Huonoin elokuva, jonka olet nähnyt

  • 256 256
  • 1 553

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sanon edelleenkin että Infested on huonoin elokuva mitä olen ikinä nähnyt, mutta odotuksiin nähden on huonoin näkemäni elokuva Team America. Huumori oli pahasti epätasapainossa. Oli siinä hauskojakin kohtia, mutta kokonaisuutena se oli suuri pettymys. Liikaa öyhkäämistä. Meni överiksi.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen katsonut useampiakin kehnoja elokuvia pikakelauksen voimalla, normaalinopeudella olisivat jääneet kesken. Olen useimmiten arvostellut elokuvan ja merkinnyt sen katsomisen muistiin. Tämän listan olen poiminut suurimmaksi osaksi Imdb:stä, siinä on ne joille olen antanut enintään neljä tähteä kymmenestä. Ovat valitettavasti alkuperäisnimityksinä.

Liuta vanhoja teatterimaisesti näyteltyjä kotimaisia elokuvia.
Trinityt ja muut Spencer ja Hill- elokuvat,
The Adventures of Ford Fairlane (1990)
Allan Quatermain and the Lost City of Gold (1987) ja King Solomon's Mines (1985). Uskomattoman ärsyttäviä.
Alligator II: The Mutation (1991)
Amazzoni - donne d'amore e di guerra, Le (1973)
American Kickboxer (1991)
American Ninja 3: Blood Hunt (1989) ja siitä eteenpäin olevat jatko- osat. 1 ja 2 ovat viitosen kuvia.
Ao Fim da Noite (1991)
Arctic Blue (1993)
Astérix et le coup du menhir (1989). Kun sarjakuva on niin hyvä, kehno elokuva on pyhäinhäväistystä.
Bear Island (1979)
The Blue Iguana (1988)
Bluff storia di truffe e di imbroglioni (1976)
Body Bags (1993) (TV)
Cabin Boy (1994) Umpityperä.
Car 54, Where Are You? (1994)
Children of the Corn (1984)
Cool as Ice (1991), ei järjen häivääkään.
Copacabana (1947)
Corbari (1970)
Deadly Embrace (1989)
Distortions (1987)
Dollaro tra i denti, Un (1967)
Fair Game (1995), ikävystyttävä, Cindy on pökkelö.
Firefox (1982)
The Fly II (1989)
Girls Just Want to Have Fun (1985), ei auta, vaikka tässä ovat polkaistavat Helen Hunt ja Sarah Jessica Parker nuorina ja hehkeinä.
Gunmen (1994)
The Gunrunner (1984)
Halloween II (1981)
Haunted Honeymoon (1986)
Hei kliffaa hei! (1985)
Hero in the Family (1986) (TV)
Highlander II: The Quickening (1991)
Hirttämättömät (1971)
Howling IV: The Original Nightmare (1988) (V)
Jaws: The Revenge (1987)
K-9 (1989)
The Karate Kid, Part III (1989)
Kummeli kultakuume (1997)
Liian iso keikka (1986)
Major League II (1994)
Meatballs Part II (1984)
Nine 1/2 Weeks (1986)
Overkill: The Aileen Wuornos Story (1992) (TV)
Pölhölä (1981)
The Pick-up Artist (1987)
Pikkupojat (1986)
Police Academy: Mission to Moscow (1994), eivätkä muutkaan jatko-osat kovin kaksisia ole, ykkösen jaksaisin katsoa useita kertoja.
The Prisoner of Zenda (1979), komedia, joka ei naurata yhtään.
A Reflection of Fear (1973)
Renegade (1987)
Revenge (1990)
Season of Fear (1989) (TV)
The Secret Passion of Robert Clayton (1992) (TV)
Shakma (1990)
Shannon's Deal (1989) (TV)
Stein des Todes, Der (1987)
Stick (1985)
The Swarm (1978)
Tom and Jerry: The Movie (1992)
Trono di fuoco, Il (1982)
Tup-akka-lakko (1980)
Ulisse contro Ercole (1961)
Uuno Turhapuro menettää muistinsa (1982)
Very Bad Things (1998), vastenmielinen, vaikka mukana Cameron Diaz.
Voyage of the Rock Aliens (1988)
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Jukan takahiukset kirjoitti:
1. Lämärin jatko-osa
Aivan surkeaa väkisin väännettyä kökköpaskaa, joka on täysin ensimmäisen osan irvikuva. Vituttaa, kun menin ostamaan tuon leffan joskus.

