Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme

  • 253 016
  • 953

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Niin, mutta puhetta oli juuri minun huoneestani. Sinne olen asettanut kaksikymmentä isointa pystiä. Isä joutui tekemään ulos varaston, johon olen heittänyt loput palkintoni. Kohta sitäkin pitää tosin laajentaa.
Itselläni on 263 kimaltelevaa palkintoa, joista 260 on sellaista, joita olen säilyttänyt vanhempieni varastossa pahvilaatikossa. Maratonista saatu mitali ja Puolustusvoimien yleisurheilumestaruuskilpailuista saamani hopea- ja pronssimitali ovat omassa kämpässäni tallessa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itselläni on 263 kimaltelevaa palkintoa, joista 260 on sellaista, joita olen säilyttänyt vanhempieni varastossa pahvilaatikossa. Maratonista saatu mitali ja Puolustusvoimien yleisurheilumestaruuskilpailuista saamani hopea- ja pronssimitali ovat omassa kämpässäni tallessa.
Ota huomioon, että olet mua melkein sata vuotta vanhempi. Mulla on hetki vielä aikaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ota huomioon, että olet mua melkein sata vuotta vanhempi. Mulla on hetki vielä aikaa.
Ota huomioon, että sinun ikääsi mennessä minä olin loppumäärästä lähes kaikki palkintoni saanut. Parikymppisenä alkaa ihmisen alamäki. Ja nuoriso on toki jo sitä ennen pilalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten tätä kerskailua pitäisi suorittaa? Jos sanon, että huoneessani melkein 20 palkintoa erilaisista urheilulajeista, niin onko tämä sitä? Kaikki pytyt tullut muutaman viime vuoden aikana. En mä taida osata tätä.

No et niin. Sun pitäis jonnekin vaikeroida että voi hitsi kun huoneesta alka tila loppumaan kun tulee näitä palkintoja niin paljon koko ajan, mihin mä kaikki nää laitan, ei ne mahdu tonne mun kultaharkkonurkkaukseen ja mun 48-henkinen haaremi tarvii ton sivukartanon itelleen et ei niitä sinnekään oikein sovi viedä. Pitää varmaan ostaa uus kartano näille pysteille, laitanpa heti pilotille viestiä että käynnistelee suihkukonetta ni käväsen vaikkapa tuolta Rivieralta jonkun pikku 2000-neliöisen tönön ostamassa palkintokaapiksi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulla on hopeamitali Vantaan lukioiden välisestä shakin joukkuekisasta. Kisaan osallistui kaksi joukkuetta, minä hävisin kaikki pelaamani pelit ja ei joukkuetovereillani sen paremmin mennyt niin hopealle jäätiin. Mutta mitalin sain ja pääsin matematiikan kaksoistunnilta ja olikohan ruotsinkin tunneilta pois kun suostuin tulemaan joukkueeseen mukaan, kun shakkia shakkikurssilla opettanut tarkkailuluokan opettaja tuli minua ja yhtä toista torspoa joukkueeseen liittymään kun muuten ei olisi saatu turnausta ollenkaan pelattua.

Kai se opettaja muisti että me oltiin sen toisen torspon kanssa siellä shakkikurssilla, koska valittiin kaikki mahdolliset helpot kurssit jotta saataisiin opintopisteitä. Useimmiten pelattiin siellä kurssilla vaan toisiamme vastaan sillee että molemmilla oli joku 12 kuningatarta ja 7 tornia, tai että aika oli vaan minuutti.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Kai se opettaja muisti että me oltiin sen toisen torspon kanssa siellä shakkikurssilla, koska valittiin kaikki mahdolliset helpot kurssit jotta saataisiin opintopisteitä.
Olisit voinut @FASlapsi lisätä kerskailuun myös aikakoneen käytön, koska opintopisteet tulee lukioihin vasta seuraavaan OPS:aan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olisit voinut @FASlapsi lisätä kerskailuun myös aikakoneen käytön, koska opintopisteet tulee lukioihin vasta seuraavaan OPS:aan.
Tässähän @FASlapsi nimenomaan demonstroi oikeaoppisen humblebraggaamisen, kun sai kanssapalstalaisen poimimaan viestistä sen pihvin.

Kyllä huomaa että on mensa-kerhossa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisit voinut @FASlapsi lisätä kerskailuun myös aikakoneen käytön, koska opintopisteet tulee lukioihin vasta seuraavaan OPS:aan.

No mitä vittuja ne sit oli mitä siellä kerättiin? Opintoviikkojako? Tietty määrä piti jotain niitä kursseja - vai oliko sekin nyt sit väärä sana saatana perkele saatana - käydä että sai jotain niitä hemmetin juttuja tarpeeksi. Kaikki mahdolliset liikunnat, kuvaamataidot, musiikit ja muut hömpät kun otti niin niitä sai jo aika paljon niillä kasaan, ni ei tarvinnu sitten mitään ylimääräisiä kieliä tai fysiikan tai historian ja minkä lie syventävän filosofian ja rajatieteiden ja alkemian ja latinan kursseja tai muita missä ois oikeesti joutunu näkee vaivaa ottamaan niin hirveän paljon. Jollain valokuvauskurssillakin oltiin, se oli shakkikurssin lisäksi ehkä turhinta mutta ihan hauskahan se oli jotain kuvia vaan räpsiä ja sit yrittää selittää miksi on taiteellisessa mielessä otettu kuvakollaasi pehmolelusta joka on tyhjien kaljapullojen kanssa nurmikolla, roskikseen sullottuna tai vessanpönttöön oksentamassa.

Mihinköhän sitä ois päätynyt, jos ois ollu joku visio johonkin tiettyyn ammattiin tai ees tahtotila tehdä asiat kunnolla lukiossa? Lusmuilu oli tuolloin pääasia, löysien kurssien lisäksi täytyi pitää huoli siitä että jokaiselta vähänkin tylsältä kurssilta oli aina maksimimäärä poissaoloja, ettei vaan käyny niin nolosti että ois jollain kurssilla ollu turhaan yhden ylimääräisen tunnin. No, onhan se semmonen sanontakin olemassa että hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Ja minähän olen erittäin viisas koska olen Mensa-kerhossa ja lisäksi olen kolminkertainen Vuoden Jatkoaikalainen. Näin hienosti oon pärjännyt vaikka lukiossa vaan pelasin kahden hengen pesäpalloa tai shakkia päin vittua, valokuvasin pehmolelua ja soitin kellarissa bassolla Baddingin Paratiisia kun joku toinen kaltaiseni lusmu lauloi oikeiden sanojen sijaan kimmeltävistä kullinpäistä ja ihanista pilluista.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lusmuilu oli tuolloin pääasia, löysien kurssien lisäksi
Tämä oli mullakin totta. Melkoista lusmuilua oli varsinkin viimeinen vuosi. Se tosin näkyi arvosanoissakin. Parasta oli ottaa vain uskonnon kursseja. Opettaja oli rento ja tuttu ja jos kurssin aihe on joku uskonnot ja media, niin ei se kovin vaikeaa ollut. Pelattiin jotain korttipelejä ja meemeiltiin. Ikinä ei sanottu mitään meille.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä oli mullakin totta. Melkoista lusmuilua oli varsinkin viimeinen vuosi. Se tosin näkyi arvosanoissakin. Parasta oli ottaa vain uskonnon kursseja. Opettaja oli rento ja tuttu ja jos kurssin aihe on joku uskonnot ja media, niin ei se kovin vaikeaa ollut. Pelattiin jotain korttipelejä ja meemeiltiin. Ikinä ei sanottu mitään meille.

Saatat olla Mensa-kerholainen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä olen varmaan sitten Mensan perustaja.

Lukion ekalla oli luokkakaverini kanssa vitosen veto, että kummalla on enemmän poissaoloja. Veto lyötiin päivää ennen lukuvuoden päätöstä. Mulla oli yksi tunti enemmän ja näinpä voitin. Vähän päälle 300 h oli mulla. Sillä toisella oli vähän vähemmän päälle 300 h.

Lukion uskonnontunnit pelattiin korttia eli neljän tuppea.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Rodoksella viime viikolla melkeinpä kaikkialla ja kotimaassakin siellä sun täällä ukot on jatkuvasti iskemässä naiskumppaniani. On mulla luottamus häneen, epäluottamuksesta ei siis ole ollenkaan kyse, mut silleen kuitenkin joskus röyhkeimmät harmittaa, kun oon itse vieressä ja silti. Rodoksella nuo pari pahinta. Suomessa on sentään joku roti, etteivät ole iskemässä minun ollessani vieressä. Somen kautta toki Suomessakin jotkut yrittävät kokeilla onneaan, vaikka tietävät tilanteen. Semmoiset on sitten bannattu. Nainen siis bannaa ihan oma-alotteisesti.

Mutta on tämä kaikkiaan perin ikävä tilanne.

Kyllä tässä vähän muutkin ovat jo matkustelleet ulkomailla Rodostakin eksoottisemmissa paikoissa.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Veikkaisin että kirjahyllyistäni löytyy yksi maan laajimmista yksityishenkilöiden omistamien jääkiekkoaiheisten kirjojen kokoelmista, joka tällä hetkellä kattaa hieman päälle 400 jääkiekkoon tavalla tai toisella liittyvää opusta, ja lisää tulee aina silloin tällöin. Mutta ainahan jollakin on suurempi.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Voiskohan ton tinderketjun viimeiset pari sivua siirtää suoraan tänne? Siellä on usemmallekin palstaveljelle tarjolla kymmenittäin a-luokan mirkkuja. Osumia tulee solkenaan ja innokkaimpia saa potkia kauemmaksi kun yöseuraa tuputetaan nöyrille naapurinpojillemme puoliväkisin. Tämähän ei ketään yllätä, sillä jatkikseen on kautta aikojen kerääntynyt naistenmiehien kerma Käyttiksen johdolla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tämähän ei ketään yllätä, sillä jatkikseen on kautta aikojen kerääntynyt naistenmiehien kerma Käyttiksen johdolla.
Hah, meinasin jo eilen tähän samaiseen ketjuun Tinder-ketjun viestejä linkitellä.

En koe olleeni naistenmies. Tietenkin jos vertauskohtana on Jatkoajan nynnyosasto, niin sitten tietenkin joo.

No ok, kun olin Tinderissä viimeksi, niin sain 300 mätsiä yhden illan aikana. Mutta minä vaan näpytin Helsingissä 30 min boostin ajan metrossa matkalla lentoasemalta keskustaan. Tuloksia sai kyllä katsella moneen kertaan irvistellen ja sormien välistä.

Tapahtuipa mitä tahansa, niin Tinderiin en enää ikinä mene.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Autokaupasta mukaan tarttui hybridi Porche. Eihän siinä ole edes seitsemää sataa hevosvoimaa, mutta kai sitä 680:llä hevosvoimalla jotenkin pärjää?
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pyydettiin pelaamaan kiekkoporukkaan, yhden höntsyn perusteella. Siitä ei ole pitkä matka siihen, että aletaan maksaa palkkaa.
Tai no, on siitä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Autokaupasta mukaan tarttui hybridi Porche. Eihän siinä ole edes seitsemää sataa hevosvoimaa, mutta kai sitä 680:llä hevosvoimalla jotenkin pärjää?

Tämän kuseisen automerkin oikeinkirjoitus on näköjään äärimmäisen vaikeaa jopa sellaisen omistajille.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

444

Jäsen
Hah, meinasin jo eilen tähän samaiseen ketjuun Tinder-ketjun viestejä linkitellä.

En koe olleeni naistenmies. Tietenkin jos vertauskohtana on Jatkoajan nynnyosasto, niin sitten tietenkin joo.

No ok, kun olin Tinderissä viimeksi, niin sain 300 mätsiä yhden illan aikana. Mutta minä vaan näpytin Helsingissä 30 min boostin ajan metrossa matkalla lentoasemalta keskustaan. Tuloksia sai kyllä katsella moneen kertaan irvistellen ja sormien välistä.

Tapahtuipa mitä tahansa, niin Tinderiin en enää ikinä mene.
Kai tähän nyt jonkun on pakko puuttua? Kaiken muun mä suostun tästä ostamaan ja hyväksymään ja jopa vähän kateellisena ja alistuneena nyökyttelemään, mutta metrolla et pääse Malmin lentokentälle (Helsinki) etkä myöskään sille isommalle, Vantaalla sijaitsevalle kentälle.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kai tähän nyt jonkun on pakko puuttua? Kaiken muun mä suostun tästä ostamaan ja hyväksymään ja jopa vähän kateellisena ja alistuneena nyökyttelemään, mutta metrolla et pääse Malmin lentokentälle (Helsinki) etkä myöskään sille isommalle, Vantaalla sijaitsevalle kentälle.
No ratikka se oli. Pimeää oli, on sen oltava metro sittenkin. Älä yritä, me maalla tiedetään nämä, turha teidän on yrittää päteä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös