Laskin tuossa, että kahdenkymmenen viime vuoden aikana olen pukkeillut kahta vajaa joka vuosi. Yleensä kavereilla, mutta myös monissa muissa perheissä. Keskiarvolla 10 per aatto, landella kun siirtymisajat ovat aika suuria välillä. Tuntimäärä tähän kaikkeen on aivan älytön rahalliseen korvaukseen nähden. Ja se mitä minä tai oma perhe on siinä menettänyt. Tavallaan jopa harmitti, mutta aika monen perheen onnen olen nähnyt hyvin intiimisti, monille jopa täysin anonyymina. Myöskin monien kavereiden lasten kasvun pelkäävästä esikoisesta siihen silmää vinkkaavaan, aikuisten läppiä tajuavaan teiniin, nykyään baarissa bissen tarjoavaan nuoreen aikuiseen. Jokunen autoremppakin on esim. kuitattu ihan vaan ilmaiseksi vartin näyttäytymällä ja shown vetämällä.
Muistan kun joku "asiakas" aattona kymmenisen vuotta sitten ihmetteli miksi vieläkin heitin keikkaa samalla hinnalla, saisit enemmän fyrkkaa, moninkertaisesti jopa. Mulle joulu on jotain ihan muuta kuin nyhtämistä. On ne kaverit meilläkin käynyt iloa ja kaikenmoisia taitoja mitä en itse osaa jakamassa, joita on vaikeampi rahassa mitata. Silti lopetan heti kun ei enää kyselyjä tule. Jopa toivon, että tämä korona-aika ne mun osalta lopettaisi, vähenivät kyllä. Kannustan kaikesta huolimatta vahvasti kaikkia vähänkään supliikkeja heppuja hommaan, kunhan siitä saa rahan lisäksi sen lasten riemun irti. Muuten se homma jää yhden joulun mittaiseksi.
Onnellista joulua kaikille!
Muistan kun joku "asiakas" aattona kymmenisen vuotta sitten ihmetteli miksi vieläkin heitin keikkaa samalla hinnalla, saisit enemmän fyrkkaa, moninkertaisesti jopa. Mulle joulu on jotain ihan muuta kuin nyhtämistä. On ne kaverit meilläkin käynyt iloa ja kaikenmoisia taitoja mitä en itse osaa jakamassa, joita on vaikeampi rahassa mitata. Silti lopetan heti kun ei enää kyselyjä tule. Jopa toivon, että tämä korona-aika ne mun osalta lopettaisi, vähenivät kyllä. Kannustan kaikesta huolimatta vahvasti kaikkia vähänkään supliikkeja heppuja hommaan, kunhan siitä saa rahan lisäksi sen lasten riemun irti. Muuten se homma jää yhden joulun mittaiseksi.
Onnellista joulua kaikille!