Ponterosaa pidin joskus "paskimpana ikinä missään". Se oli niin surkea, että meni camp-huumorin puolelle ja pitkään tuli suunnilleen kerran vuoteen katsottua. Mutta tätä kuraa on puolisen tuntia jäljellä ja sen jälkeen tähän ei tule ikinä enää palattua. Tästä tulee oikeasti paha mieli, siinä missä jollekin Ponterosalle ja sen surkeudelle pystyi nauramaan.
Ponterosa tuli katsottua vuodenvaihteessa ensimmäistä kertaa moneen vuoteen. Olen kyllä samaa mieltä. Elokuva on niin huono, että se on oikeastaan jo helvetin hyvä. Camp-henkeä oikein tosissaan, ja kirjaimellisesti, kun elokuva sijoittuu leirintäalueelle.
Elokuvassa on minusta Suomen elokuvahistorian sekä unohtumattomin repliikki että kohtaus. Repliikki on se, jossa Tony Halmeen roolihahmo muistelee lapsuuttaan, ja kuinka hän joutui esittämään intiaania. Siinä hän seisoi tomahawk kädessä ja totesi: "Olen paha punanahka. Vien sinulta munanahka". Kohtaus on taas se, jossa Tony Halme nostaa päänsä ulkohuussin reiästä lipoen kieltään ja päristellen huuliaan.
Sitä olen ihmetellyt, että miten tuohon pläjäykseen saatiin niin nimekäs näyttelijäkaarti. Yhtenä pääosan esittäjänä Heikki Paavilainen, eli Talvisodan Vilho Erkkilä, sivuosissa mm. Matti Tuominen ja Esko Nikkari...
Fingerpori menee taas elokuvana kategoriaan: mainosten perusteella niin huono, ettei ole edes hyvä.