on mahdollisuus esimerkiksi kouluttautua haluamalleen alalle. Nämä ovat sellaisia asioita, että niiden toivoisi säilyvän myös tuleville sukupolville. Ilmaston voisin vaihtaa päittäin useammankin maan kanssa, mutta se nyt on pieni murhe, kun katsoo tilanteita muualla maailmassa.

Paljon onnea Suomi ja pitkää ikää!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mitä enemmän aikaa viettää maan ulkopuolella, niin sitä suurempi arvostus kyllä kotimaata kohtaan on. Ja etenkin sen vuoksi, että heikoimmista pidetään huolta vieläkin ja huolimatta yhteiskuntaluokasta, johon syntyy, niin lähes jokaisella on mahdollisuus esimerkiksi kouluttautua haluamalleen alalle. Nämä ovat sellaisia asioita, että niiden toivoisi säilyvän myös tuleville sukupolville. Ilmaston voisin vaihtaa päittäin useammankin maan kanssa, mutta se nyt on pieni murhe, kun katsoo tilanteita muualla maailmassa.

Paljon onnea Suomi ja pitkää ikää!

Jos hyvä haltija antaisi kolme toivomusta "isänmaan hyväksi", ne olisivat:
-pilko Venäjä pysyvästi maksimissaan Portugalin kokoisiksi valtioiksi
-anna meille 100000 uutta pk-yritystä
-poista talvesta ainakin pimeys ja kaikki yli -10 pakkassäät.

Meinasin toivoa syrjäytymisen poistamista, mutta uskoisin sen hoituvan noilla yrityksillä parhaiten.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kävimme viime viikonloppuna kahvilla puolisoni isoisän luona. "Ukki" oli juuri tulossa tansseista, joissa hänellä on tapana pyöritellä pari-kolmekymmentä vuotta itseään nuorempia daameja. Tansseihin valmistaudutaan tietysti kuntosalilla ja uimisella.

Kun tätäkin 93-vuotiasta kaveria katsoo, niin tajuaa, että eihän puna-armeijalla ollut oikeasti mitään saumaa. Kiitos itsenäisyydestä veteraanit.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onneksi olkoon Suomi! Taas vuosi lisää plakkariin ja sen kus kaunistut, päivä päivältä.
On hienoa saada asua ja elää vapaassa maassa, se on harvojen mahdollisuus, kiitos siis heille jotka tämän mahdollisuuden meille soivat.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Paljon hienoja tekstejä ja viisaita sanoja palstalaisilta tässä ketjussa. Itsenäisyys ei ole itsestäänselvyys ja se tulisi kyllä muistaa muinakin päivinä kuin vain 6.12 etenkin, kun seuraa mitä maailmalla tapahtuu. Viime vuonna olin katsomassa 6.12 Motörheadia Hartwall Areenalla ja itsenäisyyttä juhlittiin silloin Lemmyn tahdissa. Noh, nyt on Lemmy lähtenyt Tuonelan seutuville ja laittanut basson narikkaan, joten tuokin päivä on jäänyt ja tulee jäämään tiukasti mieleen. Tänään tulisi mestareiden liigaa (Benfica-Napoli) Yleisradion tarjoamana linnan eliitin juhlia vieroksuville, joten taidan tarttua tuohon vaikkei mitään Salen bileitä vastaan olekaan.

Onnea Suomi ja lämmintä itsenäisyyspäivää kaikille jatkislaisille!
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Muokkasin kauniista Raili Malmbergin Rakkaudentunnustus isänmaalle-runosta.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.


Kun olin ihan pieni poika,
minun isänmaani oli pähkinän kokoinen.
Se oli niin pieni,
että sen sisään juuri ja juuri mahtui
minun maailmani ydin:
Koti ja äidin syli,
isän käsi ja yhdessä luettu iltasatu.
Kun olin pieni,
minun isänmaani maistui mansikkamaidolta
ja tuoksui niin kuin vastaleivottu leipä,
eikä kulkusten kilinä koskaan kokonaan lakannut siellä kuulumasta.


Kun minusta tuli aikuinen,
minun isänmaani kasvoi Suomen kokoiseksi
ja sai ihan uudet ulottuvuudet.
Minä opin rakastamaan sitä aikuisen miehen rakkaudella.
Opin löytämään yhä uusia vastauksia kysymykseeni:
mikä on minun isänmaani
ja miksi se on minulle niin rakas.


Minun isänmaani on tietysti tämä maa,
alue,jota kartalla kutsutaan Suomeksi,
sen järvet ja metsät, vainiot ja viljapellot,
kylät ja kaupungit.
Suven suloisuus ja talven kuurainen kimallus,
kevään liekehtivä vihreys ja syksyn purppurakulta.


Mutta minun isänmaani on muutakin.
Minun isänmaani on itsenäisyys.
Minun isänmaani on vapaus,
sananvapaus, liikkumisenvapaus, vapaus olla omaa mieltäni asioista.

Minun isänmaahani kuuluu kaikki se,
missä ihmisen henkiset juuret ovat,
kulttuuri, kieli,
tämä murteista rikas, vivahteikas ja sointuva suomen kieli,
jota niin monet runoilijat ovat käyttäneet kuin jaloa instrumenttia:
" Ruislinnun laulu korvissani/ tähkäpäiden päällä täysi kuu/
kesäyön on onni omanani/kaskisavuun laaksot verhouu…"


Isänmaani on lippu ja laulu, itku ja nauru,
rukous ja kirous,
syntyminen ja kuoleminen,
työnteko, viha ja rakkaus.
Se on Sibeliuksen sinfonia ja Porilaisten marssi,
mutta se on myös suvivirsi ja Monosen Satumaa-tango
haikeasti haitarilla soitettuna.


Isänmaani on suomalainen kansa,
minun kansani,
kaikki suomalaiset ikään , ammattiin, asuinpaikkaan katsomatta,
puoluekannasta riippumatta,
työläinen ja talonpoika, palkansaaja ja johtaja,
maalainen ja kaupunkilainen, nuori ja vanha.


Minun isänmaahani kuuluu myös suomalainen menneisyys.
En voi puhua isänmaasta muistamatta
menneitten sukupolvien työtä.
Tuhannet ja taas tuhannet esivanhempamme,
eivät vain merkkimiehet ja -naiset,
vaan aivan tavalliset kansannaiset ja -miehet,
ovat tekemällään työllä ja uurastuksella
luoneet sen pohjan, jolle kaikki tässä maassa loppujen lopuksi rakentuu.

Minun isänmaahani kuuluvat myös sankariristien rivit,
niiden veljiemme ja sisartemme muiston kunnioittaminen,
jotka eivät väistäneet vastuuta silloin,
kun isänmaa heiltä vastuunkantamista ja uhrauksia vaati,
ja joita saamme kiittää siitä,
että nyt voimme elää vapaan maan vapaina kansalaisina.


Eläköön, kauan eläköön Suomi !
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Onnea Suomi ja hyvää itsenäisyyspäivää Suomeen!

Taas kerran täytyy sanoa, että ulkomailla ollessa arvostus Suomea kohtaan nousee. Hyvin on siellä asiat mutta ihmeen paljon valittajia kuitenkin löytyy. Muualla on ihmisiä, jotka ovat paljon vähempään tyytyväisiä.

Ikävä on Suomeen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itsenäisyys on tässä kohtaa vain sana. Olemme yhtä itsenäisiä kuin lastu valtameressä ja lastun vieressä on valtamerilaiva, jonka kapteeni haluaa nostaa lastun laivaansa ja perustelee sitä päivästä toiseen omille matkustajilleen, että miksi tuo lastu on niin paha, että se pitää nostaa pois merestä heidän laivaansa.

Juhlat ovat ohi. Vaaran vuodet ovat menossa. Ei huvita juhlia.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Suomi on hieno maa, ja meidän on syytä olla kiitollisia siitä että täällä saa kuitenkin olla eri mieltä asioista. On ikävää, että natsit ja anarkistit marssivat tänään Helsingissä, mutta on aika hienoa että molemmat porukat ovat täysin marginaalia ja yhteiskunta kykenee hoitamaan tämmöisetkin tapaukset lähes ilman väkivaltaa ulkopuoliset turvaten!

Se on hyvä merkki, että kovimmat väännöt omalta ja varmaan monen muunkin osalta on enimmäkseen täällä Jatkoajassa. Vai mitä @dana77 ? Samalla sinulle vielä erikseen mukavaa ja rauhallista itsenäisyyspäivän illanjatkoa, ja pahoittelut omalta osaltani paikoin kärkevistä muotoiluista tuolla toisaalla. Mitään henkilökohtaista tuossa ei ole.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suomi on saapunut Wayne Gretzkyn lukemille.
Joo, mietin hiukan samansuuntaisia eilen, nimittäin mieleeni juolahti, että kaukaa viisas se Väinö, kun jo vuosia sitten juhlisti Suomen eilistä juhlapäivää.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Eipä tässä oikeasti kovin pitkää tsenäisiä ole oltu. Ensin neuvostoliiton ikeen alla ja nyt kommunisti Merkelin ohjuksissa. Parin vuoden päästä, kun EU kaatuu omaan mahdottomuuteensa, on mahdollisuus voittaa itsenäisyys takaisin tai joutua Putinin hellään huomaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä tässä oikeasti kovin pitkää tsenäisiä ole oltu. Ensin neuvostoliiton ikeen alla ja nyt kommunisti Merkelin ohjuksissa. Parin vuoden päästä, kun EU kaatuu omaan mahdottomuuteensa, on mahdollisuus voittaa itsenäisyys takaisin tai joutua Putinin hellään huomaan.
Vaan Neuvostoliiton ikeen alla olimme olosuhteiden pakosta, EU:ssa taas kansan päätöksellä, ja erota voimme koska tahansa jos niin päätämme.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Veljekset Rask
Onnea Suomi ja hyvää itsenäisyyspäivää Suomeen!

Taas kerran täytyy sanoa, että ulkomailla ollessa arvostus Suomea kohtaan nousee. Hyvin on siellä asiat mutta ihmeen paljon valittajia kuitenkin löytyy. Muualla on ihmisiä, jotka ovat paljon vähempään tyytyväisiä.

Ikävä on Suomeen.

Yksi yhteen samoin ajatuksin. Hienoja valtioita ja maita on muuallakin, mutta kyllä perkele olen tyytyväinen ollessani nimenomaan suomalainen. Ensi vuoden puolella vihdoin muutto takaisin kotimaahan.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juhani Tammisen itsenäisyyspäivänä pitämä puhe Marskin ritaripuitossa.
Youtube linkki (Alkaen noin 3:30 kohdalta)
Tami keskittyy itsenäisyyspäivän puheessaan sen neljään ensimmäiseen kirjaimeen, itse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös