Huonoimmat omistamasi DVD-elokuvat

  • 6 246
  • 41

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Muutama on ja nekin ovat tavallaan helvetin hyviä elokuvia. Saa ainakin nauraa!
Herkules New Yorkissa (Arska vuosimallia 1970)
Conan The Destroyer (Arska vuosimallia 1984)
Red Sonja (Arska vuosimallia 1985)
Onneksi on halvalla saanut!
 

#18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total Sec
Viestin lähetti lintu
The Circle

Kanadalainen leffa, aivan kauhea. Siis jumalauta, jos leffaan on satsattu yhteensä 145€ voi sen tehdä läpällä eikä edes yrittää tosissaan.


Itse voitin kyseisen leffan jostain arvonnasta. Vielä en ole ehtiny/viitsinyt sitä katsoa. Pitää kuitenkin jossain vaiheessa mulkasta läpi. Toivottavasti ei ole aivan tuubaa, mutta jos on niin eipähän maksanut mitään...
 

pyhimys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Viestin lähetti JoeyKocur#26
Muutama on ja nekin ovat tavallaan helvetin hyviä elokuvia. Saa ainakin nauraa!

Herkules New Yorkissa (Arska vuosimallia 1970)

Tuohan on just huippu! Varsinkin se kahdella jalalla juokseva "karhu" siellä puistossa. Ja ne salamat vasta huikeita erikoistehosteita onkin. Kulttikamaa!
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Prisman tarjouslaarista poimin pojan kanssa jonkun Jalkapallon viidakon MM-kisat- DVD:n.Kansi oli komea ja hyvin piirretty.
Sisältö oli silkkaa silkkoa.Itsekin piirtäisin vastaavan sutun(en osaa piirtää) ja mutisisin vielä ääniraidankin vaikka paskalla istuessa ja samalla saisin hyvät norsun töräytykset.
Ei vastannut sisältö kantta.Lienee mahdollista vain halvoissa lasten filmeissä.Ei niistä jaksa valitta,en minäkään.

Vähän asiaa sivuava juttu:

80-luvun alussa vuokrasimme kaverin kanssa 2 videota Tapiolan Marmorivideosta.Systeemi oli sellainen,että kotelot olivat esillä ja hyllyssä samalla kohdalla numerolevy,jolla k.o kasetin sitten sai tiskiltä.Kaverini halusi Kung Fu -elokuvan,joten valitsimme Bruce Leen elokuvan lämiskän.Itse valitsin jonkun kauhufilmin.
Matkasimme Kirkkonummelle videosessioon ja juomaan kaljaa.
Kassista paljastui 2 elokuvaa:

- Aivan paska Kung Fu yritelmä,pääaosassa Bruce Le (ei siis Lee)
- Ääliöt Ulkoavaruudesta,katselukelvoton komedia(eli joku vitsiniekka oli pistänyt valitsemani kauhuelokuvan kohdalle väärän numerolevyn)

Harmitti hiukan.Silloin oli ajat toisenlaiset ja huvitukset vähissä.


Näitä on nyt aikaa muistella,jalkautusta odotellessa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Jussi77
Julma maa (Badlands) on sen verran heikko esitys, että en ole vielä ~vuoden kuluttuakaan hankinnasta vaivautunut katsomaan tuota loppuun asti. Tuli ostettua, koska muistelin k.o. elokuvan olevan eräs aivan toinen filmi. No, eipä tuo montaa euroa maksanutkaan...

Makuja on tosiaan monia, ostin kyseisen leffan jokin hetki sitten ja voi muuta kuin olla täysin eri mieltä kanssasi.

Olin joskus nuorempana nähnyt kyseisen leffan ja nyt se oli pakko ostaa kokoelmiini - osittain ohjaajansa Terrence Malik'in nimen tähden. Mutta kyllä Martin Sheenin ja Sissy Spacekin työtäkin on ilo katsella, "julma maa" tosiaan on nimensä veroinen - kova on Sheenin näyttelemän Kitin kohtalo mutta mitä muuta tekojensa jälkeen voi odottaakaan.

vlad.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pyhimys
Ja ne salamat vasta huikeita erikoistehosteita onkin. Kulttikamaa!

Nää on ne tussilla siihen piirretyt salamat? Aivan loistavia erikoistehosteita, TSH kalpenee.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Alun kolmattasataa levyä on tullut kerättyä, mutta oikeastaan yhtäkään hävettävää ei ole joukossa. Näitä olen yrittänyt kaupitella:

Holy Smoke - ostettu Winsletin vuoksi eikä siltä osin tarvinnut pettyä. Ne rinnat! Mutta Keitel ei sitten osaa päättää ollako palvottava vai vihattava näyttelijä meikäläisen kategorioissa. Sekava, epätasainen ja epäuskottava tekele, kohdeyleisönä ilmeisesti murkut ja varhaisaikuiset.

Heavy Metal - sinällään legendaarinen klassikkofilmi 80-luvulta, jolloin ensi-ilta oli jopa "tapahtuma". Ihan väsyttävää kerrontaa, tylsää puujalkahuumoria ja näennäistä rankkuutta. Olin nukahtaa.

Company of wolves - Sudet tulevat. Jordanin hieman erikoisempi ihmissusileffa, jonka tehosteita kovastikin ihailtiin aikanaan. Kököiltähän nuo nyt näyttävät eikä se muka-outo tarinakaan jaksa kantaa sänkykammaria pidemmälle.

Repo Man - Coxin kulttileffa joka ei kerro Teppo Nummisesta vaan perintämiehistä joiden työpäivän sotkevat avaruudesta tulleet muukalaiset. Elokuvakerho-nörttikamaa, joka on kuin venäläinen perseensuristin; ei mahdu perseeseen eikä surise.

Olen siis panostanut laatuun! (hyllyssäni ovat kyllä Hyökkäys poliisiasemalle, jason and the argonauts, mutta nehän ovat yhä loistavia vaikka ovatkin kökköjä)
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
No toki pari kalkkunaa löytyy omastakin kokoelmasta mutta molempiin on hyvä selitys. Pahat pojat sain aikoinaan syntymäpäivälahjaksi ja enpä ole sen takia sitä viitsinyt hyllystä hävittääkään. Peter Sellersin tähdittämien Pink Panther -elokuvien boksi tuli aikoinaan ostettua. Muutenhan leffat ovat kerrassaan mainiota komediaa, mutta boksin leffoissa aikajärjestyksessä viimeinen, Vaalenpunaisen pantterin jäljillä, saatiin valmiiksi päätähden kuoltua ja leffa koostuu muiden pantteri-leffojen hylkypaloista koostetusta kokonaisuudesta. Jälki onkin sen näköistä.

Tässä ketjuissa mainituista leffoista sekä Dogville että varsinkin Julma maa kuuluvat allekirjoittaneen kokoelman siihen eliittiosaan. Olen Julmasta maasta vladin kanssa samaa mieltä. Kerrassaan upea elokuva, jossa tarinan lisäksi ihastuttaa aina vaan Malickin kyky tehdä niin kauniisti kuvattuja elokuvia. Annan elokuvalle viisi tähteä. Jotain ohjaajan tasosta kertoo kuitenkin se, että pidän sitä Malickin kolmesta elokuvasta vähiten upeana.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Dogvillestä vielä

Kertokaas nyt vielä ko. leffan ystävät, että miten te suhtauduitte siihen kun mustassa lattiassa on valkoinen neliö, jossa lukee esim. "Kaappi", jolloin katsojan pitäisi ymmärtää, että kuvassa näkyy kaappi, vaikka ei oikeasti näykään? Ei mennyt vaan mulla jakeluun ja rupes loppupeleissä häiritsemään liikaa, että koko tapahtumaympäristö pitää kuvitella mielessään. Jos se olis mun juttu, niin varmaan lukisin kirjoja. Mielestäni onkin hauskaa, että koko elokuva tapahtuu tällaisessa ympäristössä, eikä leffan takakannessa ole yhtään normaalielokuvasta poikkeavaa kuvaa, puhumattakaan, että mainittaisiin elokuvan olevan joku ihme taiteellinen kokeilu... Sitten kun pahaa aavistamaton kuluttaja tunkee levyn soittimeen, niin paljastuu moinen ylläri. Hieno homma.

Murmeli: sanoin että juoni ei häikäissyt. Eli en suinkaan haukkunut juonta. Siihen puoleen tuntiin mitä sain katsottua, muistan vain että joku nainen oli takaa-ajon kohteena ja joku mies sen sitten piilotti jonnekkin. Siihen mennessä juoni ei ainakaan häikäissyt..
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cellular

Todella kauhiaa tuubaa alusta loppuun. Kuin helevatan huono Nokían mainos.
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Kyllä yksi ylitse muiden on Dolf Lungrenin ja Brandon Leen tähdittämä Showdown in Little Tokio !
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti V-man
Existenz
Itse ostin tuon leffan sen näyttelijän takia, Jennifer Jason Leigh. Jostain aivan käsittämättömästä syystä oon keräillyt ton näyttelijän leffoja jo aika kauan.

Viestin lähetti Yläpesä
Holy Smoke - ...kohdeyleisönä ilmeisesti murkut ja varhaisaikuiset.
Kohderyhmänä taitaa olla pilvessä olevat tyypit.

Molemmat leffat on kyl aika outoja. Monesti kun itse ostan leffan niin tiedän suunnilleen kuinka hyvä se on. Paitsi sitten jos ostan jostain tarjouskorista, niillä leffoilla ei nyt niin oo väliä.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Huonoudessaan hyviä:
Peter Jacksonin "nuoruusvuosien" tuotanto - eli Bad Taste, Meet The Feebles ja "sokerina" pohjalla Braindead + muuta paskaa.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Kiireessä kun kertaalleen Attilan tarjouskoreja pengoin onnistuin ostamaan itselleni Crow-elokuvan. Taitaa olla goottipiireissä ainakin kovinkin suosittu tekele, joten ajattelinpas katsastaa mitä se Brandon Lee siinä oikein touhuilee.

Kotiin asti päästessäni huomasin sitten, että eipä elokuva ollutkaan se Crow vaan joku aivan järkyttävän heikko jatko-osa. Perkele. Tiedä sitten mitä menetin.
 

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Viestin lähetti Holocaust
Huonoudessaan hyviä:
Peter Jacksonin "nuoruusvuosien" tuotanto - eli Bad Taste, Meet The Feebles ja "sokerina" pohjalla Braindead + muuta paskaa.
Noi jos mitkä on kulttikamaa!! Kerran vuodessa noi pitää kyllä nähdä! Hyviä elokuvia!
 

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
"New Blood" (=Rikollista peliä, tai jotain sinnepäin)

Aivan karseeta skeidaa jonka muistaakseni bongasin pienen leffakaupan hyllyltä femmalla. Katsottuani tämän mm John Hurtin tähdittämän filkan päätin kiikuttaa sen samantien takaisin vaihtona johonkin laatukamaan. Kyseistä leffaa oli kuulemma tyrkytetty jo liiaksikin joten en saanut sitä blisattua takaisin edes puolen euron hintaan.

Votta myöhemmin, joulun aikoihin, tunsi kai myyjä sen verran sääliä meikäläistä kohtaan, että suostui ottamaan tämän DVDn vaihdossa italolänkkäriin. Hyvitys oli muistaakseni erittäin reilu yksi euro.

Nykyisellään huonoin omistamani DVD on Takeshi Kitanon puujalkavitsi "Getting Any?". Koska olen Kitanofani en kuitenkaan raaski luopua tästä junttihuumoripläjäyksestä.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Jokseenkin tuntuu siltä, että olisi parempi olla hiljaa näissä musiikki/elokuva -ketjuissa, kun maku on niin erilainen, kuin valtaosalla, mutta kommentoidaan nyt.

Tällä hetkellä en omista yhtään huonoa dvd-leffaa, vaikka monet varmasti olisivatkin eri mieltä, mutta muutaman olen omistanut, ja hankkiutunut eroon niistä.

Bones
Todellinen kaappaus, pääosassa Snoop Dogg, joka kertonee kaiken oleellisen... Törkeän huono kauhuleffaviritelmä, jota ei yksinkertaisesti voi suositella kenellekään.

Friday After Next
Ice Cuben tähdittämä komedia, jolle en tainnut nauraa kertaakaan, ei ollut mitään syytä.

Revelation
Melkoisen hämärä b-luokan seikkailuleffa, jonka nimekkäin näyttelijä lienee Terence Stamp. Totaalista ajanhukkaa koko leffa.

Omistamistani VHS-leffoista yksi huonoimmista oli Snatch , josta en viitsi enempää laittaa negatiivisia kommentteja, kun tiedän, että usealla palstalaiselle se on top-listan kärkipäässä, itselle ei vain iskenyt yhtään, toisaalta jotenkin aavistin sen jo etukäteen, että on sen tyylinen elokuva, mikä ei putoa.

Jos joku haluaa oikeasti huonoja elokuvia katsoa, niin suosittelen tutustumaan Johannes Robertsin Darkhuntersiin tai Hellbreederiin, niistä ei paljon leffat enää huonone :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös