Yhdyn kakkoseen.
Kärpillä on ehkä liigan tasaisin(?) pakisto, kaikista em. voidaan puhua liigatason pakkeina. Omassa rankingissa selkeästi heikoimmat lenkit ovat Jaakola ja Korpikari, joista managerina pistäisin Jaakolan vaihtoon jos pitäisi. Perustelut: Jaakola ei ole esittänyt juuri mitään verrattuna 2-3 kautta taaksepäin, itse odottelin silloin Jaakolasta taklaavaa, vähän Lehtosen tyyppistä overall-pakkia. Jaakolan kiekollinen peli ei ole kuitenkaan kehittynyt vuosien saatossa ja Jaakola on osoittautunut yksinkertaisesti liian kevyeksi fyysiseksi oman pään luutaksi. Tiettyä asennetta kaverilla on ja ajaa ihan hyvin iholle laidoissa, mutta jää liian usein kakkoseksi keveytensä takia. Korpikarin kehityskäyrä on ollut mielestäni tasaisen varma, vaikkakin kiekollisessa pelissä on selkeitä puutteita liigatasolle. Fyysiset ominaisuudet ovat kuitenkin Korpikarilla kunnossa, ja näkisin mielelläni yhden Colin White-tyyppisen kookkaan ja ruman pakin Kärppien kevytjalkaisen pakiston seassa.
Toisaalta kovimpina pakkeina pidän Lehtosta, Kukkosta, Mikkolaa ja Vallinia. Suoritustaso ei heittele paljon, ja näiden kaverien otteissa on sopivaa pelihuumoria. Varsinkin Vallin on noussut yhdeksi omaksi suosikiksi, pelaa niin kovalla itseluottamuksella, mutta taidot mahdollistavat tämän. Omasta mielestäni Mikkola taas on paljon parempi pelaaja kuin miltä näyttää; tekee vähän virheitä ja on kuitenkin jopa yksi sm-liigan monipuolisimmista pakeista ja myös tarpeeksi fyysinen, vaikka hänet mielletäänkin ehkä yleisesti pehmeähkönä ja aika pienikokoisena.
Loponen sijoittuu johonkin näiden kahden ryhmän välimaastoon, niissä peleissä joita olen itse nähnyt tällä kaudella, on ollut kuitenkin mielestäni kohtalaisen hyvä. Avauspelissä Kärppien pakeista yksi parhain, jotenkin mieleen tulee vähän vanhoista kärppäpakeista Haapakoski/Aho parhaimpina aikoina. Välillä tulee kämmejä omassa päässä, mutta kiekollinen varmuus ja hyvä kuti kompensoivat kokonaisuutta. Dissattu liikaa alkukauden perusteella(?)