2. Taru Sormusten herrasta
Väkisin katsoin ensimmäistä leffaa tunnin, mutta sitten katkesi kamelin selkä. Miksi sen pitää olla niin pitkästyttävä? Onneksi sain sen lainaksi, enkä joutunut uhraamaan ropojani moiseen hölynpölyyn.

3. Matrix
Harvoja leffoja (taitaa olla ainoa), jonka aikana olen nukahtanut. Ei vaan iskenyt Keanu Reevesin tempaukset meikäläiseen.

4. Kill Bill vol 1.
Vakuutti minut siitä, että vol 2. voi huoletta jättää rauhaan.

Kyllä voi mielipiteet vaihdella. Itse nostaisin Matrixin (nimenomaan ensimmäisen osan) sekä TSH:n top-10-listalleni parhaista koskaan tehdyistä elokuvista.

Paskin elokuva sen sijaan lienee Hercules, jossa näytteli Lou Ferrigno
(se kaksimetrinen bodari). En ole pahvisempaa ja naurettavampaa leffaa
koskaan nähnyt (ei kuitenkaan ollut komedia).
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Jukan takahiukset kirjoitti:
2. Taru Sormusten herrasta
Väkisin katsoin ensimmäistä leffaa tunnin, mutta sitten katkesi kamelin selkä. Miksi sen pitää olla niin pitkästyttävä?
3. Matrix
Harvoja leffoja (taitaa olla ainoa), jonka aikana olen nukahtanut.
4. Kill Bill vol 1.
Vakuutti minut siitä, että vol 2. voi huoletta jättää rauhaan.
Tuosta "pitkästyttävästä" Sormusten herrasta tuli mieleeni tapaus leffateatterissa. Teinix-heimon edustaja oli vieressäni katsomassa olisiko ollut episode 2:sta uusista Tähtien sodista. Elokuvan arvio sikseen mutta pinna paloi muistakin syistä. Toimintakohtauksien aikana murkku istui silmät suurina ja suu auki, muina aikoina näpräsi kännykkää, heitteli lippistään ja rummutteli käsinojaa. ADHD on vakava tauti. Vähän niinkuin narkolepsiakin, joka on sekin hämmästyttävän yleinen tässä ketjussa.

Kill Billeistä ymmärrän jos joku ei pidä, ei ihan Tarantinon parhaimmistoa mutta tarpeeksi lähellä kuitenkin että itse viihdyin. Matrixeista en pitänyt erikseen teattereissa katsottuna, mutta ne paranivat hieman kun katsoi putkeen levyltä. Juoni aukesi paremmin ja suurempi hypetys oli ehtinyt vaieta. Ei silti välttämättä toimi kaikilla..
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Jj kirjoitti:
Tuosta "pitkästyttävästä" Sormusten herrasta tuli mieleeni tapaus leffateatterissa. Teinix-heimon edustaja oli vieressäni katsomassa olisiko ollut episode 2:sta uusista Tähtien sodista. Elokuvan arvio sikseen mutta pinna paloi muistakin syistä. Toimintakohtauksien aikana murkku istui silmät suurina ja suu auki, muina aikoina näpräsi kännykkää, heitteli lippistään ja rummutteli käsinojaa. ADHD on vakava tauti. Vähän niinkuin narkolepsiakin, joka on sekin hämmästyttävän yleinen tässä ketjussa.

Kertoo paljon myös Episode II:n tasosta. Huikea elokuva, erinomaista näyttelijäntyötä (esim. Christensen) ja pirskahtelevaa dialogia höystettynä pikantilla tarinalla. Nam !
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Paras kaverini oli muinoin leffojen suurkuluttaja. Ei pyorinyt Stadissa leffaa, jota han ei mennyt katsomaan. Oli paskaa ja oli hyvaakin. Muistan kuitenkin ikuisesti hanen kommenttinsa Museokadun leffateatterin yhdesta leffasta, jota katsomassa oli hanen lisakseen vain kaksi muuta katsojaa. Toinen lahti kuitenkin 5min jalkeen, toinenkin vartin jalkeen. Kaveri piti linjastaan kiinni ja katsoi sen leffan loppuun hampaat irvessa. Kyseessa oli joku saksalainen homoleffa.

Itsellani on nykyisin varsin valikoiva maku leffojen suhteen enka lahde katsomaan enka vuokraamaan "paskaa". Fiba kavi kuitenkin tuossa reilu kuukausi sitten kun eksyin Sin Cityn naytantoon. Ilman Mickey Rourkea olisin lahtenyt vetamaan jo ekan vartin jalkeen. Leffa oli mielestani paskin pitkaan aikaan nakemistani. Jaksoin katsoa sen loppuun kun hain baarista lisaa kaljaa.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Onhan noita huonoja leffoja tullut nähtyä, mutta kaksi on ylitse (tai siis alitse) muiden.
Viulunsoittaja katolla ja Christmas in Connecticut (Schwartzeneggerin ohjaama romanttinen komedia).
 

scholl

Jäsen
1Timer kirjoitti:
Paras kaverini oli muinoin leffojen suurkuluttaja. Ei pyorinyt Stadissa leffaa, jota han ei mennyt katsomaan. Oli paskaa ja oli hyvaakin. Muistan kuitenkin ikuisesti hanen kommenttinsa Museokadun leffateatterin yhdesta leffasta, jota katsomassa oli hanen lisakseen vain kaksi muuta katsojaa. Toinen lahti kuitenkin 5min jalkeen, toinenkin vartin jalkeen. Kaveri piti linjastaan kiinni ja katsoi sen leffan loppuun hampaat irvessa. Kyseessa oli joku saksalainen homoleffa.

ei mikään ihme,jos kyseinen teatteri lopetettiin, kun Eraserheadkin meni siellä. Niin epäilyttävä ko. teatteri oli, ettei kaverini uskaltanut mennä siellä edes vessaan.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
scholl kirjoitti:
ei mikään ihme,jos kyseinen teatteri lopetettiin, kun Eraserheadkin meni siellä. Niin epäilyttävä ko. teatteri oli, ettei kaverini uskaltanut mennä siellä edes vessaan.

Ma kavin siella muinoin yhdella "ekalla deitilla" yhden akan kanssa, kun se vei mut sinne katsomaan Carrie:n. En ole kauhuleffojen ystava ja se akka huusi muutenkin kun hinajaa ;-), nin se suhde loppu aika akkia...

Hirvee teatteri oli kylla...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jukan takahiukset kirjoitti:
2. Taru Sormusten herrasta
Väkisin katsoin ensimmäistä leffaa tunnin, mutta sitten katkesi kamelin selkä. Miksi sen pitää olla niin pitkästyttävä?

Onneksi joku muu sanoo täällä ääneen sen, mitä mieltä minäkin olen. En ole katsonut yhtään näistä kolmesta leffasta teatterissa ja Sormuksen ritareita jaksoin katsoa about 45 minuuttia. Ei kolahtanut. Tästä viisastuneena olen jättänyt myös Harry Potterit väliin.
 

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
Rennyn Exorcist - The beginning oli mulle kyllä aikamoinen pettymys hyvä, kun jaksoin kattoa sen loppuun.
 

Europoli

Jäsen
JHag kirjoitti:
Hudson Hawk joskus 80-luvun puolivälistä oli niin legendaarista skeidaa, että ei mitään rajaa. Bruce Willisin ura meinasi tuhoutua tähän rainaan. Se kertoi muistaakseni jostain lentämiseen liittyvästä kilpailusta tms. ja siinä ei toiminut mikään.
En voisi olla enempää samaa mieltä. Huonoin leffa mitä ikinä olen mennyt varta vastaen leffateatteriin katsomaan (edes Tango & Cash ei ollut ihan näin huono). Seikkailivat myöskin Vatikaanissa ja loppupuolella jollekin roistoista kävi huonosti kun peittyi nestemäiseen kuumaan kultaan. Mieleen on jäänyt kohta, jossa Bruce Willisin esittämä pikkurikollinen sanoi "all I wanted was a cup of cappuccino". Ainoa kerta kun olen ollut vähällä lähteä kesken elokuvan teatterista kotiin...
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä on muutama sellainen arvio ollut parista arvostamastani elokuvasta, että äkkipikaisempi painos meikäläisestä perustaisi paskin leffakriitikko-ketjun...

Itse on osaa huonointa sanoa, kun tarpeeksi huonojen kohdalla on homma jäänyt kesken, eikä puolikasta leffaa kehtaa arvostella. Kesken jääminen ei tosin johdu tästä täällä kovinkin yleisestä nukahtamisesta. Häiritsevätkö unihäiriöt yleisestikin suomalaisia?
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Huonoin mitä elokuvissa olen käynyt katsomassa oli Get Shorty, hyvä pätkä. Oikeasti ihan perseestä ja elokuvan aikana katselin kelloa, että eikö tämä tosiaan jo lopu tai sitten yritin nukkua...
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Leffateatterista olen meinannut lähteä kolme kertaa kesken elokuvan, mutta jokaisella kerralla purin hammasta ja katsoin loppuun asti. Elokuvat olivat Veteen Piirretty Viiva (The Thin Red Line), Radalla (The Sweetest Thing) sekä Mulholland Drive.
 

bunghole

Jäsen
Uleåborgir kirjoitti:
Sanon edelleenkin että Infested on huonoin elokuva mitä olen ikinä nähnyt, mutta odotuksiin nähden on huonoin näkemäni elokuva Team America. Huumori oli pahasti epätasapainossa. Oli siinä hauskojakin kohtia, mutta kokonaisuutena se oli suuri pettymys. Liikaa öyhkäämistä. Meni överiksi.

Oletko katsonut South Parkia? Ilmeisesti et tai et ole ainakaan siitä pitänyt. Jos omistaa kieroutuneen huumorintajun ja pitää South Parkista niin pitää todennäköisesti myös Team Americasta. Kyseisessä elokuvassa arvosteltiin ja pilkattiin Yhdysvaltoja mikä on mielestäni jo itsessään plussaa. Huumori on tietyllä tavalla kieroutunutta ja toimii siis allekirjoittaneelle.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
bunghole kirjoitti:
Oletko katsonut South Parkia? Ilmeisesti et tai et ole ainakaan siitä pitänyt. Jos omistaa kieroutuneen huumorintajun ja pitää South Parkista niin pitää todennäköisesti myös Team Americasta. Kyseisessä elokuvassa arvosteltiin ja pilkattiin Yhdysvaltoja mikä on mielestäni jo itsessään plussaa. Huumori on tietyllä tavalla kieroutunutta ja toimii siis allekirjoittaneelle.

No ei siitä välttämättä pidä. South Parkista tykkään kyllä, mutta Team America oli todella laimea kokemus loistavaa "dicks, pussies and assholes" -litaniaa lukuunottamatta. Tuossa aiheessa olisi ollut potentiaalia vaikka minkälaiseen kuittaluun, esim. siitä liberaali-irvailusta olisi voinut tehdä paljon terävämmän, mutta suurin osa piikeistä meni täysin ohi.

Eipä porukka näytä tämän ketjun perusteella kovinkaan huonoja elokuvia katsovan. Haluaisin todellakin nähdä sen henkilön, jonka mielestä esim. The Warrior and the Sorceress on parempi elokuva kuin The Matrix tai Sorumusten herrat. Yleensä noissa 80-luvun fantasiakökköilyissä on sentään kunnon camp-arvoa, mutta The Warrior and the Sorceress on vain tappavan tylsä eikä yhtään mitään muuta. Tutustukaa todella huonoihin elokuviin, ihmiset!
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Hävettää myöntää mutta tuo The Warrior and the Sorceress löytyy dvd-hyllystä. Kyseessä on todellakin huonoin leffa mitä olen ikinä nähnyt.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, itse päädyn ällistelemään, miten joku voi pitää Tarantinon tuotantoa mestarillisena.

Itse ketjun aiheeseen kerrottakoon, etten osaa spesifikoida mikä em. ohjaajan tekeleistä on se paskin.

Täältä tähän
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tiedä olenko vastannut tähän ketjuun jo aiemmin, mutta siltä varalta etten ole, mainittakoon hirvittävin elokuvakokemus koskaanmissäämilloinkaanjne:

Hymypoika. Siinä on niin rehellisen _huono_ elokuva kaikilla elokuvataiteen mittareilla, viihteen sellaisista puhumattakaan, että jouduin ensimmäistä kertaa teatterissa ollessani harkitsemaan hyvin vakavasti poistumista. Ja se on jo aika hyvin, sillä yleensä pettymykseksi osoittautuvat leffatkin tulee katsottua jokseenkin kivuitta loppuun asti.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mogo kirjoitti:
Kaikki suomalaiset leffat

Samaa mieltä. Lähes poikkeuksetta täyttä paskaa.

Pearl Harbor on ihan surkee. Speed 2 on ihan uskomattoman huono verratuna siihen kuinka hyvä se ykkönen on. Screamit on aivan säälittävää teinikauhua. Varsinkin jatko-osat on niin mielikuvituksetonta tuubaa, että oksat pois. Olisivat jättäneet vaan siihen yhteen, vaikkei sekään mikään klassikko todellakaan ole.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Mogo kirjoitti:
Kaikki suomalaiset leffat

Suomalainen elokuvatuotanto on aivan liian tasapaksua, kukaan ohjaaja ei uskalla tehdä mitään oman näköistä materiaalia, ei mitään kunnianhimoisia pitkiä kamera-ajoja eikä splitscreenejä tai multiscreenejä, todella mielikuvituksetonta toimintaa kaiken kaikkiaan. Ehkä tämän vuoksi suomessa ei ole minkäänlaista ohjaajakulttuuria, täällä kukaan ei mene katsomaan jotain elokuvaa siksi, että se on jonkun tietyn ohjaajan tekele, vaan ehkä enintään jotkut tytöt menevät kun on Jasperi tai Leppilammen mikko pääosassa, mutta ohjaajat ovat vain nimiä mitä hämärästi edes tiedetään, "kuka on Olli Saarela??" "Hä, emmäätiä, onks se mein uus talkkari?"

Jos jotain hyvää löydän viime vuosien Suomalaisesta elokuvasta, niin elokuvassa Nousukausi oli kohtuu mukava juoni ja piti itseäni kohtuu hyvin otteessaan.
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Modesty Blaise (My Name is Modesty)

Jotenkin noin se leffan nimi vissiin menee...

Tullut joskus vuosia sitten luettua vanhoja Modesty Blaise sarjakuvia ja aattelin että pitääpä tsekata tuo, että onko siitä mihinkään. NO EI OLLU: PASKA MIKÄ PASKA.

En suosittele katsomaan
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
avatar kirjoitti:
Jos jotain hyvää löydän viime vuosien Suomalaisesta elokuvasta, niin elokuvassa Nousukausi oli kohtuu mukava juoni ja piti itseäni kohtuu hyvin otteessaan.
Nousukausi oli minunkin mielestäni ihan ok tekele, ja odotuksiin nähden jopa todella hyvä.

---

Jos puhutaan uusista ison rahan elokuvista, en ole vielä Bad Boys II:n alittanutta katsonut. Täysin naurettava ja katsojaa aliarvioiva tekele. Kyllä minä toiminnan ja huumorin sulatan samassa paketissa, mutta tämä elokuva meni kyllä yli, ali ja ohitse kaikin tavoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös