Huonoimmat häviäjät....

• 2 676
  • 33

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Show me a good loser and I'll show you a LOSER.

Ajattelin lisätä sen että näiden valmentajien selittelyissä ("tuomarit ovat huonoja") ei aina välttämättä ole kiinni siitä että oltaisiin oikeasti petytty linjaan, vaan siihen että sillä koitetaan vaikuttaa tuomarilinjaan. Tuomareille syyn vierittäminen on juuri sitä säälittävää toimintaa, jota pidän huonon häviäjän merkkinä. Tuntuisi että se on enemmän luonteenomaista valmentajilla, kuin pelaajille. No joka tapauksessa se on niin ärsyttävän kuuloista, että mielestäni liiga saisi antaa automaattisen sakon jokaiselle valmentajalle, joka julkisesti tuomareita arvostelisi. Arvosteluun pitäisi löytää muut kanavat.

Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti dana77
mielestäni liiga saisi antaa automaattisen sakon jokaiselle valmentajalle, joka julkisesti tuomareita arvostelisi. Arvosteluun pitäisi löytää muut kanavat.

Ja mitä ovat ne muut kanavat? Jos tuomari viheltää päin persettä, tulee valmentajilla (tai kenellä tahansa seuran organisaatioon kuuluvalla) olla oikeus kritiikkiin. Kritiikkiä ei kuitenkaan ole talon palamisesta puhuminen, vaan rakantava palaute. Urpo-sedän pelleily ja herkkähipiäisyys on saanut jo koomisia piirteitä.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Streight Forward
Ja mitä ovat ne muut kanavat? Jos tuomari viheltää päin persettä, tulee valmentajilla (tai kenellä tahansa seuran organisaatioon kuuluvalla) olla oikeus kritiikkiin. Kritiikkiä ei kuitenkaan ole talon palamisesta puhuminen, vaan rakantava palaute.
No siitä olemme samaa mieltä että mikä on ja mikä ei ole kritiikkiä! Oikea kanava on ainakin tuomaritarkkailijoiden kanssa keskustelu (ei välttämättä tyyliin Pena). Myös kesäisin järjestettävät tuomarikokoontumiset (oikeaa nimeä en tiedä), kuten myös liigan risteilyt ja muut pelin ulkopuolella tapahtuva palaute on parempaa, kuin hävityn pelin jälkeen syyttely ja syyn vierittäminen tuomareille.
Ei valmentajat julkisuudessa hauku esim. maalivahtejakaan samalla tavalla.

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Carolina
Viestin lähetti cobol

Mites se mun muisti pitää nämä kaksi tapausta erillään? TPS kyllä vei finaalit 2000 Areenalla, mutta paremmalle todettiin hävityn... Tuo Hjalliksen kommentti liittyi ihan muuhun asiaan - jos muistan oikein, niin joukkueen rakentamiseen yleensä ja Turun mataliin katsojamääriin...

Jompi kumpi nyt sekoilee. Joko minä tai JHag. Tai minä nyt en tietenkään, vaan Hjallis -;)

Hjallis tais viitata että Jokerit haluavat värikkäitä pelaajia jotka sytyttävät fanit. Pelaajista taisi mainita Tikkasen ja Cagnonin.

Jos löytyy nauhalta vielä kyseinen peli ja lausunnot niin voin tarkistaa ja palata huomenna asian tiimoilta.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Thomas#70
Silloin 26.3.1999 kun päivän miettinyt, sitä tappiota, mielessä pyöri vain, saadaanko koskaan enää yrittää, sillä tiesin kärppien tekevän suuren tappion sillä kaudella, koska Nousuun satsattiin todella rajusti!

Jos Kärpät teki taloudellista tappiota kyseisellä kaudella, se tuskin johtui liiganousun kariutumisesta koska siitä ei ollut luvassa mitään erikoissuurta rahapalkintoa. Tappio oli enemmänkin imagollinen, ja selvää oli se että seuraavana kautena satsataan joukkueeseen vielä enemmän.

Pepe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kiri, MuurLe
Olen nähnyt tasan yhden pelaajan, jota pidän huonona häviäjänä, Christian Ruutun. Yritti reilut kolme vuotta sitten vetäistä Mikko Luoman nurin loppukättelyssä.

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Asiahan on, niin että ku tappio on varma pitää voittavalle/voittaneelle joukkueelle kostaa/kuitata... Itse syyllistyin tähän samaan ku junnuis tuli pelattua... Aina ku oli tappio selviö alkoi puutavaraa tulla toisten pelaajien näpeille... Samoin kävi usein meillekin ku annettiin jollekin heittopussille oikeen "isän kädestä" niin kyllä oli paikat mustelmilla... Itse en hyväksy sananlaskua "tärkeintä on reilu peli... blaa blaa..." vaan mun motto on "kosto on sulonen" elikkä se on lähinnä mm. polvitaklauksia, poikittaisia mailoja, ryntäyksiä, keihästämisiä... jne. Itsehän en enää pelaa ku hermot meni tappion hetkillä...

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viestin lähetti SÄLLI 85
Asiahan on, niin että ku tappio on varma pitää voittavalle/voittaneelle joukkueelle kostaa/kuitata... Itse syyllistyin tähän samaan ku junnuis tuli pelattua... Aina ku oli tappio selviö alkoi puutavaraa tulla toisten pelaajien näpeille... Samoin kävi usein meillekin ku annettiin jollekin heittopussille oikeen "isän kädestä" niin kyllä oli paikat mustelmilla... Itse en hyväksy sananlaskua "tärkeintä on reilu peli... blaa blaa..." vaan mun motto on "kosto on sulonen" elikkä se on lähinnä mm. polvitaklauksia, poikittaisia mailoja, ryntäyksiä, keihästämisiä... jne. Itsehän en enää pelaa ku hermot meni tappion hetkillä...

Tälle tunnustukselle nostan hattua!!!

raksipoi

Jäsen
Raimo Summanen on aika huono häviäjä siltä tulee yleensä aina kommenttia tyyliin:Miten tuomarit oli huonoja.Yleensäkin koko Jokeri joukkue ei ole parhaasta päästä häviään otteluita.Otetaan esimerkki pelistä Kärpät-Jokerit viime(tai siis sen kauden jonka jokerit voitti)play-offien toinen ottelu.Kärpät johti peliä ja liikkui paremmin siitä seurauksena oli että Jokerit hermostu Alanko otti 5+20 Banham oli koko ajan hakkaamassa Kärppien pelaajia jne............

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy