Huonoimmat (ammatti)muusikot

  • 23 672
  • 101

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Lars Ulrich - Metallica
Lars on kanssa 50/60 tapaus. Metallican ensilevyllä suoritus oli hyvä kuten myös Ride... ja Master... levyillä. Onko sitten niin että reenaaminen jäi tämän jälkeen vähiin ja tatsi katosi.
Faktahan on, että Lars on kova rumpali, mutta kun ei treenaa yhtään, niin sen mukaista on sitten useimmiten soittokin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei. En ole uhrannut ajatustakaan moiseen. Jos ei osaa laulaa, pitäisi edes laulunsanat olla hyvät. Esimerkkinä Juice ja Irwin.
Aika ontuva vertaus noihin. Eivät mielestäni kyllä parodioineet mitään. Vittuilivat yhteiskunnalle kyllä sitäkin enemmän.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllähän kaikkien aikojen surkein levylle ja lavalle päässyt, ja jopa joittenkin arvostama (ei tosin kai soittotaidollisesti) muusikko on tuo onneton Sid Vicious -raasu.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Juice Leskisen (R.I.P.) voisi ... soitto- ... taitojensa takia mieltää osittain samaan kategoriaan.

Niin, mitä voi odottaa mieheltä, jonka Mikko Alatalo on opettanut soittamaan kitaraa?

Ei vaan, Mikko on kyllä ihan hyvä ammattimuusikko ja ehdottomasti aliarvostettu. Ei nyt mikään huikea rock-stara, mutta sellaista keveän letkeää menoa ilman turhaa sanomantynkää.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Musiikkiinsa sen enempää tutustumattomana, eikös tuon Elvis "Aaron" Presleyn avut olleet muualla kuin skepparan kurittamisessa, vaikka kunkku kitaran kanssa ainakin alkuaikoina usein esiintyi.
Muistelen joskus lukeneeni, että Elvari kaipasi kitaraa ennen kaikkea saadakseen oikeanlaisen fiiliksen esityksiinsä. Mutta se ei tee hänestä huonoa ammattimuusikkoa, joita tässä ketjussa käsittääkseni haetaan.

Ainakin Joey Tempest on huono musiikin ammattilainen. Europen huippuvuosina sukkahousumies katsoi tyhmästi pitkin klyyvarinsa vartta Suomea. Ei kuulu artistille semmoinen. En tiedä onko sittemminkään ymmärtänyt hävetä. Hyi.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Ei saatana, edes Pulttibois ei ollut tarpeeksi selkeä vihje. Et ole tainnut ajatella isommin muutenkaan. Tiedätkö mitä sana "parodia" merkitsee? Vihje: se ei ole makkaraa.

Haha, hölömö! Olenks mä sanonu etten tiedä mitä parodia tarkottaa? Ja toi sun vihje oli kyllä huisin humoristinen.

En ole kuunnellut korvat höröllä tai analysoinut Servon laulun sanoja sen syvällisemmin, mutta paskalta se kuulostaa satunnaisesti radiosta kuultuna.

Noh, saathan sinä pitää Martin lauluja hauskoina taideteoksina, mutta itse en kuitenkaan pitäisi moisesta noin kovaa meteliä ja pärräystä. Lepooo.
 
Viimeksi muokattu:

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Aika ontuva vertaus noihin. Eivät mielestäni kyllä parodioineet mitään. Vittuilivat yhteiskunnalle kyllä sitäkin enemmän.

Jaaha. Kirjotinko että ne parodioi jotakin? Lueppas uudestaan mun viesti. "Jos ei osaa laulaa, pitäisi edes laulun sanat olla hyvät". Juicella ja Irwinillä ei hääviä laulu-ääntä, mutta sanat sitäkin nerokkaammin väsättyjä. Älä sekoita nyt parodiaa Juiceen ja Irwiniin, kun minäkään en niin tehnyt.
 

koohoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paris Saint-Germain
Melkoisia nimiä putkahtelee esille tässä ketjussa. Mulle tuli heti ekana mieleen Neumann. Siinä on ukko, joka ei liian montaa kertaa keikan aikana oikeaan ääneen osu. Mutta toisaalta, montako hyvää laulajaa näissä Suomessa menestyneissä bändeissä on ollut? Ei se menestys katso aina pelkkiä taitoja laulajana/soittajana. Enpä muuten tästä kylmiltäni pidä Dingon kitaristiakaan (Jonttu Virta) minään virtuoosina. Kuitenkin suurelle osalla palstalla solvatuista pitää antaa suuret kreditit menestyksestään. Myös Dingolle. Tämä vain kertoo sen, että menestyminen vaatii osaamista ja uskallusta useammalta alalta.

Esim. aiemmin esille tullut Mikko Alatalo, piiseistä voi olla montaa mieltä, mutta kyllähän se laulaa kuin enkeli verrattuna vaikkapa Neumanniin tai Juiceen. Ja voi hyvä tavaton sitä äänialaa! Eikä ne sen kitarajututkaan ole ollenkaan hullumpia. Soittakaapa nyt kaikki harrastelijat komppia mihin tahansa levylliseen Senaattorin hittejä. Multa ei ainakaan taivu ne kaikki.

Ei Olli Lindholmkaan todennäköisesti menestyisi missään laulukilpailussa, mutta jotain hänkin tekee oikein, varsinkin tulkitsijana, kuten joku aiemmin osuvasti ottikin esille. Ja mä arvostan sitä Ollin suurta omistautumista bändilleen.

Ehkä päinvastainen esimerkki: Tarja Turunen, mun ammattitaito ei riitä arvostelemaan hänen lauluaan. Ilmeisesti hän laulaa teknisesti todella hyvin, mutta en mä ainakaan jaksa sellaista kuunnella. Mun mielestä se menee huumorin puolelle, kun yhdistetään kevyttä ja klassista musiikkia. Lähes vastaava esimerkki on ukkojen puolelta Timo Kotipelto. En väitä osaavani laulaa lähellekään samalle planeetalle, mutta mieluummin mä kuuntelen jotain taidollisesti rajallisempaa laulajaa. Silti näitäkin laulajia on helppo arvostaa teknisestä osaamisestaan.

Se Matti Nykänen olikin ehkä hyvä esimerkki tähän. Ehkä olisi parempi, että musiikkimarkkinat jätettäisiin ihmisille, jotka tekevät musiikkia intohimosta, eikä tungettaisi mäkihyppääjiä ja kiekkoleijonia ja missejä levylaulajiksi.

Jatkan ehkä tästä joskus, mutta kun aloitin Dingosta, niin sanottakoon vielä, että arvostan suuresti sitä, mitä nekin äijät saivat aikaan. Se, että joku saavuttaa maan- tai jopa maailmanlaajuista mainetta rajallisilla taidoilla, sehän se on todellista Ameriikan Unelmaa. Sallittakoon heille se. Se antaa uskoa myös tavallisille kaduntallaajille.
 

viza

Jäsen
Gary Cherone. Uskomatonta kuraa tämän ihmisen esiintyminen ja laulu niikin suuressa yhtyeessä kuin Van Halen. Onneksi olin niin nuori kun tämän "Van Halen" kävi Suomessa etten yhtyeestä mitään tiennytkään.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Muistelen joskus lukeneeni, että Elvari kaipasi kitaraa ennen kaikkea saadakseen oikeanlaisen fiiliksen esityksiinsä. Mutta se ei tee hänestä huonoa ammattimuusikkoa, joita tässä ketjussa käsittääkseni haetaan.

Alkupään viesteistä sain käsityksen että juuri teknistä osaamista haetaan*. Se tosin nyt ei ole kaiken mittari minunkaan mielestäni. Esim. Putro on hyvä lauluntekijänä. Ja Servo ei ole parodiaa koska hän ei pilkkaa mitään.

*Jos Cash oli sitä mieltä että Elvis rulaa niin se riittää minulle.

Ehkä päinvastainen esimerkki: Tarja Turunen, mun ammattitaito ei riitä arvostelemaan hänen lauluaan. Ilmeisesti hän laulaa teknisesti todella hyvin, mutta en mä ainakaan jaksa sellaista kuunnella.

Ooppera-tätini mielestä Turusenkaan ääni ei ole ns. puhdas.
Sen on kuulemma poppi pilannut väkinäiseksi.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ja Servo ei ole parodiaa koska hän ei pilkkaa mitään.

Kyllä Servo vie koko Suomen nykyisen iskelmäskenen tasoa ja muutenkin suurinta osaa tusinalla tuotetuista pop- ja iskelmäartisteista 100-0.

"Liikaa kikkailin"! Kari Tapio ei ikinä uskaltaisi mitään vastaavaa pyrkiessään olemaan "vakava artisti".
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kyllä Servo vie koko Suomen nykyisen iskelmäskenen tasoa ja muutenkin suurinta osaa tusinalla tuotetuista pop- ja iskelmäartisteista 100-0.

Tänään muuten Servon keikka Foxiassa Oulussa. Siellä on oltava.

Jotenkin tuntuu että nämä Servon ammattitaitoa epäilevät perustavat kummallisen mielipiteensä yhteen tai kahteen radiossa kuulemaansa kappaleeseen.

Jos Ufo tarjosi kaakaon menee yli hilseen, kuunnelkaapa vaikka Aikuinen mies tai Elämän Sävel.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei saatana, edes Pulttibois ei ollut tarpeeksi selkeä vihje. Et ole tainnut ajatella isommin muutenkaan. Tiedätkö mitä sana "parodia" merkitsee? Vihje: se ei ole makkaraa.

Onko semmosesta äänisaasteesta pakko pitää, jos ei jaksa kuunella sun "parodioitas" ja Servon ärsyttääkin ärsyttävämpää ääntä? Vai pitääkö siitä pitää ihan vaan sen takia, että se on parodiaa iskelmälaulajia kohtaan? Vai eikö Servon musiikkia vain ymmärrä, jos siitä ei tykkää?

Mä en varmaan tiedä mitä sokeri tarkottaa, koska mä juon vain Light limuja makusyistä johtuen.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jotenkin tuntuu että nämä Servon ammattitaitoa epäilevät perustavat kummallisen mielipiteensä yhteen tai kahteen radiossa kuulemaansa kappaleeseen.

Näin on. Vaikka Servon "juttu" ei aukenisikaan, niin ammattitaidottomina muusikkoina Servoa ja Napanderia ei voi missään tapauksessa pitää.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Onko semmosesta äänisaasteesta pakko pitää, jos ei jaksa kuunella sun "parodioitas" ja Servon ärsyttääkin ärsyttävämpää ääntä? Vai pitääkö siitä pitää ihan vaan sen takia, että se on parodiaa iskelmälaulajia kohtaan? Vai eikö Servon musiikkia vain ymmärrä, jos siitä ei tykkää?

Mä en varmaan tiedä mitä sokeri tarkottaa, koska mä juon vain Light limuja makusyistä johtuen.

Mitä hel~wettiä, Servosta pitämisellä ei ole mitään tekemistä tämän ketjun kanssa. Ei sinun ole pakko pitää edes kauniista naisista! Sensijaan se ettei tajua mikä on miehen rooli positiivisen elämänhalun ja hyväntuulisuuden lähettiläänä, ja Servon ammattitaidon epäileminen, on typerää kun mies oikeasti kepittää semmoista määrää Suomen musiikkiteollisuudesta kuin Bobby Orr konsanaan, ja asenteellaan myös sinunlaisiasi tosikkoja sen ulkopuolelta. Geddit? Ei Servosta tarvitse pitää mutta väheksymisellä ja mököttämisellä vain tekee miehestä entistä tärkeämmän.

Jos pitäisi verrata johonkin niin Servo on kuin musiikkimaailman bikinikimalainen™ halvalla kyhätyssä, uskonnollisesti vanhoillisessa ympäristössä.

Erittäin hyvin sanottu siellä takana. Pahempaa kuraa ei kyl kukaan tällä planeetalla tee. Tero Vaaraa huonompaa ei ole. Piste.

Jaa-a, Tero Vaaran kura myy hyvin ja soi paljon. Kertooko se siis enemmän kuuntelijoista kuin Terosta...mielestäni kyllä, ikävää muttei yllättävää.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt ollaan siis tosikkoja jos ei Servosta pidetä. Aivan, niinhä sen on pakko olla. Pitänee ruveta kuuntelemaan tuota mikäli se määrittää tosikon ja huumorintajusen. Katsotaan, kuinka tosikko sinä olet.

Itse musiikissa perustan eniten hyviin sanotuksiin, joissa on myös jotain sanottavaakin. Sen takia varmaan pikkunappulasta asti kuunnelut Rap-musiikkia, etenkin 2Pacin tuotoksia. Samasta syystä varmaankaan mielestäni 2000-luvulla ei ole tuotettu hyvää rap-musiikkia, ainakaan semmosta en ole kuullut.
Listaan itse siis lisäisin: Eminem, 50cent yms.

Niin ja Golden Awe. Ei ollut tarkotuksena mikään henkilökohtainen hyökkäys. Otti vaan päähän, se että joku ei olisi tajunnut huumorimusiikin tarkoitusta jos siitä ei pidä.
Nyt vois jättää tän Servo-aiheen. Eiköhän tullut jo selväksi, että osa tykkää ja osa ei, ymmärsivät sen tarkoituksen tai ei. Makuasioita makuasioita.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Satuin kutsumaan "Tartu mikkiin"-ohjelmaa, ja Ari Klem heti kyllä niin huonosti, että suurin osa niistä karaokenäytteistäkin kuullosti paremmalta. Nyt vaan enää pitäisi tietää että WTF is Ari Klem?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nyt ollaan siis tosikkoja jos ei Servosta pidetä. Aivan, niinhä sen on pakko olla. Pitänee ruveta kuuntelemaan tuota mikäli se määrittää tosikon ja huumorintajusen. Katsotaan, kuinka tosikko sinä olet.
---
Nyt vois jättää tän Servo-aiheen. Eiköhän tullut jo selväksi, että osa tykkää ja osa ei, ymmärsivät sen tarkoituksen tai ei. Makuasioita makuasioita.

Ei tällä ole edelleenkään makuasioiden kanssa mitään tekemistä.

Ymmärrätkö, hieman samanlainen esimerkki voisi olla vaikkapa Formula ykkösessä. Siis jos olet Räikkösfani, ja aiheena Fernando Alonso ja Kimi Räikkönen, niin vaikket pitäisi Alonsosta paskan vertaa saatat mahdollisesti ymmärtää jotain myös hänen saavutuksistaan? ~HUOH.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aika sivuraiteille eksynyt tämä keskustelu. Monille tuntuu olevan sivuseikka, kuinka hyviä muusikkoja heidän inhokkinsa ovat. Jos musiikki ei miellytä tai huumori ei avaudu, muusikko on siis huono. Köyhää. Rautalangasta vielä: älkää antako musiikkimakunne himmentää arvostelukykyänne, jos kompetenssinne ei riitä ammattitaidon erottamiseen. Jos teidän kestämättömät argumenttinne ammutaan alas, tyytykää kohtaloonne älkääkä pahentako tilannetta enempää. Olette hävinneet.

Itse kuulun siihen lahkoon, joka ei kovin mielellään dissaa mitään musiikkilajia, yhtyettä tai artistia. Jätän vain kuuntelematta, jos en tykkää. Sen verran kyllä sanon, että Remu ei juuri pysy tahdissa viittä sekuntia kauempaa.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tällä ole edelleenkään makuasioiden kanssa mitään tekemistä.

Ymmärrätkö, hieman samanlainen esimerkki voisi olla vaikkapa Formula ykkösessä. Siis jos olet Räikkösfani, ja aiheena Fernando Alonso ja Kimi Räikkönen, niin vaikket pitäisi Alonsosta paskan vertaa saatat mahdollisesti ymmärtää jotain myös hänen saavutuksistaan? ~HUOH.

Tätä tarkotinkin edellisen viestin kolmannella lauseellani.

Okei otetaan makuasiat pois, ja sanotaan suora mielipide. Servolla ei mielestäni ole minkäänlaisia musikaalisia lahjoja. Kelpasiko, vai meneekö edelleen ohi aiheen?

Formulissa voittajaa ei muuten valita tyylipisteiden mukaan, eikä myöskään makutuomareiden. Siinä paras on voittaja, tai ehkä onnekkain yksittäisessä osakilpailussa. Saattaapi tuolla tallillakin olla paremmuusjärjestyksen kanssa merkitystä, muttei makuasioilla.

Mä en tiedä mitä pystejä Servo on elämänsä aikana saanut, tai monta levyä herra on myynyt. Loppupeleissä ei kovin kiinostakaan vastaukset noihin kysymyksiin.
Onko se niin vaikeata jos jotkut ovat eri mieltä asioista? Keskustelupalstoilla kaikki on makuasioita. Ei ammattimuusikon taidoille ole mitään absoluuttista rajaa tai määrettä. Se on vain kunkin makuasia.

Edit: Leon, täällä ei olisi mitään keskustelua jollei kukaan toisi mielipiteitään esille.Toki ihmisillä on eri mielipiteitä ja toki ihmiset erottelevat taitavat ja huonot muusikot toisistaan erilaisilla perusteilla. Sehän se tän keskustelun juju onkin, ettei kaikki ole samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös