Huonoin tapa ilmaista tunteita

  • 3 373
  • 39

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti vision
Yksi asia, joka minua ärsyttää on ns. paremman ihmisen näytteleminen. Tullaan keskusteluun mukaan vain ilmaisemaan ettei aihe kiinnosta tai ettei siinä ole mitään järkeä

Tästä tuli mieleeni kaikki mahdolliset musiikkiaiheiset viestiketjut. Jos yrittää keskustella esimerkiksi dance-musiikista, ei mene kauaa kun siellä lukee "ettei se ole musiikkia". Sama pätee varmasti muidenkin tyylien kohdalla. Pakkoko sitä viestiketjua on edes lukea jos aihe ei kiinnosta?!
 

Tobias

Jäsen
Ahh, mukava huomata että löytyy iso joukko ihmisiä, joita vituttaa samat asiat kuin minua...

1. Hymiöt. Jos mulla olis valtuudet, kieltäisin lailla.

2. *Tähtien sisään kirjoittelu*

3. ks:n korvaaminen x:llä.

4. Kaikki kliseiset fraasit, joita täällä lueteltiin. Esim. "rispektit".

Kirjoitusoikeuksien poisto välittömästi, jos joku näitä alkaa viljelemään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Tunkki
Tämä oli hyvä! ihq on todellakin perseestä.

Auttakee miestä mäessä - älkää mäen päällä. Kertoisko joku tietäväinen mitä tuo "ihq" tarkoittaa?

vlad.

edit: Jottei menis ohi ketjun niin hymiöt on perseestä.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad
Kertoisko joku tietäväinen mitä tuo "ihq" tarkoittaa?
Antti Tuisku oli ihq. Eli teinityttöjen mielestä aivan ylilutuisen syötävän söpön ihana. Tai jotain sen suuntaista. Ihq on siis jotain sellaista, mitä esimurrosikäiset tytöt ei voi vastustaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Pikku Myy
Ihq on siis jotain sellaista, mitä esimurrosikäiset tytöt ei voi vastustaa.

Eli siis jotain sellaista mitä minä en ole...

Kiitos jeesaamisesta!

vlad.
 
mitä_tämä_tarkoittaa? Onko kyseessä jonkinlainen variaatio kunnon -:väliviivasta tyylin tee-se-itse tai ei-niin-tunnettu.
tee_se_itse. Mitä hä?

Niin ja lausutaanko ihq ihqu vai ihku? Siskoltani oon jotain tollasta kuullu.


Ja se typo-hirviö. Miksi täytyy aina lykässä sinne tekstin loppuunEDIT:TYPO kun on muokannut tekstiään ja viilannut muutaman ylimääräisen kirjaimen pois. Pitäisi kehitellä jonkin sortin kansainvälinen tunnus että on viestiään muokannut. vaikka kolme pistettä perään niin ei hypi TYPOT silmille.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
mitä_tämä_tarkoittaa? Onko kyseessä jonkinlainen variaatio kunnon -:väliviivasta tyylin tee-se-itse tai ei-niin-tunnettu.
tee_se_itse. Mitä hä?

Silloin kun vielä leikit playmobiileilla ja tsuttsut-junilla oli olemassa sellainen juttu kuin Usenet (no tarkemmin ottaen sanottakoon, että tietokoneaikakauden alkuajoista puhutaan, 70-luvun loppu/80-luvun alku).
Edit: Kun katsoin profiiliasi niin korjattakoon muotoon
"Ennenkuin isäsi ja äitisi olivat tavanneet tosimielessä".

Usenetissä hikiset ja silmälasipäiset nörtit mm. William Gates III,Linus Torvalds et Co kävivät keskusteluja kaikenlaisista vaikeista asioista, kuten vaikkapa käyttöjärjestelmän koodaamisesta konekielellä, tai siitä, onko Raipe jo liian vanha maajoukkueeseen.
Usenet-viestit koostuivat puhtaasta tekstistä ja niihin ei ollut mahdollista/järkevää laittaa mitään tekstinmuokkausta, koska jokainen siirretty tavu tarkoitti noin viikon odottamista kun savumerkit hiljalleen siirtyivät vastaanottajalle (ennenwanhaan kilobaudi oli kovin suuri nopeus vrt. nykyajan kymppimegaiset vdsl:t yms.). Oli siis tyydyttävä siihen mitä ASCII tarjosi, tosimiehet tietenkin keskustelivat ykkösillä ja nollilla, kaikista kovimmat pelkillä nollilla.

Joskus oli kuitenkin tarve painottaa jotain asiaa tai sanaa, jota käsin kirjoitettuna olisi helppo ollut alleviivata tai korostaa. Tätä varten joku sitten keksi _ -merkin, jotka laitettiin sanan eteen ja loppuu, tarkoittamaan alleviivausta, elikäs _alleviivausta_.

Nykyään tietenkin usenetin jälkeläisenä toimii nyyssit, joissa yhä suurin osa viesteistä on puhtaassa tekstimuodossa ja yhä käytetään _-merkkiä kun on tarve alleviivata jotain asiaa.

Selventikö? Vaikea asiahan tämä _ei_ ole.

kaikki asiat eivät ole aivan faktoja, asioista perilläolevat tahot tietävät missä on otettu ilmaisunvapauksia
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Viestin lähetti Pullamössö
Ja se typo-hirviö. Miksi täytyy aina lykässä sinne tekstin loppuun EDIT:TYPO kun on muokannut tekstiään ja viilannut muutaman ylimääräisen kirjaimen pois.

Ei tuossakaan nyt vielä mitään, mutta kun viestissä ei yhden ja nopean edit-kerran jälkeen näy "Viestiä on muokattu"-litaniaa. Eri asia on, jos viestiin on selkeästi lisätty jotain asiaa tai ketjuun kirjoittamisesta on kulunut useampi minuutti, eikä tee mieli lisätä viestitulvaa tuplapostaamalla. Ketään tuskin kiinnostaa, onko sitä editoitu, jos se ei ilmene mitenkään muuten kuin tuon "edit:typo"-tulvan kautta.

Ikinä en myöskään ole ymmärtänyt, miksi kysymyksen tai asian perään on pakko liittää kilometritolkulla !!!!!!!!!!!!!!- tai ??????-merkkejä. Onko se kysymys tärkeämpi, jos siinä on yhden kysymysmerkin sijasta 10 samanlaista? En tajua. Ja jotta vitutus saadaan kaksinkertaistettua, voidaan ottaa nämä phpBB:n kysymys- ja huutomerkkihymiöt käyttöön. Mikäs sen visuaalisempaa kuin kymmenen keltaista kysymysmerkkiä?
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näiden jo esiteltyjen ilmiöiden lisäksi mieleeni tuli vielä yksi suunnattoman ärsyttävä asia. Nimittäin nykynuorison tapa lisäillä täysin turhia j- ja h-kirjaimia sanojen loppuihin.

Esimerkkinä mainittakoon sanat "voij", "aij", "eij". Voitte myös kuvitellah, kuinka upeaah on lukea tekstiäh, jossa näitäh ylimääräisiäh kirjaimiah viliseeh jokaisen vokaaliin päättyvän sanan lopussah.

Ei ole mitään rajaa sillä, kuinka kaunista kieltämme raiskataan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti varjo

Selventikö? Vaikea asiahan tämä _ei_ ole.

Ei ole vaikea asia mutta luettavuutta heikentää melkoisesti paljon käytettynä. Enkä sitäpaitsi koe tarpeellisenä käyttää kyseistä tapaa jatkoajassa - kuten eräät tekevät - koska täällä voi helposti korostaa/painottaa tietyä osaa tekstistä vaikkapa näin, tai näin.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti vlad
Ei ole vaikea asia mutta luettavuutta heikentää melkoisesti paljon käytettynä. Enkä sitäpaitsi koe tarpeellisenä käyttää kyseistä tapaa jatkoajassa - kuten eräät tekevät - koska täällä voi helposti korostaa/painottaa tietyä osaa tekstistä vaikkapa näin, tai näin.

Tottumiskysymys. Kun on tottunut uutisryhmissä sitä käyttämään, niin eipä siitä tule tässäkään helposti luovuttua.
 
Unelma viesti.

oNx aNtt1 t31St n1iQz ihg j4 mu5t s3 o o1k3ez niQuz n11 ihQ!!!!11:)))))

eD!t. 0lix ze tYb0x t41 niQ thanx j0 3tUkÄten.1!1!!!111!

3dlt 2. 4ntt1 alaxä mu zhaz-proidix!?!!11
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös