Huonoin elokuva, jonka olet nähnyt

  • 255 635
  • 1 553

Viljuri

Jäsen
Elokuvissa:
Armageddon
Ainoa elokuva josta olen lähtenyt kesken esityksen pois teatterista. Ihan järkyttävää paskaa: ylipatrioottista pullistelua, liehuvia tähtilippuja niin että silmiä särkee, täysin epäuskottavat juonenkäänteet, tönköt näyttelijäsuoritukset jne. jne. jne. Yritin katsoa tätä vielä uudestaan TV:stä ja pääsinkin hieman pidemmälle mutta kesken oli jälleen kerran jätettävä.

Kompataan. Melkein menisi kaikkien aikojen huonoimmaksi yritelmäksi, mutta annetaan pikkuisen armoa Liv Tyleristä.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Fast & The Furious

Vähän väliä piti vaihtaa kanavaa. Alkoi niin suunnattomasti vituttamaan se uskomaton amisjunttius. Aikuiset miehet tuunasivat autojaan ja käyttäytyivät kuin paikallisen autopuolen tyhmimmät ekaluokkalaiset ja helvetin seksikkäät naiset olivat muka heti aivan sakset auki. Uuh!
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Fargo

Yksi kaveri hehkutti aikanaan ja pitihän se katsoa. Olinhan Oh brotherista tykännyt.

Tämä Fargo oli kyllä sitä mitä yleensa pukkaa tuolta peräsuolesta pönttöön. Joku skandinaaviaksentti ja "hauskat" tappokohtaukset eivät iskeneet tänne alkuunkaan. Rambo III vie tätä 100-0.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Elokuvissa:
Armageddon
Ainoa elokuva josta olen lähtenyt kesken esityksen pois teatterista. Ihan järkyttävää paskaa: ylipatrioottista pullistelua, liehuvia tähtilippuja niin että silmiä särkee, täysin epäuskottavat juonenkäänteet, tönköt näyttelijäsuoritukset jne. jne. jne. Yritin katsoa tätä vielä uudestaan TV:stä ja pääsinkin hieman pidemmälle mutta kesken oli jälleen kerran jätettävä.

Mä en taas komppaa yhtään. Armageddon on aivan huippu viihdepläjäys. Mä en todellakaan hae leffoista mitään realistisuutta, vaan tunteita ja viihdettä. Armageddon on kaikessa ylipatrioottisuudessaan ja dramaattisuudessa aivan mahtava elokuva. Mun suosikkileffoja ehdottomasti. Ei missään nimessä pääse mun huonoimpien elokuvien listalle.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Fargo

Yksi kaveri hehkutti aikanaan ja pitihän se katsoa. Olinhan Oh brotherista tykännyt.

Tämä Fargo oli kyllä sitä mitä yleensa pukkaa tuolta peräsuolesta pönttöön. Joku skandinaaviaksentti ja "hauskat" tappokohtaukset eivät iskeneet tänne alkuunkaan. Rambo III vie tätä 100-0.

Enpä haluaisi viettää leffailtaa seurassasi, Ei voisi enää pahemmin mennä ristiin leffamaut. Itse pidän Fargo yhtenä parhaista Coenin veljesten leffoista ja itse Coenin veljeksiä taas pidän yhtenä parhaista leffantekijöistä. Ja Rambo III puolestaan yksi pahimmista kurista ikinä.

Mutta älä ota tätä hyökkäyksenä sinua vastaan. Ei sinulla varmasti suurta tarvetta edes ole yjhteiselle elokuvaillalle =) Piti vaan päästä hiukan hypettämään Coenin veljeksiä ja Fargoa.
 

hilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Open Water.

Eräs pariskunta lähtee lomareissulla oppaan ja muiden ihmisten kanssa sukeltelemaan avomerelle, mutta epäonnekseen unohtuvat muilta sinne. Lopulta hait syövät heidät. Elokuva kestää 1h 20min, josta noin tunnin verran kuvataan heidän kellumista ja voivottelua viileässä vedessä. Kannattaa vuokrata.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Open Water.

Eräs pariskunta lähtee lomareissulla oppaan ja muiden ihmisten kanssa sukeltelemaan avomerelle, mutta epäonnekseen unohtuvat muilta sinne. *spoil* Elokuva kestää 1h 20min, josta noin tunnin verran kuvataan heidän kellumista ja voivottelua viileässä vedessä. Kannattaa vuokrata.
Joitakin saattaa harmittaa spoilaukset. Itseä ainakin, vaikka kyseessä ei ollutkaan uusi leffa. Minä olen tuon nähnyt, joltain toiselta vielä katsomatta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Open Water...

Kannattaa vuokrata.

En olisi varmaan koskaan tullut vuokranneeksi, mutta tuohan tuli äskettäin telkusta. Katsoin kokonaan, mun mielestä se oli aika onnistunut toteutus noinkin yksinkertaisesta aiheesta. Ei varmaankaan mitään tappajahaifiilsitä saa aikaan kellekään, mutta karu kuvaus silti, varsinkin kun itse kammoksun avovesiä jostain syystä.
 

nastamuumio

Jäsen
Suosikkijoukkue
TIIKERIT (kovin junnuseura ikinä!)
ALI: ei nyt sentään paskimpia leffoja mitä olen nähnyt. Ei siis aivan sopiva nimi tälle listalle, mutta sen verran suuri pettymys oli tuo tämäniltainen Ali-leffa, että piti oikein avautua tänne. Leffa ei ollut mikään kummoinen nyrkkeilyleffana(kuten esim. Kuin Raivo Härkä tai Rocky), eikä myöskään dokumentaarisena elämänkertaelokuvana. Syvyys puuttui koko leffasta. Odotin paljon elokuvalta, kun olen siitä paljon hyvää lukenut/kuullut, mutta ei voi mitään. Pettymys oli valtava.

Mutta kuten sanottu ei sentään paskimpia leffoja läheskään joita nähnyt, joten ei kuuluisi tälle listalle, mutta mutta...

Oli samanlaiset fiilikset aikanaan, kun näin ensimmäisen kerran Raging Bull ja Rocky vertauksia myöten. Ei silloin tuntunut hyvältä nyrkkeilypätkältä saati Ali elämänkerralta. Nyt viikonloppuna katsoin ihan toisin silmin ja oivalsin, että toi oli oikeastaan aika sielukas tulkinta. Siihen oli saatu hyvin istutettua sitä mentaalista ja kulttuurista taustaa, joka teki Alista poikkeuksellisen nyrkkeilijän ja mediapersoonan. Matsit oli toteutettu realistisella tavalla, joka tietysti latisti varmaan niitä katsojia, jotka ovat tottuneet pitämään nyrkkeilyä taukoamattomana lyöntikilpailuna.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Pari aikoinaan hypetettyä elokuvaa aiheutti aikoinaan nukahtamisen; Mies vailla menneisyyttä ja Englantilainen potilas. Ei maistunu!
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
München jäi kesken. Olipahan harvinaisen tylsä leffa Spielbergin elokuvaksi. Odotin ehkä liikaa, mutta mitään en saanut.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mutta älä ota tätä hyökkäyksenä sinua vastaan. Ei sinulla varmasti suurta tarvetta edes ole yjhteiselle elokuvaillalle =) Piti vaan päästä hiukan hypettämään Coenin veljeksiä ja Fargoa.

Niitä pitääkin hypettää enemmän!

Vai rambo 3 parempi kuin Fargo...no, makuja on monenlaisia.
 
Fargo on kyllä loisto, jos se kolahtaa. Ja itsellehän kolahti. Voin kyllä samaan aikaan kuvitella, miten jollekin sen katsominen on tuskaa ellei se kolahda. Ei ole helpoimmasta päästä katsottavia leffoja.

Mutta huonoin mikä nyt tulee mieleen, on joko New york ripper tai se toinen italialainen kartano leffa, jossa oli naisia ja miehiä talutushihnoissa ja herrat nöyryyttivät heitä.. oliko joku sodoma tjms. Molemmat niin hirveää paskaa ettei mitään järkeä.

New york ripper tuli hommattua nostalgia syistä, koska Fulcilta löytyy sellaista väkivallan iloa, että oksat pois. Olen nyt yrittänyt katsoa sitä kuitenkin 3 kertaa, enkä ole edes kelauksella jaksanut loppuun asti katsoa. Paskaa alusta loppuun ja tehdosteetkin huomattavasti huonompia kuin monessa aikalaisessaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Fargo

Yksi kaveri hehkutti aikanaan ja pitihän se katsoa. Olinhan Oh brotherista tykännyt.

Tämä Fargo oli kyllä sitä mitä yleensa pukkaa tuolta peräsuolesta pönttöön. Joku skandinaaviaksentti ja "hauskat" tappokohtaukset eivät iskeneet tänne alkuunkaan. Rambo III vie tätä 100-0.

No en voi tuota allekirjoittaa, mutta eipä näistä mielipiteistä kannata tapella sillä yksi omasta mielestäni huonoinpia leffoja on Clockwork Orange (Kellopeli Appelsiini) joka on monen monituisista kehuista huolimatta aivan täyttä kuraa jota ei meinannut jaksaa katsoa edes loppuun.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Ehdottomasti suuri eeppinen sotaelokuva: Taistelu Galliasta, aivan kaameaa kuraa, jolle on tullut moneen otteeseen jälkikäteen naurettua.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
München jäi kesken. Olipahan harvinaisen tylsä leffa Spielbergin elokuvaksi. Odotin ehkä liikaa, mutta mitään en saanut.

Mie kyllä tykkäsin Münchenistä, vaikka se hiukka ahdistava olikin varsinkin jos leffan jälkeen erehtyy katsomaan uutiset, joissa tämä rättipäitten riehuminen jatkuu kahta kauheempana.

Pahinta moskaa mitä on tullu katsottua edustaa ylivoimaisesti Aavelaiva ja Kylä (The village).

Kumpaakaan yllä olevista en suositteleisi kenellekään.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Huonoin leffa, joka nyt tulee mieleen, on The Epic Movie. Itse olen kyllä noiden parodia/väkisin nauratus -leffojen ystävä, mutta ei hitto. Epic Movie on todella paska. En tajua, että leffa, missä ei tarvitse edes keksiä mitään juonta, pystytään pilaamaan. Mies ja alaston ase, Top Secret etc. ovat ihan Oscarin arvoisia tuohon verrattuna.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse arvioisin elokuvien huonoutta mieluiten lajityypeittäin. Joka kategoriasta löytyy varmasti huiput ja kököt. Absoluuttisesti surkeinta avoimen sarjan mestaria en oikein osaa nimetä.

Otetaan eräs lajityyppi esille: sodanjälkeisessä Amerikassa tehdyt tieteiselokuvat tarjoavat mahtavan huumorisavotan aiheesta kiinnostuneille. Monet jos eivät useimmat noista elokuvista ovat kerta kaikkiaan huonoja monella mittarilla: näyttelijäsuoritukset, aiheen ja esitystavan kestävyys ajan saatossa, käsikirjoitus, tekninen toteutus, ohjaus ym.

Näistä itselleni on jäänyt mieleen erityisesti Invaders From Mars (Avaruuden Pirut), v. 1953, ohj. William Cameron Menzies. En tuostakaan sanoisi että se on maailman huonoin elokuva. Ehkä ei edes huonoin minkä olen itse nähnyt, mutta Invadersin haluan tuoda ilman muuta esille tässä yhteydessä. Camp-naurua, myötähäpeän tuntemuksia ja koomisia tehosteita.

Monista noiden vuosien tieteiselokuvista löytää varmaankin samat elementit. Siinä mielessä kyse ei ole kovin ainutlaatuisesta huonoudesta vaikka Invaders From Mars yltää kehnoudessaan aika kovaan suoritukseen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Open Water.
Ei saamari sentään. Tai no joo, toisaalta ihan jees leffa. Ja varmaan auttaa, jos ennen katsomista tietäisi edes suurinpiirtein millainen leffa on kyseessä, eikä esimerkiksi maksaisi leffateatteriin kymppiä siitä että näkisi toimintaa ja verta, tai että maksaisi tatti sojossa ärrälle femmaa että näkisi napaa ja nänniä.

Jostain kumman syystä tuo leffa sai itsessäni aikaan aivan käsittämättömän ja uskomattoman vitutuksen, jostain ihmeellisestä syystä. Ei nyt tältä istumalta tule ihan vastaavanlaista mieleen. Kyl siinä yö meni valvoessa ja varmaan kaksi ryypätessä. Nyt tuntuu vähän oudolta, kun eihän tuo leffa nyt niin mitenkään erikoinen edes ollut.

Kirjoitin tähän äsken pitkän tarinan, mutta pyyhin sen pois, kun en leffan juonta viitsi paljastaa. Mutta kuitenkin mies - nainen asetelma oli kyseessä, ja jollain tapaa niiden rooleja ja stereotypioita käytiin läpi, vai miten ton nyt paremmin sanoisi.

Lisään tähän nyt vielä sen, että ainakin itse pidin kovasti tuosta aiemmin mainitusta ALI -leffasta.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Siis ennakko-odotuksiin nähden yksi kaikkien aikojen huonoimmista, ehkä jopa huonoin, on Spielbergin Maailmojen Sota. Odotin ehkä "hieman" parempaa. Juoni on täyttä klisettä alusta loppuun ja 5 minuutin katselun jälkeen kaiken voi tietää jo etukäteen. Ja kaiken lisäksi raina on vielä todella tylsä. Huonointa scifiä ikinä.

Suomalaisista leffoista Mattia ei pystynyt katsomaan loppuun. Ensimmäiseen tuntiin oli jo ahdettu kaikki Suomi-leffan kliseet ja aika paljon sitä oli kai vielä jäljellä....
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siis ennakko-odotuksiin nähden yksi kaikkien aikojen huonoimmista, ehkä jopa huonoin, on Spielbergin Maailmojen Sota. Odotin ehkä "hieman" parempaa. Juoni on täyttä klisettä alusta loppuun ja 5 minuutin katselun jälkeen kaiken voi tietää jo etukäteen. Ja kaiken lisäksi raina on vielä todella tylsä. Huonointa scifiä ikinä.
En nyt ota kantaa filmatisoinnin onnistumiseen, mutta haluan huomauttaa, että leffan ja leffan pohjana olleen kirjan välissä on yli vuosisata. Tässä linkki Wikipediaan, siis nimenomaan kirjaan liittyen (artikkeli sisältää spoilereita, mutta niistä on varoitus hyvissä ajoin)

http://en.wikipedia.org/wiki/The_War_of_the_Worlds

En siis tituleeraisi juonta täydeksi kliseeksi, alan pioneeriteos kun on kyseessä.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huonoihin elokuviin ja elokuvien huonouteen vaikuttaa ainakin omalla kohdalla paljon ennakko- odotukset ja muiden kehut/haukut. Kaksi leffaa joita hyvin monet lähipiirissänikin kehuvat ja tykkäävät mutta jotka itse tunkisin suohon jos suolle jaksaisin kävellä; Matrix, ei voi sanoa että kaikki osae kun yhden vaan melkein nähny, karmivan hienoa paskaa. Toinen on sitten Pulp Fiction, neljännellä kerralla pääsin loppuun ja se oli vieläki sysipaska. Tästä suurin osa porukasta sitten sanoo mulle että "et vaan ymmärtäny sitä". Jos katon elokuvan useasti, se on mun mielestä edelleen huono niin eikö se silloin ole huono.

Näiden jälkeen tulee sitten muut huonot elokuvat joita nykyaikana tulee niin paljon että ei niitä jaksa lähtä luettelemaan. Harmittavan harvinaiseksi on nykyään jäänyt se "olipa hyvä leffa"- tunne katsotun elokuvan jälkeen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos katon elokuvan useasti, se on mun mielestä edelleen huono niin eikö se silloin ole huono.

Kyllähän se saa muiden mielestä olla sinun mielestä huono vaikka puolikkaan katselukerran jälkeen, mutta jotain perusteluja olisi tietenkin kiva kuulla/lukea. Varsinkin tällaisten elokuvien kohdalla, jotka ovat selkeästi vaikuttaneet moneen katsojaan varsin positiivisella tavalla ja avannut jopa jonkinlaista uutta ja ennennäkemätöntä linjaa elokuvamaailmassa.

Perusteluja olisi mukava kuulla myös viime päivien viesteissä mainituista elokuvista Seitsemän, Clockwork Orange ja Open Water.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän se saa muiden mielestä olla sinun mielestä huono vaikka puolikkaan katselukerran jälkeen, mutta jotain perusteluja olisi tietenkin kiva kuulla/lukea. Varsinkin tällaisten elokuvien kohdalla, jotka ovat selkeästi vaikuttaneet moneen katsojaan varsin positiivisella tavalla ja avannut jopa jonkinlaista uutta ja ennennäkemätöntä linjaa elokuvamaailmassa.

Mitään tarkempia perustelujahan tuohon on hankala sanoa. Juoni ja juonenkäänteet ynnä ennennäkemätön linja elokuvamaailmassa oli ihan kivaa mutta kokonaisuutena elokuva(puhun siis Pulpista) oli mielestäni vain puhdasta turhalla väkivallalla höysetttyä bullshittiä. Ja taasen Matrixissa oli aikanaan hienot tehosteet yms. mutta se ei mielestäni riittänyt ainakaan tässä tapauksessa tekemään elokuvasta hyvää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös