Itsehän olen kannattanut Suomen maajoukkuetta ja jo isäni jne.. Kirjoitettu miljoonaan kertaan. Itselleni tärkeämpää kuin MM-kulta lätkässä tai olympiakulta, tämä on saavutus mitä olen odottanut pienestä asti. Olen ollut "futishullu" koko ikäni. On niin uskomattoman hyvä fiilis.
Ja nyt kun Jatkoajassa ollaan niin pakko mainita, että onhan tuo alkulohko vähän eri juttu kuin lätkässä. 4 joukkuetta, 3 ottelua, 2 menee jatkoon. Ohipelejä ei saa olla ja yllätyksiä voi tapahtua. Suomi on heikoimpia koko kisoissa, mutta meillä on mahdollisuus yllätykseen, jos luoja suo meille mukavan lohkon. Painajaisissa näkyy Tanska, Venäjä ja X jossa kahdella joukkueella on kotietu (tämä on epäreilua, mutta nyt kisat pelataan näin).
Tämä kisapaikka helpottaa myös tulevia karsintoja kun nyt siellä on jo oltu, me ollaan oltu osa pyhää toimitusta ja istuttu sukulaisten paikoilla eikä siellä, missä naapurit istuu. Me ollaan osa jalkapalloperhettä ja kukaan ei vie tätä meiltä pois.
Kisapaikan myötä Huuhkajat saa 10 miljoonaa euroa. Edustusjoukkueen rahoitus on aiemminkin (VIHDOIN!!) ollut kunnossa kiitos Ari Lahden, mutta tämä raha valuu suomalaiseen jalkapalloon. Jokaisella veikkausliigapaikkakunnalla pitäisi olla moderni areena ala Helsinki tai Seinäjoki ja tämän kisapaikan myötä kuntapäättäjiä voideltakoon siellä missä he asuvat. 10 miljoonaa on pieni raha futiksessa mutta se on iso pesämuna koko lajille.
Tämä ei jää tähän, ihan uskomatonta että me ollaan siellä ja jännitetään lohkoarvontaa 30.11 ja sen jälkeen alkaa uskomaton spekulointi joka kestää kesään saakka. Nautitaan tästä, olitte sitten lätkäjätkiä tai futisniiloja. Ensi kesänä kun YLE näyttää EURO2020, lyödään katsojaennätykset. Me, jalkapalloyhteiskuntana, heräämme.