Huonoimmat häviäjät....

• 2 676
  • 33

caloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit , Hifk
Mietiskelin tossa Tappara-Tps pelin jälkeen, että mitä mieltä jatkoajan hemmot on huonoista häviäjistä. Elikkä kuka on teidän mielestä liigan huonoin häviäjä jos ajatellaan pelaajia.

Omasta mielestä

Norrena TPS ylivoimaisesti huonoin häviäjä, käy yleensä pakeille kuumana jo aivan mitättömistä jutuista, puhumattakaan jos koko peli hävitään.

Marek HIFK, jos peli sujuu kaikki ok, mutta jos ei niin tosi huono häviäjä. Rupee hakkaa mailalla ja ottamaan tyhmiä jäähyjä. Tekee joukkueelle paljon hallaa.

Caloun BLUES, samat sanat kuin Marekilla...

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Raipe kyllä vihaa häviämistä yli kaiken, mutta enpä silti sanoisi Helmistä huonoksi häviäjäksi...

edit: Otin tästä kohtaa turhan viestintäytteen pois, kun en asiaan itse ole perehtynyt. Pahoittelen!

Viimeksi muokattu:

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
HIFK

Niin, IFK oli kultaisella 80-luvulla huono häviäjä, etenkin kotonaan. Jos pelissä uhkasi tulla turpiin niin homma meni lähes poikkeuksetta ranttaliksi. Siksi silloin IFK:ta kannatinkin, en voi sietää "hyviä häviäjiä".

Häviön pitääkin sapettaa, tietysti pelin aikana ei ole suotavaa menettää saumoja voittoon hölmöjen tunteenpurkauksien vuoksi. Norrena on aina ollut mies minun makuuni, ei peittele vitutustaan.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti caloun
Mietiskelin tossa Tappara-Tps pelin jälkeen, että mitä mieltä jatkoajan hemmot on huonoista häviäjistä. Elikkä kuka on teidän mielestä liigan huonoin häviäjä jos ajatellaan pelaajia.

Omasta mielestä

Norrena TPS ylivoimaisesti huonoin häviäjä, käy yleensä pakeille kuumana jo aivan mitättömistä jutuista, puhumattakaan jos koko peli hävitään.

Mielestäni taas se, että veskari käy kuumana ei tarkoita sitä, että kyseinen pelaaja olisi jotenkin erityisen huono häviäjä. Tuo saattaa olla merkki äärimmäisestä latautumisesta ja pyrkimyksestä herättää niitä pakkeja pelaamaan paremmin. Mielestäni huono häviäjä on sellainen joka ei kunnioita parempaansa vaan pyrkii keksimään aina jonkunlaisia verukkeita miksi itse oli parempi, mutta toinen voitti jonkun itsestään riippumattoman (esim. tuomarit) syystä.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko huonoja häviäjiä?

Minä arvostan henkilöä, joka tappion hetkellä todellakin tulistuu ja näyttää maansa myyneeltä. Hän on ainakin asenteella mukana, eikä pelkästään kuittaamassa palkkaansa ja pelaamassa pakollisia matseja alta pois.

Häviämistä pitää vihata ja rakastaa voittamista, Silloinpa jopa saattaa ylittää itsensä ja yltää suhteessa parempiin suorituksiin kuin reaalitaso antaa myötä.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti Designer
Kerrotko vielä, mikä siitä Jalosesta tekee huonon häviäjän?
B]

Jalonen ei reagoinut tietojeni mukaan mitenkään erityisen 'pahasti', tai erityisen huonon häviäjän tunnusmerkit täyttävästi. Tuonkaltaista kuulee valmentajilta pitkin kautta, miksei nyt helkkari pleijareissakin, kyllä tappio miestä syö miehestä riippumatta.

Jalonen on hieno valmentaja ja HPK liigan kahden hienoimman joukkueen joukossa.

Lintumäki lienee antanut lausuntonsa tuiterissa, häntä voisi jo huonoksi häviäjäksi mainitakin.

Jalonen tuskin enää uhraa ajatuksia salaliittohöpinöille. Hänen on katsottava eteenpäin ja pyrittävä johtamaan joukkuettaan. Hänellä ei kertakaikkiaan ole varaa jumittua itkulinjalle, vaan mentävä elämässään ja duunissaan eteenpäin. Tiedän hänen näin tekevänkin.

Eräille jääkiekkofaneille, taas tuo itkemään jääminen tuntuu olevan eteenpäinkatsomista tärkeämpi elämänarvo.

Mitä sekin sitten heistä kertoo.

muokkaus: tuli epähuomiossa morkattua calounia, aiheetta.

Viimeksi muokattu:

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti Optimisti
Tällä hetkellä tuntuu, että Jalonen/HPK olisi se huono häviäjä...

"Caloun" avasi tämän ketjun PELAAJISTA, jotka ovat huonoja häviäjiä! Joten painuhan kommentteinesi provosoimaan noihin HPK:ta käsitteleviin ketjuihin..

Kyllä! HPK ja Lintumäki olivat huonoja häviäjiä tiistain ottelun jälkeen, mut voisko nyt oikeesti joku kertoa mikä tekee Jalosesta huonon häviäjän?? Jalonen otti tappion mielestäni niin tyynesti kuin vain sillä hetkellä pystyi täysjärkinen ottamaan..

Vertailukohtana herra Selin ensimmäisen puolivälierän jälkeen:

Selin: "Täällä yleisö pystyy manipuloimaan tuomarit antamaan jäähyjä vain toiselle joukkueelle"
Kommentti lehdistöstä: "HPK:han siellä sai koko ajan jäähyjä"
Selin hetken hiljaisuuden jälkeen: "MITÄ SE TÄHÄN KUULUU?!"
Ja nauru raikui..

Huonoista häviäjistä ykkönen on kyllä Jan Caloun. Taannoinen Tappara-episodi ja parin vuoden takaa Turussa sattunut episodi, ja muutama muukin episodi löytyy herran tililtä...

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti rinkeli22

"Caloun" avasi tämän ketjun PELAAJISTA, jotka ovat huonoja häviäjiä! Joten painuhan kommentteinesi provosoimaan noihin HPK:ta käsitteleviin ketjuihin..

Muokkasin kohdan viestistäni jo pois. Pahoittelen ajattelemattomuuttani! En todellakaan ole perehtynyt asiaan...

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti Lapanen
Jalonen ei reagoinut tietojeni mukaan mitenkään erityisen 'pahasti', tai erityisen huonon häviäjän tunnusmerkit täyttävästi. Tuonkaltaista kuulee valmentajilta pitkin kautta, miksei nyt helkkari pleijareissakin, kyllä tappio miestä syö miehestä riippumatta.
Juurikin näin. Naamasta näki selvästi, että höyryä on päässä enemmän kuin kuutiometri, mutta silti antoi lausuntonsa maltilla. Eikä todellakaan väittänyt, että tuomareihin ratkesi, vaikka niin moni täällä haluaisi tuon asian toisin muistaa. Mutta tosiaan, tämä keskustelu ei kuulu tämän otsikon alle.

Muok. Poistin sen ensimmäisen viestini, koska se oli vastine Optimistin viestin yhteen kohtaan. Koska Optimisti muokkasi viestiään, niin se vastine muuttui tarpeettomaksi.

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti Optimisti
Muokkasin kohdan viestistäni jo pois. Pahoittelen ajattelemattomuuttani! En todellakaan ole perehtynyt asiaan...

:cool: Cool

Ihmisillä on tapana sanoa suutuksissaan mitä sylki suuhun tuo.. pätee varmaan valtaosaan ihmiskunnasta... Voin sanoo, et jos oisin ite päässy kertoon lehdistölle kommentteja tiistain pelin jälkeen olis tullu niin painokelvotonta tekstiä, että alta pois.. mutta pidin mölyt mahassa ja nukuin yön yli, ja aamulla näki asiat jo oikeissa mittasuhteissa ja uudelta kantilta.. Erehtyminen on inhimillistä, ja näitä sattuu.. Sanktiot tulee tarpeen mukaan, ja vähitellen asiat unohtuu.. viimeistään sillon kun seuraavalla lätkävalmentajalla, -taustahenkilöllä tai -pelaajalla lähtee mopo käsistä..

eiköhän jo unohdeta?! Elämä jatkuu, ja kiekko putoo jäähän 5 tunnin päästä..

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Ei ole provosointia sitten, vaan vanhain ajan muisteloa :D

Aikanaan 90-luvun alkupuolella (vielä kun Nikko pelasi HPK:ssa) HPK aloitti yleensä aina sikailun, kun oli häviämässä. Muistan muutaman pelin, kun parin maalin tappioasemassa alkoi typerien jäähyjen ottaminen ja mussutus. Tämmöisiä ovat muistikuvat, saa olla myös toista mieltä.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Millainen on huono häviäjä ?

Mikä on huonoa ja mikää hyvää häviämistä ?

Mielestäni kilpaurheilua ammattimaisesti harrastavien ihmisten pitää vihata häviämistä yli kaiken. Tappion tullessa on täysin hyväksyttävää ja oikeutettua käydä kuumana, ihan niinkuin esim. Norrena näytti käyvän Tappara ottelun jälkeen. Se mihin kiukkunsa suuntaa, erottelee hyvät häviäjät huonoista. Jos kiukku kohdistuu omaan ja joukkueensa peliin, on se minun mielestäni oikein. Tässä on yksi ammattilaisuuden tärkeistä elementeistä, keskitytään ensisijaisesti omaan tekemiseen ja omien suoritusten parantamiseen.

Mikäli tappion aiheuttama kiukku kohdistuu pääsääntöisesti vastustajan tekemisiin ja tuomareiden tekemisiin, on se minun mielestäni huonoä häviämistä. En nyt tässä tarkoita mitään yksittäisten ottelujen jälkeisiä lehdistötilaisuuksia, joissa ymmärrettävästi on sekä pelaajien että valmentajien vaikea heti analysoida omia virheitään, joten kommentit menevät helposti tuomarien tai vastustajien suuntaan.

Mitä tulee orastavan tappion aiheuttamiin ylilyönteihin kentällä, pidän niitä valitettavina mutta ymmärrettävinä, en kuitenkaan ikinä hyväksyttävinä. En välttämättä ole ensimmäisten joukossa tällaista pelaajaa "teilaamassa" mutta kyllä minä arvostan korkeammalle pelaajan, joka hallitsee hermonsa. Sitten on tämä ryhmä pelaajia, joita tappio ei tunnu niinkään hetkauttavan ja joita enemmän kiinnostaa omat tehopisteensä, ovat minun silmissäni aivan pohjasakkaa. Uskokaa huviksenne, tällaisia pelaajia todella pääsarjatasolla on.

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestiketjun avaajan nimimerkkihän se on...:eek:

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Juhani "the solarpappa" Tamminen on takuulla yksi huonoimmista häviäjistä. Hävetti aina lukea lehdistä miehen purkauksia tappion eri syistä, vaikka olisi joskus ollut aihetta katsoa myös peiliin...

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Kaikkien huonoimpia häviäjiä lienee fanit. Tai no, 'fanit'. Minun mielestä niinkään jokaisesta häviöstä suivaantuvaa joukkuetta liigassa ainakaan ei ole ollenkaan, mutta fanit sen sijaan osaavat olla niidenkin puolesta tämän tilastot pohjanoteerauksia.

Eikös fanien nimenomaan kuuluisi osata hävitä? Kun tämän päivän liigassa on itsestään selvyys, ettei jokaista matsia voi voittaa, niin on täysin kummallista, että häviäjän joukkueen kannattajat ottavat siitä pultit.
Toinen asia, ehkä hieman off-topic, mutta eikös fanien kuuluisi myöskin osata voittaa? Käsittämätöntä, että hieeenon oman joukkueen voiton jälkeen pitää mennä vastustajan fanien luokse ja aloittaa päänsä aukominen. "Ei v***u ku Jyppi on perseestä, ihan paska." Kohtalaisen monta kertaa olen kuullut tuonkin.. Eikös se olisi paljon loogisempaa, että siinä tilanteessa, kun kaks pistettä on plakkarissa lisää, mentäisiin sen vastustajan fanin luokse ja sanottaisiin: "Kiitoksia, oli muuten hieno matsi." Oltaisiin kerrankin tyytyväisiä kun omat pelas hienon pelin.
Jokaisen oma asiahan tuo 'todellisen faneuden' puuttuminen kuitenkin sitten loppupeleissä on. Sitä ei vain pitäisi vastustajan tarvita kuunnella.

No, jos jonkun huonon häviäjän tähän hätään vetäisisi, niin se eräs Kärppä-pelaaja. Siihen hätään en ehtinyt tunnistaa. Can't help.

w00kie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Viestin lähetti caloun

En nyt välttämättä kutsuisi ketään huonoksi häviäjäksi tuon perusteella. Kyllähän ne muutkin veskarit aika kuumana käy jos omat pakit kämmäilee... Norrena on vaan sen tyyppinen pelaaja, että sen tarttee päästä tiettyy fiilikseen jotta peli kulkee. Yleensä toi fiilis Norrenan kohdalla näkyy juuri noin. Hyvin samantyyppinen maalivahti on (tai ainakin liigassa pelatessaan oli, en ole miehen NHL-pelejä nähnyt) Pasi Nurminen, joka myöskin kävi aika hiilenä pelien aikana.

Sitä paitsi onko pelaaja huono häviäjä jos tappion/huonon suorituksen jälkeen ketuttaa? Mielestäni ei, sillä eihän sillon saakkaan olla tyytyväinen, päin vastoin häviämistä pitää vihata yli kaiken.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Norrena MM-kisojen jälkeen:
"Norrenalle oli raskas takaisku, ettei hän onnistunut paremmin pronssipelissä. Mies pakkasi sapekkaalla mielellä laukkujaan, muttei syyttänyt keskivertopelistä muita kuin itseään.
- Avauserässä pääsin vielä hyvin peliin mukaan, mutta sitten Ruotsi löi vain kiekot verkkoon. Harmi, että tuollaiseen paikkaan osuu kauden pohjanoteeraus, tilitti Norrena."

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niin, hymyileviä ja iloisia häviäjiä en haluaisi nähdäkään. Harri Kirvesniemi hiihtoaikoinaan oli aina suu virneessä, vaikka sija olisi ollut 47. Ja kommenttikin oli aina sama: "ihan kiva kisa, meni niinkuin tässä vaiheessa kautta ajattelinkin".

Kyllä Hjallis Harkimo on silti oma lukunsa tässä lajissa. Kun Jokerit hävisi finaalit 2000 TPS:lle ja ratkaisu tuli vielä Hjallis Areenalla, loihe Harry lausumaan lehdistölle näin: "TPS on tällainen tylsä ja tähdetön joukkue, ei sitä täällä Helsingissä kävisi katsomassa kukaan":D

Tuolla kaudella Tepsissä pelasi mm. Tony Virta, Tomi Kallio ja silloin SM-liigan pistepörssin voittanut Kai Nurminen. Täysin tähdetöntä ryhmää.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti JHag
Kyllä Hjallis Harkimo on silti oma lukunsa tässä lajissa. Kun Jokerit hävisi finaalit 2000 TPS:lle ja ratkaisu tuli vielä Hjallis Areenalla, loihe Harry lausumaan lehdistölle näin: "TPS on tällainen tylsä ja tähdetön joukkue, ei sitä täällä Helsingissä kävisi katsomassa kukaan":D

Mites se mun muisti pitää nämä kaksi tapausta erillään? TPS kyllä vei finaalit 2000 Areenalla, mutta paremmalle todettiin hävityn... Tuo Hjalliksen kommentti liittyi ihan muuhun asiaan - jos muistan oikein, niin joukkueen rakentamiseen yleensä ja Turun mataliin katsojamääriin...

Jompi kumpi nyt sekoilee. Joko minä tai JHag. Tai minä nyt en tietenkään, vaan Hjallis -;)

Thomas#70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät is iron
Kärpät-Tuto katsrofisarjan jälkeen, kärppien silloinen maalivahti Jan Lundel häipyi raksilasta pelinjälkeen sanomatta sanaakaan...
Janne ei ilmoitelllut itsestään sen enempää Tammiselle kuin Junnollekkaan ja ensimmäiset havainnot Lundellista oli kun mies oli tehnyt sopimuksen Ruotsalaiseen seuraan...
Tappionhetkellä tunteet saa ja pitääkin nousta pintaan, itse opin karvaasti Tappion katkeruuden keväällä 1999. jollaoin Turkulainen Tuto sai oulun ja koko Pohjois-suomen sekaisin!
Se tunne, ei sitä voi mihinkään verrata, se oli kamalaa, ei urheilu voi koskaan tuottaa mitään vastaavaa, koko mahtava kausi ja ennenäkemätön voittokulku päättyy opiskeliaporukkaan joka ei ansaitse edes voittoa, Siinä pelissä Jumala oli kertakaikkiaan Turkulaisten puolella, ja ikäänkuin kärppäjoukkue oisi aistinut sen...

Sitä on niin monesti jälkeenpäin miettinyt että miten pitkälle sen joukkueen rahkeet olisivat liigassa riittäneet...
Vaikka siitä hetkestä on jo kulunut yli kolmevuotta (25.3.1999) ei se ahdistus ole minneekkään kadonnut, olen nähnyt sen pelin monta kertaa kasetilta, ja entistä pahemmalta tuntuu katsoa!
Viikeksi katsoin pelin eilen ja yhtä pahalta se tuntuu, ei sellaiset hetket voi kuulua jääkiekkoon, mutta Kyllä ne vaan kuuluvat.

On se tappio opettanut jotain, se on opettanut sen, että minkään Suomi-joukkueen putoaminen Loppuottelusta ei yksinkertaisesti tuntunut miltään, aina on olemassa toinen mahdollisuus..kolmas ja neljäs...
Silloin 26.3.1999 kun päivän miettinyt, sitä tappiota, mielessä pyöri vain, saadaanko koskaan enää yrittää, sillä tiesin kärppien tekevän suuren tappion sillä kaudella, koska Nousuun satsattiin todella rajusti!
Mutta onneksi saatiin, ja joukkue satsasi pelaajiin joiden liike ei lopu ratkaisu hetkillä, kuten Hagman,Salminen,Fandul...
Ei siinä, ei se liikkeeseen kaatunut Tuto ottelussakaan, se kaatui yliluonnolliseen, johonkin mahdottomuuteen, käsittämättömään epäonneen...

En tiedä sitten, olen kai todella huono häviäjä, toisaalta olen kokenut jääkienkon saralla raskaita pettymyksiä (Lukkoavastaan karsinnat, Tapparaa vastaan karsinnat, Kärppien meneminen konkurssiin, Karsinta tappio Kalpalle keväällä 97, karsinta tappio kalpalle keväällä 98, Jokeri tappio tänä keväänä... ja suomen katkerat tappiot pääosin Tsekeille ja Ruotsille.... Mutta mikään ei vedä edes vertoja! Henk.Koht. omat avut eivät rittäneet käsittelemmään niitä asioita, joten tarvin ammattiauttajaa kuten M.Bergeroonikin (kärppien pelaaja)...
Sen verran se auttoi, että pystyn puhumaan siitä jo avoimesti, mutta pahaa se tekee, se ajatus on kammottava, tuskin kukaan, on ikinä ottanut mitään tappiota yhtä raskaasti, kun minä sen otin!
Mutta elämän on jatkuttava, ja niin se jatkuukin, mutta arvet, todella pahat sellaiset se jätti se kevät!

Monella unohtui Tuto sarja silloin Nousu keväänä.
Minulla ei! Karsinta peli Pelicaanssia vastaan (nousupeli) oli ensimmäinen kerta kun Raksilan jäähalliin pystyin menemään...
Ja jokereitten tiputtaminen, vaan pisti taas miettimään, että kuinkahan moni muu, joutuu nyt kärsimään sen saman, minkä minä joutuin!
Toivottavasti ei kovin moni!

No siinä taas mentiin metsään aiheesta, mutta jos joku huono häviäjä pitää ny kertoa, niin oiskohan Antti Törmänen & Jan Lundel

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
cobol: Kyllä se oli nimenomaan sen -00 tappion jälkeisessä lehdistötilaisuudessa, missä tunteet olivat vielä pinnassa. Olin itse tuossa tilaisuudessa mukana. Hesari jopa julkaisi seuraavana päivänä Hjalliksen kommentin, jota Hjallis sitten herrasmiehenä katui jälkikäteen ja antoi kiitokset Tepsille. Mutta itse matsin jälkeen Hjallis oli kuin se kuuluisa perseeseen ammuttu karhu. Tämä "tähdettömyys" jäi erityisesti mieleen siksi, että Kai Nurminen oli lähes maaginen tuolla kaudella.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti JHag
cobol: Kyllä se oli nimenomaan sen -00 tappion jälkeisessä lehdistötilaisuudessa, missä tunteet olivat vielä pinnassa. Olin itse tuossa tilaisuudessa mukana. Hesari jopa julkaisi seuraavana päivänä Hjalliksen kommentin, jota Hjallis sitten herrasmiehenä katui jälkikäteen ja antoi kiitokset Tepsille. Mutta itse matsin jälkeen Hjallis oli kuin se kuuluisa perseeseen ammuttu karhu. Tämä "tähdettömyys" jäi erityisesti mieleen siksi, että Kai Nurminen oli lähes maaginen tuolla kaudella.

Niinpä! Olit oikeassa. Kaikkea sitä Hjallis onkin suustaan päästänyt. Onneksi Virmanen hoitaa nykyään yksin kiekkopuolen.

Tässä artikkeli JHagin tarkoittamasta tilanteesta.

http://www.verkkotie.fi/uutinen.phtml?id=1263

Henkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun nyt Hjalliksen finaalilausunnoista on puhe, mieleen muistuu myös hänen mielipiteensä -95 viimeisestä loppuottelusta Hbl:lle lausuttuna:

"Det var en skitmatch, ingenting att se."

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti cobol

Niinpä! Olit oikeassa. Kaikkea sitä Hjallis onkin suustaan päästänyt. Onneksi Virmanen hoitaa nykyään yksin kiekkopuolen.

Tässä artikkeli JHagin tarkoittamasta tilanteesta.

Harkimon sammakoille löytyy kyllä selityskin. TPS:n "vuorineuvosten" jälkeiselle ajalle oli ominaista, että scoutattiin tulevia tähtiä tai sellaisia, jotka jo olivat jo taidoiltaan sellaisia, mutta eivät olleet saaneet menestystä.

Usein ennen kautta joukkue näytti nimettömältä, mutta jälkikäteen tarkasteltuna joukkue oli erittäin vahva.

Esimerkiksi Koivu-Lehtinen tutkapari on nyt ajateltuna legendaarinen, mutta silloin mestaruuden tullessa ennen tulevaa maailmanmestaruutta ei kai kukaan vielä ymmärtänyt, millaisesta NHL-tähtiparista oli kyse.

Seuralla oli yksinkertaisesti loistavaan scouttaukseen kykenevä johto ja erinomainen valmennus.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Millainen on huono häviäjä ?

Viestin lähetti Gags
Mikäli tappion aiheuttama kiukku kohdistuu pääsääntöisesti vastustajan tekemisiin ja tuomareiden tekemisiin, on se minun mielestäni huonoä häviämistä.

Näinhän se on. Yksi kaveri on ylitse muiden ainakin jälkimmäisen asian osalta. Hannu Kapanen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy